Theeaanslag in theepot

07-11-2011 17:32 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug heb ik een glazen theepot gekocht, waar ik erg blij mee ben.

Deze:

Ik gebruik hem vrij intensief, maar waar ik even niet aan gedacht had, was dat er theeaanslag in zou komen.

In de pot zelf is het allemaal geen probleem en is het zo weg. Maar in de tuit blijft het allemaal zitten.

Heeft iemand een suggestie om het makkelijk weg te krijgen?

(Niet dat het nou zo'n mega probleem is, maar ik vind het toch niet helemaal mooi staan... )
Ik doe die van mij af en toe in de afwasmachine.
koffieprut erin, heet water erbij, deksel er op goed schudden.

deksel goed vasthouden
azijn werkt prima.
ipv een doekje een wattenstaafje proberen?

dat gebruik ik ook vaak voor kiertjes en hoekjes schoon te maken

Alle "schoonmaak middelen " zijn wel genoemd denk ik zo
Die raggers koop je trouwens bij de blokker.

Zelf ben ik ook fan van steradent. Maar de overige genoemde middeltjes doen ook hun werk wel.
quote:helene31 schreef op 07 november 2011 @ 18:07:

Karan, je kunt ook een flessenborstel kopen. Die zijn ook smal en kun je straks vast goed gebruiken.

Oeh... Moet ik dan naar een beebiewinkel?

Misschien dan toch maar kunstgebit dingen erbij gaan kopen. Maar vanavond ga ik eerst de vaatwassertablet kopen.

In de vaatwasser durf ik m niet te zetten. Hij lijkt me nogal breekbaar, en als ik kijk naar de hoeveelheid vaat die mijn vriend de vaatwasser in stouwt, denk ik niet dat ie het gaat overleven!
Groen geel sponsje met zout........vliegt de aanslag eraf.
chloor, wel goed naspoelen
Die steradenttabletten kan je straks ook goed in de wasmachine gebruiken voor de witte babywas. En een flessenborstel kan je bij de Etos/Kruidvat/Trekpleister etc. kopen dus je hoeft niet naar een babywinkel
Ik heb vande week onze koffiepot (die toch eigenlijk wel iets eerder een beurtje nodig had) volgedaan met heet water en een vaatwasblokje. Een uurtje laten staan tot de boel uitgeborreld was en hij is nog nooit zo schoon geweest zonder te boenen of te schrobben.
quote:TheEmpress schreef op maandag 07 november 2011 17:41 Cif met een raggertje. Maar de echte theeliefhebber zal zeggen dat je aanslag uit een theepot niet mag verwijderen.Precies. Zo ken ik het ook.
Je bent zelf een theepot
Ik haal af en toe 20 buisjes met kunstgebitreinigers bij de Aldi. Ideaal om de wc-pot schoon te krijgen op die plek waar de borstel niet meer bij kan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zout en pijpragers...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven