Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
quote:cheerlesscard schreef op 07 november 2011 @ 13:07:

Je weet het nooit misschien loopt er in zn vriendenkring wel iets leuks rond ;)

Owh heel erg, dat heb ik serieus ook wel eens bedacht.
@eefjuh, volgens mij ken ik jou nog van de vorige ronde! Het is hem niet geworden dus... Ik ben ook heul voorzichtig de draad weer aan het oppakken na negen maanden internetdatepauze.
Leuk zo'n topic! En ook echt goede tips!

Ik heb wel nog even een vraagje, hebben jullie een apart mailadres hiervoor aangemaakt? Want als ik mn mailadres geef, heb je meteen mn voornaam en achternaam en ik heb mezelf gisteren even gegoogled en dan vind je me dus meteen. Stel ik me nu aan of is het wel aan te raden om hier een beetje voorzichtig mee te zijn?

En hebben jullie nog tips voor wat je wel en niet in je profiel zet? Ga hem van het weekend aanmaken maar vind het wel lastig hoor. Het wordt al snel zo standaard allemaal...
quote:Rasa schreef op 06 november 2011 @ 19:06:

Klopt het trouwens dat alle vaste schrijvers hier al een stap verder zijn dan rondneuzen en zenuwachtige eerste dates? Tjonge, hoe snel hadden jullie dat voor elkaar?Sommige vaste schrijvers zitten al lang en breed in een relatie (de langste nu 3 maanden? toch roosje?) en andere zijn nog of weer aan het mailen en daten.
Ik heb inderdaad een fake email adres aangemaakt en dat bevalt prima. Ook met een aparte msn lijst, mijn 'normale' msn gebruik ik eigenlijk al jaren niet meer.

En ja, wat je in je profiel moet zetten.. Is net waar je naar op zoek bent. Laat hem ook door andere lezen, zodat je weet hoe je overkomt.
quote:slowdance schreef op 07 november 2011 @ 16:52:

[...]

Owh heel erg, dat heb ik serieus ook wel eens bedacht.Haha.. Ach wat is erg? Ik zie het meer als praktisch. :p
quote:slowdance schreef op 07 november 2011 @ 19:42:

[...]

Sommige vaste schrijvers zitten al lang en breed in een relatie (de langste nu 3 maanden? toch roosje?) en andere zijn nog of weer aan het mailen en daten.lang en breed in een relatie ehm begin het nu net zo te noemen (na afgelopen weekend)....maar inderdaad het is bijna 3 maanden geleden dat we elkaar voor het eerst ontmoetten.
quote:cheerlesscard schreef op 07 november 2011 @ 20:20:

[...]

Haha.. Ach wat is erg? Ik zie het meer als praktisch. :pJa, als je ooit vrienden word en je toevallig zijn vrienden ontmoet misschien wel. Maar niet als je dat al onder de eerste date denkt.
quote:Rasa schreef op 07 november 2011 @ 18:35:

@eefjuh, volgens mij ken ik jou nog van de vorige ronde! Het is hem niet geworden dus... Ik ben ook heul voorzichtig de draad weer aan het oppakken na negen maanden internetdatepauze.

Klopt leuk dat je dat nog weet! Maar was geen succes dus uiteindelijk..

Jij hebt de draad ook maar weer opgepakt? T is wel weer even wennen hoor. Ik zat eerst op paiq, maar dat koste me veel te veel tijd, ik zat uren te chatten en kwam maar geen leuke mannen tegen! Lijkt me bij nader inzien efficienter om het eens op een profielensite te proberen. Dan weet je meteen wat je in huis hebt.

Hoe pakken jullie dat aan? Schrijven jullie berichtjes aan leuke mannen? Of wacht je af? Ik heb mijn foto's op 'op verzoek', om de anonimiteit een beetje te bewaren. Dat 'schrikt' wel af denk ik.

Heb gisteren dus een berichtje gestuurd aan iemand, nog niks gehoord overigens, maar ik vind het wel eng hoor! Je stelt je zelf wel enorm kwetsbaar op! Maar misschien moet ik me maar een beetje vermannen, nee heb je ja kun je krijgen he!
I've got mail from far away..
quote:slowdance schreef op 07 november 2011 @ 20:25:

[...]

Ja, als je ooit vrienden word en je toevallig zijn vrienden ontmoet misschien wel. Maar niet als je dat al onder de eerste date denkt.

Hehe ja dat zou erg zijn. Ik bedoelde meer dat ik geen verwachtingen had. En er veel vrienden aan over heb gehouden

Niet dat ik daar tijdens een date mee bezig was.

Maar het is wel zo dat als je veel mannelijke vrienden hebt er altijd wat leuks tussen de aanhang kan zitten toch ? Meer een prettige bijkomstigheid zegmaar.
mja.. nooit echt de behoefte gehad om met iemand vrienden te blijven.
op ID gebied dan. Lange relaties die ik heb gehad wel, maar die z'n vrienden ga ik ook niet versieren
Haha..ja dat kan. Ik had met een aantal een hele goede klik maar niet op dat gebied dan is dat niet zo lastig om vrienden te blijven.

Ook wel grappig om elkaar op de hoogte te houden van het dategebeuren. Vrienden van een ex zou ik het ook niet mee zien zitten idd :p
Hey meiden,

Slowdance, wat leuk dat je chatman toch wel mailt terwijl hij weg is, je moet wel indruk gemaakt hebben dan

Welkom aan de nieuwkomers!

Ik heb ook een vals emailadres omdat ik niet wil dat ze mijn volledige naam kennen, god weet wat voor informatie, zoals woonadres enzo, ze dan kunnen achterhalen. Ze krijgen pas mijn volledige naam als ik ze vertrouw.

Ik ben net pas thuis, dus geen actie hier vandaag. Ik had gister wel nog een mail van vakantieman, zo tussen het verhuizen door. Hij heeft me nog eens op een date gevraagd

Oh oh, nu heb ik drie mannen die me willen zien, hmmm

Ik heb zaterdag de date met langeman, maar ik denk dat ik ook maar afspreek met vakantieman. Als de dates allebei leuk blijken te zijn, wat ik betwijfel, dan kies ik er meteen 1. Ik wil niet achter hun rug om met meerderen daten.

Praatjesman blijft maar even wachten tot die twee dates achter de rug zijn, hij is de minst belangrijke. Alhoewel ik zijn smsjes dan wel weer leuk vind. Ik zei gister iets tegen hem, niet bij nagedacht hoe het over kwam, en toen vroeg ie een uur later ineens wat ik dan zo leuk vond aan hem. Hihi! Ik heb eeb foute man onzeker gekregen! Maar ik heb dus met hem geen 'date' gepland.

Zometeen vakantieman even terugmailen. En ik hoop snel wat te horen van langeman.

Roosje, hoe is het bij jou nu eigenlijk?
Heb de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of Rugbyman zin heeft in een biertje...quote:essie_ schreef op 07 november 2011 @ 19:34:

Ik heb wel nog even een vraagje, hebben jullie een apart mailadres hiervoor aangemaakt? Want als ik mn mailadres geef, heb je meteen mn voornaam en achternaam en ik heb mezelf gisteren even gegoogled en dan vind je me dus meteen. Stel ik me nu aan of is het wel aan te raden om hier een beetje voorzichtig mee te zijn?

Ik vind niet dat je je aanstelt. Enige gereserveerdheid kan geen kwaad. Als je mijn voornaam en achternaam googlet vind je ook een hoop informatie. Ik heb dus een apart emailadres dat alleen mijn voornaam onthult. Dat gebruik ik (onder meer) voor het daten.
Spannend Rasa

Ik had het er laatst nog over dat ik toch altijd wel wacht tot de man dat doet, voor de eerste date, met internetdaten dan. Soort van man in de waan van de jacht laten ofzo. Al geef ik soms wel duidelijke hints als ik vind dat hij een beetje op moet schieten en die worden dan altijd wel opgepikt.

Ik hoop dat je een leuke date tegemoet gaat!
Ik heb inmiddels een nieuw mailadres aangemaakt, zonder achternaam erbij :-) En ga donderdag met een vriendin die wat meer ervaring heeft met internetdaten, mn profiel aanmaken. Ben heel benieuwd allemaal! Ik denk dat ik eerst maar eens ga afwachten wat er reageert en nog niet meteen zelf ga reageren.
@ alle nieuwe schrijfsters: heel veel succes en plezier met mailen/ msnen/ online kennismaken en daarna natuurlijk de dates!

Hopelijk komen er mooie dingen uit voort!

Rasa: en gaan jullie een biertje drinken?

Tierney: veel plezier met je dates! :-) Ben benieuwd! Zal vast wel iets leuks tussen zitten toch! Bedankt ook voor je lieve reacties!

Hier gaat het redelijk. Ben erg blij dat hij zondag avond mijn kant op is gekomen. Hij was lief en ondanks dat hij het zelf even niet makkelijk heeft stond hij wel echt voor me klaar. Gister nog wat heen en weer gesmst.

Wil hem nu wel even een beetje ruimte geven, vorige week woensdag gaf hij al aan dat hij het even moeilijk had. Zondag zei hij dat hij even tijd nodig heeft om alleen te verwerken...maar kwam hij toch naar mij.

Ga vanavond naar de film met een vriendin, heb ik hem maar even laten weten, hoeft hij er niet over na te denken of hij me wel/niet zal uitnodigen.

Wil me niet te veel opdringen aan hem, en nu ik weet dat het gene waar hij mee zit niet aan mij ligt is dat wel makkelijker om te doen.

Dus denk ik maar weer terug aan het moment dat hij zei dat hij wel bij me wou blijven slapen als ik dat fijn vond, en hij wel op een later moment even tijd voor zichzelf zou hebben....

(oh offtopic...met mn zus gaat het nog steeds slecht. Ze is nog wel thuis, maar met nonstop familie in huis voor haar/haar partner en kindje, gister weer ophoging van medicatie gehad. Ik woon zelf 250km bij haar vandaan, dus even op en neer is niet zo eenvoudig. Wat voor mij misschien ook wel goed is, in het verleden heb ik erg veel gedaan in deze situatie wat er bij mijzelf enorm inhakte. Nu vangt de rest van de familie het praktische stuk op, en hang ik veel aan de telefoon)
jeetje roosje, wat naar allemaal. Vervelend ook dat je zo ver uit de buurt woont, maar aan de andere kant is dat misschien ook even beter om jezelf te beschermen.

en hij is er gewoon voor je, fijn. Ga nu niet twijfelen of het wel goed zit omdat hij even ruimte voor zichzelf nodig heeft hè? Das heel logisch denk ik, al weet ik niet precies met wat voor problemen hij kampt.

Leuk trouwens, al die nieuwe schrijfsters! Hoop dat jullie een heleboel spannende avonturen gaan beleven

Ik zit hier nu een beetje chagrijinig te zijn, heel stom van mezelf vind ik. Het was heel gezellig gisteravond en heel ontspannen ook, maar hij was behoorlijk moe van zijn weekend en viel vrij snel in slaap. Grmbl. En ik natuurlijk weer meteen denken dat hij er niks meer aan vindt, me niet aantrekkelijk vindt en ga zo maar door. Maar ook dat hij zo zelfverzekerd lijkt te zijn en dat hij nooit eens lijkt te twijfelen aan zichzelf of aan wat ik van hem vindt en daar werd ik ook weer chagrijnig van. Het was dus een behoorlijk afstandelijk nachtje.

Daarnet smste hij nog wel even met daarin een sorry voor zijn afstandelijkheid.

dus tja... het loopt niet altijd even lekker hier.
En dan denk ik ook: moet ik nou terug smsen dat ik dan toch onzeker word van zijn gedrag ofzo of het gewoon laten...
Roosje, wat een nare situatie...idd ook omdat je niet zo een twee drie er naartoe kan..maar aan de andere kant je steunt haar wel door de tel en dat is ook fijn. Ik snap ook dat je je niet wilt opdringen aan N, maar als je zijn steun nodig hebt gaat dat moeilijk. Hij heeft ook aangegeven bepaalde dingen zelf willen verwerken..dus je bent goed bezig om afleiding te zoeken voor jezelf en voor je date. Dikke knuffel van mij.

Boebele, ik snap dat je het vervelend vind, maar je geeft zelf ook aan dat het niet aan jou ligt..en hij was zich daarvan bewust..ik zou hier echt niet onzeker van worden..en al helemaal geen smsje sturen dat je onzeker bent door die nacht. Als je iets wilt schrijven zou ik meer iets in de zin van " geen probleem ik weet dat je moe was " oid..anders kom je mss over als iemand die helemaal geen zelfvertrouwen heeft. Succes en heb er een beetje vertrouwen in..niet zo onzeker!!

Tierney, leuk je date's , ik denk ook dat er vast wel wat tussen zit

Rasa, wat heeft hij geantwoord?

VLA, hoe gaat het met jullie?

Hier nog geen nieuws op date gebied..ik heb wel gisteren contact gehad met een hele leuke jongen..leuke foto's ,leuke gesprekken ..we lijken echt veel op elkaar en uren ge-chat :-)

Ik heb hier wel een erg goed gevoel over :-) en ik noem hem spirituele man :p
Ik lees zo nu en dan gezellig met jullie mee en breek vandaag even in ;)

Boebele ik herken een aantal dingen van jou in mezelf een paar jaar geleden (en nu nog wel zo nu en dan). Ik weet niet of je dit gaat waarderen, maar ik heb een hoop leuke dingen zelf stuk lopen maken. Dat deed ik door tegen hele leuke en lieve, geduldige jongens soms raar gedrag te vertonen (soms opeens afstandelijk, dan weer chagerijnig) omdat ik onzeker was en me eigenlijk wilde vastklampen. Ook was ik erg onzeker over wanneer iemand weg zou gaan. Ik probeer tegenwoordig er iets relaxter in te staan en niet gelijk drama's te maken in mijn hoofd. Natuurlijk mag je onzeker zijn, maar laat dat niet de overhand hebben. Als ik jouw verhalen lees weet ik zeker dat hij jou leuk vindt. Probeer jezelf dus niet zo mee te laten voeren met negatieve gedachten. Hierdoor ben je voor hem minder leuk, maar nog minder leuk voor jezelf.

En weet je, als het misgaat, gaat het toch wel mis. Dan kun je er maar beter van genoten hebben i.p.v. je steeds naar voelen door dingen die je zelf in je hoofd haalt. Daarbij lijkt de kans dat het slaagt mij vele malen groter als jij er gewoon relaxt instaat. Voor hem, maar ook voor jezelf.

Ik hoop dat je dit niet als iets negatiefs opvat...het is echt goed bedoeld.
En ik ben ook voor niet terug smsen dat zijn gedrag jouw onzeker maakt. Het is namelijk niet zijn gedrag, maar jouw gedachten die je daaraan verbindt. Hij was gewoon moe.

Vertrouw daar dan gewoon op. Stuur idd een luchtig smsje terug en dan is het klaar, ga je weer vrolijk door! Als hij het niet meer ziet zitten, hoor je dat vast vanzelf. Jij hoeft geen detective te spelen naar zijn gevoelens, laat dat los.
Hee VEO en Tomorrowmorning,

ja, jullie hebben helemaal gelijk. Verstandelijk gezien sta ik er ook wat beter in dan gevoelsmatig. Ik heb toch al snel de neiging om mezelf terug te trekken als ik me afgewezen voel en onzeker word, maar eigenlijk is dat ook een beetje slachtoffergedrag. Hij heeft nu namelijk al 2 keer gezegd (uit zichzelf, niet omdat ik ernaar vroeg) dat het niet aan mij lag maar aan zijn drukke weekend. Dus dan moet ik dat ook van hem aannemen en niet gaan zitten miepen over onzekerheid.

Bedankt in ieder geval hoor, ik voel me altijd zoveel beter als ik het van een andere, neutrale kant bekijk ipv vanuit mijn zielige, afgewezen ik.

Ik probeer het nu ook meer als een avontuur te zien. Zo leuk als met hem heb ik het al lang niet meer gehad met iemand. En hij heeft wel een beetje een gebruiksaanwijzing , maar dat vind ik ook wel weer leuk aan hem.

VEO, leuk, dat contact met je "spirituele" man. Woont hij een beetje bij je in de buurt? En is er al een date gepland of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven