Twijfel relatie help

25-06-2026 15:39 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een relatie van 2 jaar maar ik twijfel laatste tijd enorm aan mijn relatie. Kort gezegd hij is lief, geeft me af en toe affectie, ik kom materialistisch niks tekort, hij werkt veel. We doen vaak dingen in het weekend terrasjes of weg met de kids. Maar aan de andere kant dan: hij doet minimaal in het huishouden, het gezin regelen, de kids, de kalender, afspraken. Al die dingen liggen allemaal bij mij. We werken beide fulltime maar thuis ben ik nog bezig tot laat in de avond en hij wil zo snel mogelijk op zijn gemak zijn in de zetel op zen gsm of op Playstation.
Hij vindt van zichzelf dat hij genoeg doet thuis maar het meeste komt op mijn nek terecht. Opruimen en taken ik moet altijd dingen vragen, initiatief nemen staat ni in zijn woordenboek. Maar ms hetgeen me het meest raakt ik mis humor en gesprekken. Daarom geen serieuze diepgaande gesprekken alleen maar gwn als ik vertel over alledaagse dingen of een gesprek over de kids of over mijn zus of random gesprekken he , iets dat op mijn werk gebeurd is of iets over vroeger whatever, eender welk gesprek ik begin na 2 zinnen haakt hij af en scrolt op zijn gsm, ik krijg maar nog een halve korte reactie en het gesprek is voor hem klaar. Of hij begint direct over zijn werk te praten of iets dat hém bezighoudt. Of als ik een grapje maak of sarcastische opmerking of iets grappig vertel dat ik meegemaakt heb, dan lacht hij droog of amper of niet en ik mis zo het af en toe eens plagen of grappen of vertellen. Ik mis wat connectie. In het algemeen geeft mij dit een eenzaam gevoel. Heb dit al aangekaart en hij zegt maja das mijn adhd ik ben rap afgeleid kan daar ni aan doen. En ik wil ook ni moeten vragen/smeken om aandachtig te luisteren. En ja als dat af en toe es gebeurd cva maar dit is de standaard precies... en het is zo moeilijk want hij is lief ziet mij graag bedriegt me niet, is trouw, werkt hard. Ma ik mis soms die connectie. En als ik twijfel om de relatie te verbreken dan denk ik maar ale dat is toch geen reden om heel je relatie te stoppen en weer alleen te vallen en alles weg te gooien maar ik weet ook ni of dit me op lange termijn ni leegmaakt. Het is toch je partner, de persoon waar je een leven mee opbouwt. Als je samen al geen plezier kan maken of eens een leuk gesprek kan voeren. Ik heb zo vaak het gevoel dat ik de relatie trek, initiatief neem in alles en ja. Soms voel ik mij echt zijn mama. Zijn er nog die gelijkaardige situatie hebben gehad en beslist hebben om toch te blijven of toch net om te breken en waarom. En ms bijkomend wat is net de reden dat jouw partner jou gelukkig maakt of dat je van hem houdt? Ik weet er is aan iedereen wel iets, niemand is perfect maar wat zijn dan dealbreakers? Enorme twijfels hier sorry voor de lange tekst..
Als enige optie : praat met hem !
En komen jullie er niet samen uit, doe dan relatietherapie.
Jullie hebben 2 jaar een relatie en al minimaal 2 kinderen? Is het hem misschien te snel gegaan?
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Na 2 jaar nu al dit? Ik zou het wel weten.
Was hij in het begin van de relatie ook al zo?

En hoe komt het dat je al.zo snel met hem bent gaan samen wonen? Ik vind het redelijk snel allemaal.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
.
Van wie zijn de kinderen?

Ik vind het wel een reden om een relatie te beëindigen. Ik vind oprecht niks zo onaantrekkelijk als mannen die denken dat hun vrouw een combinatie is tussen de huishoudster en hun moeder. Mannen die niet voor zichzelf kunnen zorgen en in het huishouden verwachten dat dat door een vrouw draaiende wordt gehouden. Tel daarbij op het gebrek aan verbinding / interesse / connectie.

Als ik jouw verhaal lees dan denk ik eerder; waarom zou je in zo’n relatie blijven, dan: is dit een reden om je relatie te verbreken?
Die kinderen zijn niet van jullie samen neem ik aan?
Zijn ADHD is misschien een oorzaak van zijn afgeleid zijn, maar zeker niet van zijn ongeïnteresseerd zijn in jou. Je hebt geen verbinding. Mijn man en ik hebben allebei ADHD, we zijn wel eens afgeleid ja, maar in de basis willen we heel graag weten wat de ander bezig houdt, omdat we zo verbonden zijn. Oh ja; ondanks dat we allebei andere dingen zien; 95 % van de tijd hoeven we elkaar er niet op te wijzen wat er moet gebeuren. Ik doe meer dit, en hij doet meer dat.

Overigens is geen verbinding met elkaar hebben bij uitstek een goede reden om de relatie te verbreken. Heel veel is overkomelijk, en wellicht is ook op het vlak van verbinding iets te winnen, zo klinkt het niet, maar geen verbinding is gewoon geen relatie
Hij strooit af en toe een snippertje seks naar je toe, maar in ruil moet je het wel pikken dat hij geen flikker doet en totaal geen interesse in je heeft?

Waarom in 's hemelsnaam ben je nog zijn huishoudster?
Die zou er ten minste nog voor betaald worden.

Die seks kan je desnoods op Tinder ook vinden.
Die aandacht, verbondenheid en samen écht een gezin en huishouden vormen niet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
creativeguy schreef:
25-06-2026 22:36
Als enige optie : praat met hem !
En komen jullie er niet samen uit, doe dan relatietherapie.
Ja dit
Er van uitgaande dat het niet zijn kinderen zijn, vind ik niet dat je van hem moet verwachten dat hij allemaal dingen gaat doen er regelen voor de kinderen. Dat vind ik echt jouw taak. Wat mij wel echt enorm zou storen is dat als jij tegen hem praat hij niet of nauwelijks van zijn telefoon op kijkt. Dat zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Dan sta je dus dagelijks tegen de muur te praten. Ik zou dat wat je hier schrijft, dat je overweegt de relatie te beëindigen vanwege het gebrek aan connectie en communicatie, gewoon tegen hem zeggen. Als hij dan blijft zeggen dat hij blijkbaar zich niet kan losmaken van zijn telefoon vanwege ADHD dan weet je genoeg. Er gaat niks veranderen. Wellicht maakt het gesprek bij hem duidelijk dat de relatie zal stoppen als hij je niet meer aandacht geeft.
Dutchgirly schreef:
26-06-2026 07:45
Er van uitgaande dat het niet zijn kinderen zijn, vind ik niet dat je van hem moet verwachten dat hij allemaal dingen gaat doen er regelen voor de kinderen. Dat vind ik echt jouw taak. Wat mij wel echt enorm zou storen is dat als jij tegen hem praat hij niet of nauwelijks van zijn telefoon op kijkt. Dat zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Dan sta je dus dagelijks tegen de muur te praten. Ik zou dat wat je hier schrijft, dat je overweegt de relatie te beëindigen vanwege het gebrek aan connectie en communicatie, gewoon tegen hem zeggen. Als hij dan blijft zeggen dat hij blijkbaar zich niet kan losmaken van zijn telefoon vanwege ADHD dan weet je genoeg. Er gaat niks veranderen. Wellicht maakt het gesprek bij hem duidelijk dat de relatie zal stoppen als hij je niet meer aandacht geeft.
Eens. Inderdaad aannemende dat het jouw kinderen zijn, kun je daar je verwachtingen best iets in bijstellen. Verder lees ik wel dingen die neerkomen op karakter, dus ik voorzie eigenlijk geen positieve toekomst voor deze relatie. De dingen die jij mist, heeft hij zo te lezen gewoon niet in zich. Jullie zijn pas twee jaar samen, dus dat zou eigenlijk nog de periode moeten zijn dat je je beste beentje voor zet. Dit ís wellicht dus al zijn beste beentje. Ik denk niet dat dit iets wordt.
Bah wat onaantrekkelijk. En zo lang jij alles doet vind hij het prima. Ook als jij het niet doet trouwens.

Je kan hem niet veranderen of aansturen. Dat levert alleen maar woede en frustratie op, want dan bén je ook ‘zijn mama’
Ben bang dat dit geen goede, gelijkwaardige relatie is.

In dit soort relaties voel je enorme eenzaamheid en afwijzing.
het is slopend voor je vrouwelijke energie. Dan kun je beter alleen zijn.
Dan heb je tenminste niet steeds het gevoel dat je niet goed genoeg bent.
hereiam wijzigde dit bericht op 26-06-2026 07:54
26.84% gewijzigd
Helaas is het bij de meeste gezinnen zo dat de vrouw het gezin managed.
En als het jouw kinderen zijn.... tja, jouw verantwoording.
Maar na 2 jaar vindt ik dan ook wel dat hij daar ook iets in kan betekenen.
Huishouden kan hij mooi in meewerken en misschien een therapie om af te kicken van zijn telefoon? Of om te leren langer dan 1 minuut zijn aandacht erbij te houden, zodat hij niet constant geprikkeld hoeft te worden door gsm of playstation.
Adhd is vervelend, maar geen reden om er niets mee te doen. Het is geen excuus.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Itsnojoke schreef:
26-06-2026 07:52
Eens. Inderdaad aannemende dat het jouw kinderen niet zijn kinderen zijn, kun je daar je verwachtingen best iets in bijstellen. Verder lees ik wel dingen die neerkomen op karakter, dus ik voorzie eigenlijk geen positieve toekomst voor deze relatie. De dingen die jij mist, heeft hij zo te lezen gewoon niet in zich. Jullie zijn pas twee jaar samen, dus dat zou eigenlijk nog de periode moeten zijn dat je je beste beentje voor zet. Dit ís wellicht dus al zijn beste beentje. Ik denk niet dat dit iets wordt.
Voor de duidelijkheid hè.
Als het jouw én zijn kinderen zijn, moet hij zich natuurlijk ook 100% inzetten.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dreuvel schreef:
26-06-2026 08:22
Voor de duidelijkheid hè.
Als het jouw én zijn kinderen zijn, moet hij zich natuurlijk ook 100% inzetten.
Zeker. Maar twee jaar samen en twee gezamenlijke kinderen lijkt me sterk.
Misschien hebben ze beiden eentje uit voorgaande relaties? In het geval er ook een kind van man bij is dan zou ik er ook zwaar aan tillen dat hij de zorg bij nieuwe vriendin dumpt. Zijn de kinderen beiden van TO dan snap ik wel dat man zich daar grotendeels buiten houdt.
Ik lees toch wel wat dealbrekers in jouw verhaal hoor TO. Fijn dat hij affectie toont, maar af en toe? Dat klinkt als heel weinig. Verder dat hij vooral graag op de bank ligt na werk, ipv even vragen hoe jouw dag was en of je nog ergens hulp bij nodig hebt. Zo te lezen komt dat niet in hem op. En wat hierboven al staat: ADHD is geen excuus om je als een ongeïnteresseerde lul te gedragen. Erger nog: hij wil er ook niets aan doen, kan er zogezegd niets aan doen. Maar hij luistert niet echt naar je en kan/wil het probleem niet snappen. Hij toont er geen interesse in en vraagt niet door. Dan blijft alles idd oppervlakkig en mis je verbinding. Dat is toch wel echt een fundamenteel defect aan je relatie. En als je je dan nog eenzaam voelt en zn moeder speelt, dan mag je best zeggen dat dit niet jouw ding is en ermee kappen. Ook al is het geen verkeerde man, hij bied jou duidelijk niet wat je emotioneel nodig hebt en wil daar ook niet echt iets voor doen.
Itsnojoke schreef:
26-06-2026 08:26
Zeker. Maar twee jaar samen en twee gezamenlijke kinderen lijkt me sterk.
Snel zwanger van een tweeling misschien?
2x is overdreven
Bo-Katan schreef:
26-06-2026 12:35
Snel zwanger van een tweeling misschien?
Mogelijk. Maar niet het meest voor de hand liggend. Jammer dat to daar in de openingspost niet duidelijker over is; het maakt behoorlijk veel uit.
Ben het er over eens dat je hier niets zinnigs kan over zeggen zonder te weten of de kinderen van jullie beide zijn.
Ma ale, ms moet je gwn ni over je zus beginnen ma es over zen playstation.
Ik denk dat de slechtste plek om advies te vragen bij een groep vrouwen is die zowel jou als je vriend niet kennen

Wij krijgen hier ook alleen jouw kant van het verhaal te horen, en het is fijn om daarin online steun te vinden maar of het objectief is, is niet duidelijk.

Jouw vriend kan ook dingen bij jou hebben die hij graag anders zou zien of uitleggen hoe hij tot zijn gedrag komt en daardoor een heel ander licht op de zaak werpen.

Praat met hem!
LizzyLee schreef:
26-06-2026 09:26
Ik lees toch wel wat dealbrekers in jouw verhaal hoor TO. Fijn dat hij affectie toont, maar af en toe? Dat klinkt als heel weinig. Verder dat hij vooral graag op de bank ligt na werk, ipv even vragen hoe jouw dag was en of je nog ergens hulp bij nodig hebt. Zo te lezen komt dat niet in hem op. En wat hierboven al staat: ADHD is geen excuus om je als een ongeïnteresseerde lul te gedragen. Erger nog: hij wil er ook niets aan doen, kan er zogezegd niets aan doen. Maar hij luistert niet echt naar je en kan/wil het probleem niet snappen. Hij toont er geen interesse in en vraagt niet door. Dan blijft alles idd oppervlakkig en mis je verbinding. Dat is toch wel echt een fundamenteel defect aan je relatie. En als je je dan nog eenzaam voelt en zn moeder speelt, dan mag je best zeggen dat dit niet jouw ding is en ermee kappen. Ook al is het geen verkeerde man, hij bied jou duidelijk niet wat je emotioneel nodig hebt en wil daar ook niet echt iets voor doen.
Nou Lizzy ik vind wel dat je erg snel conclusies trekt over twee mensen in dit geval, terwijl je maar een kant van het verhaal kent.

Iemand voor een lul uitmaken, iemand aanmoedigen ermee te kappen. Ik vind het nogal wat

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven