IP adres

09-11-2011 18:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kort maar krachtig vraagje: Kun je, wanneer je iemand zn IP adres hebt, er ook achter komen wat zijn huisadres is?
Nee.

Dat is verboden bij de wet.
Nee, mits je bij de politie werkt, en dan alleen maar indien noodzakelijk voor een case.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat heb je op je kerfstok TO?
Wat september zegt; je kan wel zien vanaf waar (regio) het ip-adres is ingelogd.

Trouwens; als iemand proxy servers gebruikt, kan die volgens het ip in de VS wonen, maar gewoon vanuit Utrecht lekker zitten internetten..
Misschien dat een fanatieke hacker hier wel achter kan komen?
Dat van die regio's werkt trouwens niet erg goed. Als ik mezelf zo opzoek, dan zit ik zogenaamd in Deventer. En dat klopt totaal niet.
alleen justitie
quote:muismiem schreef op 09 november 2011 @ 19:10:

Dat van die regio's werkt trouwens niet erg goed. Als ik mezelf zo opzoek, dan zit ik zogenaamd in Deventer. En dat klopt totaal niet.Wees blij!
Werkt ook niet altijd, soms wel.

Ik krijg ontzettend vaak camdames die weten dat ik in hun buurt ben en of ik wil daten, dus mijne klopt wel
quote:tzippa schreef op 09 november 2011 @ 19:16:

Werkt ook niet altijd, soms wel.

Ik krijg ontzettend vaak camdames die weten dat ik in hun buurt ben en of ik wil daten, dus mijne klopt wel

Huh wat stom!

(staan ze bij je op de stoep dan? )
Och, ingewikkeld verhaal. Een kennis van me is bij wijze van flauwe grap door iemand aangemeld bij Fitt4Free.nl. Dat is inmiddels uit de hand gelopen, want ze betaald de contributie niet en er wordt nu met een deurwaarder gedreigd.

Fitt4Free vraagt nu een prinscreen van www.watismijnip.nl om te controleren of het abonnement niet is aangevraagd via haar computer. Vond ik al flauwekul, want een verschillend IP adres is nog geen bewijs dat diegene zichzelf niet heeft aangemeld...

Lang verhaal kort - het is dus niet erg makkelijk om onder zo'n internet inschrijving uit te komen :S

Bedankt voor de antwoorden trouwens!
quote:SeptemberGirl schreef op 09 november 2011 @ 19:13:

[...]

Wees blij! Ja, ben ik ook
Ze bluffen.

Laat hen maar bewijzen dat zij het was, op een legale manier!

Lukt ze niet.
Nee, je krijgt de provider in de regio te zien. Je kunt er wel achter komen wie aan een IP adres gekoppeld is maar alleen via de Officier van Justitie en dan moet je een heel goede reden hebben.
verba volant, scripta manent.
Hmmm hier letterlijk van wikipedia: "*** Bijdragen op het internet zijn hierdoor bijna nooit werkelijk anoniem. De persoon achter een IP-adres is in de meeste gevallen te achterhalen, soms direct, maar soms alleen via medewerking van justitie."

Soms zijn personen dus direct te achterhalen.
Wat een creatieve manier van FFF om aan nieuwe klanten te komen! Moeten ze nieuwe klanten echt zo binnenharken?
quote:algebroe schreef op 09 november 2011 @ 19:36:

Hmmm hier letterlijk van wikipedia: "*** Bijdragen op het internet zijn hierdoor bijna nooit werkelijk anoniem. De persoon achter een IP-adres is in de meeste gevallen te achterhalen, soms direct, maar soms alleen via medewerking van justitie."

Soms zijn personen dus direct te achterhalen.Niet legaal, en zeker niet voor een fitnessabonnementje van 4 euro per maand.
Er zijn wel goede IP trackers die tot in de straat tracken hoor... maar ik weet niet of ze er ook voor Nederland zijn. Voor Amerika werkten ze wel.
Ah ok, het is inderdaad tientjeswerk.

Overigens bizar hoe onbeschoft ze bij de balie is weggestuurd, geen contactgegevens kreeg en de logge manier hoe ze haar probleem oppakken. Is niet een erg goede reclame voor deze sportschool.
Hee, je bent toch niet aan het stalken geslagen he? Want dan kan je best een probleem hebben ja.
quote:woofy schreef op 09 november 2011 @ 19:38:

Er zijn wel goede IP trackers die tot in de straat tracken hoor... maar ik weet niet of ze er ook voor Nederland zijn. Voor Amerika werkten ze wel.Haske illegaal.
O nee, sorry.
Tja, Fit for Free heeft een aantal voordelen maar zeker ook een aantal nadelen. Ze zijn vriendelijk totdat je van ze af wilt.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een bedrijf zo'n verhaal niet direct zomaar gelooft. Ik denk dat er veel mensen zijn die zich enthousiast aanmelden en er dan al snel achter komen dat ze toch nooit gaan en weer willen stoppen. En Fit For Free werkt met een jaarcontract, waar dan natuurlijk 't hele bedrijfsplan op is gebaseerd, dus die zitten er niet op te wachten om iedereen zomaar weer te laten gaan.

En tja, dat je minimaal een jaar lid moet blijven is sowieso natuurlijk erg irritant. Het bedrijf weet ook dat ze zo veel geld verdient doordat veel mensen na een paar maanden toch niet meer komen. Gatsie. Hou ik niet van. Aan de andere kant, dat weet je wel voordat je lid wordt.
Ja , dat snap ik goed. Maar feit blijft dat er geen pas is opgehaald (dus er is niet 1 keer gesport) en er is geen contract getekend.

In zo'n geval moet je iemand gewoon eenvoudig uit kunnen schrijven is mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven