Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
ayli, jij had toch ook de bietenspread gekocht? Vind je die nog steeds ok?

Ik vind tofu al heel snel lekker eigenlijk, maar dan toch wel het meest in oosterse gerechten. In andere gerechten vind ik hem al snel wat flauw worden. Alhoewel, laatst had ik dat recept met tofu en spitskool, dat vond ik wel erg lekker. Staat ook op 101cookbooks.
oké, ik vind het een beetje saai eerlijk gezegd.. maar heb het ooit lekker knapperig gegeten bij iemand anders.. Kun je tofu eigenlijk goed kruiden? Dat de smaak erin trekt zeg maar.

Bietenmierikswortelspread vind ik nog steeds lekker

Heb ook nog een pot in voorraad.
jawel, dat kan wel, dan moet je het even marineren. Ik vind het vaak al lekker als ik het bak in wat kikkoman. Maar ik ben dan ook een echte tofuliefhebber. Op internet kun je vast wel wat tips vinden over het op smaak brengen van tofu!
Hebben jullie nog tips met leuke sites/blogs waar volgens AA methode recepten te vinden zijn?
Gisteren is hier het geld van het sante abbo afgeschreven!

Kom maar op met dat kookboek
Hier is het vandaag afgeschreven. Ik had een mailtje gestuurd met de vraag of ze het ongeveer konden zeggen wanneer het werd afgeschreven (jaja stuk ongeduld dat ik ben) en daar kreeg ik vanochtend ook antwoord op.

Nu wordt het boek binnen 2 weken bezorgd indien het op voorraad is.... Even geduld nog dus!

Vandaag eet ik een linzen prutje met veel verse groente en brood. Ik weet niet of het AAproof is maar slecht kan het nooit zijn.

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
ik ben weer een kilo kwijt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Gefeliciteerd, rosanna!

Mijn eetlijstje is tot nu toe een beetje karig, maar ik heb helemaal geen honger eigenlijk. Vanmorgen heb ik havermoutpap gemaakt met daarin frambozen, aardbeien, gojibessen, zaden en agavesiroop. geluncht met sushi en tussendoor een paar stukjes merci. Heb nu net gesport en heb nog niet zo'n honger, maar ik ga later vandaag bij mijn vriend eten. Zal wel niet helemaal AA-proof zijn, maar wel lekker

Geld is hier ook vanmorgen afgeschreven, dus van mij mag het boek nou onderhand wel komen! Zit er verdorie al 6 weken op te wachten (eerst ergens anders besteld, maar daar ging iets mis.. op zich niet heel erg, want toen heb ik alsnog gebruik kunnen maken van de santé aanbieding, maar het duurt allemaal wel wat langer dan ik zou willen...)
waar haal jij die gojibessen Boebele? En zijn die dan vers of gedroogd?

Ik eet vandaag niet helemaal AA-proof, heb rendang en sambal goreng tempeh en die laatste is denk ik wel AA-proof
Ik eet Pizza
haha pilous!

rosanna, ik haal ze bij de natuurwinkel en ze zijn gedroogd. Maar volgens mij kan je ze ook bij de notenbar kopen, ze zijn over het algemeen goed verkrijgbaar.
Oja, de tuinen had ze ook een paar jaar geleden, nu ook vast nog wel.
quote:rosanna08 schreef op 09 november 2011 @ 17:24:

waar haal jij die gojibessen Boebele? En zijn die dan vers of gedroogd?

Idd heeft de tuinen (kleine) zakjes gedroogde bessen.

Ik kan het boek waarschijnlijk het eerste, lenen bij de bieb. Staan daar veel recepten in?
Een vriendin wilde het boek lenen bij de bieb, maar er zijn nog 13 wachtende voor haar

Ze gaat het toch maar kopen
Dan viel het voor mij mee met 4 wachtenden. En ik kan het boek eerder ophalen dan verwacht.

En het kookboek hebben ze niet eens. Dus dat ga ik wel kopen denk ik.
quote:AnneRoos74 schreef op 09 november 2011 @ 18:58:

[...]Ik kan het boek waarschijnlijk het eerste, lenen bij de bieb. Staan daar veel recepten in?

Er staan best veel recepten in. En als je je fantasie gebruikt, kun je er weer op voortborduren en nog veel meer recepten maken.

Ook van de site scdiet.nl haal ik nog wel eens recepten.Of ik maak een combinatie van gerechten.

Eergisteren de bloemkoolpuree gemaakt; superlekker!

Nu staat er een visschotel in de oven te pruttelen; gewoon vis met groente. Vast ook lekker
Dan ga ik dat proberen boebele, heb nog klein beetje tofu over.. daarom vroeg ik het. Zal het een tijdje gemarineerd in de koelkast zetten, dat las ik ergens als tip. Hopelijk word het dan lekker! Nu vind ik het zo niksig.

Iemand zei laatst op dit topic dat goijbessen niet lekker zijn.. bitter geloof ik. Wat vind jij ervan boebele?

Rosanna08 gefeliciteerd! Dat gaat snel.
IIk vind gojibessen niet heel erg lekker, maar omdat ze zo vreselijk gezond zijn doe ik ze weleens door mijn havermout of muesli. En dan proef ik ze eigenlijk niet zo duidelijk, ze voegen niet echt iets toe eigenlijk. Maar ik krijg ze zo dus wel binnen, dus dat is goed.

Ga nu lunchen met boekweitnoedels, tofu, kerrie, kokosmelk, broccoli, wortel en wat paprika. Heb honger!!
tis tofu colombo geworden! Had toch alle ingredienten in huis
Hier gaat het al een paar dagen niet zo geweldig. Overdag eet ik volgens mij goed AAproof, maar 's avonds hebben er al 4 avonden aardappels op het menu gestaan (natuurlijk met genoeg groente erbij).

Mijn schoonmoeder heeft een eigen moestuin en dus hebben we nog een enorme kist aardappels staan. Daarnaast eet mijn vriend het liefst Hollandse hap.....

Ik ben deze week begonnen met het ontbijt van havervlokken. Lekker zeg! Ik vond het er niet al te smakelijk uitziet, maar dat was het zeker wel! De groentensapjes houd ik ook goed vol, dus dat is natuurlijk al super.

Ben vandaag bij de fysio geweest. Ga daar straks twee keer in de week heen om op die manier het bewegen voorzichtig weer op te bouwen. Hopelijk kan ik dan op een gegevens moment ook weer gaan sporten!

Quinty, ik heb ook net bloemkool in huis gehaald om puree van te maken. Goed om te lezen dat het lekker was!

Daarnaast heb ik alle spullen in huis gehaald voor het chocolade taartje. Die staat voor morgen op de planning, zodat we het weekend wat lekkers hebben!
Eigenlijk ben ik begonnen met havermoutpap eten toen iemand mij vertelde dat havermout goed is tegen depressie (en sowieso eten dat je lichaam goed moet verwerken). Dat ging ik opzoeken en er schijnen inderdaad dingen voor te zeggen zijn. Depressief was/ben ik gelukkig niet, maar had wel een paar flinke dipjes.

Of het nou met de havermout samenhangt of niet, de laatste tijd ben ik diploos! Voorlopig denk ik dat goed voedsel wel wat invloed heeft op je stemming. Dus zit nu weer aan de havermout-sojapap met kaneel.
Hier ook een havermout-groupie

Ik maak om de paar dagen een soort dikke havermoutkoek, waar ik dan een paar dagen van kan ontbijten.

Ik meng de volgende ingredienten door elkaar heen: ruim 100 gr havermout, 3 eetlepels lijnzaad, 2 eetlepels geraspte kokos, 1 geraspte appel, kaneel, 2 eieren, beetje zout en wat sojamelk om het iets minder droog te maken.

Dit mengsel in een pan met een goede anti-aanbaklaag bakken (zonder olie).

Zalig! (Meestal eet ik er twee kiwi's bij). Zorgt heel lang voor een verzadigd gevoel!

De appel vervang ik ook wel eens door bosbessen of banaan of nog wat anders, maar net wat ik in huis heb.
KLinkt goedd quinty!

Maar hoeveel keer eet jij dan van dat mengsel wat je beschrijft?
een koek... mmh interessant. Heb net ook m'n havermout op!

Hoe maak je dat quinty, hoe lang op het vuur? Vind je het lekker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven