Werk & Studie alle pijlers

solliciteren CV

09-11-2011 11:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment bijna afgestudeerd en wil gaan solliciteren.

Nu heb ik een vraag over het herschrijven van mijn CV.

Op dit moment staan bij mijn werkervaring alleen de 'bijbanen' en de stageplekken die relevant zijn.

Als je klaar ben met je studie en serieus wilt gaan solliciteren naar een baan, lijkt het me niet relevant om alle bijbanen, danwel stages nog op je CV te zetten (?).

Enfin, maar niets bij werkervaring zetten, lijkt me ook niet waardig.

Dus zat ik zelf te denken om bij werkervaring alleen de relevante stages te zetten, die erop attenderen dat ik de nodige ervaring in de praktijk heb.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Alvast Bedankt!
Niets vermelden lijkt mij geen optie. Als starter is het juist verstandig om je CV aantrekkelijk te maken met opgedane ervaringen en het is logisch dat dit stages en bijbanen zijn, je bent immers een starter. Het toont aan dat je al tijdens school en studie meer deed dan plezier maken. Naar mate je langer werkt, kun je hierin gaan schrappen. Al heb ik juist bij mijn huidige baan die ik sinds juni heb weer een paar stages en vrijwilligersprojecten genoemd omdat die relevant waren en ben toch ruim 10 jaar geleden afgestudeerd.
Ik zou niet te radicaal snoeien. Je bijbanen zijn misschien niet relevant, maar laten wel zien dat je arbeidsethos hebt en niet lekker achterover hebt geleund voor en tijdens je studie. Ze zeggen dus wel iets.
Ik zou niet weten waarom je bijbaan en niet relevante stages niet vermeld. Zitten ook veel positieve punten aan. Ik weet natuurlijk niet welk vakgebied je zit maar bij mijn sollicitatie vonden ze het super dat ik in de horeca had gewerkt omdat ik daardoor met druk kon omgaan. Hetzelfde kan ik me voorstellen voor een verpleegkundige die jarenlang bij de thuiszorg heeft gewerkt. Bijbanen zeggen zeker iets over jezelf en nu je toch nog geen werkervaring hebt zou ik het er allemaal opzetten. En zo is dat ook met hobbies. Ik ben een voetbalster en daardoor straal ik uit dat ik een teamplayer ben, en zo zijn er nog 1000 en 1 voorbeelden te noemen van dingen die ze kunnen afleiden uit bijbanen en hobbies. Ik zeg, gewoon laten staan.
Je moet de relevante stages er inderdaad altijd opzetten. Dat geeft aan dat je enige ervaring hebt en dat is belangrijke info.

De bijbanen hoeven er niet allemaal perse op, tenminste niet als ze niet relevant zijn. Maar ik zou wel vermelden dat je bijbanen gehad hebt. Dat toont weer aan dat je niet stilgezeten hebt.

Misschien kan je zeggen dat je in die bepaalde periode diverse bijbanen had zoals; .... Een soort korte samenvatting van alles geven zodat wel duidelijk is dat je iets gedaan hebt, maar niet over elke bijbaan uitweiden.
quote:Prachtnaam schreef op 09 november 2011 @ 11:43:

Je moet de relevante stages er inderdaad altijd opzetten. Dat geeft aan dat je enige ervaring hebt en dat is belangrijke info.

De bijbanen hoeven er niet allemaal perse op, tenminste niet als ze niet relevant zijn. Maar ik zou wel vermelden dat je bijbanen gehad hebt. Dat toont weer aan dat je niet stilgezeten hebt.

Misschien kan je zeggen dat je in die bepaalde periode diverse bijbanen had zoals; .... Een soort korte samenvatting van alles geven zodat wel duidelijk is dat je iets gedaan hebt, maar niet over elke bijbaan uitweiden.Dit
Dankjulliewel!

Soms is het fijn dat mensen je even voorthelpen, als je het zelf even niet lukt om logisch te redeneren, of omdat je het gewoon niet weet:-)

Ook ben ik leidster van de scouting. Is een nevenactiviteit toch?
Ik studeer trouwens af voor een studie in de welzijnssector. Heb ook in de thuiszorg gewerkt, dus dat sluit mooi aan.
Leidster van de scouting zou ik bij nevenactiviteiten zetten ja. En ik zou er dan ook je verantwoordelijkheden bij zetten.

En dat je in de thuiszorg gewerkt hebt is inderdaad een relevante bijbaan, dus die zeker vermelden. En daar kan je dan wel wat meer over uitweiden.
quote:Prachtnaam schreef op 09 november 2011 @ 11:59:

Leidster van de scouting zou ik bij nevenactiviteiten zetten ja. En ik zou er dan ook je verantwoordelijkheden bij zetten.

En dat je in de thuiszorg gewerkt hebt is inderdaad een relevante bijbaan, dus die zeker vermelden. En daar kan je dan wel wat meer over uitweiden.

En alweer mosterd met Prachtnaam

Zeker vermelden.
vrijwilligerswerk en werken met kinderen vooral in je cv zetten dit zegt iets over hoe flexibel creatief en verantwoordelijk jij bent etc.

succes
Thnx!:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven