Geld & Recht alle pijlers

meer uren op contract

12-11-2011 11:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het nergens vinden in het cao kinderopvang. Ik weet zeker dat ik het er al eens eerder wel heb gelezen.. maar waar?

Hoelang moet je achter elkaar een paald aantal uren gewerkt hebben, wil je die uren op contract krijgen?

Ik heb nu al een aardige tijd meer uren gewerkt dan ik sinds kort op contract heb. Volgens mij zijn ze mij verplicht om die meer uren ook op contract te geven.

Wie weet waar dat in het cao staat
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:Pepermint_Patty schreef op 13 november 2011 @ 19:20:

Je werkgever heeft gemerkt dat je maar 9 uur per week aan kunt. Meer uren en je raakt overwerkt. Om te voorkomen dat hij je de komende maanden "kwijt" is wegens overwerkt zijn, heeft hij besloten om nieuwe vaste krachten aan te nemen.

Lullig? Ja, maar wel zijn recht! Jij hebt gewoon een contract voor 9 uur in de week, die werk je ook.

wie zegt dat ii maar 9 uur kan werken?

ik werkte altijd 36,5 uur. Ging prima. Maar hier moest ik 50 uur werken in 5 dagen. Met alleen maar invallers en onderbezet, zonder ook maar n dag vrij te hebben gehad. En van openen tot sluit. Dan is t niet zo vreemd toch dat ik er ff doorheen zat.
quote:klavier schreef op 13 november 2011 @ 22:45:

[...]

Ben je overwerkt of niet?

Volgens jou wel, dus ben je gewoon niet volledig (voor 3 dagen inzetbaar). Wees blij dat je werkgever ondersteuning inschakeld ipv dat je nu alles in die anderhalve dag moet doen.

Dit is niet waar wat je zegt. Ik ben nu niet overwerkt. Dat was ik. En niet door eigen schuld. Ik kan prima 3 dagen werken. En dat is er ook met mij afgesproken. Ik moet nog steeds nu alles in de 1,5 dag doen.

En aan 1,5 dag heb ik toch?
Lees het advies van Nummerzoveel nog eens. Je kan wel je vragen blijven herhalen maar je werkgever is de enige die je echt antwoord kan geven!
ja dat begrijp ik ook wel dat ik hiervoor bij hem moet zijn..

heb m vrijdag laten weten dat k m wil spreken.. en dat kan volgens hem morgen pas. Dus gaat dat nog gebeuren...
Hoe is het gesprek gisteren verlopen?
dat gesprek kreeg een heel andere wending...

Er bleek dus wel een reden voor te zijn voor mijn weinige werken. Dat ze me daar dus weg willen hebben.. en over willen plaatsen naar iets heeeel anders. Wat ik echt nie zie zitten.Maar k geloof er allemaal niet zoveel van..

Contact gehad met juridisch loket etc. Maar ik heb toch geen poot om op te staan.

Het komt er op neer dat ik denk dat ik binnenkort daar weg ben
@woepsie

Wat vervelend dat het gesprek zo gelopen is, ik kan me voorstellen dat je daar flink van geschrokken bent! Het zal vast even duren voor je die klap en bijbehorende emoties hebt verwerkt.

Maar als dat straks wat gezakt is, probeer dan ook op een objectieve manier nog eens na te denken over wat er in het gesprek gezegd is.

Zoals ik al eerder schreef, vind ik je houding hier erg negatief overkomen. Het kan best zijn dat dit alleen hier is omdat je het forum gebruikt om je hart te luchten, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen. Mocht dat echter niet het geval zijn, dan zou je bij jezelf te rade kunnen gaan waar die negativiteit vandaan komt en of je daar iets aan kunt veranderen. Misschien passen deze werkgever en jij als persoon gewoon niet bij elkaar? En waar ligt dat dan aan? Door je dit nu af te vragen, kun je daar later wellicht je voordeel mee doen.

En heeft je werkgever je ook redenen gegeven waarom zij jou liever op een andere plek zien? Zit daar mogelijk een kern van waarheid in? Het kan heel goed zijn dat het allemaal hardstikke onredelijk is geweest en nergens op sloeg. Maar als er wel een kern van waarheid in zit, dan kun je ook daar in de toekomst wellicht je voordeel mee doen.

En tenslotte vind ik het ook opvallend dat je werkgever je een andere mogelijkheid wil bieden. Je wegsturen van je eigen plek is natuurlijk behoorlijk negatief, maar kennelijk is je werkgever niet alleen negatief. Dan had hij je namelijk gezegd dat hij je helemaal weg wil hebben, en dat is dus niet het geval. Heeft je werkgever je ook verteld waarom hij denkt dat je op die andere plek beter op je plaats zal zijn? Zaten daar ook positieve boodschappen bij? Als dat niet het geval is, dan zou ik je aanraden om daar in een volgend gesprek naar te vragen.

Een situatie als deze kan vaak een behoorlijke invloed hebben op je zelfvertrouwen. Probeer dat niet te laten gebeuren. Dat deze baan en/of werkgever niet bij jou past, of dat deze werkgever jouw kwaliteiten niet ziet, zegt niets over jou. Het zegt alleen maar dat deze match niet zo gelukkig was. Of dat puur aan de werkgever ligt, of ook een beetje aan de baan lag, dat kun jij alleen beslissen.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven