Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen of niet

14-11-2011 11:59 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben klaar
overal mee
Vreemd zeg dat je niet en nooit meer wil werken. Ik zou dat pas doen als ik miljonair zou zijn ofzo.
Je man heeft er niks mee te maken? Ehm... komt die 2000 euro maandelijks uit de lucht vallen, of wat? Gaan je kinderen nog studeren? Dat kost ook allemaal geld natuurlijk.

Waarom wil je persé niet meer werken? Als je genoeg hebt van de zorg betekent dat toch niet dat niks meer leuk is waarmee je geld verdient?
Ik vind het ook vreemd dat je eigenlijk verlangt dat je vanaf nu op je kont kan gaan zitten en dat het eten, de vakanties, de kleding, de studie voor de kinderen, het huis, de auto, allemaal in je schoot geworpen zullen worden de komende 30 jaar!! Want als je 50 bent is het heel reeel om te bedenken dat je waarschijnlijk nog wel 30 jaar leeft...
quote:ikbenraar schreef op 14 november 2011 @ 13:06:

ik wil niet en nooit meer werken ook niet vrijwillig of part-time.BASTA

Nou, vraag opgelost. Dan is het linksom of rechtsom te doen. Jij gaat liever bij het licht van een waxinelichtje op zaterdagavond met een dekentje over je benen de krant van eergisteren opnieuw lezen, dan dat je ooit nog één voet voor de andere zet om te werken. Helder toch?

Wat maakt dat jij er zo 'basta' over bent, over dat werken?
Jouw vraag kan niemand beantwoorden, we kunnen immers niet in de toekomst kijken. Dit buiten alle andere factoren om.
Heb je er wel eens over gedacht dit met een bank (Rabo, ING, ABN, whatever) te bespreken?

Jij wil eigenlijk gewoon ernstig vervroegd met pensioen. Een financiele instelling kan je daar uitstekend advies over geven. Met allerlei leuke berekeningen en grafiekjes enzo.
Nope
Ik vind het trouwens ook echt erg dat je jouw 'problemen' benoemt als 'geldzorgen'. Het lijkt wel alsof je geen benul hebt van geld. Je hebt veel geld gekregen, misschien ken je daarom de waarde van geld niet (wel apart, zo op je 50e....)
Als je nu echt 4 ton op een bankrekening hebt staan zou je kunnen gaan praten bij de bank, hoe je het het beste kan aanpakken om te stoppen met werken. Ikzelf vind 4 ton wel wat meer dan 'een aardig bedrag' maar je zal wel goed gerekend hebben, toch?

En dan hou je 1400 per maand over om van te leven. Dat is te doen, het is niet echt een vetpot met een gezin van 4 personen, waarvan twee puberjongens die straks gaan studeren.

Ben je van plan mee te betalen aan die studies? Collegegeld, boekengeld, misschien huur van een kamer. Heb je dat meegerekend of vind je dat ze die kosten straks zelf moeten betalen?

Waarom kan je man niet wat meer gaan werken, zodat jij wat minder kan gaan werken?
Nou heel eerlijk....ik zou het wel doen.... Mijn man en ik werken beide en we hebben 2 kids en wij houden echt geen ¤1400,00 over (de helft!!) Je geld kun je niet meenemen naar het hiernamaals. Ook ik ken mensen die alles maar op de spaarrekening zetten en die zijn er inmiddels niet meer.....

Je moet natuurlijk niet roekeloos gaan worden, maar als ik zoveel over zou houden en ik zo'n hekel had aan mijn werk zou ik zeggen DOEN!!!
quote:ikbenraar schreef op 14 november 2011 @ 11:59:

Ik ben een vrouw van 50 jaar en mijn ouders zijn zo aardig geweest mij een leuk bedrag te gevenWeten je ouders dat je dat geld gaat gebruiken om op je krent te gaan zitten?

En denk je zelf ook niet dat het voor je zoons ook erg fijn zou zijn als zij later op hun beurt ook een 'leuk bedrag' van je krijgen? Na je dood, of eerder, als ze studeren, zodat ze zonder zorgen kunnen studeren, of als ze een huis willen kopen ..... Dat is toch geweldig als je je kinderen zo in het zadel kunt helpen zoals jouw ouders jou nu dit bedrag hebben gegeven?
Ben je in alles zo'n mooi voorbeeld voor je kinderen?
Sjeezus, wat een jaloerse reacties zeg.

Ik kan me prima voorstellen dat als je een klotebaan hebt, en je hebt opeens geld, je die klotebaan stante pede opzegt. Waarom zou je jezelf dag in dag uit naar een rukbaan slepen als je er een hekel aan hebt.

Al zou ik zelf niet thuis gaan zitten, zo'n buffer zou juist mooi zijn om voor jezelf te beginnen bijvoorbeeld.

Maar ach, als je genoeg bezigheden hebt verder?
Misschien kun je een leukere baan vinden, waar je minder uur per week gaat werken en tegen een lager uurloon. Als je je werk wél leuk vindt is de situatie heel anders.
Nou dan stop je met werken, wat houd je tegen? De reacties van anderen? Je kan van 1400 best rondkomen en jouw kinderen gaan straks zelf ook werken dus dat komt ook goed. En mocht het toch te krap worden straks dan kun je misschien wat gaan schoonmaken ofzo extra. Volgens mij heb jij je beslissing ook al gemaakt.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 14 november 2011 @ 17:17:

Sjeezus, wat een jaloerse reacties zeg.

Jaloers op iemand van 50 die teert op de centen van haar man en de centen van haar ouders en doodongelukkig is in haar baan zonder doorgroei mogelijkheden? No way!! Waarom zou je daar jaloers op zijn?
quote:ailien schreef op 14 november 2011 @ 17:38:

[...]

Jaloers op iemand van 50 die teert op de centen van haar man en de centen van haar ouders en doodongelukkig is in haar baan zonder doorgroei mogelijkheden? No way!! Waarom zou je daar jaloers op zijn?
Wij hebben geen 1400 euro per maand te besteden dus mij lijkt het goed te doen.

Maar als je je werk zo vervelend vindt, waarom ga je dan niet op zoek naar iets anders. Gemakkelijk zal dat niet direct zijn, maar je hébt een baan dus het maakt niet uit als je niet per volgende week iets hebt. En ik heb genoeg 50+ in mijn kennissen en familiekring die nog een nieuwe baan hebben gevonden.

Desnoods ga je poetsen bij mensen thuis, gewoon privé. Dat mag tegenwoordig zolang je binnen een bepaalde grens blijft (rond de 600 euro). Sluit eventueel dan wel een ongevallenverzekering af.
Je kinderen zitten op het VWO en zullen naar verwachting allebei gaan studeren.... Voor de ouderbijdrage (verplicht) kijkt men naar het salaris wat je had twee jaar voor aanvang van de studie. De ouderbijdrage is 340 euro per maand per studerend kind. Verdiep je daar eerst eens in. Of je moet bewust willen dat je kind alles voor zijn studie leent. Dat kan natuurlijk ook. Ikzelf heb vier kinderen die naar verwachting (en naar potentie) alle vier zullen gaan studeren. Een daarvan studeert reeds. Hiervoor hebben wij vanaf geboorte geld opzij gezet. De studie van zoon zal ons ongeveer 3700 euro per jaar kosten. En dat een jaar of wat lang omdat hij medicijnen studeert en dus niet over 4 jaar klaar is.

Aan jou de keuze, maar als ik naar mezelf kijk zou ik mezelf dus wegcijferen en blijven werken voor de studie van mijn kinderen....
quote:Oriane schreef op 14 november 2011 @ 18:13:

Voor de ouderbijdrage (verplicht) Die is niet verplicht. (Maar DUO gaat er wel vanuit dat ouders dat bijdragen.)
finito
zee lijkt me geweldig
Joh, blijkbaar heb je je schaapjes op het droge. Niet verder mekkeren dan door mensen negatief weg te zetten omdat ze enkel en alleen de moeite nemen om met je mee te denken en je vragen te stellen over waar jij misschien in al je enthousiasme niet bij stilstaat.

Gewoon doen dan.
Maar waarom ga je niet eens praten bij de bank? Heb je die adviezen niet zien staan?
basta

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven