Melding AMK..

08-11-2011 12:23 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het even kwijt.

De post valt net op de mat, zit daar een brief bij van jeugdzorg/amk.

Er is een anonieme melding gemaakt vanwege vermoedens die te maken hebben met kindermishandeling.

Ik weet niet waar ik het zoeken moet, ben er behoorlijk overstuur door! Binnenkort komt er dus iemand op gesprek.

Laat maar komen, ik mishandel mijn kinderen niet. Ik hou meer van mijn kinderen dan mijn eigen leven. Daarom ben ik denk ik zo overstuur!

Mijn zoontje heeft wel zijn problemen, dat is ook op school bekent.

Hij schreeuwt vaak uit woede en ik heb al eens gedacht "als iemand ons niet kent, die zou zich wel afvragen waarom dat kind zo schreeuwt" Maar ik snap niet dat diegene niet bij mij aan de deur is gekomen, vraag het dan?

Ik snap het niet, en ben echt heel verdrietig.. :(

Zijn er ouders met ervaring? ik word er zenuwachtig van... pff..
Blijf jezelf
Star, wat erg zeg!! Ongelofelijk dat dit allemaal gewoon blijft staan ergens in een map of in een computer. Zou het kunnen helpen om nu alsnog een klacht in te dienen? Dat deze medewerker fouten heeft gemaakt lijkt me duidelijk. Wie stuurt er nou een dossier met zo veel vertrouwelijke informatie naar de verkeerde mensen?
quote:moedervan2meiden schreef op 09 november 2011 @ 08:50:

Niet heel specifiek hoor. Meer dat het afgerond is bijv.

En als de melding ongegrond is en er niets mis blijkt te zijn, wordt dit dan ook gemeld?

Een oom en tante van mij wonen in een heel klein dorp. Iedereen wist toendertijd dat "de kinderbescherming" over de vloer kwam. En natuurlijk wist iedereen ook precies wat er allemaal mis was en hoe erg het wel niet was etc. etc. Maar dat er niets mis bleek te zijn en uit het onderzoek kwam dat mijn oom en tante niets niets niets verkeerd hadden gedaan ging dat in het dorp gek genoeg niet rond...

Zij hebben een officiele verklaring gekregen dat de klacht ongegrond was maar ja, die neem je niet mee naar de groenteboer en de bloemenzaak en de tennisbaan waar je jaren later nog raar wordt aangekeken door sommige mensen.
kaetje wat vervelend zeg!! Mensen oordelen zo makkelijk..

Helaas gedragen niet alle kinderen zich volgens het boekje..

Gelukkig woon ik niet in een dorp, dus zal het hier niet zo snel rond gaan..

Een hele drukke dag hier, dus hoef er niet zoveel over na te denken vandaag.
Blijf jezelf
Bij mij nam het AMK nog een keer contact op om te vertellen dat er inmiddels hulpverlening was opgestart, en dat de ouders goed reageerden op de melding, zelfs blij waren dat er nu iets ging veranderen. Ik verbaasde me daar toen wel over; had verwacht er niets meer over te horen. Hopelijk wordt eerst met de ouders overlegd of, en zo ja welke, er informatie aan de 'melder' gegeven mag worden.
Wou even een update geven.

Gesprek met het amk is goed gegaan. We zijn er achter dat dit een "wraak" melding is geweest om vooral mij daarmee pijn te doen.De melding was zo uitgebreid met informatie over onze kinderen die niemand eigenlijk weet tenzij ze dicht bij ons staan. Vanwege bepaalde dingen konden wij al aan die vrouw vertellen wie de melding heeft gemaakt. Kwetsend, en was gister heel boos.

De vrouw die bij ons kwam voor het gesprek had gelukkig na een min. of 10 ook wel ongeveer in de gaten hoe het werkelijk hier gaat.

Ik had van school de tip gehad (en misschien ook hier) om alle verslagen over de oudste er bij te pakken.

Dat was dus echt iets waar we wat aan hadden. Elke keer kon ik haar vragen beantwoorden met een nieuw verslag. En aangezien wij zo veel mensen om ons heen hebben aan begeleiding en artsen was ze ook verbaast over de dingen die in de melding stonden.

1 van de meldingen was dat de kinderen ernstig ziek zijn maar van ons geen medicijnen krijgen omdat wij daar te lui voor zijn.

Een arts zou ook alarm slaan als het zo slecht zou gaan.

Maar goed, heel naar dus dat iemand wraak op ons neemt over de rug van onze kinderen. Ben benieuwd wat hier nog verder mee gaat gebeuren.. School ziet het als smaad. Weet eigenlijk niet of ik er zelf nog wat mee wil doen, of dat we dit maar gewoon zo snel mogelijk moeten afhandelen.

Het ergste is dat het fam. is van mijn man, waarmee het contact is verbroken... :(
Blijf jezelf
bah nare mensen. Ik zou zeker wel aangifte van smaad doen, zijn ze nou helemaal besodemieterd?
Zeker naar!! Wat erg voor jullie..
Hier is iemand heel jaloers op je....

Heel veel sterkte en ik zou ook aangifte doen. Niet zozeer om het echt tot een rechtszaak te brengen maar om ook bij de tegenpartij eens een schrikeffect teweeg te brengen. Weten zij ook eens hoe het voelt.
Jeemig wat naar.

Ik zou ook aangifte doen, denk ik.

Sterkte TO
Jeetje TO, wat erg zeg, hoe verzin je het!

Ik zou denk ik wel aangifte doen.
Computer says nooooo
Wat fijn dat het gesprek zo goed ging. Probeer daar ook bewust oog voor te hebben: alles waar je bang voor was bleek te berusten om een belachelijke actie van een naar persoon. Super ook dat je die verslagen had!

Nu moet je denk ik een keuze maken waar je je energie in wil stoppen... een rechtszaak of alles bewust achter je laten... sterkte...
Wat een opluchting dat het gesprek zo goed ging of niet? Heel fijn dat jullie gehoord en geloofd werden.

Heeft de vrouw van het AMK nog iets gezegd over vervolgstappen oid?
Ik denk dat aangifte niet zou kunnen. Want de "regel" is toch bij voorgevoel melding maken?

Dan kunnen die mensen het toch zo spelen dat ze een voorgevoel hadden?

kaetje De vrouw heeft wel gezegd dat ze ging kijken of onze vermoedens kloppen. Ze weet alleen niet of ze het wel mag vertellen aan ons.

Als ik haar weer spreek zal ik haar wel zeggen dat ik hoop dat er wel iets mee gebeurt. Al is het alleen maar over de telefoon een tik over de vingers.
Blijf jezelf
en toch zou ik aangifte doen. Want wie weet verzinnen ze over een jaar weer wat anders om je te stangen (aangifte van seksueel misbruik of zoiets fijns), en dan heb je in ieder geval al bewijs in handen dat zij niet sporen.
Wat een rotverhaal zeg. Ik weet niet of aangifte mogelijk is, maar je kunt er in elk geval melding van doen bij de politie, zodat zij er van weten als die persoon het hier niet bij laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven