Varkensvlees ontdooid

15-11-2011 09:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, misschien een domme vraag maar het volgende:

Ik heb zondagavond varkensvlees (steaks) uit de vriezer in de koelkast gelegd. Redelijk koude koelkast (als ik vlees in de ochtend uit de vriezer in de koelkast leg is het bij thuiskomst nog steeds niet ontdooid).

Gisteren uiteindelijk bij vrienden blijven eten dus het vlees zag ik vanochtend (ontdooid en wel ) nog in de koelkast liggen. Het is nog in de originele verpakking maar kan ik dit nog klaarmaken? Zondagavond rond 18.00 uit de vriezer en in de koelkast gelegd en 2 dagen later klaarmaken?? Met varkensvlees ben ik extra voorzichtig, help aub?
Ik zou het gewoon doen. Ruik er even aan als je het uit de verpakking haalt.

Als het al die tijd in de koelkast heeft gelegen kan er niet veel gebeuren.

Maar nou ben ik nooit bang met dit soort dingen.

Met gehakt pas ik wel op.
Volgens mij kan het nog wel. Ik doe het iig wel. Bij mij duurt het ontdooien in de koelkast ook lang. Dus eigenlijk heeft hij er maar 1 dag gelegen. Wel even ruiken en naar de kleur kijken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
varkenssteaks? nooit van gehoord...

Maar ik zou het gewoon maken hoor.
Ja hoor, kan gewoon. Vlees kan echt wel even ontdooid liggen hoor!
Ik krijg er een punthoofd van!
Ja hoor kan je gewoon nog vanavond eten,

En een goede tip, wel even ruiken er aan, niet zo onbezonnen kruiden op mikkenen de pan in mikken.
@Hangmat: Ik bedoel ribkarbonade, beetje te snel getypt.

Maar bedankt voor de reacties! Als de kleur dus gewoon (donker roze) is en niet raar ruikt kan ik het lekker klaarmaken! Gelukkig want ik heb wel trek in dat gerecht!
De kleur is niet altijd een goede indicatie. Vooral ruiken en proeven.
Ruiken, ruiken en dan na een paar minuten nog eens ruiken, als de geur goed is kan je het gewoon bereiden.

Ook al komt iets vers uit de verpakking dan ruik ik er nog aan.

( zo leer je goed hoe iets hoort te ruiken als het vers is )

Als ik enige twijfel heb bij vlees,hoe zonde het ook is,gaat het rechtstreeks de vuilnisbak in.
@Dunschiller: Dus ruiken nadat ik het uit de koelkast heb gehaald, even laten staan in de keuken en dan weer ruiken? Voor m'n gerecht moet ik het een paar minuten koken in bouillon dus als het gaar is weer even ruiken en proeven??
Je kan het vlees even op temperatuur laten komen,maar altijd rauw ruiken, als je het gekookt hebt ruikt het al anders en kan het gebeuren dat je het niet meer goed ruikt als het niet helemaal fris meer is.

Als het goed ruikt voor het koken zou ik me er niet te druk over maken.

Proeven doe je tijdens het koken ook om het eten op smaak te brengen dus áls er dan wat mis is proef je het meteen.
Gut wat leef ik makkelijk, ik zou bij het zien van dat vlees denken: ow dat zal ik vanavond maar klaarmaken. Probleem van"wat eet ik vanavond"weer opgelost.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven