Trouwen in 2011/2012 - Deel VI

24-05-2011 14:49 2984 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!

Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, ter inauguratie lezen we graag je aanzoekverhaal. Voor dit topic bestaat een besloten hyve, waarop we foto's en meer persoonlijke informatie delen. Om lid te worden van de hyve, leren we je graag hier wat beter kennen.

NaamDatumBudgetIvetje1 april 2011 Vlammetje1 april 2011 SilkenTofuapril 2011 en april 2012 Dzjannke6 mei 2011 scully198127 mei 2011 Jilzz9 juni 2011 Ringelding 14 juni 2011 Knappekloon 25 juni 2011 souffle1 en 2 juli 2011 Dark Enchantress1 juli 2011 Goudvis1 juli 2011 Likaaugustus 2011 Cardhu26 augustus 2011 Fotogravin10 september 2011 Kuzu11 november 2011 Lian11 november 2011 Evelise April 2012 < ¤ 4.000,- Posie 27 april 2012 ¤ 2.500,- Liesje 25 mei 2012 ¤ 12.000,-Tut1 juni 2012 Mousiemous 8 juni 2012 Shortyshirke 8 juni 2012 ¤ 10.000,- Zoovie 15 juni 2012 ¤ 17.000,- Dotje juni 2012 ¤ 12.000,- Ringqueen 22 juni 2012 ¤ 5.000,- Chiquita 13 juli 2012 ¤ 15.000,- Woepsie 19 juli 2012 max ¤ 5.000,- Suuzefluus 17 augustus 2012 ¤ 5.500,- Bride 2012 25 augustus 2012 ¤ 15.000,- Fiona September 2012 < ¤ 3.000,- Niehow oktober 2012 ¤ 17.500,-
Ik heb ook weinig gereageerd, druk druk

Druk.

Vanavond als ik thuis ben zal ik wel even updaten!
Zo, een beetje bijgelezen. Hier en daar een traantje weggepinkt, zoveel mooie, leuke, ontroerende en ook wel verdrietige verhalen gelezen.

@Martje: Wat ontzettend balen dat het zo moet gaan. Ik kan me voorstellen dat zulke reacties ervoor zorgen dat bij jullie de zin in de grote dag een stuk doet verminderen. Dat mensen zich dat niet realiseren als ze zoiets zeggen!! Bah. Sterkte, ik hoop dat jullie die (begrijpelijke!) teleurstelling snel van jullie af kunnen zetten, het is en blijft jullie dag!
Ik ben er ook nog hoor!! Welkom Suuzefluus en Liesje.. Leuk weer nieuwe aanwas! Tut je ringen zijn prachtig hoor!

Martje wat jammer, staan ze helemaal niet achter het IJsland verhaal? En je wil persé ook familie erbij hebben?

Ik kijk bijna iedere dag wel 1 of 2 keer naar de foto van mijn jurk..ben er zo blij mee. Als ik dan kijk naar say yes to the dress en dat er dan bruiden zijn die geen idee meer hebben, welke jurk ze gekocht hebben, dan vind ik dat wel bijzonder.

Tut wat fijn dat je nu wat ben afgevallen, hier helaas nog geen resultaat, door het sporten zitten nu mijn broeken strak bij mijn bovenbenen en ben ook nog niks afgevallen..Grr..

O ja ik kwam vorige week de verkoopster tegen van mijn trouwjurk, ze herkende me niet eens..Ik nog wat specifieke hints gegeven, maar er ging duidelijk geen lichtje branden. Dat vond ik toch wel teleurstellend, ik voelde me die dag zoooooooo bijzonder, maar had duidelijk geen indruk achter gelaten.
@Niehow, dank je! Leuk om nu ook mee te schrijven! Heb vandaag, maar ook al eerder, zoveel gelezen dat ik het idee heb jullie verhalen een beetje te kennen. Jij trouwt in het buitenland, toch? Zooo herkenbaar wat je schrijft! Kijk ook elke dag naar de foto van mij in mijn jurk... Ben er helemaal verliefd op (op de jurk dan, niet op mezelf )! Kan me er dan ook niks bij voorstellen dat je niet meer weet hoe die eruit ziet... Balen dat je even blijft steken qua gewicht, hoop voor je dat je snel resultaat ziet. Hoeveel wil je kwijt (is me ontschoten )? Succes in elk geval!
@Liesje Ja leuk hè, en niewhowvriend is inmiddels ook helemaal blij dat ik mijn jurk heb gevonden. (hij vond dat eerst niet zo nodig, maar hij ziet dat ik er echt van geniet). Ik ben 1.60 en weeg op het moment 58 kilo. Eigenlijk een prima gewicht, maar voor mijn eigen gevoel, weeg ik het liefst 56 kilo. En wij trouwen inderdaad in het buitenland (Mauritius).

In het begin moest ik vaak terug lezen, wie is wie en hoe en wat, maar op een gegeven moment weet je het allemaal precies ;)

He Kuzu..hoe is het je???
Welkom nieuwe bruiden! Gezellig nog meer! Wat leuk Liesje dat je ook uit dit deel van Nederland komt Waar heb je je jurk gekocht?

Martje, wat ontzettend k*t dat mensen zo reageren op jullie trouwen. Heel erg vervelend! En ik kan wel zeggen dat je je er niks van moet aantrekken, maar ik kan me voorstellen dat dat gewoon echt niet makkelijk is!.

Fijn Tut dat je nu toch aan het afvallen bent! Geeft toch weer wat extra voldoening he?! En ik had al gezegd dat ik jullie ringen mooi vond irl zelfs

Ik heb trouwens nog steeds geen telefoontje gehad dat mijn jurk binnen is. Ik heb hem zo'n beetje eind maart/begin april gekocht maar nog altijd niks. Is het stom als ik eens ga bellen komende week hoe het ervoor staat? Ze zeiden toen ongeveer 5 maanden, maar de vakantieperiode zat ertussen dus het kon iets langer duren. Maar we zijn nu inmiddels al 7 maanden verder....
@Niehow: Zeker een prima gewicht, maar het is natuurlijk belangrijk dat jij je er goed bij voelt! En als dat met twee kilo minder is, waarom niet? Wel fijn als je wat resultaat boekt, dat motiveert je ook om door te gaan. Fijn dat je vriend er inmiddels ook helemaal blij mee is (en dat zal hij vast ook zijn, op de dag zelf!). Ooh, ik vind het nu al zo moeilijk om het "geheim" te houden! Zeg ook heel vaak tegen mijn aanstaande: "Ik zit nu weer naar de foto van mijn jurk te kijken", met andere woorden: "Als je wilt...". Gelukkig is hij zo verstandig om dan te zeggen: "Ja, op 25 mei kan ik je live bewonderen in jurk!", want ik zou het heel erg jammer vinden zijn reactie erop nu al te zien...

@Mousiemous: Dank je wel! Ik woon (denk ik??) wat meer in het oosten, dus misschien weet je niet waar ik bedoel als ik zeg bij Van de W. te U.? In mijn omgeving zijn er veel meiden naar D. in B. geweest, maar ook een paar naar K. te D. Geen negatieve verhalen gehoord, maar heb me er ook nooit heel erg in verdiept moet ik zeggen. Ik zag mezelf nooit trouwen, maar sinds ik merkte aan mijn vriend (aanstaande, hihi) dat hij dat wel zag zitten, kwam het voor mij ook steeds dichterbij. En nu het zover is, geef ik me er maar helemaal aan over
Oh, en ik zou zeker bellen met de vraag of je jurk binnen is! Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?? Ooh, ik kijk nu al uit naar januari (dan is de mijne binnen), ik zou in februari al gebeld hebben als ik dan nog niets vernomen had...
Even een snelle zwaai voor iedereen. Vandaag ben ik alweer precies een half jaar getrouwd !
@martje55: wij wilden nu toch wel trouwen,omdat onze meiden oud genoeg zijn om de dag bewust mee te maken en zodat we nu allemaal dezelfde naam krijgen. Hiermee is ons gezin helemaal compleet.

Ben nu op zoek met suusman naar kaartjes, ook nog best moeilijk! Wat een keus! Eind december gaan we in ondertrouw. Dan is dat ook vast geregeld. Nog 285 dagen en dan is het al zover! Zijn er hier nog bruiden die hun jurk huren? Ik doe dat dus ook. Ben ook al op zoek naar schoenen en lingerie, iemand nog tips?
@Suuzefluus..dit is voor Niehowman ook de reden dat we nu dan eindelijk toch in het huwelijksbootje stappen (wij zijn nu ruim 15.5 jaar samen) Eindelijk allemaal dezelfde naam, ik kijk er naar uit!!

Mijn vriendin had haar jurk gehuurd, maar uiteindelijk toch gekocht (dat was daar mogelijk om de huurjurken te kopen)

@Mous, ik zou zeker even bellen hoor!

@Dzjanneke al weer een half jaar..de tijd vliegt he voorbij!
Liesje, wat leuk dat je alles gelezen hebt en nu mee komt schrijven! En maak je geen zorgen over een overkill aan 2012 bruiden, per 1 januari gaan de 2011 bruiden uit de tabel en dan lijkt de groep ineens veel kleiner, was afgelopen jaar ook zo. En we vinden het alleen maar gezellig Overigens kan ik D te B plaatsen, van de W te U nog niet, maar daar kom ik nog wel op En mag ik u prijzen voor uw verstand om niet bij K te D te kopen? Wie dat wel doet, is echt heel dom Ik heb K gisteren gebeld, om te melden dat ik mijn jurk vrijdag kom ophalen. De dame aan de telefoon vroeg of ik hem niet meer aan wilde dan, en of hij al helemaal goed zat? Ik zei nee, maar dat ik dat anders ging regelen.

Ze deed er niet raar over, maar ben benieuwd of ik vrijdag nog vragen krijg. Dan ga ik wel zeggen wat ik ervan vind. En als ik niet durf, heb ik nog een heul grote boze bridezilla naast me staan

Mous, zeker bellen hoor, dat is echt niet raar!

Niehow, wat leuk dat je aanstaande nu ook enthousiast is over je jurk!
Suusefluuz,gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk,ik schrijf hier niet veel meer omdat ik heel erg druk ben met mijn werk en tevens mantelzorg ben voor mijn ouders in brabant en daar gaat heel veel tijd in zitten als je in zeeland woont..

Je vroeg of er meer zijn die hun trouwjurk huren,ik doe dat ook en heb hem alvast gereserveerd bij Diana Wielemaker in Heinikenszand,ze heeft erg mooie en betaalbare jurken.
Nou dames, er is al veel gepost zeg!

Moet even bij lezen hoor

Hier iig niet veel trouwnieuws.. Zaterdag kijken voor een trouwjurk, ben daar best wel benieuwd naar. Erg spannend iig :-)

@Tut, ik ben wel benieuwd naar de ringen maar ik ben nog niet toegelaten op de hyves geloof ik... Dus hopelijk zie ik ze snel
Nog 4 dagen! Ik tel met jullie af :-)

Welkom nieuwe bruiden! @Suuz, veel geregeld al! Hoelang zijn jullie al aan het plannen? Leuk dat jullie dochters de dag nu bewust mee kunnen maken.

@Liesje: Leuk dat je je jurk hebt gevonden! Wat voor soort jurk is het? Wit/traditioneel, of toch anders?

@Martje, wat ontzettend stom zeg, van jullie familie. Ik zou toch jullie eigen gevoel volgen, want mensen teleurstellen doe je altijd wel als het om trouwen gaat, iedereen heeft toch altijd andere verwachtingen. Het is jullie dag en door het in het buitenland te doen wilden jullie het toch juist klein houden? Laat mensen maar lekker praten, doe wat voor jullie beide goed voelt.

Nog heel andere vraag, waarom noemen jullie de winkels niet bij naam in de posts, mag dit niet vanwege forumregels?

Hier verder geen trouwnieuws, ik ben een beetje aan het uitstellen om een trouwjurk te zoeken of überhaupt te gaan kijken. Ons budget is niet zo groot (ik krijg hem kado, maar weet nog niet welk budget zij in gedachten hebben. Ik wilde een goedkope jurk, en wil hier eigenlijk ook niet veel vanaf wijken nu ik hem krijg). Ik moet eerst maar eens vragen wat ze in gedachten hebben. Maar ergens ben ik toch bang dat ik mijn droomjurk niet vind vanwege het lagere budget. Dus durf ik nog niet echt te kijken. Ik doe een beetje moeilijk geloof ik

Oh en Tut, je ringen zijn erg mooi uiteraard! Had wel zoiets verwacht toen je zei dat hij op die van Dot leek
@posie: daar heb ik mijn jurk ook gevonden! Hij hangt ook al apart voor me,met de jurkjes voor de meiden.

Even wat anders: vandaag bij zomervakantieplanning op mijn werk werd er heel moeilijk gedaan ivm trouwdatum. Als ik dus nog vrij wil zijn kan dat niet rond mijn trouwdatum. Nu denk ik er sterk over om de datum 3 weken te vervroegen. Is dat raar? Dan heb ik nl met hele gezin vakantie een week voor en 2 weken na trouwdag. Hierover nog tips? Ik doe mijn werk graag en wil eigenlijk hierover geen conflict. Ik moet dan wel alle geregelde dingen gaan wijzigen. Zou dat problemen geven?

Leuk zeg al die verhalen! Ben benieuwd hoor! Vind het toch wel spannend :-)
@Fiona: wij zijn sinds begin oktober aan het plannen. Dus nog niet zo heel lang.
Wil de 11/11/11 bruidjes alvast een geweldige dag wensen!!! Geniet en heel veel fun!! X
goudvis, bedankt!!

Nieuwe bruiden, Welkome en Gefeliciteerd!

Fiona, Heb je al weleens op marktplaats gekeken. Ik heb mijn jurk daar ook op gevonden, omdat ik het er niet voor over heb om zoveel geld voor de jurk uit te geven. En omdat wij binnen 3,5 maand gingen trouwen leek het mij toch geen succes te zijn om naar een bruidszaak te gaan. Ik heb maat 34, dus ook niet echt een standaar maat die ze op voorraad kunnen hebben. Hierdoor had ik op marktplaats ook weinig keus. Maar toen de verkoopsters foto's van de jurk stuurde was ik gelijk verliefd. Het is echt een hele mooie jurk, en nu hij bij de stomerij is geweest zie je echt niet dat hij al weleens gedragen is.

Ik heb 200 euro betaald, terwijl de jurk eerst 1500 is geweest.

Martje, kun je niet in ijsland trouwen, voor iedereen die mee wilt en kan en het betaalbaar is. En thuis nog een keer trouwen voor de mensen die niet mee konden. Dan hou je het thuis gewoon goedkoop en simpel, zodat het ook betaalbaar blijft, maar meer symbolisch.

Mag je wel 2 dagen je trouwjurk dragen

Liesje, Ik kijk ook steeds naar de foto dat ik mn bruidsjurk aan heb. En als ik bij mn moeder ben ga ik steeds even naar de jurk spieken, en iedere keer denk ik, ah wat is ie mooi!

De weersvoorspellingen zijn best goed voor vrijdag! Hopen dat het zo blijft zoals het er nu voor staat! Ik heb al een witte paraplu, maar hoop dat ik hem lekker thuis kan laten.

Vanochtend werd ik wakker en schrok even omdat ik dacht dat het vandaag zou zijn. Was eigenlijk opgelucht dat het nog maar maandag was. Ben best zenuwachtig aan het worden.

Het lijkt me allemaal zo eng. In die jurk en iedereen die naar je kijkt.

Deze week gaat nog druk worden. We moeten nog naar de feestlocatie, om spullen we te brengen.

De bloemen doe ik zelf, moet de fotograaf nog bellen, en we moeten nog langs me oom voor de trouwauto te versieren. En het werk gaat ook gewoon door....
@Suuzefluus en Niehow: Leuk dat jullie met het hele gezin gaan trouwen! Een bevriend stel dat altijd zei nooit te gaan trouwen heeft dat dit jaar toch gedaan, met hun twee kids erbij, omdat mama toch ook graag dezelfde naam had als de rest van het gezin. Ik kan me dat goed voorstellen en vond het ook een heel mooie gedachte, heel bijzonder! Suuzefluus, wat naar dat ze zo zeuren op je werk nu! Ik kan me voorstellen dat je geen conflict wil, maar om nu alles te moeten verzetten... Ik weet niet of het problemen oplevert, er is natuurlijk een (grote?) kans dat de datum drie weken eerder al vol zit... Hoop voor je dat je tot een voor iedereen passende oplossing kunt komen.. Succes ermee!

@Ti-Ta-Tuttebelle: Fijn! Had ook gehoopt en wel verwacht dat ik hier wel welkom zou zijn, maar toch...je weet het niet he! Hahah, dank u, dank u! Ik zou wel gek zijn om nog naar K te gaan...heb advies gehad van een expert wat K. betreft op het Vivaforum Groot gelijk dat je vrijdag je jurk gaat halen en fijn dat je dat niet alleen hoeft te doen!! Ben benieuwd hoe er vrijdag gereageerd gaat worden...maar je jurk is daar dan in elk geval weg! Dat geeft vast veel meer rust.

@Fiona: Ik ben zo blij met mijn jurk! Vond het ergens jammer dat ik hem al na een shopdag gevonden had, zo leuk vond ik het passen (had ik overigens niet verwacht, ben behoorlijk ongeduldig als het op kleren passen aankomt ). Het is een witte jurk geworden, heel eenvoudig. Voor sommigen misschien wel heel saai, maar omdat ik normaliter ook kleding draag zonder al te veel frutsels en franje past dat het beste bij me. Het is een Marylise, om een indruk te krijgen van de stijl. De inmiddels al een half jaar getrouwde Dzjanneke had volgens mij ook een Marylise aan? Dacht ik hier gelezen te hebben
@fiona: ik weet nog wel een heel leuk zaakje in Groningen als je daar in de buurt woont. Daar heb ik mijn jurk weg voor 450 euro, was bijna de duurste daar.

@suus: ik vind het zelf wel raar dat je werk je geen vrij geeft op de trouwdatum. Ze zijn verplicht je 2 dagen te geven. Misschien dan later vrij nemen voor de huwelijksreis?

@iedereen: vanavond een gesprek met m'n vader. Ben benieuwd waarom hij het plan niet ziet zitten.
@Lian: wat spannend!! Voor jou is het bijna zover! Leuk, leuk, leuk! Al kan ik me voorstellen dat je echt zenuwachtig begint te worden nu. Maar komt vast goed! Ik ga voor jullie duimen dat het weer zo blijft zoals nu verwacht wordt en hopen dat de paraplu voor niets gekocht is... Vrijdag kan je die mooie jurk de hele dag aan! Succes nog met de laatste zaken en het werken...lijkt me dat je hoofd er helemaal niet naar staat nu! Al leidt het natuurlijk wel af (thuis op de bank steeds zenuwachtiger voor je uitstaren is ook niet fijn...).
O ja en ben vandaag aan het kijken geweest voor bruidslingerie. Wat staat dat mooi en wat is dat duur! Ik ga zeker ook op marktplaats kijken. Iemand nog maat 80/85 D in de aanbieding?
@Martje: Ben ook benieuwd, succes met het gesprek.... Vervelend dat het zo moet! Fijn dat je vandaag bent wezen kijken voor lingerie! Hoop dat de zin in de dag daarmee weer wat is toegenomen... Ja, echt duur he! Ik schrok er ook van... Hopelijk vindt je iets op marktplaats!
@Kuzu en Lian alvast heel veel plezier en geluk vrijdag op jullie bruiloft. Hopelijk verloopt alles precies en mooier dan gepland!

@Suuzefluus als jullie met het hele gezin bij die datum 3 weken eerder wel voor en na de bruiloft vrij kunnen zijn. Dan is het echt niet raar om de datum te vervroegen (tenzij je misschien al save the dates hebt verstuurd). Wel vreemd dat ze zo moeilijk doen over vrij zijn op je trouwdag (of doen ze alleen moeilijk over de vakantie ervoor en erna?)

@Liesje ik heb inderdaad de Marylise, eenvoudig maar de vorm en details zijn geweldig. Wil je hier neerzetten welke je hebt of lezen er misschien bekenden mee die het niet mogen weten?

@Martje w.b.t. lingerie kun je ook bij de gewone lingeriewinkels kijken. Ik kon onder mijn jurk een normaal setje aan, had een mooi setje in ivoor kleur gevonden bij hunkermoller. Kan het nog steeds dragen en het was betaalbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven