Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen of niet

14-11-2011 11:59 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben klaar
Het lijkt me wel te doen als je dat echt zou willen. Maar is leuk werk zoeken een idee?
Eh blij zijn dat je een baan hebt in deze tijd en anders iets zoeken wat je wél leuk vind? Desnoods voor minder uur dat je wat om handen hebt en als je dat je toch kan veroorloven waarom niet..
Helemaal geen inkomsten meer is met het ook op je zoons die gaan studeren wel erg krap ben ik bang. Maar het bedrag dat je krijgt zou misschien wel de mogelijkheid geven om op zoek te gaan naar ander werk, leuk werk, voor minder uren per week?
Is er geen mogelijkheid veel minder te gaan werken? Dan hou je je buffer over en toch extra vrije tijd. Anders zou ik zeker advies inwinnen bij een financiele deskundige. Even laten uitrekenen. Kom je niet voor verrassingen te staan als je wat verder bent in het leven!
Volg je hart. Dat klopt.
Waarom geen nieuwe baan zoeken waar je wel met plezier naartoe gaat?
Er zijn zat gezinnen die met veel minder per maand rond moeten komen. Dus EUR 2000,00 is prima, zeker als je EUR 1400,00 overhoudt voor boodschappen.

Maar helemaal stoppen met werken? Dan neem je een groot risico. Wat als je man werkloos of arbeidsongeschikt wordt bijvoorbeeld? Niemand kan in de toekomst kijken immers.

Ga op zoek naar een leukere baan!

Uiteraard hangt e.e.a. af van het bedrag dat je hebt ontvangen. Dat zul je dus zelf uit moeten rekenen of uit laten rekenen.
Is het niet zo dat als je huis is afbetaald je over de waarde daarvan weer veel belasting gaat betalen? Ik zou echt eerst met een financieel adviseur om de tafel gaan om te kijken of dat watvje bedacht hebt wel klopt!
Wil je ook niet voor jezelf geld verdienen in plaats van alles van het geld van je man te laten afhangen?
Realiseer je je ook dat het opzeggen van je baan gevolgen heeft voor je (ziektenkosten)verzekeringen?
Sorry ik snap je rekensom niet maar de inflatie is op het moment rond de 3% en dat gaat wel steeds harder. Dus je geld moet wel iets "doen". Je betaalt ook vermogensbelasting 1,2%. Ik weet ook niet hoe lang een auto meegaat en een huis heeft onderhoud nodig.

Je kan later natuurlijk wel weer gaan werken als je het thuiszitten zat wordt.
[quote]Bahco schreef op 14 november 2011 @ 12:31:

Sorry ik snap je rekensom niet maar de inflatie is op het moment rond de 3% en dat gaat wel steeds harder. Dus je geld moet wel iets "doen". Je betaalt ook vermogensbelasting 1,2%. Ik weet ook niet hoe lang een auto meegaat en een huis heeft onderhoud nodig.

Je kan later natuurlijk wel weer gaan werken als je het thuiszitten zat wordt.[/quote]

Alsof dat zo makkelijk is als je 50+ bent. Ik zou vanuit deze baan op zoek gaan naar een andere baan die je leuker vindt.
En dat we later allemaal nog AOW krijgen daar durf ik niet veel op te verwedden.
Malu, dat ligt er natuurlijk maar aan hoeveel vraag er in haar branche is en voor hoeveel ze wil gaan werken.
Proberen een baan te vinden die je wel leuk vindt en misschien iets minder gaan werken?
Als je stopt met werken stop je ook met pensioenopbouw. De AOW is geen vetpot, een aardig aanvullend pensioen is hard nodig!

Ik zou zoeken naar ander werk of minder uren.

Of voor jezelf beginnen als ZZP'er met een leuk startkapitaal?
Het netto inkomen is 2000 als jij stopt met werken? Ikzelf heb zo iets soortgelijks meegemaakt en heb psychische klachten eraan overgehouden. Niks doen werd ik gek, toen vrijwilligerswerk gedaan. En toen werd ik gierig met uitgeven want je wilt niet alles er door heen jagen. Dus GELD nam een hoofdrol in mijn leven. Nu niet meer. Mijn advies is.

Stop met werken. Maar een uitkering ga je niet krijgen want aks je vermogen meer dan circa €46.000 bedraagd ( huis telt ook hieronder) dan moet je eerst zelf op snoepen. Maar dat wist je al want je spreekt over AOW.

Dus je werkgever benaderen en hem situatie uitleggen dat je niet gemotiveerd bent voor huide baan ( je hoeft niet voor geld te doen) vragen

Of hij jou andere werkzaamheden kan laten voor minder of via een vrijwilligersvereniging die de ziektekostenverzekering betaald. Zodat je vrijwilligerswerk kunt doen bij je huidige werkgever ( max vrijwilligersbijdrage 120 euro per maand dat je mag ontvangen)

Je werkgever zou gek zijn als hij jou geen leuk vrijwilligersbaantje aanbied.

Je beschikt tenslotte over kennis van het bedrijf.

Succes maar laat GELD geen hoofdrol spelen in je leven omdat het leven veel meer te bieden heeft. Ikzelf vobd vrijwilligerswerk in de zorg er leuk omdat ouderen echt blij zijn als je voor hun iets kan betekenen.

Groetjes Soulmate82
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Heel leuk bedacht hoor, dat je zelf geen geld hoeft te verdienen, maar straks gaat je man vreemd en dan? Ga lekker op zoek naar leuker werk! Je bent toch niet ziek?
En je bouwt in de tijd dat je thuis zit ook geen pensioen op. En je ziektenkostenverzekering is al inclusief?
Om elke maand 2000 euro te kunnen spenderen van eigen vermogen moet je 12 maanden x 2000 x 15 jaar = 360.000 euro hebben. Dat moet je niet in een sok stoppen in ieder geval want dan inflateert het weg.
quote:sharra schreef op 14 november 2011 @ 12:16:

Is het niet zo dat als je huis is afbetaald je over de waarde daarvan weer veel belasting gaat betalen? Ik zou echt eerst met een financieel adviseur om de tafel gaan om te kijken of dat watvje bedacht hebt wel klopt!Dit!
Als je echt gaat denken totdat je oud bent:

Mijn opa en oma hebben ongeveer één keer per jaar de familie (30 man denk ik) meegenomen uit eten, de afgelopen 20 jaar.

Wel met een extra hypotheek en weet ik veel wat. Maar die diners hebben gezorgd dat wij als neven en nichten elkaar regelmatig zijn blijven zien. Ik weet vrij zeker dat dat anders niet gebeurd was.

Misschien worden jullie ook nog wel opa en oma en vind je het fijn om dan niet alleen 'brood op de plank' te hebben maar dingen te doen met kinderen en kleinkinderen.

Ik zeg niet dat een opa en oma met minder geld geen lieve opa en oma zijn. Maar als je de keus hebt om nog wat te sparen... kun je daar later misschien veel moois mee doen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik vind het wel krap met 2 puberzoons om van rond te komen.

En wil je echt thuis gaan zitten?

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om niet te hoeven werken.
helemaal klaar
quote:ikbenraar schreef op 14 november 2011 @ 13:06:

Dank allen hoor maar nog even te verduidelijking,mijn man heeft er niks mee te maken en als hij vreemd gaat vind ik dat ook best.

Je bent inderdaad raar, of een troll

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven