Ervaringen met Ypsilon??

12-11-2011 21:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nog helemaal nieuw op dit forum maar ik heb wel een voor mij een belangrijke vraag!

Mijn broertje is al een gelange tijd psychisch ziek en heeft meerdere keren een psychose gehad.

Nu inmiddels is hij weer opgenomen en ik merk aan mijzelf dat ik het erg lastig vind om met zijn gedrags veranderingen om te gaan.

Het is zo dat hij schizofrenie heeft en de kans op meerdere psychoses niet onwaarschijnlijk is.

Mijn ex had dezelfde ziekte en ik loop vast.... het blijft op mijn pad komen en weet soms echt niet mee hoe ik me moet gedragen.

Nu weet ik dat Ypsilon praat groepen heeft voor familie leden en mijn vraag is of iemand daar ervaringen mee heeft?

Alvast bedankt voor het lezen ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefs Isa
http://www.ypsilon.org/?page=14897496
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://www.ypsilonutrecht.nl/PDFbestand ... Cursus.pdf
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Sterkte ik heb geen ervaring maar misschien heb je wat aan de links.
Ik heb vanuit mijn werk ervaring met deze stichting en ik kan het je van harte aanbevelen. Gewoon contact opnemen!
Ik ken het vanuit mijn werk en ik hoe e alleen maar goede verhalen over.
Mijn broer is ook schizofreen en mijn ouders hebben veel aan deze stichting gehad. Niet alleen om ervaringen met andere ouders uit te wisselen, maar ook praktische hulp (vinden van een goede psychiater etc.).
Sterkte...

Ik ben zelf niet bekend met ypsilon, maar mocht je daar nu niet kunnen vinden wat je zoekt dan is Indigo wellicht wat.

Zelf heb ik een zus die manisch depressief is en in psychotisch is geweest.

Afgelopen jaar werd werd t mij te veel, en heb toen hulp gezocht vanuit de huisarts.zo kwam ik bij indigo terecht. Daar heb ik coachinggesprekken gehad met een spv-er, ik ga dit traject nu afronden, en heb er zeer veel aan gehad.
Ypsilon is een prima vereniging voor familieleden en vrienden. Eigenlijk alleen maar positieve verhalen over gehoord.
*dacht dat 't om een Lancia ging*
Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties en tips!

Ik heb nog geen contact opgenomen met ypsilon maar dat ga ik wel komende week doen. ben benieuwd volgens mij is het ook best fijn om ervaringen uit te delen met andere mensen behalve je naasten.

@ lolalila : heb jij zelf nooit hulp opgezocht voor het feit dat je broer schizofreen is of misschien dat je er wel geen behoefte aan had..

Indigo kende ik eigenlijk niet maar misschien is dit ook wel ene optie.Hoe verloopt zo traject eigenlijk?

@quattro35 haha geen lancia praatgroep nee misschien een idee voor de toekomst...

Groetjes Isa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven