Plasma tv

13-11-2011 18:59 27 berichten
Wij willen graag een plasma tv kopen, maar lezen op internet veel over de spiegeling in het scherm.

Hebben jullie een plasma scherm en in hoeverre heb je last van de spiegeling van het zonlicht/lampen in het scherm?

We hadden al gekeken bij mediamarkt, maar die stonden gunstig qua licht, dus konden we het biet zo goed beoordelen.

Alvast bedankt!
Over spiegelingen weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een notoire energieslurper is, waar volop voor gewaarschuwd wordt.

Je bent beter af met een lcd scherm met ledtechnologie
Alle reacties Link kopieren
Geen plasma, dat is een aanslag op je energierekening! Er zijn zat alternatieven...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heel lief dat jullie op die manier meedenken.

Het energiegedeelte is niet meer van deze tijd en een 51 inch plasma scherm vergeleken met een 51 inch ledtv is er niet of nauwelijks verschil.

In ieder geval, dat is wat vriend zegt, na veel zoeken op het net.
51"??? Wil je die grote in huis hebben?
"Het energiegedeelte is niet meer van deze tijd en een 51 inch plasma scherm vergeleken met een 51 inch ledtv is er niet of nauwelijks verschil.

In ieder geval, dat is wat vriend zegt, na veel zoeken op het net."

Dan weet ik niet waar hij heeft gekeken, maar het zijn nog steeds energie slurpers..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Wij hebben een plasma van 51". Super mooi beeld, maar overdag net een spiegel. Gelukkig kijken we overdag nauwelijks tv en anders de gordijnen dicht. Het ligt ook aan het weer, net als vandaag met grauw weer weinig last van.
Lampen vind ik wél mee vallen qua weerspiegeling. Alleen als het beeld heel donker is heb je er last van.
Dank je wel Viennas!
Plasma TV's verbruiken meer stroom dan LCD/LED. Hoe groter het beelddiagonaal, des te meer stroom. Een plasma met genoemde afmeting van TO, 51 inch, verbruikt al gauw zo'n 300W ...en ja....dat is best veel.

Koop je een plasma met diagonaal van 32", dan scheelt dat meer dan de helft TO, want die verbruikt gemiddeld 120W.

Dus wat je vriend zegt klopt gedeeltelijk, ligt eraan hoe groot je je scherm wil.
Wij hebben ook een plasma tv en die staat recht tegenover een raam op het zuiden. Als de zon schijnt moet er wel een gordijn dicht om het beeld goed te kunnen zien. Mijn man doet graag spelletjes op de xbox en die kan het beeld, als de zon echt heel fel is, niet goed zien met het gordijn dicht.
Oh en nog een nadeeltje: onze tv staat toevallig dicht bij de thermostaat. Van een Plasmatv komt heel veel warmte en daardoor slaat de verwarming dus niet altijd aan. Soms geeft de thermostaat wel 27 graden aan als de tv lang aan staat! Maar die warmte trekt natuurlijk niet de kamer in dus dan zet je de thermostaat op 28 zodat de verwarming aan slaat. Als je de tv dan een uur later uit zet moet je niet vergeten de thermostaat weer lager te zetten want anders wordt de verwarming wel heel heet! Dus kijk ook eventjes waar je de tv neer wilt zetten.
Volgens mij heb je allang besloten en maakt onze mening niet uit...
Neeee dat is niet waar, wij zijn nu wel aan het twijfelen geslagen.

Lcd kan zuiniger zijn en onze tuin staat ook op het zuiden dus veel licht naar binnen.

Mijn vriend is nu aan het kijken op lcd schermen. Of het in onze prijsklasse kan.

Als we er al uit waren had ik het net zo goed niet hoeven vragen. Was een serieuze vraag.
Wij zijn alleen maar voor plasma gegaan omdat we hem tweedehands heel goedkoop op de kop konden tikken van iemand die we kennen. Anders waren we zeker voor een led-tv gegaan. Maar het verschil in prijs was zo groot dat we deze kans gegrepen hebben.
Nou ja dat is het ook wel. Plasma is vrij goedkoop. Led en lcd is al weer zo veel duurder.

Maar als je een tv koopt waar je niet op kan kijken dan is dat ook weer zonde van het geld
Ok, wel goed van je dat je je aan het orienteren bent en niet als kip zonde rkop een aankoop doet. Sorry voor mijn ietwat botte reacties, maar tja, het is wee rhormonenhel hier vandaag. Succes met je aankoop in ieder geval!
Geeft niet hoor Fame! Ik snap dat het zo kan overkomen, maar het is best veel geld allemaal. Dan wil ik wel weten dat we een tv hebben waar we ook wat aan hebben.

Succes met de hormonen
Wij hebben al drie jaar een plasma. Kan niet zeggen dat we last van licht of zon hebben in de tv. Nooit over nagedacht ook. Als we daar last van hadden, dan hadden we dat toch al lang moeten merken?
Heb ook niks gemerkt van een hogere energierekening. En we hebben best een joekel. Mijn man is het eerste jaar dat we hem hadden ziek thuis geweest en hij heeft best veel aan gestaan.
Hier een supergrote plasma, en een grote led, beiden met hd, en supermooibeeld.

Op plasma ook voetbal van VI, echt een plaatje.

Lees nu net dat het meer verbruikt, nou dat is dan maar zo.

Kan 'm moeilijk de deur uit knikkeren.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Oh ja, hier geen last van licht, tv staat in een erg zonnige kamer.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Miekkie schreef op 13 november 2011 @ 20:51:

Nou ja dat is het ook wel. Plasma is vrij goedkoop. Led en lcd is al weer zo veel duurder.

Maar als je een tv koopt waar je niet op kan kijken dan is dat ook weer zonde van het geld

LCD schijnt wel een langere levensduur te hebben.

http://www.extradvd.nl/html/flattv.htm
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wij hebben een groot plasma scherm en ik heb niet veel last van de weerspiegeling van licht of zon. Verder valt het met het energie verbruik van de rv reuze mee.

Wij hebben gekozen voor deze tv omdat de kleuren veel mooier zijn dan een lcd. Zwart is gewoon mooi diep zwart en niet grijs. Led was er toen nog niet. Als de tv nu kapot zou gaan zou er gewoon weer een nieuwe plasma tv komen. Ik ben er erg tevreden mee. De langere levensduur van lcd was voor ons niet interessant. De ontwikkeling van tv's gaat zo hard en ze worden alleen maar goedkoper.
Wij hebben ook een plasmascherm.

Energie is geen issue meer, voorheen wel.

Een plasmascherm reageert sneller bij bewegende beelden.

LCD/LED zijn fosfordeeltjes die worden aangestuurd, dat duurt even.

Bij plasma gaat dat met lichtsnelheid.

Ook zwart is echt zwart.

De horizontale en verticale kijkhoek van een plasmascherm is 160 - 180 graden. Het beeld is binnen die hoek prima. Bij LCD wisselt de kijkhoek, maar die is kleiner dan bij plasma. Er treedt bij lcd eerder kwaliteitsverlies van het beeld op. Vooral bij de verticale kijkhoek is dat relatief snel merkbaar. De kijkhoek van een LED tv is vergelijkbaar met die van een plasma scherm en dus beter dan bij een LCD tv.

Een plasma-scherm verbruikt over het algemeen wat meer stroom dan een LCD-scherm van hetzelfde formaat. Hierbij moet wel vermeld worden dat elke nieuwe generatie plasma televisies

een lager stroomverbruik kent en het belang hiervan dus steeds minder relevant is. Daarnaast is het stroomverbruik van een plasmascherm afhankelijk van het beeld wat getoond wordt en dus variabel. En zoals te verwachten geldt: hoe meer licht er van het totale beeldvlak afkomt hoe meer stroomverbruik. Bij een lcd-scherm speelt dit niet.

Uiteraard verbruiken grote televisies meer stroom dan kleinere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven