Varkensvlees ontdooid
dinsdag 15 november 2011 om 09:43
Hi, misschien een domme vraag maar het volgende:
Ik heb zondagavond varkensvlees (steaks) uit de vriezer in de koelkast gelegd. Redelijk koude koelkast (als ik vlees in de ochtend uit de vriezer in de koelkast leg is het bij thuiskomst nog steeds niet ontdooid).
Gisteren uiteindelijk bij vrienden blijven eten dus het vlees zag ik vanochtend (ontdooid en wel ) nog in de koelkast liggen. Het is nog in de originele verpakking maar kan ik dit nog klaarmaken? Zondagavond rond 18.00 uit de vriezer en in de koelkast gelegd en 2 dagen later klaarmaken?? Met varkensvlees ben ik extra voorzichtig, help aub?
Ik heb zondagavond varkensvlees (steaks) uit de vriezer in de koelkast gelegd. Redelijk koude koelkast (als ik vlees in de ochtend uit de vriezer in de koelkast leg is het bij thuiskomst nog steeds niet ontdooid).
Gisteren uiteindelijk bij vrienden blijven eten dus het vlees zag ik vanochtend (ontdooid en wel ) nog in de koelkast liggen. Het is nog in de originele verpakking maar kan ik dit nog klaarmaken? Zondagavond rond 18.00 uit de vriezer en in de koelkast gelegd en 2 dagen later klaarmaken?? Met varkensvlees ben ik extra voorzichtig, help aub?
dinsdag 15 november 2011 om 09:51
dinsdag 15 november 2011 om 10:27
Ruiken, ruiken en dan na een paar minuten nog eens ruiken, als de geur goed is kan je het gewoon bereiden.
Ook al komt iets vers uit de verpakking dan ruik ik er nog aan.
( zo leer je goed hoe iets hoort te ruiken als het vers is )
Als ik enige twijfel heb bij vlees,hoe zonde het ook is,gaat het rechtstreeks de vuilnisbak in.
Ook al komt iets vers uit de verpakking dan ruik ik er nog aan.
( zo leer je goed hoe iets hoort te ruiken als het vers is )
Als ik enige twijfel heb bij vlees,hoe zonde het ook is,gaat het rechtstreeks de vuilnisbak in.
dinsdag 15 november 2011 om 10:45
Je kan het vlees even op temperatuur laten komen,maar altijd rauw ruiken, als je het gekookt hebt ruikt het al anders en kan het gebeuren dat je het niet meer goed ruikt als het niet helemaal fris meer is.
Als het goed ruikt voor het koken zou ik me er niet te druk over maken.
Proeven doe je tijdens het koken ook om het eten op smaak te brengen dus áls er dan wat mis is proef je het meteen.
Als het goed ruikt voor het koken zou ik me er niet te druk over maken.
Proeven doe je tijdens het koken ook om het eten op smaak te brengen dus áls er dan wat mis is proef je het meteen.