Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
tja, lastig hoor. Ik weet eigenlijk niet of ik het leuk zou vinden als je eigenlijk nooit echt samen bent, met zijn 2en dus, als je elkaar maar zo weinig ziet.

Maar ja, misschien dat er nu iets verandert bij jullie, nu er eens goed over gepraat is?

Mijn date belde me net Dat was de eerste keer. Dacht er nog over om hem te bellen, maar ik durfde niet zo goed. Hij moest vandaag namelijk iets doen en ik vroeg me af hoe het gegaan was. Maar gelukkig belde hij mij dus. Toch lief dat hij me zo in zijn leven betrekt
Oja, ik heb om die reden ook alleen gezocht bij mij in de buurt, zeker omdat reizen met mijn huisdieren gewoon niet handig is, zeg maar onmogelijk. Date woont nu op 12 km afstand ongeveer, is goed te doen.
Boebele: dat klinkt echt heel goed bij jullie allemaal! Leuk hoor! geniet ervan!

vla: goed dat jullie het uitgesproken hebben...en ja misschien komt het nog een x terug, maar dan kan je iig teruggrijpen op dit gesprek.

re-ske, welkom hoor!

en tierney: hoe is jouw weekend?

Hier is de vriendin die op bezoek was net weer naar huis. Zelf voel ik me beetje k*t. Was erg goed dat die vriendin er was en ik zo lekker afgeleid werd, maar merk dat ik nu ik alleen ben in een soort down-mood raak. Hij smste vanmiddag dat hij weer terug kwam deze kant op, dus ik maar even gevraagd of het goed was als ik zijn kant op kom vanavond. Heb even zijn arm nodig (en hihi hemzelf ook wel een beetje, maar vooral even die arm om me heen).

Beetje een ingewikkeld weekend zo...
@ kate-elizabeth. Ik heb wel herkenning bij je verhaal. Heb ook laatst een keer gehad dat ik op slag verliefd was op een jongen. Dat leek wederzijds, maar in de loop van de tijd (gedurende paar maanden (wel wat langer dus)) toch niet helemaal. Dat heb je eigenlijk al snel door. Als afspraken opeens vaag worden, hoeft dat niets te betekenen, maar luister naar je gevoel (en zie ook andere signalen) en dan weet je het wel. Weet wel heel goed dat het niet aan jou hoeft te liggen!! Misschien was de klik er bij hem niet, dat kan, maar kan ook dat hij nog teveel met een ex bezig is, op zijn werk het niet lekker gaat, etc, etc. Vat het dus niet te persoonlijk op!

Ik vind het echt supergoed van je dat je er een punt achter gezet hebt, omdat je er zelf aan onderdoor ging. Dat is echt knap! Want als je verliefd bent, wil je vaak dingen niet zien en ben je (heel fout) dan al blij met de kruimels. Dus ik zou zeggen: ga zo door en wat minder verwachtingen hebben/wat voorzichtiger zijn in het begin na deze ervaringen. :-)
Ik denk ook niet dat ik hem écht leuk vindt. Wel aardig maar niet echt leuk.

De reden dat ik het misschien toch nog een kans geef en niet zo snel 'door ' ga naar een ander ' is ook omdat ik een handicap heb en in een rolstoel zit. Daarom heb ik twijfels bij daten via internet. Van de 100 mannen laten 98 bij het woord 'rolstoel ' al niks meer horen.

Deze man heeft het na enige twijfel toch een kans gegeven en nam zelfs het initiatief voor date 2.

Ik snap natuurlijk zelf ook wel dat ik het niet moet blijven proberen met hem omdat hij oke is wat betreft rolstoel, maar dat ik hem verder niet leuk genoeg vind. Maar 'gewoon even verder kijken ' is ook niet zo makkelijk. Internetdaten begint zo oppervlakkig dat het moeilijk is iemand te vinden die verder durft te kijken dan die stoel alleen.

Maar goed: ik denk dat ik met de man in kwestie toch nog een date ga plannen. Na drie dates moet ik toch wel iets meer voelen, of niet. En dan moet je het ook afkappen.

Ik blijf een beetje meelezen als jullie dat goed vinden, dat vind ik wel leuk. En het zou ook wel leuk zijn als ik ook wat kon reageren, ipv alleen ego berichten.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@Re_ske Je klinkt echt niet enthousiast. Snap heel goed wat je bedoelt. Uit vriendschap ontstaat een relatie heel spontaan en nu ben je er heel bewust mee bezig. Maar nee, als ik jou zo hoor is deze man het niet voor je. Gewoon nog even verder daten. Met meer ervaring weet je waarschijnlijk steeds beter wanneer iemand de moeite van het beter leren kennen waard is en wanneer niet.
Klopt het trouwens dat alle vaste schrijvers hier al een stap verder zijn dan rondneuzen en zenuwachtige eerste dates? Tjonge, hoe snel hadden jullie dat voor elkaar?
@MM: beide mannen zeiden dolverliefd op me te zijn, tenminste in het begin. Zij waren degenen die grote woorden gingen gebruiken en veel contact zochten. Ik snap nog steeds niet waarom ze toch op de rem trapten. Nr 1 bleek na maanden van aantrekken-afstoten bij nader inzien toch niet klaar te zijn voor een vaste relatie (heb dus idd veel te lang genoegen genomen met de kruimels). Met nr 2 is het net afgelopen vrijdag gestrand. Geen idee waarom hij afstand nam. Wel kwam ik er achter dat communiceren niet zijn sterkste kant is, zacht uitgedrukt (nu was ik een stuk sneller: krap 3 weken duurde het)

Daar zit zeker wat in wat je zegt over te hoge verwachtingen hebben in het begin. Achteraf gezien liet ik me misschien ook wel wat snel meeslepen door het enthousiasme van de ander. Maar wat is er nou fijner dan samen op zo´n roze wolk zitten? Hoeft van mij niet perse direct vanaf de 1e date, het kan natuurlijk ook groeien, maar wat nou als die enorme klik er direct al is? Moet ik dan tegen mijn gevoel in zelf op de rem gaan trappen? Dat wordt nog moeilijk ben ik bang...

@VLA: lijkt me heel lastig hoor, zo'n lange-afstand-ding. Ik had een keer een date die op 2 uur rijden woonde. Was ik even opgelucht dat het helemaal mijn type niet was! Nu heb ik een reactie van iemand die op 1 uur rijden woont. Tja, waar leg je de grens?
@Re-ske: ik zou er geloof ik geen 3e date aan wagen als je nu al zegt dat je hem niet echt leuk vindt. Het is natuurlijk heel mooi dat je iemand hebt gevonden die verder wil kijken dan je rolstoel, maar het gaat toch ook om je eigen gevoel bij hem?!
Renske, ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt dat je eindelijk een man hebt gevonden die je rolstoel kan overzien en dan vind je hem zelf niet zo leuk. Maargoed, misschien moet je het positief bekijken en bedenken dat je dus wel een man hebt gevonden die geinteresseerd is, nu alleen nog een die jij ook leuk vindt. Het is wel een behoorlijke extra uitdaging kan ik me voorstellen. Maar zie het anders als aanvulling op gewoon daten. Het vergroten van je contacten.

Ik ben benieuwd naar je derde date.

Rasa, ik ben weer opnieuw aan het mailen met wat rare eerste dates achter de rug. Ik had wel iemand met wie ik twee maanden gedate heb, waarvoor ik best veel voelde, maar dat is uiteindelijk niet goed gegaan. Van sommige anderen ook niet. Volgens mij zijn Boebele en Roosje en Vla de enigen die al in een prille relatie zitten.
Kate_elizabeth: Ik weet het ook nog niet zeker of ik er nog een derde date aan waag. Het is wel gezellig, dus ook geen straf om m et hem af te spreken, maar ik weet gewoon niet of er meer in zit. Ik heb dit weekend bewust niet met hem afgesproken om te bedenken wat ik wilde, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ben aan de andere kant ook weer bang dat ik het niet genoeg een kans heb gegeven.

Tienrey: Precies, heb je eindelijk een man die het ondanks alles een kans wil geven: vind ik hem niet leuk genoeg! Maar ja. Dat kan gebeuren natuurlijk/.

Fijn dat wij nieuwkomers nu een beetje een idee hebben wie nog aan het daten is en wie al een relatie heeft.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
hallo allemaal,

Ben sinds twee maanden weer vrijgezel en wil me gaan wagen aan het internetdaten. Heb het forum doorgelezen en gelukkig een heleboel positieve berichten gelezen!

Heb er ook echt zin in om te kijken of het wat voor me is, zeker met al die lange sombere winteravonden in het vooruitzicht.

Ben nu aan het nadenken over wat ik op m'n profiel zal zetten....

Maar als ik zo die berichten lees, kost het best een hoop tijd. Hoeveel tijd besteden jullie er gemiddeld aan? Check je elke dag je profiel?

Maar ben wel heel benieuwd, heb hier nog geen ervaring mee maar lijkt me wel heel spannend :-)

Groetjes, Essie
@Tierney Aha, dan vallen mij hier blijkbaar met name de verhalen van Roosje, Boebele en VLA op!

@essie Gewoon proberen. Hoeveel tijd het kost bepaal je volgens mij zelf. Het is wel slim om even goed na te denken over je profiel en dat zorgvuldig samen te stellen. Vraag me nu je dat zegt trouwens wel af of het bij mij soms ook geen toeval is dat ik in de herfst weer in internetdaten geïnteresseerd raak. In februari dit jaar afgehaakt en nu de draad voorzichtig weer opgepakt.

Rugbyman reageert (na dagen van stilte) gelukkig weer op paiq. Denk dat ik hem nu toch maar eens ga vragen om samen een biertje te drinken ergens.
Hallo! Ik wil me graag ook bij jullie aansluiten, ik ben op dit moment aan het reintegreren in de onlinedatingmarkt Mijn ex heb ik via internet leren kennen, mooie tijd gehad, maar na ruim een jaar bleek het toch niet 'je van het'. Nu na een paar maanden heb ik besloten dat het goed voor me is om weer eens wat ander manvolk te ontmoeten. Poging 2!

Van de week een profiel aangemaakt en zojuist mijn allerallereerste berichtje gestuurd. Spannend hoor! Ik stel me in op een teleurstelling, dan kan het alleen meevallen.

Leuk om jullie verhalen te lezen iig!
wow wat is er weer veel geschreven en weer een aantal nieuwe schrijfsters! Welkom!

Mijn N. is net weer weg. Gisteravond belde hij toen hij zijn zoontje naar zijn ex had gebracht, terwijl hij nog in de auto zat (wel braaf stil langs de kant van de weg). Eerst over mn zus gepraat...blijft ingewikkeld. Daarna kwam hij dat hij het heel lastig vond, dat hij merkte dat ik hem nodig had maar dat hij het even moeilijk heeft met situatie rondom zn zoontje en dat liever alleen wil verwerken.

Uiteindelijk afgesproken dat hij even naar mij zou komen, en daarna weer naar huis, zodat hij ook nog wat tijd voor zichzelf alleen zou hebben.

Maar gisteravond, toen ik toch wel moe begon te worden (gebroken nachten gehad) en ik zei anders ga je zo naar huis (niet dat ik hem weg wou hebben, maar had t gevoel dat hij t lastig vond om mij achter te laten).Toen vroeg hij wat ik fijner zou vinden, dat hij zou blijven slapen of alleen slapen. Tsja, kon niet ontkennen dat ik het fijner zou vinden als hij zou blijven...maar dat hij ook al had aangegeven dat hij wat tijd alleen nodig had. Maar dat kwam dan vanavond weer.

Dus hij is gebleven, de lieverd. Ik heb wel weer slecht geslapen, maar het was fijner om dan tegen hem aan wakker te liggen dan alleen.

Het is nu wel echt duidelijk dat hij er ook echt voor me wil zijn op momenten dat het even echt moeilijk is.

Hij is zelf minder open, maar dat hij dat gister zo aangaf is wel weer een stapje voor hem en dat is fijn.
Roosje, wat lief dat ie toch is blijven slapen!! Volgens mij heb je echt een hele lieverd te pakken. En in moeilijke tijden leer je elkaar toch het beste kennen! Fijn dat ie zo'n steun is voor je. En van mij een hele dikke knuffel...

Alle nieuwelingen welkom en succes met daten!

Ik ga maar eens aan het werk.

Liefs! Vla
Hoi allemaal,

Er is idd weer veel geschreven, en veel nieuwe internetdaters welkom :-)

Tierney, spannend dat je zaterdag een date hebt met langeman. Ik zou ook even aankijken hoe de date gaat, en als het heel leuk blijkt praatjesman even op afstand houden. Als zaterdag niks blijkt kan je altijd nog een leuke spannende date wagen met hem

Roosje, het is echt super goed van hem dat hij je zo steunt in deze moeilijke situatie. Je groeit meer naar elkaar toe..en zo weet je ook dat hij echt om je geeft. En het belangerijk vindt dat hij bij je is als je hem nodig hebt.

Boebele, je klinkt idd veel meer zeker en niet zoekend naar bevestiging dan een week geleden..dit is heel goed..houden zo! :-)

VLA, fijn dat jullie het weer helemaal uitgepraat hebben, maar ik kan me voorstellen dat je nu een beetje aan het twijfelen bent..ik zou zeggen kijk het gewoon allemaal even aan.

Mijn date van gisteravond ( ik ben ook blijven slapen) was helemaal top!! Wat heel fijn is dat ik er zo vrijblijvend insta, zonder verwachtingen. Heb niet eens jaloerse gevoelens of zo..terwijl ik hem wel gewoon echt leuk vind.. ik weet niet waar dit naartoe gaat..maar voor nu vind ik dit best zo.

Het contact met mailman( waar ik een date mee zou hebben en niet doorging) loopt het contact een beetje stroef..hij laat bv 2 dagen of zo niks van zich horen..maar ja ik zie het allemaal wel..
@VEO: wat knap dat je dat kan, zonder verwachtingen er in staan. Ik merk dat ik dat heel lastig vindt, zeker in het prille begin. Op 1 of andere manier word ik, als ik iemand echt heel leuk vind, compleet overspoeld door mijn gevoelens voor hem. Het is niet dat ik dan iemand helemaal ga stalken of overrompelen ofzo, ik heb wel wat eigenwaarde ;), maar ik heb er zelf zo'n last van. Het gevolg is namelijk dat ik enorm teleurgesteld raak als het niet gaat zoals ik had gehoopt. Ik zou er ook graag wat vrijblijvender in willen staan.Hoe doe je dat? Ik kan zeker wel wat tips gebruiken! Van wie dan ook...
@kate- elizabeth ik heb een periode gehad dat ik net zo was als jij..eigenlijk heel lang.

Met mijn date (ik ken hem al 2,5 maand) had ik de eerste twee weken 6 of 7 dates gehad..ging allemaal te snel..na die 2 weken heb ik aangegeven dat het allemaal een beetje te snel gaat en dat ik erover na wil denken (hij had ook problemen met zijn ex ondanks dat hij al 1,5 jaar single was) dit vond hij natuurlijk niet zo leuk..na een paar dagen denktijd kwam ik erachter dat ik hem toch wel leuker vond dan ik dacht. Toen ik dat aangaf deed hij opeens vaag en zei dat hij nog niet klaar was voor een relatie. Vond ik jammer maar ja ik ga echt niet achter iemand aan lopen..hij wilde wel nog gewoon contact met me..we hebben dus 1,5 maand alleen contact gehad via whatsapp..wel dagelijks..en ook gewoon vriendschappelijkn omdat ik ondertussen wel al een andere date had (is niks geworden uiteindelijk) en opeens wilde hij weer met me afspreken 1,5 week geleden..nu alweer 2 dates achter de rug..ik beschouw hem niet echt als relatiemateriaal omdat hij niet weet wat hij wil..ik vind hem wel echt heel leuk en andersom ook..maar dit is de reden waarom ik er zo vrijblijvend insta..

Ik heb wel geleerd na een aantal dates dat ik niet zo hard van stapel moet lopen..en me niet gelijk moet binden ..zo voorkom ik teleurstelling..en kan ik iemand echt goed leren kennen in plaats van leren kennen terwijl ik helemaal hoteldebotel ben..dan zie je namelijk niet alles.

Ik weet niet of dit je heeft geholpen met tips etc..maar ik geloof wel dat je gevoelens op een bepaalde manier kan tegenhouden om eerst de kat uit de boom te kijken voordat je zelf aan iets begint wat je na een korte periode zo verdrietig maakt.
Hai dames,

Ik lees hier al vanaf het begin mee, maar had nog niks geschreven omdat ik me nog niet zo actief bezighield met het ID. Heb een relatie van 15 jaar gehad, 2 kindjes, dus ja een beetje voorzichtig. Maar goed omdat het toch wel leuk is om weer eens wat nieuwe mannen te leren kennen, mezelf ingeschreven op een DS. Maar wat een vage eerste ervaring heb ik nu toch weer gehad, dat wilde ik toch even met jullie delen.

Ik deed dus zelf nog niet echt actief mee op die site, maar werd aangesproken door een heerschap die zo op het eerste gezicht erg leuk overkwam, zowel op de foto als in wat hij te zeggen had. Dus gezellig aan het msnen geslagen, elke keer als ik online was sprak hij me aan, leuke gesprekken, niks aan de hand dus. Of ik een keer wilde daten, nou ja waarom niet kan het allicht een keer proberen. Maar goed hij werd ziek en zijn toon begon een beetje zeurderig te worden (echt zo n man die klaagt omdat hij ziek is) Gisteren had ik een beetje een rotdag en begon hij dus ineens (out of nowhere, want we hadden zlke gesprekken helemaal niet) over wat ik aanhad, ondergoed enzo. Nou daar had ik dus helemaal geen zin in en toen ik dat dus (verder heel aardig) zei kreeg ik me toch ineens een hele bak stront over mijn hoofd. Meneer was zwaar beledigd en werd direct zeer beledigend, nou ja wat ie allemaal zei is niet echt voor herhaling vatbaar, heb hem weggeklikt en direct geblokt. Maar gatsie wat een vreselijk gezellige eerste ervaring met het ID, zou er bijna meteen de brui aan willen geven. Het is dat ik bij jullie lees dat het ook anders kan.

Maar goed als ik het weer ga proberen denk ik dat ik maar wel voor een betaalde site ga, misschien iets minder kans op dit soort geweldige exemplaren.
@KE: Voor mij helpt het altijd om gewoon mijn hoofd te blijven gebruiken en alert te zijn op de signalen die ik van een ander krijg. Ik ben in het begin altijd wat terughoudend, ik wil eerst van de ander toch een soort van bevestiging dat ie mij echt leuk vindt. En die bevestiging kan van alles zijn hoor, een lief berichtje of een bepaalde blik. En zeker in het begin houd ik ook gewoon vast aan mijn eigen dingen, dus niet meteen alles aan de kant omdat hij mij wil zien.

Overigens krijg ik net een berichtje van m'n date dat ie het een fijn gesprek vond van het weekend. Dat doet me toch even goed
@Kate ik herken mezelf echt helemaal in jou... Helemaal voor gaan je er helemaal ingooien... In het begin vinden mannen dit leuk en doen ze mee na een tijdje (soms een week soms een maand) voelen ze zich bedrijgd en komt het allemaal te dichtbij en haken ze af met de meeste mooie smoezen.

Ik ben nu vanaf mei aan het daten en heb er inmiddels aardig wat versleten.. Na de laatste keer teleurgesteld te zijn ben ik er klaar mee. Ik heb mezelf een keuze gesteld. Of ik ga daten en ga er echt vrijblijvend in laat niet meer het achterste van mijn tong zien en geniet en dan niet meer 24 uur naar de telefoon kijken....Of ik hou er mee op en ga op zoek in de live kanalen.

Ik heb voor het eerste gekozen, omdat ik de spanning geweldig vind van het chatten en ontmoeten... Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er enorm van geniet en nu niet meer de hele dag naar mijn foon zit te kijken maar lekker mijn ding doe en wel zie wie terug smst of belt....

Misschien kan je hier iets mee want ik weet hoe heftig het is om weer teleurgesteld te worden en luister naar je onderbuik gevoel het klopt echt....
Bedankt voor jullie tips en reacties! Alleen al fijn dat het herkend wordt. @VEO: ik herkende in jouw eerdere verhalen idd al mijn eigen geworstel. Dank je voor de tips, heb ik zeker wat aan!

Het is trouwens niet zo dat ik me vanaf mijn eerste goeie gevoel helemaal open stel voor iemand. Ik ben best wel een schijterd wat dat betreft en moet eerst duidelijk merken of iemand mij wel ziet zitten. Tot nu toe was het steeds de ander die het het eerste aandurfde om gevoelens uit te spreken. Dat ik dacht: wauw, een man die open durft te zijn over zijn gevoelens: Bingo, daar kan ik wat mee! En dan durf ik ook wel.

Maar dan wordt er dus op een gegeven moment toch weer de rem op gegooid. En dat snap ik dus niet. Dater74, jij kent het en schrijft: dan komt het te dichtbij. Maar waarom is dat zo eng voor sommige mannen? Iemand een idee?

@scoop: wat een griezel! Wees maar blij dat ie tijdig door de mand is gevallen!
Hallo allemaal. Wat een leuk topic.

Ik ben mijn vriend via paiq tegen gekomen.

Eigenlijk ging het heel snel. We hebben 2 weken gechat ook via msn en toen afgesproken.

Nu 2 en een half jaar bij elkaar en een kleintje onderweg.

Ik had zelf nooit zulke hoge verwachtingen voor een date.

En wachtte ook niet te lang met afspreken. Anders heb je al zo'n heel beeld in je hoofd van iemand en valt het al snel tegen. Is het wat..leuk, is er geen romantische klik dan evt. een leuke vriendschap . Je weet het nooit misschien loopt er in zn vriendenkring wel iets leuks rond ;)

Ik hoop dat jullie allemaal snel tegen de ware aanlopen.

En Als jullie het niet erg vinden blijf ik nog even meelezen.
wat veel nieuwe dames

Ik ben hier aan het afkicken. Moet er erg aan wennen dat ik opeens geen tien mailtjes per dag in m'n mail heb Blijf automatisch m'n mail checken, heel irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven