Wii spelcomputer

12-11-2011 13:18 18 berichten
IWij hebben twee kinderen van bijna 3 en 5. Soms doet de oudste wel eens een spelletje op onze computer, maar verder zitten ze er (nog) niet achter.

Nu hoor ik alleen maar leuke verhalen over een Wii spelcomputer. Je kunt met je kinderen dansen en sporten.

Dus: Is Wii-en leuk, ook of juist alleen voor kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtjes die inmiddels 7 en 10 zijn, vinden de Wii al een jaar of wat vreselijk leuk. Zeker nu ze wat ouder worden en er meer spellen zijn die ze kunnen spelen.

Ik heb zelf thuis ook een wii, maar doe er nauwelijks iets mee. Tijdje dagelijks wii-fit gedaan, maar daar kwam de klad in en nu doe ik dat helemaal niet meer. Andere spelletjes die ik had, zijn inmiddels ingepikt door die nichtjes. (Ze hebben zelf ook de wii-fit, anders hadden ze die ook wel 'geleend'.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het is ongetwijfeld leuk, voor zowel volwassenen als kinderen denk ik. Maar of het nódig is, is voor mij een andere vraag.

Zeker op de leeftijd van jouw kinderen, dan vind ik het nog niet aan de orde. Wat ze niet kennen, missen ze niet. Geld stoppen in iets wat (nog) niet nodig is, is zonde. Met een springtouw of een bal kun je ook samen met je kinderen spelen, dansen en sporten.
Waarom je kinderen voor de tv met spelcomputer zetten als je ook lekker met ze buiten kunt rennen en ravotten? Zeker met dit (nog) mooie herfstweer. En straks lekker sneeuwpoppen maken en sleeen.

Ik denk ook dat ze nog wat te jong zijn voor de wii.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 12 november 2011 @ 13:36:

Waarom je kinderen voor de tv met spelcomputer zetten als je ook lekker met ze buiten kunt rennen en ravotten?

Omdat ze daar misschien wel helemaal geen zin in hebben?

Of misschien hebben ze dat al gedaan en willen nu lekker binnen spelen.

Misschien is er wel geen buiten waar dat makkelijk kan (midden in de stad oid)

En misschien vind ik je opmerking wel gewoon stom. Wat is er mis met wii-en?

quote:Ik denk ook dat ze nog wat te jong zijn voor de wii.Voor kinderen van die leeftijd zijn er inderdaad niet erg veel leuke spellen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:molly74 schreef op 12 november 2011 @ 13:32:

Met een springtouw of een bal kun je ook samen met je kinderen spelen, dansen en sporten. Binnen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
"En misschien vind ik je opmerking wel gewoon stom. Wat is er mis met wii-en? "

Als je niet normaal kan doen gewoon niet reageren joh. Waarom maak je je druk om wat ik vind.

Er is niks mis met wii'en maar er is niks aan voor zulke kleine kinderen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Wij zijn 2 grote kleuters en de wii is heel erg leuk;-)

Maar voor kinderen weet ik het niet
quote:luni schreef op 12 november 2011 @ 14:17:

Wij zijn 2 grote kleuters en de wii is heel erg leuk;-)

Maar voor kinderen weet ik het niet Ja hoor, is voor kinderen ook erg leuk. 3 is nog wel wat te jong, maar een kind van 5 kan al best veel op de wii.
Ik vind het ge- Wii onder kinderden echt belachelijk. Kinderen op school die speciaal bij ons wilden spelen omdat we een wii hadden ( geleend) en dochter die er iedere dag op wilde. We hadden 50 spellen maar de meste vond ik stom. Gelukkig was de grap er na een paar weken af en kon ik het ding terug geven aan zwager. Maar er zijn kinderen in mijn omgeving die niets liever doen.... Ook kinderen van 5....
Wij hebben een Wii. Ik gebruik 'm het meest om op te sporten. Dochter is nog iets te jong, de spelletjes beginnen vanaf 3 jaar. Maar voor volwassenen vind ik het leuk. We hebben Wii Party en dat is een leuk gezelschapsspel. Voor ons is het geen miskoop.

Ik vind het leuke en goede aan de Wii dat je erbij beweegt. Het is nog altijd beter dan een uur laveloos bankhangen. En ik zie het probleem niet zo met kinderen. Onderzoek toont juist aan dat de Wii even goed zou zijn als de loopband en dat het psychisch ook voordelen heeft samen te spelen als team.
quote:himalaya schreef op 12 november 2011 @ 13:53:

[...]

Binnen?Nee, da's inderdaad niet handig binnen. Maar sporten doe je normaal gesproken buitenshuis, dus vanuit die hoek bekeek ik het.
Voor kleine kinderen, die wel bezig willen zijn, is de Wii een grote optie. Vooral familytrainer van de Wii.

De Wii is niet voor alleen voor luie mensen, ik sport er alleen mee.
Ik denk dat de Wii voor kindjes van 5 inderdaad best zou kunnen (ongeacht of ze beter buiten/binnen/waar dan ook zouden kunnen spelen).

Alleen ik denk dat het nóg leuker is wanneer ze ietsje ouder zijn, omdat de bediening dan iets nauwkeuriger is en je meer keuze tussen de verschillende spelletjes hebt.
Wij hebben onze wii verkocht. Heb geen kinderen, maar ook voor onszelf vond ik hem niet zo. Het ziet er op de reclame altijd leuk uit, maar die hebben ook een woonkamer waar je doorheen kan rennen. Als je die niet hebt, word bv tennis met 2 man al een uitdaging. Mijn conclusie : leuk als je een lege woonkamer hebt, anders is ie de eerste weken geinig maar je blijft niet met meubels schuiven als je ff wil gamen en dan staat ie dus stof te happen
Wij hebben(al heel lang) plannen om m op zolder te zetten, daar is meer ruimte.
De Wii is super. Onze dochter van drie vind dat ook. En ja, tuurlijk is door de herfstbladeren lopen helemaal te gek. Dat vinden alle kinderen. Maar dat wil toch niet zeggen dat de Wii niks is. Gelukkig hebben mijn kinderen brede interesses en vinden ze zowel buitenspelen als wii-en erg leuk. Wij hebben hem al jaren en ik denk dat hij gemiddeld 1 x per week aangaat. Niet vaker, gewoon omdat ze ook andere dingen doen. En op een regenachtige zondagmiddag is het supergezellig om met z'n alle te Wii-en (jaja, nadat we een bordspel hebben gespeeld want inderdaad, dat is ook leuk). Kortom, een geweldige aanwinst, spellen voor alle leeftijden in alle genres, helemaal leuk!
Thuis drie kinderen van 3, 5 en 6. Groot succes met nick jr fit. Ik vind het best verantwoord en gezelli samen bewegen. Onder de leeftijd van 5 moet je het wel begeleiden.

Stelletje ouwe zeurpieten zitten hier soms wel op het forum. Wie zegt dat je niet buiten komt met zo'n ding in huis.

Voor 5 dec komt hier mario kart, denk vooral dat de oudste hier blij mee zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven