Mode & Beauty alle pijlers

Winterjas, te strak?

07-11-2011 00:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een wekenlange zoektocht heb ik vandaag eindelijk een winterjas gescoord: http://www.stepswebshop.nl/product/929/ ... _coat.aspx

Aan de ene kant ben ik super blij, aan de andere kant twijfel ik nog steeds. De bovenkant voelt namelijk een beetje strak. Ik heb een aardige cupmaat en die past precies in de jas. Aan de buitenkant trekt het niet en een maat groter werd te ruim. Heb hem ook met dikke trui gepast.

Ik heb de laatste jaren steeds zeer ruime jassen gedragen en was dus opzoek naar een mooi zittend model. Hebben meer vrouwen de ervaring dat een winterjas aan de bovenkant echt aansluit?
Zolang de knopen niet wijken als je rechtop staat met je schouders in de juiste stand, lijkt het me dat hij past. Als de stof dan niet tussen schouders en borsten trekt, is het goed. Pas het ook even met een sjaal om je hals en de punten van deze sjaal in de jas, zit hij dan nog goed en trekt het nog niet, dan is de pasvorm goed.

Oh, en probeer het ook even met een blazer eronder.

Ik heb altijd een o.a. een mantel als winterjas en een paar jaar geleden wilde ik er 1 kopen bij Claudia Stater, een prachtige helrode wollen mantel. Ik trok hem aan en de stof trok bij de knopen bij de borst. De verkoopster beweerde met droge ogen dat het zo hoorde dat dit precies was zoals ze hoorden te zitten. Nou, echt niet, hoor.
. Ik kijk nu pas naar het plaatje. Ik vind het een heel mooie jas en zoals ik het zie, hoort deze wel aan te sluiten boven.
Het gaat me inderdaad om het stuk stof tussen schouders en borsten. Als ik mijn schouders naar achteren steek, trekt het daar. Ontspan ik ze, dan zit het goed.

Ik was nu samen met mijn schoonouders en die geven anders advies dan mijn vader, met wie ik vaker shop. Die geeft harde, maar eerlijke adviezen.
Ik denk dat je hem kunt kopen. Als je grote borsten hebt, is het altijd moeilijk jassen te vinden. Ik herken me in jou.

Je zou ook eventueel de bovenste knoop een stukje kunnen verzetten. Hou er wel rekening mee dat de jas een beetje koud kan zijn omdat het een v-hals heeft. Natuurlijk kun je daar een sjaal overheen dragen, maar in mijn ervaring blijft het toch wel koud, vooral op de fiets.
Tja, wat is naar achteren steken? Bij mij betekent dat eigenlijk de goede houding, maar ik laat ze vaak wat naar voren hangen om de knopen van mijn blouses en jassen niet af te laten springen . Ik ben ermee gestopt, met kleding kopen waarmee ik niet in een gezonde houding kan staan. Ik koop de jas dan liever een maat groter (wat ik redelijk makkelijk kan doen omdat ik lange armen heb, de lengte van de mouwen blijven dan goed) want ik wil niet gebogen in een jas moeten lopen omdat anders de knopen van de jas springen. Of de stof trekt, ik vind dat niet prettig en hang dan direct mijn schouders naar voren.

Maar volgens de verkoopster van Claudia Strater zit de jas precies goed als hij daar trekt
quote:_lupine_ schreef op 07 november 2011 @ 00:20:

Hou er wel rekening mee dat de jas een beetje koud kan zijn omdat het een v-hals heeft. Natuurlijk kun je daar een sjaal overheen dragen, maar in mijn ervaring blijft het toch wel koud, vooral op de fiets.Daarom pas ik altijd een jas met de sjaal in de kraag en onder de panden van mijn jas. Ook lopend bij een gure wind kan het dan heel koud zijn.
Ik heb de jas al gekocht... Die V-hals valt erg mee. Als alle knopen dicht zijn zit de sjaal/kraag tot onder mijn kin. Neem m morgen denk ik even in plasticzak mee naar het werk. Heb nog wel wat collega's rondlopen die mij de waarheid durven te zeggen.
Ik vind het een heel mooie jas (zoals al eerder gezegd). Geniet ervan!
Thanx Bagheera. Blijkbaar moet ik dat toch ook nog horen van iemand die t ook zegt wanneer ik als een worst bij loop.
Tja, sorry, als de jas trekt als je een 'normale' beweging doet, past de jas niet.

Ik begrijp je probleem. Maar ik koop alleen een (winter)jas als het bij armen-naar-voren, armen-naar-boven test trekt. Voor deze winter ben ik ook nog niet geslaagd.

Ondanks dat ik nog niet geslaagd ben, kijk eens bij ART. Zij hebben vaak vrouwelijke jassen die ook passen bij een cupmaatje meer.
Nou ja, in hoeverre is je armen naar achter doen en normale beweging? Ik test het ook altijd, maar waarom eigenlijk? Wanneer doe je in je dagelijkse bezigheden nou je armen naar achter?
quote:_lupine_ schreef op 07 november 2011 @ 00:40:

Nou ja, in hoeverre is je armen naar achter doen en normale beweging? Ik test het ook altijd, maar waarom eigenlijk? Wanneer doe je in je dagelijkse bezigheden nou je armen naar achter?

Als je in een diepe stoel (met jas aan, bv: auto, tram, trein) zit en je wilt opstaan, dan zet je je armen achter je billen om omhoog te komen. Als dan de knopen in de rondte vliegen, lijkt mij dat je jas te strak zit. Of als je in de auto stapt en je jas onder je billen dubbel is gaan zitten en je deze stof recht wilt trekken, dan doe je ook je armen naar achter.

Persoonlijk vind ik het heel onplezierig als dan mijn bewegingen belemmerd worden. Niet dat het wat strak zit, maar wanneer ik het niet durf uit angst de jas te beschadigen
Armen naar achter is mijns inziens een gewone beweging bij een kledingstuk uittrekken.

Armen naar voren, hoe trek je charmant een jasje weer aan.

Als ik een jasje aan laat nemen door een man, trekt hij dat ding altijd bij een mouw binnenstebuiten. Omdat er nog een stuk borst blijft kleven aan het jasje.
Ik zit nu te denken hoe ik een jas uittrek. Maar inderdaad. linkerarm schuin naar achter omlaag. Als ik uit mijn linkermouw ben, volgt de rest vanzelf.
quote:princi2 schreef op 07 november 2011 @ 00:32:

Maar ik koop alleen een (winter)jas als het bij armen-naar-voren, armen-naar-boven test trekt. Voor deze winter ben ik ook nog niet geslaagd.Dat dus . . . . dan liever een maatje groter!
Zit het wel lekker?
Vandaag jas aangehad naar het werk. Hij heeft alle tests doorstaan, dus ik houd hem. Ja, jas zit wel lekker. Maar ik draag altijd wijde kleding, dus strakker voelt al snel te strak.
quote:SanneK schreef op 07 november 2011 @ 00:04:

Na een wekenlange zoektocht heb ik vandaag eindelijk een winterjas gescoord: http://www.stepswebshop.nl/product/929/ ... _coat.aspx

Aan de ene kant ben ik super blij, aan de andere kant twijfel ik nog steeds. De bovenkant voelt namelijk een beetje strak. Ik heb een aardige cupmaat en die past precies in de jas. Aan de buitenkant trekt het niet en een maat groter werd te ruim. Heb hem ook met dikke trui gepast.

Ik heb de laatste jaren steeds zeer ruime jassen gedragen en was dus opzoek naar een mooi zittend model. Hebben meer vrouwen de ervaring dat een winterjas aan de bovenkant echt aansluit?

Ook ik heb dit probleem met jassen en blazers, en een maat groter is dan weer te groot en niet mooi.

Ik moet altijd de bovenste knoop open laten en of verzetten, en als je het verzet dan krijg je een kronkel rechts of links of elders, en de hele jas is niet meer in harmonie en klopt niet meer, dat knopen verzetten verpest de hele jas , de lijn zeg maar.

Dus ik laat altijd de bovenste knoop open en doe een dikke sjaal aan, al is het - 10 :/

Heb maar 38 met cup maat 75 D, met bloezen heb ik ook het zelfde probleem, kan nooit een bloes/jas/ blazer vinden waarvan ik de ook de bovenste knoop dicht kan doen, en das kaa uuuu teeee
quote:Bagheera schreef op 07 november 2011 @ 00:10:

. Ik kijk nu pas naar het plaatje. Ik vind het een heel mooie jas

en zoals ik het zie, hoort deze wel aan te sluiten boven.Precies, ik denk dat hij goed zit zoals jij het beschrijft hoor. Zeker als je hem ook met dikke trui eronder hebt gepast en een maat groter te ruim is.
Heb jas vandaag voor het eerst 'echt' aangehad en kreeg alleen maar complimentjes. Oa dat hij mooi afkleed en mij volwassener maakt. Missie geslaagd!
Ik heb ook een vraagje, en om nou een nieuw topic te openen terwijl het over hetzelfde gaat..

Ik heb ook een nieuwe winterjas gekocht via een webshop, maat 40. (normaal in kleding heb ik 38)

Hij sluit mooi aan, de mouwen zijn de goede lengte, en hij zit lekker.

Alleen trekt het wat bij de ellebogen.

Ik kan wel mijn armen omhoog doen, alleen bij buigen trekt het dus.

De naden bij de schouders lopen precies goed.

Nu zit ik te twijfelen of ik toch geen maat groter nodig heb?

Wie heeft er een goed advies?

Ben laatste tijd ook een paar kilotjes aangekomen, die ik er graag weer af wil hebben.

Ben bang dat als ik een maat groter koop, dat het dan bij de rest van mijn lichaam te groot is.
Nooit strak kopen.

Ik had mooie jassen gepast bij Zara, maar kon mijn armen niet helemaal strekken (al doe je dat normaal niet) maar koop het dat toch niet, moet altijd wat ruimer zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven