Trouwen in 2011/2012 - Deel VI
dinsdag 24 mei 2011 om 14:49
Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!
Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, ter inauguratie lezen we graag je aanzoekverhaal. Voor dit topic bestaat een besloten hyve, waarop we foto's en meer persoonlijke informatie delen. Om lid te worden van de hyve, leren we je graag hier wat beter kennen.
NaamDatumBudgetIvetje1 april 2011 Vlammetje1 april 2011 SilkenTofuapril 2011 en april 2012 Dzjannke6 mei 2011 scully198127 mei 2011 Jilzz9 juni 2011 Ringelding 14 juni 2011 Knappekloon 25 juni 2011 souffle1 en 2 juli 2011 Dark Enchantress1 juli 2011 Goudvis1 juli 2011 Likaaugustus 2011 Cardhu26 augustus 2011 Fotogravin10 september 2011 Kuzu11 november 2011 Lian11 november 2011 Evelise April 2012 < ¤ 4.000,- Posie 27 april 2012 ¤ 2.500,- Liesje 25 mei 2012 ¤ 12.000,-Tut1 juni 2012 Mousiemous 8 juni 2012 Shortyshirke 8 juni 2012 ¤ 10.000,- Zoovie 15 juni 2012 ¤ 17.000,- Dotje juni 2012 ¤ 12.000,- Ringqueen 22 juni 2012 ¤ 5.000,- Chiquita 13 juli 2012 ¤ 15.000,- Woepsie 19 juli 2012 max ¤ 5.000,- Suuzefluus 17 augustus 2012 ¤ 5.500,- Bride 2012 25 augustus 2012 ¤ 15.000,- Fiona September 2012 < ¤ 3.000,- Niehow oktober 2012 ¤ 17.500,-
dinsdag 8 november 2011 om 12:29
dinsdag 8 november 2011 om 12:34
dinsdag 8 november 2011 om 12:34
dinsdag 8 november 2011 om 12:36
@sabje83: nou ik was ook niet zo makkelijk met mijn kleren uit doen, maar het scheelde dat ik alleen mijn moeder mee had. Verder was er alleen de verkoopster, dus ja, dat was toch wel relaxed! Ik snap wel dat je nerveus bent, dat was ik ook.
Maar het is me reuze meegevallen!
En zodra je DE jurk hebt gevonden, dan weet je het gelijk! Je voelt het en je gaat stralen! Ik schoot echt vol toen ik mezelf zag!
Maar het is me reuze meegevallen!
En zodra je DE jurk hebt gevonden, dan weet je het gelijk! Je voelt het en je gaat stralen! Ik schoot echt vol toen ik mezelf zag!
dinsdag 8 november 2011 om 12:37
dinsdag 8 november 2011 om 12:39
Sabje, geen zorgen, dat is eigenlijk net als bij de dokter. Het zijn altijd dames die je helpen en ze zien de hele dag mensen in ondergoed. Je kunt ook een broekje met pijpjes aantrekken als je dat prettig vindt. Bij mij was de verkoopster eea aan het uitleggen over het torselet en hoe het zou gaan zitten onder de jurk, toen ik merkte dat ze al een hele tijd haar handen op mijn borsten had. Maar dat ging zo natuurlijk, dat ik het niet eens door had gehad.
dinsdag 8 november 2011 om 12:41
Bij ons wordt het 1 zin op de voorkant en dan op de achterkant de uitnodiging zeg maar. Dus ook geen ruimte voor zoete gedichtjes. Nou ben ik daar sowieso ook niet zo van, ik denk dat wij dan nog eerder voor een citaat zouden kiezen. De zin op de voorkant is trouwens, bedenk ik nu, sowieso een citaat, haha, want dat zeggen we altijd tegen elkaar. Een citaat van onszelf dus. Wijze sprekers als wij zijn.
dinsdag 8 november 2011 om 12:48
dinsdag 8 november 2011 om 13:03
deze vind ik dus erg mooi, alleen dat sleep stukje zou iets korter mogen van mij. Deze jurk is 549 euro
Of zon bovenstukje. De onderkant vind ik helemaal niks.
449 kost deze
Ik wil graag een jurk met bandjes. Geen strapless jurk. Dunne bandjes, brede bandjes en een halter maakt me niet zoveel uit. Met een strak bovenstukje.. en van daaruit dat ie uitloopt. Sommige jurken lopen pas veel lager uit. Een jurk met de onderkant niet helemaal recht/glad naar beneden. (had wel n keer zon jurk geplaatst, maar woepsman vind dat dus LELIJK)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
dinsdag 8 november 2011 om 13:09
Nieuwe bruiden: welkom!!
@ martje: wat vervelend dat je vader zo reageerde... Wat Jilzz ook vroeg: wat is de reden dat hij niet wil? Aangezien jullie ook al de helft zouden betalen, is geld dan nog steeds een issue?
@ Suuzefluus: jammer dat het lastig is met je werk, maar dit lijkt me inderdaad ook een goed oplossing!
@ Woepsie: 3 weken is inderdaad best lang.. Nog een keertje bellen/mailen anders? Leuk dat je aan het rondkijken bent voor je jurk! Ik ben even kwijt wat je budget ook al weer was voor een jurk, ik denk echter wel dat het best lastig is om onder de 1000 euro klaar te zijn bij een reguliere bruidsmode zaak. Maar bij outlets en zo misschien? Hangt er natuurlijk ook van af wat je mooi vindt..
@ Mous: heb je al wat gehoord over je jurk?
@ Lian en Kuzu: Jeeeeeeej, nog maar 3 nachtjes!!! Spannend!
@ Dot: hopelijk heb je een hele fijne dag samen vandaag! Dat gevoel wat je zei, over je jarig voelen, dat herken ik wel want dat hadden wij ook! Vooral omdat je het daarna nog samen lekker gaat vieren in de sauna, heerlijk!
Over lingerie: ik heb een Di Lorenzo torselet gekocht via MP voor 30 euro. Een string koop ik denk ik los of zo bij de Hunkemöller. Maar goed, misschien vind ik het tegen die tijd toch wel leuk dat het echt een setje is en koop ik alsnog de matching string erbij zodat het echt precies matcht. Eigenlijk is het natuurlijk ook onzinnig om wél 1700 euro uit te geven aan een jurk, om dan vervolgens te bezuinigen op je string, haha! Maar ik heb mijn ondergoed altijd gewoon van de H&M, dus ruim 30 euro voor een string is dan even wennen.
Verder zijn wij productief bezig geweest, de huwelijksreis is aanbetaald, afgelopen zondag zijn we naar een bruiloftsbeurs in Grathem geweest. Daar hebben we de huis-dj gesproken en geboekt. Verder hebben we het gastenboek alvast besteld, als het goed is wordt die vandaag bezorgd. Ik heb de enveloppendoos gemaakt en we hebben een polaroid camera gekocht + bijbehorende film. Dit is het idee dan voor over dag:
en dan 's avonds gaan ze in het gastenboek:
En dan wil ik binnenkort nog even naar Amsterdam om een sluier te kopen.
@ martje: wat vervelend dat je vader zo reageerde... Wat Jilzz ook vroeg: wat is de reden dat hij niet wil? Aangezien jullie ook al de helft zouden betalen, is geld dan nog steeds een issue?
@ Suuzefluus: jammer dat het lastig is met je werk, maar dit lijkt me inderdaad ook een goed oplossing!
@ Woepsie: 3 weken is inderdaad best lang.. Nog een keertje bellen/mailen anders? Leuk dat je aan het rondkijken bent voor je jurk! Ik ben even kwijt wat je budget ook al weer was voor een jurk, ik denk echter wel dat het best lastig is om onder de 1000 euro klaar te zijn bij een reguliere bruidsmode zaak. Maar bij outlets en zo misschien? Hangt er natuurlijk ook van af wat je mooi vindt..
@ Mous: heb je al wat gehoord over je jurk?
@ Lian en Kuzu: Jeeeeeeej, nog maar 3 nachtjes!!! Spannend!
@ Dot: hopelijk heb je een hele fijne dag samen vandaag! Dat gevoel wat je zei, over je jarig voelen, dat herken ik wel want dat hadden wij ook! Vooral omdat je het daarna nog samen lekker gaat vieren in de sauna, heerlijk!
Over lingerie: ik heb een Di Lorenzo torselet gekocht via MP voor 30 euro. Een string koop ik denk ik los of zo bij de Hunkemöller. Maar goed, misschien vind ik het tegen die tijd toch wel leuk dat het echt een setje is en koop ik alsnog de matching string erbij zodat het echt precies matcht. Eigenlijk is het natuurlijk ook onzinnig om wél 1700 euro uit te geven aan een jurk, om dan vervolgens te bezuinigen op je string, haha! Maar ik heb mijn ondergoed altijd gewoon van de H&M, dus ruim 30 euro voor een string is dan even wennen.
Verder zijn wij productief bezig geweest, de huwelijksreis is aanbetaald, afgelopen zondag zijn we naar een bruiloftsbeurs in Grathem geweest. Daar hebben we de huis-dj gesproken en geboekt. Verder hebben we het gastenboek alvast besteld, als het goed is wordt die vandaag bezorgd. Ik heb de enveloppendoos gemaakt en we hebben een polaroid camera gekocht + bijbehorende film. Dit is het idee dan voor over dag:
en dan 's avonds gaan ze in het gastenboek:
En dan wil ik binnenkort nog even naar Amsterdam om een sluier te kopen.
dinsdag 8 november 2011 om 13:13
ons totale budget is max 5000 euro.
Voor de jurk had ik zon 300 euro max in mn hoofd. Maar deze week krijgen we de offerte vd locatie en dan weet ik ook wat we overhouden voor de rest van de bruiloft. Misschien kan ik dan toch een iets duurdere jurk. Woepsman heeft zon 500 euro voor zn kleding te besteden, want dat betalen zn ouders. Ja En dan kan ik niet in een jurk van 1000 euro ernaast gaan staan vind ik. En ook niet in n jurkje van 100 euro
Voor de jurk had ik zon 300 euro max in mn hoofd. Maar deze week krijgen we de offerte vd locatie en dan weet ik ook wat we overhouden voor de rest van de bruiloft. Misschien kan ik dan toch een iets duurdere jurk. Woepsman heeft zon 500 euro voor zn kleding te besteden, want dat betalen zn ouders. Ja En dan kan ik niet in een jurk van 1000 euro ernaast gaan staan vind ik. En ook niet in n jurkje van 100 euro
dinsdag 8 november 2011 om 13:14
@ woepsie: o, ik zie dat je in de tussentijd gepost hebt! (ik was tijdens het schrijven van mijn post even de hond uit gaan laten tussendoor, haha)
Ik denk dat dat al wel echt de bodemprijs is hoor, want over het algemeen is het zo dat hoe meer stof (en hoe bewerkelijker de stof), hoe duurder.. Ik vind het eerlijk gezegd al verbazingwekkend goedkoop voor zoveel jurk! Wat voor stof is het?
Ik denk dat dat al wel echt de bodemprijs is hoor, want over het algemeen is het zo dat hoe meer stof (en hoe bewerkelijker de stof), hoe duurder.. Ik vind het eerlijk gezegd al verbazingwekkend goedkoop voor zoveel jurk! Wat voor stof is het?
dinsdag 8 november 2011 om 13:15
dinsdag 8 november 2011 om 13:17
@ Tut: ik vond dat echt een nadeel van bestellen via internet, dat er vaak zo weinig keus is qua papiersoort.. Kan je anders niet eens bij een drukker informeren? Zo veel zal het denk ik ook niet schelen, maar dan kan je het wel gelijk voelen en in daglicht zien hoe het eruit ziet. Is toch altijd anders dan vanaf je computerscherm ..
dinsdag 8 november 2011 om 13:21
@ zoovie: wat leuk zeg met die polaroid foto's en gastenboek. Wij willen niet echt een gastenboek, maar meer iets van een memobord met allerlei briefjes erop. Iets in die stijl! Mijn vriendin is ceremoniemeester en is ook al helemaal bezig met mijn bruiloft en komt steeds met leuke ideetjes. Gelukkig iemand die meedenkt!
De aanstaande bruidjes: alvast gefeliciteerd en vooral genieten!
@ woepsie: wij hebben ook een budget van ¤ 5000. De jurken zijn betaald door mijn ouders, manlief krijgt pak+schoenen van zijn ouders, verder is de zaalhuur bij ons gratis en drankjes tegen inkoop, trouwauto is gratis (auto vader CM), muziek ¤ 450 en fotograaf ¤ 550 (incl.boek en hele dag aanwezig tot 21.00 uur). Dus best goed geregeld tot nu toe.
@ woepsie: wij hebben ook een budget van ¤ 5000. De jurken zijn betaald door mijn ouders, manlief krijgt pak+schoenen van zijn ouders, verder is de zaalhuur bij ons gratis en drankjes tegen inkoop, trouwauto is gratis (auto vader CM), muziek ¤ 450 en fotograaf ¤ 550 (incl.boek en hele dag aanwezig tot 21.00 uur). Dus best goed geregeld tot nu toe.
dinsdag 8 november 2011 om 13:22
@ Woepsie: ja klopt, het blijft een beetje een risico. Maar ik dacht: als het niet past verkoop ik het wel weer. Voor een torselet hoef je ook alleen maar een postzegel te betalen, een heel pakket is dan niet nodig. En 30 euro was zo'n prikkie, waarschijnlijk had ik 'm nog wel voor meer kunnen verkopen ook, met een betere advertentie. (Die van haar was niet zo duidelijk, vandaar) Maar gelukkig zat het perfect, en ik heb het voor 6 euro nog een keer laten stomen (frisser idee) dus ik ben er helemaal blij mee!
dinsdag 8 november 2011 om 13:25
ow ik lees dat alle jurken op die site met of zonder bandjes gemaakt kunnen worden. Of met n halter. En dat ze met en zonder sleep kunnen gemaakt worden. Alle maten zijn te bestellen. Misschien moet ik toch eens daar gaan kijken, een dik uur met de auto..
Weet niet welke stof het was.. heb die mensen gemaild.
Weet niet welke stof het was.. heb die mensen gemaild.
dinsdag 8 november 2011 om 13:31
@ Woepsie: zou ik zeker doen, dan kan je ook de stof zien, en of je er in real life net zo weg van bent als op de foto ! En ik zou ook gewoon eens op MP rondkijken, daar heb je ook veel mooie jurken voor minder geld! Fotogravin heeft haaf jurk ook via marktplaats gevonden, en hij was móói!!! Als je zoekt op je eigen regio kan je ook makkelijker gaan passen. En een jurk innemen of inkorten is zo gebeurd.
dinsdag 8 november 2011 om 13:33
quote:suuzefluus schreef op 08 november 2011 @ 13:21:
@ zoovie: wat leuk zeg met die polaroid foto's en gastenboek. Wij willen niet echt een gastenboek, maar meer iets van een memobord met allerlei briefjes erop. Iets in die stijl! Mijn vriendin is ceremoniemeester en is ook al helemaal bezig met mijn bruiloft en komt steeds met leuke ideetjes. Gelukkig iemand die meedenkt!
Ja maar dat scheelt al een hele hoop als de kleding betaald wordt. Ja woepsman krijg dus 500 euro van zn ouders voor kleding. houdt ie wat over.. dan is dat mooi meegenomen voor de bruiloft
Mijn jurk betalen we zelf. De locatie daar betaal je ook geen huur. Drankjes op afkoop. Deze week komt als goed is de offerte. We weten daarvan wel globaal wat prijzen. En als ik t goed heb onthouden bleven we daar onder de 3000 euro. Dat is dan eten met zon 12 man en feest voor zon 45 man.
Wel n goedkope fotograaf dan als die de hele dag blijft! De goedkoopste die ik hier zie in de omgeving zitten rond de 450 euro voor 4 uurtjes. heb wel iemand gevonden voor 25 euro per uur.. maar dat is wel minder professioneel. Mij maakt dat niet uit, maar woepsman is t er niet mee eens.
De auto.. ja die hebben we al wel. Neef van mn vriend heeft een omgetoverde gepimpte bak.. en die wil dan ook rijden. Maar over de kosten daarvan hebben we t nog niet gehad. Ik denk een volle tank en dat ie het dan wel ok vind!
Ja maar dat scheelt al een hele hoop als de kleding betaald wordt. Ja woepsman krijg dus 500 euro van zn ouders voor kleding. houdt ie wat over.. dan is dat mooi meegenomen voor de bruiloft
Wel n goedkope fotograaf dan als die de hele dag blijft! De goedkoopste die ik hier zie in de omgeving zitten rond de 450 euro voor 4 uurtjes. heb wel iemand gevonden voor 25 euro per uur.. maar dat is wel minder professioneel. Mij maakt dat niet uit, maar woepsman is t er niet mee eens.
De auto.. ja die hebben we al wel. Neef van mn vriend heeft een omgetoverde gepimpte bak.. en die wil dan ook rijden. Maar over de kosten daarvan hebben we t nog niet gehad. Ik denk een volle tank en dat ie het dan wel ok vind!
dinsdag 8 november 2011 om 13:39
quote:woepsie schreef op 08 november 2011 @ 13:33:
[...]
Mijn jurk betalen we zelf. De locatie daar betaal je ook geen huur. Drankjes op afkoop. Deze week komt als goed is de offerte. We weten daarvan wel globaal wat prijzen. En als ik t goed heb onthouden bleven we daar onder de 3000 euro. Dat is dan eten met zon 12 man en feest voor zon 45 man.
Ja daar heb je ook weer gelijk in. Ben wel heel blij dat we de kleding krijgen hoor! Dus het was ook niet vanzelfsprekend.
Ik moet nog achter avondeten aan voor de daggasten, dacht zelf aan buffetvorm. Het is ook in de zaal waar het feest later die dag/avond is. Verder broodjes tussen de middag bij ons thuis voor de daggasten en 's avonds hapjes.
[...]
Ja daar heb je ook weer gelijk in. Ben wel heel blij dat we de kleding krijgen hoor! Dus het was ook niet vanzelfsprekend.
Ik moet nog achter avondeten aan voor de daggasten, dacht zelf aan buffetvorm. Het is ook in de zaal waar het feest later die dag/avond is. Verder broodjes tussen de middag bij ons thuis voor de daggasten en 's avonds hapjes.