scherp eten en borstvoeding

14-11-2011 15:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ontaarde moeder hier....

Gisteren heerlijk chinees gegeten...en niet zo'n beetje ook. Het was behoorlijk pittig, maar ik was helemaal vergeten een link te leggen naar mijn baby die borstvoeding krijgt.

Gisteravond baby nog een flesje met afgekolfde melk van de vorige dag gegeven en vannacht aan de borst gelegd.

Arme stakker heeft de hele nacht en dag al krampjes en moet ook steeds spugen. In eerste instantie had ik dat niet door, dacht dat 'ie misschien een regeldag had, dus heb hem ook nog continu aangelegd....

Wie weet wanneer het scherpe eten weer uit mijn systeem (lees: borsten) is? Wanneer kan ik de arme jongen weer aanleggen zonder dat hij daarna gelijk krampjes krijgt. Vanaf het moment dat ik doorhad dat het wel eens de chinees kon zijn, heb ik hem kv gegeven en zelf mijn borsten afgekolfd en weggegooid.
Verdelend! Overigens heb ik zelf nooit iets gemerkt van welk eten dan ook bij mijn twee borstvoedingskinderen, weet je zeker dat het van het eten komt? Maar je hoort natuurlijk heel vaak dat het wel kan.

Alcohol is na een uurtje of 3 uit je melk, maar of dat ook voor kruiden ed geldt....?

Geen echt antwoord dus, maar wel succes ermee!
Je borsten weggegooid? Da's wel heel drastisch

Hoe oud is je kind?

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je baby spuugt doordat jij pittig gegeten hebt. Het is al erg omstreden of er een verband bestaat tussen pittig eten door de moeder en krampjes, en spugen is nog weer een stapje verder. Een virus lijkt me waarschijnlijker, eerlijk gezegd. Als je zoon inderdaad een virus onder de leden heeft, is dit precies níet het moment om andere voeding te gaan geven dan normaal.
Bel anders even naar het CB.

Buikgriepvirus zou het inderdaad ook kunnen zijn.
Arm kindje! Geen idee hoe lang zoiets in je lichaam blijft eigenlijk? Ik ben ook wel nieuwsgierig, lust ook graag pittig eten, maar eet het bewust niet omdat onze baby zowiezo al last van krampjes heeft!
nou ik heb altijd begrepen dat als je tijdens zwangerschap ook pittig eet, het tijdens de BV geen probleem is (indiase vrouwen en hun scherpe curry's bijvoorbeeld)

Zelf eet ik bijv. heel erg veel ui/knoflook/sambal en daar heeft zoon nog nooit last van gehad (dat ik kon merken)
Ik heb altijd gedacht dat je gewoon alles kon eten wat je tijdens he zwangerschap ook gegeten hebt. Voor mij is het wel erg lang geleden maar ik kan me wel herinneren dat ik voorzichtig was met uien. Verder at ik alles....
Heb net even CB gebeld en eten van de moeder kàn wel degelijk invloed hebben op de baby.

Natuurlijk is het niet met 100% zekerheid te zeggen dat dat nu ook het geval is bij mijn baby, maar ik vermoed het toch echt wel. Dit was ook niet iets wat ik tijdens de zwangerschap gegeten had en om eerlijk te zijn, is het mij ook niet goed gevallen...

Kleintje heeft net een kwartier lang "lucht laten ontsnappen", dus denk toch wel dat dat te danken was aan de chinees.
Ik heb dit ook een keer gehad na chinees eten. Duurde ook even voor ik het door had. Mijn dochter huilde veel en had ook 'rare' luiers.

Ik heb niks afgekolfd (had geen kolf) en de volgende dag, dus 2 dagen na die maaltijd, was alles weer ok.

Sterkte, enneh je bent niet ontaard hoor
Ik eet behoorlijk pittig en beide kindjes meer dan een jaar BV gegeven, heb nooit wat gemerkt bij ze qua last! Dus ontaarde moeder ben je iig niet hoor!
Volgens de kinderarts van mijn schoonzus (die zelf verloskundige is en haar vier kinderen langer dan 1 jaar voedt) zijn de dingen die je eet niet terug te vinden in de bv. Zij heeft bij haar oudsten een streng HA dieet gevolgd, maar dit was bij de laatste niet nodig, omdat uit recente onderzoeken gebleken was, dat wat je eet geen invloed heeft.
ik zou zowiezo geen kunstvoeding gaan geven ipv bv. Het is al uiterst discutabel dat het de chinees was, en van opeens kv kan hij ookw eer gaan boeren, kramp krijgen en winden laten. Dat is nl stukken minder licht verteerbaar.

Ik merkte na veel uitzoekwerk dat mijn dochter reageerde op paprika, dus dat at ik dan maar niet tijdens de bv. Overigens was dat echt maar een avondje, langer niet.

Hoe oud is je kindje? Het kan namelijk ook best eens iets heel anders zijn dan chinees! wellicht een virusje, verjoudheid, regeldagen...
tja, je zal er wel nooit helemaal achterkomen, maar als jij het idee hebt dat het van het eten komt dan is dat vast zo. Ieder kind reageert anders op dingen, en jij kent je kindje het best.

ZZoals al eerder genoemd, ik zou inderdaad nu niet gaan voor kv, de "schadelijke" (niet echt natuurlijk, maar ik weet het even niet beter te omschrijven) gevolgen daarvan zijn geloof ik wel aangetoond, en de krampjes van nu zijn vast gauw over.

Succes!
Chinees gebruikt Fetjin (weet niet of je het zo schrijft), dat is een smaakmaker waar je kindje wel erg last van kan hebben (jij zelf ook trouwens), ik krijg er altijd hartkloppingen van en kan slecht slapen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven