Wat is het mooiste bounty eiland?

04-11-2011 21:29 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet de ultieme vakantiebestemming voor een tropische strandvakantie?

We vertrekken in april voor ongeveer 2 weken.

Denk aan tropische locaties met parelwitte stranden, palmbomen en azuurblauw water. Mooie hotels, culturele bezienswaardigheden, niet te veel toeristen, enzvoorts ...

Al weken zoeken we naar de ultieme bestemming, maar helaas hebben we het nog niet kunnen vinden.

Hoor graag jullie ervaringen en ideeen, want we komen er niet uit!

P.S. Budget speelt geen rol, zelfs fantaseren over een mooie vakantiebestemming kan ook goeie ideeen opleveren!
Wow, Sulawesi gaat bij mn favorieten!
Heb gelijk deze topic even opgeslagen als favoriet want er worden zooveel mooie eilanden genoemd !!! Mocht ik er weer gebruik van maken kan ik weer gaan kiezen uit de eilanden die worden genoemd en waar ik nog niet ben geweest !
Ok, ik gooi d'r nog maar een paar in: Gili Air en Gili Meno ook al in Indonesië (wat is het toch een mooi land!) en in de categorie moeilijk bereikbaar en daarom des te leuker: Banda Naira.
Ja Mayou, daar ben ik ook geweest maar vond het niet zo bounty. Ook de sfeer trok mij niet. Maar mss was ik ook wel op Gili Trawandan (oid?), mss dat dat het verschil maakt... Kan het me niet meer herinneren welke het nou was.
Trawangan is de grootste en het eiland met de meeste resorts/duikscholen. Daarom heb ik die ook niet erbij gezet. Op Air en Meno is het goed toeven hoor!

Ugglover, heette jij vroeger anders?
Eh ja.... haha! Hoezo?
Ik zal mn fotoboek weer eens opsnorren, mss dat het toch Meno was... Welk eiland is het dichtstbij? Ben er maar 1 dag geweest, was enorm ziek geworden in Lovina dus onze dagen Gili's zijn in het water gevallen. Maar dat terzijde...
Cayo Levisa in Cuba. Prachtig klein eiland, mooie huisjes aan het hagelwitte strand!
quote:Ugglover schreef op 07 november 2011 @ 15:40:

Eh ja.... haha! Hoezo?

Omdat ik je meende te herkennen van een ander topic, maar die persoon heette anders, vandaar.

Ttrawangan ligt het dichtst bij vanaf Bali en is het eiland waar de meeste mensen heengaan. Is nog steeds niet druk, maar drukker dan de andere 2.
Ik was onder die andere naam alleen maar op het reisforum te vinden en die nick had ik toen tegen een vriendin verteld. Toen ik een beebje kreeg, heb ik mn aangepast want wilde niet dat zij ook die berichten zou kunnen lezen. Dus wie weet was ik het wel...

Ja, dan was het toch Trawangan!
Wat een prachtige lokaties komen er langs.

Wij vonden Hawaii mooi, maar weten inmiddels dat er minstens zo'n mooie eilanden dichter bij huis zijn.

In zo ongeveer de hele Caribean zijn mooie bounty stranden te vinden. En in zuid-oost Azie ook.
Zoveel goeie tips komen hier voorbij!

Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de eilandjes in de Caraiben zoals bvb. Antigua. Voornamelijk omdat dit nog te behappen valt v.w.b. de vliegafstand.

Ultiem lijkt mij Bora Bora, maar voor 2 weekjes is dat toch echt wel heel lang vliegen. Als je een goeie aansluiting hebt ben je inderdaad "maar" 24 uur onderweg, maar op vliegwinkel zag ik alleen maar vluchten van 35 - 40 uur (!) ...
Ja maar, dan zit je wel op de meest ultieme bounty eilanden ter wereld. Ik zou het wel weten!! Lekker een boek mee in het vliegtuig, je eigen personal entertainment setje en je staat er zo! Wat maakt het nou uit, 12 uur vliegen of 24 uur vliegen? Je zal ff moe zijn maar joh, wat maakt dat uit als je op het witste strand kan crashen?
quote:Ugglover schreef op 08 november 2011 @ 15:17:

Ja maar, dan zit je wel op de meest ultieme bounty eilanden ter wereld. Ik zou het wel weten!! Lekker een boek mee in het vliegtuig, je eigen personal entertainment setje en je staat er zo! Wat maakt het nou uit, 12 uur vliegen of 24 uur vliegen? Je zal ff moe zijn maar joh, wat maakt dat uit als je op het witste strand kan crashen?Ja precies, ik vond het de vliegtijd van 24 uur ook dubbel en dwars waard hoor, zou zó weer gaan, ook voor twee weken! En ach, uitrusten doe je natuurlijk lekker op strand en in de lagune.....ik ga weer even naar m'n foto's kijken!
Wij zijn toen trouwens via West gevlogen. Met Air New Zealand en in L.A. twee uur in transit. Dit was dus op zich wel te doen, en AZ is een hele fijne maatschappij. Zou even naar de mogelijkheden en vliegtijden op hun website kijken.
Ik weet niet of het een Bounty Eiland is, maar ik zou graag naar Cuba willen

@ mayou: togeans zijn idd veel eilandjes, maar de eilandjes zelf zijn klein. Wij hadden maar een paar uur per dag elektra, maar reisden dan ook low budget. Vond het fantastisch en idd een voordeel dat het slecht bereikbaar is.
Zat je op Kadidiri?
Ik zeg ook: ga naar de Gili eilanden. Liggen voor de kust van Lombok (15 minuten varen) en Lombok heeft sinds 1-10-11 een Internationale luchthaven (dus direct vliegen op Schiphol)

Ik was op Gili Air en we zijn ook op Meno geweest. Die leek me het mooist.
Ik zeg Seychellen!

Ben er in mei nog geweest en 3 jaar geleden ook. Werkelijk prachtig! Even de belangrijkste voordelen op een rijtje:

- zeer weinig toeristen: op vele prachtige stranden waren we vrijwel alleen

- geen speciale vaccinaties nodig of geen malariapillen

- vele vele eilandjes om te bezoeken (eilandhoppen)

- het absolute bounty gevoel! hagelwitte stranden, azuurblauwe zee, palmbomen, géén wolkenkrabbers/lelijke appartementsgebouwen etc te zien vanop de stranden

- het klimaat is er vrij stabiel

- heerlijk eten! (curry's, overheerlijke verse vis, exotisch fruit)

- je kan er lekker snorkelen en duiken

- leuke bezienswaardigheden waaronder de coco de mer; een zeer bijzondere palmboom die enkel op de Seychellen voorkomen (hét souvenir bij uitstek als je bereid bent een aantal honderden euro's neer te tellen!)

- prachtige natuur met vele bijzondere diersoorten (vogels, schildpadden,...) en planten/bloemen

- de grootste eilanden zijn makkelijk te bereizen met een huurauto (hoofdeiland Mahé - opgepast want ze rijden er links!), bus (spotgoedkoop, maar reken er niet op dat ze op tijd zijn) of per fiets.

- bijzondere rotsformaties op de stranden (graniet)

De hotels zijn over het algemeen erg duur en ik twijfel er een beetje aan of de prijs/kwaliteitverhouding wel ok is. Dit jaar verbleven we in het hotel Berjaya beau vallon (toeristisch gebied) en dat was ok, maar geen luxe. 3 jaar geleden sliepen we in een appartement van een kennis, gecombineerd met een verblijf bij een guesthouse op een ander eiland.

Als je meer info zou willen, hoor ik het wel!

Nadeel van die eilandjes ver weg is de terugkomst (vond ik). Door de grote tijdverschillen vertrokken we op dinsdag en kwamen we donderdag thuis. Ondanks dat het 'maar' 24 uur vliegen was. Ik heb bijna 2 weken nodig gehad om uit de jetlag te komen. (1 dag per uur tijdverschil klopt bij mij wel)
Om naar de eilanden in de Pacific te gaan vloog ik ook altijd via LA waarbij de overstaptijd daar varieerde van 2 uur tot 9 uur. Je bent helemaal gebroken als je aankomt op zo'n eiland (vaak kom je ook midden in de nacht aan) maar het is echt de moeite waard en je vergeet die lange vluchten gelijk!

Terug raak je ook idd veel tijd kwijt door het tijdsverschil, ik heb toen een keer een RTW ticket genomen waarbij ik 2 weken naar de Cook Eilanden ging en daarna met overstap in Auckland nog een paar dagen naar Tokyo en vanuit Tokyo naar huis. Dus ja in 3 weken de wereld rond maar was prima te doen!
Ik wil nog even opmerken dat als eilanden in de Pacific "toeristisch" zijn dit niet betekent dat het strand vol ligt met toeristen of je ze bij bosjes tegenkomt net zoals bv op stranden in Spanje of Turkije. Nee de eilanden zijn in die zin toeristisch dat als het er "druk" is dat je dan nog steeds de mensen kan tellen op een strand!

(Afgezien van de eilanden van Hawaii dan die zijn wel druk druk).

Waarbij je je dan weer moet voorstellen dat het daar zoooo ontzettend warm is dat je niet op het strand in de zon kan liggen, maar alleen in de schaduw en het water in gaat voor verkoeling (nou ja verkoeling...water is ook heel warm) en snorkelen.
Ja, Palawan (Filipijnen) en dan El Nido. Supermooi en je hebt 100-en bounty eilandjes voor jezelf als je wilt! Hier worden ook een aantal Survivors (Expeditie Robinson) opgenomen, zoals die van Zweden en Spanje (?) geloof ik.
Overigens klinken alle andere plekken hier ook prachtig! Ik hou dit topic zeker achter de hand voor als we weer gaan nadenken over een volgende reis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven