kindercomputer...??

05-11-2011 14:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar maanden roept mijn oudste dochter (3,4 jr) zodra het over kadootjes gaat (en aangezien Sinterklaar er aan dreigt te komen gebeurt dat steeds vaker) dat ze zo graag een "kindercomputer" wil.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ze het over heeft. Verdere info geeft ze niet, op het kdv weten ze ook niet wat ze bedoelt. Maar het bracht me (na wat gegoogle) op het idee van een kinderlaptop. Eerlijk gezegd lijken het mij vreselijke dingen (stom plastic lawaaispeelgoed?), maar ik weet dat dochter wel blij wordt van veel knopjes en een bak herrie .

(Ik heb het overigens wel over de wat goedkopere dingen, ben niet van plan een volwaardige pc te kopen voor een peuter...).

Ervaringen, tips? Zowel positief als negatief, ik hoor ze graag!
Mijn dochter heeft er veel plezier van gehad. Was er één van techno(nogwat).

Denk dat je je goed moet laten informeren want er zijn er zoveel tegenwoordig
V-tech heeft veel kinderlaptops maar ook tablet achtige dingen.

Is je dochter van een kinderserie, je hebt de laptops van cars dora en nog veeeeeel meer.

Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Die van dora hebben we hier ook!

Best wel een succes, eerst gaat ze er heeeeel veel mee spelen, maar het wordt vanzelf minder, maar dat is met het meeste speelgoed hier.

Maar het is wel een leuk ding. vind ik
Ik had er toen ik een jaar of 8/9/10 jaar eentje van V-tech. Vond het erg tof, kon je zoveel mee, waren vooral toen reken/taal spelletjes, en er zat een programmeer cursus bij, haha.

Die dingen van V-tech zijn er voor elke leeftijd, dus even kijken daarnaar?
En:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=44803
mijn zoon ( nu 10 ) had er 1 toen die 3 of 4 was, zijn nichtje van 5 speelt er nu wel eens mee bij opa en oma, hij heeft er zelf amper naar omgekeken, toen die 4 was speelde die liever op de echte computer, de cbeebies website van de bbc is een aanrader, leren ze ook goed spelenderwijs met muis klikken en dergelijke.
Bij bol.com hebben ze verschillende. Naast alle knoppen kan je er ook mee leren lezen/rekenen en dergelijke.

Ik kan helaas de beschrijving op bol niet lezen (waarom weet ik niet..)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
ojee, ben ik ineens beland in de voor mij volledig nieuwe wereld van de kindercomputers..... Ik had geen idee dat er zo veel van dit soort dingen bestaan!!! Pfff, ik zal eens een zoektochtje beginnen, maar ik twijfel nog wel of ik zo'n ding in huis wil....

Toch lees ik leuke reacties hier, ik ga me er maar eens in verdiepen.

Dank allemaal!!
Hier hebben/hadden we de nijntje computer en nog 1 soortgelijks. Maar het leukste vinden ze op de echte pc.

Ik heb daar Mybee (gratis bij kpn) op gezet en daar kunnen ze naar hartelust op spelletjes doen , educatief of creatief aan de slag en het is veilig.

Als ze daar op de 'zoekmachine' jonge poesjes intypen krijgen ze ook gewoon plaatjes van kittens en niet van andere 'poesjes'
Pak het speelgoedboek van Intertoys of Bart Smit erbij, daar staan er al veel in. Kan je dochter ook gelijk vertellen of ze dat bedoelt met een kindercomputer.
Whizkid?

Oh nee, dat heet inderdaad Vtech. Ik weet niet meer hoe ze vroeger heetten, maar ik heb het zelfs nog meegemaakt, de kindercomp.
Mobigo!

Dit is zeg maar een ds voor kleine kinderen. De dochter van mijn vriendin kreeg er een toen ze 3 of 4 was en speelt er echt gericht mee. Ook handig in de auto e.d.
Storio van Vtech: groot succes bij dochter van net 4.
Kan ze het niet uitleggen dan? Misschien bedoelt ze wel een Wii. Die hebben ook spelletjes vanaf 3 jaar.

Of wil ze gewoon bij jou, op jouw computer.
Hierop ook kinderlaptops. Woezel en Pip en Dora. Allebei erg leuk.
Dochter van 6 heeft er eentje van Dora en doet er zelden iets mee. Andere kinderen die hier komen spelen zijn er dan weer dol op. Maar volgens mij is vooral omdat speelgoed van andere kinderen altijd net iets interessanter is.

Kan ze je niet vertellen waar ze met zo'n kindercomputer gespeeld heeft? Bij welk vriendje of vriendinnetje? En dat je dan daar de ouders van vraagt wat voor eentje het is?
quote:leentjedb schreef op 06 november 2011 @ 19:52:

Kan ze je niet vertellen waar ze met zo'n kindercomputer gespeeld heeft? Bij welk vriendje of vriendinnetje? En dat je dan daar de ouders van vraagt wat voor eentje het is?Daar probeer ik dus al tijden achter te komen. Als ik vraag wat dat dan precies is, een kindercomputer, zegt ze "weet ik niet". Als ik vraag wie er eentje heeft noemt ze gewoon alle namen van de kindjes van het kdv op (waar ze nooit thuiskomt, niet erg adequaat dus), en verder kan ik ook niet verzinnen waar ze zoiets heeft gezien. Ze speelt eigenlijk nog niet echt bij andere kindjes zonder dat ik mee ben, dus ik zou toch op z'n minst een idee moeten hebben van wat ze bedoelt als zeer bij iemand mee heeft gespeeld... Maar ik heb dus echt geen idee!
Maar dan kan je toch in een speelgoedboek kijken of naar de speelgoedwinkel gaan of op bol.com plaatjes kijken.
Bij de Kruidvat deze week in de aanbieding, een kinderlaptop.
quote:reisa1978 schreef op 06 november 2011 @ 22:16:

Maar dan kan je toch in een speelgoedboek kijken of naar de speelgoedwinkel gaan of op bol.com plaatjes kijken.

Ja, daar kan ik wel mee aan de slag, heb ik nog niet gedaan.

En dank voor de kruidvat-tip!!
Mobigo is een superding en zoals eerder ook al gezegd, ook handig voor in de auto. Is niet goedkoop (je moet de spelletjes er los bij kopen), maar is nu wel met kortingsbon met 15% korting bij Intertoys. Onze dochter van bijna 4 heeft 'm nu een jaar en is er nog lang niet op uitgekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven