Gezondheid alle pijlers

Schimmelnagel..?

07-11-2011 15:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed een schimmelnagel te hebben, mijn grote teen heeft een nagel die er niet helemaal uit ziet zoals andere nagels, als ik hem knip komt er ook weleens wat 'viezigheid' vanaf. Dit kan natuurlijk gewoon viezigheid zijn maar wellicht heeft dit met de schimmel te maken. Nu zit er ook weer aan de rand van de nagel aan de zijkant een beetje 'groenig' (gadverdamme als ik het zo zeg) spul.

Ik vraag me af of ik bijvoorbeeld bij het sokken aan doen, en dan me teennagel perongeluk aanraak me handen dan moet wassen om te zorgen dat die schimmel niet naar me nagels aan me handen overgaat. Kan dat namelijk?

Ik weet namelijk heel weinig af van schimmelnagels..
niemand..-
ik weet niet wat voor een schimmelnagel jij hebt, maar ik heb er eentje en daar komt geen viezigheid vanaf. de nagel is verhard (moeilijk te knippen) en hij is ong zwart van kleur met een beetje bruin en grijs. deze schimmel is niet besmettelijk, want de rest van mn nagels hebben het niet.
mssn ff naar de ha gaan?
quote:miss_marvellous schreef op 07 november 2011 @ 15:43:

ik weet niet wat voor een schimmelnagel jij hebt, maar ik heb er eentje en daar komt geen viezigheid vanaf. de nagel is verhard (moeilijk te knippen) en hij is ong zwart van kleur met een beetje bruin en grijs. deze schimmel is niet besmettelijk, want de rest van mn nagels hebben het niet.hmm, zoals ik op internet lees zijn de meest voorkomende schimmelnagels geel en erg hard. Dit is bij mij niet het geval, alhoewel hij ook we lredelijk hard is maar er niet uitziet zoals de plaatjes op google. Misschien dan toch iets anders aan de hand..
ik zou er een foto van maken..
Het zou maar zo een schimmelnagel kunnen zijn. Je zou even naar de huisarts kunnen gaan, maar je kunt ook een spulletje bij de drogist kopen en daarmee gaan smeren.

Hou er rekening mee dat het heel lang kan gaan duren, als het schimmel is moet het eruit groeien.

Dus smeren smeren smeren en de nagel kort houden.

Geen nagellak en je handen goed wassen.
Ook geen ingegroeide teennagel??
quote:flutzel schreef op 07 november 2011 @ 16:00:

Ook geen ingegroeide teennagel??hmm, volgens mij niet en doet een ingegroeide teennagel niet pijn? Ik heb namelijk vrijwel nergens last van.
maar volgens mij ben ik wel een beetje dom geweest aangezien ik dat vieze groenige al een tijdje heb en gewoon mijn nagels met hetzelfde schaartje heb geknipt zonder het te ontsmetten ofzo, maar vooralsnog heb ik bij geen een andere nagel last van ook zoiets dergelijks..

Ik bedenk me, heel stom he, kan het toevalligniet zijn dat er pluisjes van een sok in mijn nagel gaan zitten en dat groenig lijkt?

Ik knip mijn teennagels namelijk niet zo heel nauwkeurig en soms worden ze te lang dus zou het best kunnen dan die pluizen daarin gaan zitten en dat is wat ik zie
Kunnen idd pluisjes zijn :P Je kan eventueel je voeten even weken in een bakje met soda, dat reinigt/ontsmet.
Ik heb een grote teen waarvan de nagel voor een gedeelte niet hecht. Daar gaan dus vaak pluisjes van mijn sok onder zitten of andere viezigheid. Voordat ik ga douchen ga ik even met een bokkepootje eronder langs, en ik hou mijn nagels kort. Volgens de dokter komt het door krappe schoenen ( ik heb wiptenen en dan staat er constant druk op de nagel )
Vooral het korthouden van mijn teennagels werkt goed.
dan ga ik allereerst eens beginnen met het korthouden!
-
ohja ik vroeg me af, misschien heel raar, maar kan zo'n schimmel ook voor een schimmelinfectie in je vagina of ergens anders (behalve nagels) zorgen?
Als het een schimmel is is het volgens mij alleen besmettelijk voor andere nagels. Dénk ik...
de schimmel is besmettelijk voor de andere nagels,behandel de nagels dus allemaal ook al zie je niets verkeerds.

maak de spullen die je gebruikt goed schoon na gebruik,bv nageltang,schaar,vijl.je handdoek doe je elke dag in de was net als je sokken/panty.

je schoenen moet je ook ontsmetten! daar is spul voor te koop.

voor m,n nagels heb ik schimmelnagel olie dat koop je bij de drogist.ik heb t van de kruidvat.

goed de gebruiksaanwijzing opvolgen,het duurt een tijd maar t gaat over.

nee het is niet besmettelijk voor je vagina dat zijn andere schimmels
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ziter dan ook wit spul onder de nagel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven