brown sugar?

07-11-2011 19:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet het antwoord? Ik ga cookie dough ijs maken (met chocolate chip deeg erdoor mm..). Nu staat er in het amerikaanse recept dat ik heb, dat ik granulated sugar nodig heb (dat is volgens mij gewone kristal suiker) en brown sugar. Via google word ik er niet echt wijzer op of brown sugar nu lichtb ruine of donkerbruine basterdsuiker is. Wie weet dat?
Volgens mij is dat gewoon (lichtbruine) rietsuiker.
Op de verpakking in NL staat toch ook gewoon bruine suiker? Dat is dus geen rietsuiker, maar basterdsuiker.
Brown Sugar is een verkapte term voor heroine. Verkrijgbaar hier op de Kruiskade.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Het is basterdsuiker in dit geval en verder wat Very Cherry zegt.
Het is donkerbruine basterdsuiker.
VC: klopt, remember the stones?
Tja, ik weet dat ook niet. Laatst een recept van Juli (van de australische master chef) gemaakt en daar moest ook brown sugar in, heb toen donkere bastard suiker gebruikt, en dat werkte prima. Het lijkt met ook logischer, heb nog nooit een recept gehad waar perse rietsuiker in moest, terwijl bastard suiker vaak gebraagd wordt. Volgens mij kun je ook zelf kiezen wat je het beste vin, wit is mier zoet en smaakt verder nergens naar, donker is wat minder meer zoet een heeft iets karamel-achtigs, bitterig. Lichtbruin zit daar tussen in...

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.viaromanica.nl/boccaccio/index.php
quote:Shalimar schreef op 07 november 2011 @ 19:44:

VC: klopt, remember the stones?Die stonden echt geen brownies te bakken hoor
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Sold in a market down in New Orleans.

Voor het geval je nog boodschappen moet doen.
Dit vind ik als ik google op brown sugar (en ook een aantal donkere meneren):

Duidelijk toch?
Heroïne ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Rx07A9LWBJA
Everytime you make a typo, the errorists win.
Net als in NL heb je hier ook bruine (basterd) suiker en gele (basterd) suiker. Witte basterd kennen ze hier niet.
Optimist tot in de kist!
ik vond bastard suiker ook wel geinig gevonden eigenlijk......hahahaha
Brown Sugar is een ander woord voor heroine zoals al gezegd.

En ook gewoon bruine (basterd) suiker natuurlijk...
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 07 november 2011 @ 20:25:

Net als in NL heb je hier ook bruine (basterd) suiker en gele (basterd) suiker. Witte basterd kennen ze hier niet.Serieus niet? Ik had toch echt het idee dat ik dat vroeger bij oma op mijn beschuitje altijd at
quote:zwitsal_nijntje schreef op 07 november 2011 @ 21:02:

[...]

Serieus niet? Ik had toch echt het idee dat ik dat vroeger bij oma op mijn beschuitje altijd atWoont jouw oma in Amerika dan?
Nee maar er staat mij iets van bij dat we dat vroeger op ons beschuit kregen. Dan zal het wel andere bruine suiker geweest zijn..
quote:Very.Cherry schreef op 07 november 2011 @ 19:46:

[...]

Die stonden echt geen brownies te bakken hoor Nee, daar waren ze te Stone(d)(s) voor denk ik
Wiekeb: anders probeer je toch een lichte suikerversie en een donkere versie? Eerlijk gezegd denk ik dat ze de donkere bastard suiker bedoelen, vanwege de kleur die het het te maken produkt geeft na bereiding. Dat lijkt lekkerder voor het oog nl.

Succes!
Ik woon in Canada ZN, en daar hebben ze dus geen witte basterdsuiker. Ik koop het soms bij de NL winkel maar dan is het een klomp suiker en ben ik wel even bezig om het weer zacht te krijgen met zo'n steentje.

Je hebt hier ook nog demerara en turminado suiker. Die hebben nog meer molasses in zich. En hebben een iets andere structuur.

Ik ben gek op bruine en gele suiker!
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven