Geld & Recht alle pijlers

Bankstel besteld, zie in folder dat ie goedkoper is ....

10-11-2011 23:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige maand een bankstel gekocht voor 800, deze word volgende maand afgeleverd, ik heb 300 aanbetaald.

Nu zie ik in de folder dat de bankstel voor ¤100,- goedkoper staat, dus voor 700.

Kan ik nog ergens aanspraak op maken?

Gr

Katja
Bel morgen even met het betreffende bedrijf!
je kunt vragen om coulance, je kunt nergens aanspraak op maken
Jammer maar dat is een gevalletje "pech hebben".

De winkel mag ook geen extra geld vragen als het duurder zou worden (uitleg van Rijdende Rechter Frank Visser ).
Jeetje wat een dom onderwerp! Als jr pak hagelslag op dinsdag €2 euro kost en op woensdag (nieuwe reclameweek) €1 kost ga je toch ook niet terug?

Ze kunnen zoiets toch in de 'reclame' doen! Pech gehad!
quote:suusi schreef op 11 november 2011 @ 00:20:

Jeetje wat een dom onderwerp! Als jr pak hagelslag op dinsdag €2 euro kost en op woensdag (nieuwe reclameweek) €1 kost ga je toch ook niet terug?

Domme reactie.

Vaak krijg je de aanbieding alsnog wanneer je een product net voor de reclame hebt gekocht.

Gelukkig voor de handelaren zijn er nog mensen zoals jij, die niet verder denken dan de neus lang is.
Hahaha batwom ;))

Nou maar eens even bellen morgen dan!
Er zijn inderdaad winkels die adverteren met het feit dat je het verschil terugkrijgt als het artikel binnen zoveel dagen goedkoper verkrijgbaar is bij ze.

Proberen kun je het altijd.
quote:suusi schreef op 11 november 2011 @ 00:20:

Ik zie even de link tussen een pak hagelslag en een bankstel niet .

TO, inderdaad gewoon even morgen bellen, laat je het even weten?
TO heeft het bankstel vorige maand al gekocht, het lijkt mij sterk dat ze nog op de prijs kan afdingen.
Ik denk dat je wel aanspraak kunt maken op die korting. De bank is tenslotte nog niet geleverd.

Wij hebben het gehad bij Ikea. Wij hadden kasten besteld en toen we ze gingen ophalen bleek dat er op de kasten een actie was van 20% korting. Dus wij naar een medewerkster en we hebben keurig die 20% gehad op onze al eerder bestelde kasten.

Straks gewoon even het bedrijf bellen, succes!
Helemaal niet dom. De bank is immers nog niet geleverd en zelfs nog niet in zijn geheel betaald. Gewoon achteraan gaan, anders afzeggen en opnieuw bestellen. Daar hebben ze vast geen trek in.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 11 november 2011 @ 08:56:

Helemaal niet dom. De bank is immers nog niet geleverd en zelfs nog niet in zijn geheel betaald. Gewoon achteraan gaan, anders afzeggen en opnieuw bestellen. Daar hebben ze vast geen trek in.

Weet ik niet of ze daar geen trek in hebben. De opdracht annuleren kost je 30% van de aanschafwaard evan de bank. Wat is nu goedkoper?

De verkoper hoeft de korting niet te geven. Zij kunnen dit doen uit coelunace. Het is geen geldige reden voor de koper om de opdracht te annuleren.

De bank is ook al een maand gelden besteld. Dus niet een dag voor de actie ofzo.

TO, is de bedoelde bank precies hetzelfde als jij besteld hebt. Dus dezelfde bekleding e.d.
Je kunt het proberen, maar ik denk ook niet dat je ergens recht op hebt. Als ze iedereen die de bank in de voorgaande maanden heeft besteld ook korting moeten geven dan hadden ze net zo goed die bank meteen voor 700 euro kunnen verkopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja hoor, met een scherpe tong kun een dergelijke situatie heus wel bevechten.

Ik zou in ieder geval de poging wagen. Er zijn dagen dat ik geen 100 euro per uur verdien...
Absoluut bellen! Ik heb dit namelijk zelf ook gehad afgelopen jaar. Een bank van 2000,- euro gekocht en dezelfde week kreeg ik nog een nieuwsbrief van het desbreffende bedrijf dat o.a. de bank die ik gekocht had nu met 20% korting was. Dat scheelde 400,- euro!

Ik heb gebeld en ze waren juist blij dat ik van me liet horen. Ik kreeg mijn geld niet terug maar mocht voor 400,- euro spullen uit de winkel uitzoeken. Ik had toevallig al twee tafeltjes gezien die ik te duur vond maar nu dus toch heb kunnen bemachtigen Wie weet kun jij ook zoiets krijgen?
In zo'n geval denk ik, nee heb ik, ja kan ik krijgen. Dus ik zou het zeker proberen.
En, is het gelukt?
Hallo,

duurde even, maar helaas...... hun antwoord was dat toen wij de bank kochten de bank dus 800 euro was.... en nu 700. Tja.... kon weinig inbrengen. Moet ook zeggen dat ik het een zeer onvriendelijke winkel vind, maar ja.
quote:batwom schreef op 11 november 2011 @ 00:25:

[...]

Domme reactie.

Vaak krijg je de aanbieding alsnog wanneer je een product net voor de reclame hebt gekocht.

Gelukkig voor de handelaren zijn er nog mensen zoals jij, die niet verder denken dan de neus lang is.Batwom
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven