Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Knotje? Knofje bedoel ik.
Even teuten: ik heb een hemdje van wol/zijde. Heerlijk, ik hou 'm de hele winter aan 

Gelijk nog 1 en met lange mouwen besteld. Laat de kou maar komen.
Sardegna welke heb jij ? Ik zou ook wel zo'n hemdje willen als basic.

Ook heb ik gister mezelf verwend en ben daar best trots op, voelde me namelijk schuldig bij afrekenen, uit de nieuwe collectie betaal je gewoon te veel. Maar ik ben nu echt blij. Een soort wikkeltruitje dat super staat op m'n rokjes!

En ik heb t weer warm want ben zo 'n muts die haar oude winterkleren in een zak heeft gestopt voor arme mensen omdat ze de kleding zat was en nu de truien mist en overal te duur vind. Brrrr

Was een koude week voor me

Maar ik heb bedacht dat hoe dan ook die vloerverwarming aan gaat, je kan ookal ligt er geen vloer toch dat systeem aansluiten? Dan overal goed dicht maken beneden en je stookt dan de warmte omhoog. Dus dit hoeft niet een koude winter worden. Maar ja nu is het wel koud en pas rond de middag zitten we hier rond 17 of 18 graden.

Wat leuk dat ook l meisje loopt !! Ben benieuwd bij ootje ! Ze is nu minder onzeker. Dus volgens mij duurt het niet lang meer.

Ootje is ook knuffelig. Echt een kreeftje hoor.

Ze is ook helemaal te schattig. Ze zucht en zingt echt " ma-maaaa!!" en " Tata " ( papa ) met een schattig stemmetje. Een snoesje.
Foto op Hyves! Wollen sloffen en broekje ( en eronder l meisjes rOmper )
@rw hip en strak naar maten van een dame op een zekere leeftijd dan mag dat toch ?
Viool je mag best lief voor jezelf zijn hoor Lekker toch, ff shoppen.

Wat rot zeg, jullie huis, en helemaal met de kou nu en straks.

Amalia wat schattig! je hoort wel eens dat ze als ze motorisch snel zijn hun spraak enzo wat achter kan blijven, maar daar heeft die dame van jou geen last van he

RS dat klinkt heeeeel huiselijk haha, heerlijk! Resultaat goed gelukt?

Tieger jij hebt ook een meisje met pit zeg! What else is new, al die meiden hier kunnen er wat van :-)

Bengel knuffel voor jou!

Sar fijn dat je weer bent opgeknapt, niks aan als je je zo ziek voelt.

Rikst wat balen zeg!! Zijn ook weer van die typische ziekenhuisdingen. Heb je inmiddels nog wat gehoord?

Umini knapt nog steeds niet op, knalrooie wangen, hangerig, chagrijnig en verdrietig. Antibiotica was wel goed tegen het hoesten s nachts want dat is nu eindelijk een beetje over. Beetje moeilijk te bepalen nu of ze gewoon nog steeds ziek is of last van haar tanden heeft, heb echt geen idee.

Fijne dag vandaag!
Balen Uma, dat umini niet lekker is. Is de kuur AB afgelopen? Als ze dan nog/weer koorts heeft misschien toch even HA nog een keer bellen? Hoe is het nou met werk, ben je blij dat je beslissing hebt genomen voorlopig te blijven?

Viool ik heb die van living craft, besteld via annaki. Heerlijk, een witte en een zwarte, kan overal onder en mooi v halsje met randje, dus wel leuk als ergens onder te zien is. Lekker toch, jezelf verwennen met ietsnieuws. Ik kan daar echt van genieten hoor. Moet jij ook doen met je wikkeltruitje, niet schuldig voelen!

Over dat manteltje: klinkt als iets dat ik heel leuk zou vinden voor Lmeisje, maar ze heeft een goed winterjasje en ootje groeit natuurlijk. Ze kan 'm vast eind van de winter/begin voorjaarskou zelf aan?
Viool bij de hennes heb je ook wollen vestjes voor weinig. Ik heb een hele leuke groen/roze met roosjes wol echt heerlijk. Was 25 euro ofzo. En nog een licht bruin gebreide ook van de h&m. Hebben jullie de feestjurken al gezien op de site? Leuk voor kerst en niet duur!

arme umini lastig he dat je dan niet goed weet wat het is, waar het vandaan komt. Arm meisje!

ff blz terug
J zit heel aandachtig naar zandkasteel te kijken, zijn de sintafleveringen echt heel schattig. Hij is al moe maar we moeten oudste zo ophalen (en gelijk een afspraak maken om te gaan wennen op school voor dochter, gaan we samen een ochtendje in de klas zitten, dat is wel leuk dat ze dat zo doen!)

Ja de golfjes zijn gelukt ze vind het prachtig!

viool hebben jullie niet van die kleine warme lucht kacheltjes? Die hadden we in ons vorige huis (rijksmonument gebouwd op koeiehuiden ik herken je verhalen;-)) met zo'n kacheltje gaat snel de eerste kou eruit. Als ik ging douchen zette ik hem altijd even aan van tevoren en soms liet ik dat ding zelfs warme lucht in mijn bed blazen haha die koude dekens brrrr
Dank voor tip RW, ga eens kijken.

Ik heb een heel mooi gehaakt vest in een mooie poeder grijs / blauw.

Sardegna ook bedankt voor de tip!
Nou twee woensdagen afgesproken voor de kerstvakantie voor dochter. 1 met mij, 1 zonder mij. Ze wilde niet meer weg echt zo schattig. Het is ook echt een superleuke juf, echt een toneeljuf. Daar hou ik dus wel van En past wel goed bij dochter. En de andere juf (ze krijgt er 2) is ook leuk maar ken ik nog niet zo goed. Met deze juf raakte ik gelijk niet uitgepraat. Grappig dat er soms zo'n klik kan zijn. ZIjn allebei al wat ouder.

Zoon heeft een hele jonge juf, 25 ofzo. Maar heel lief, echt zo'n kleuterjuf. Speelt gitaar, er zitten altijd kinderen bij haar op schoot. Past weer heel goed bij zoon.
Leuk die juffen op school. Zo belangrijk he !!!

Wij hebben ook altijd geluk gaat. Leuk he ? Altijd leuke juffen en meesters van groep 1 tot 8.

Nou dat is boffen. Super leuke start voor je Dochter Rw met een passende Juf.

Ik weet mviool z'n juf nog, die maakte rond de winter, heel het lokaal donker met lampjes en mooie sprookjestafel. De sfeer was dan heel " magisch" Dat was zo bijzonder. Ze maakte er echt iets moois van. Dat vergeet ik dus niet. Vind dat dan echt kwaliteit van iemand.

Vooral bij de kleuters vind ik oog voor muziek, toneel, kunstzinnige must.
Ze is zo schattig <3 ootje !!! Wat ben ik blij en zit me af te vragen, wat was dit twee jaar geleden, ja de tijd dat ik bezig was met zwanger raken. En rond pakjesavond tada tada marsepein en peperkoek... Pepernoten en zo meer... Kwamen op een vriendenavond onze vrienden aan met champagne om te toasten op hun zwangerschap en wij wisten toen nog niet, dat twee weken later wij een positieve test zouden hebben

Wat ik me nog herinner is dat vioolman een soort jaloers was, wat me heel erg verbaasde, gezien we net bezig waren en ik heeeel graag wilde maar hij ook fases van twijfel kende ervoor. Dat gaf me toen een leuk gevoel ! Van hij wil het heel graag !

Nou super blij met onze december escapades van toen. Zo'n lief kersje op onze taart.

Hopen dat ook voor alle kinderen het weer een hele complete taart gaat worden want dat is toch waar je het voor doet, dat de kinderen geluk ervaren.

Nu dan wat minder actie bij vioolen in de decembermaand..Echt erg. Nog even en ik ben zo'n figuur dat ik nooit dacht te worden... Ahum... Zeg... Wat kan ik hier nog meer over kwijt, ben ik het verleerd, ik was twee jaar terug zo lekker aan het oefenen maar ook stuk minder gaar hoor
Zo, even rust. Net de intake gehad voor middelste op school, zij gaat nog een middag wennen. Hier op school zijn ze nogal van het rustig aan opstarten, naast het feit dat het een drukke periode is. Daarna meteen door voor logopedie, dus kan ik even rustig zitten. Jongste is bij een vriendin, ben benieuwd of ze niet de hele noël bij elkaar gegild heeft

Uma, balen dat umini nog niet fit is. Hopelijk zijn het de tanden, en komen ze gauw door.

En verder ben ik het even kwijt...
Wat is Noël ? Of is dat automatisch woordenboek ?wat heerlijk dat langzaam wennen!
Volgende week AM maar ga hier vaak zijn voor de gezelligheid hoor.

Vind een week dan toch lang en de papa dagen moet dan weer andere oppas. En so wie so wil ik het hier voor die tijd warmer in huis.

Vooral omdat vioolman gaar is vind ik het niet leuk als hij zo hard door moet maar ik geloof wel dat hij er zin In heeft dus komt vast goed dan
oh, dat moet boel zijn... Idd, automatisch woordenboek met een tikfoutje

Langzaam wennen is op zich prima, maar ik ben er altijd wel voor om gewoon lekker meteen normaal te starten als ze vier zijn. Oudste trok dat ook gewoon, en die had meteen na een week school alweer vakantie. Maar het moet wel ook nog te regelen zijn. Maar goed, de eerste maandag wordt het sowieso nog een halve dag zonder overblijven, dinsdag is man thuis, woensdag werk ik thuis (en zou ze 's middags eventueel wel naar de bso kunnen, daar gaat ze de laatste week van de kerstvakantie ook naar toe, en donderdag wordt het even aankijken. En vrijdag is ook maar een halve dag. Maar een lange periode met halve dagen, tja, dat werkt niet, zoveel vrije dagen hebben man en ik ook weer niet. Hoewel het al scheelt dat we nu met alle roostervrije dagen in het nieuwe jaar geen opvang of vrij meer hoeven te regelen, omdat ik dan op vrijdag thuis ben ipv donderdag.
Gek tieger, hier wilde ik dat , maar moest meteen hele dagen !!

Voor jullie niet handig dit .
Jee, straks de middelsten van Tieger en RS gewoon ook alweer naar school!

Hoe was het met jongste gegaan bij je vriendin, Tieger?

(whaaahaahaaa, Noël! Ik heb echt op elke iPhone, iPod en iPad hier in huis de autocorrectie uitgezet...werd er zó simpel van)

Klinkt leuk, die juffen, RS! Fijn, dat dochter er zIn in heeft.

Hier trouwens ook 2 pieten geregeld voor 5 dec. !

Amalia, vandaag weer gewerkt?

Hoe is het eigenlijk afgelopen bij jou met de cerazette??? Gaat dat nu goed?

Sardegna, wat leuk dat lmeisje nu helemaal loopt!

Hier worden de afstanden ook steeds groter! Ik vind het zo leuk. Ben benieuwd wanneer R. echt gaat lopen. Hoe lang dat nog gaat duren.

Viool, o bah, wat waardeloos, dat je nu weer in de kou zit. Ik begrijp best, dat je nu zoiets hebt van: verkopen maar!

Balen ook van dviool en zijn school/puberperikelen...lastig ook.

Uma, vervelend, dat Umini maar niet op wil knappen.
Onee nu zijn het ineens 10 dagen weg en al m'n studiedagen en m'n vergadering en Bso kan ik dus lekker weer leuren. Zo gaat dat, werk voor mezelf maar mijn werk moet altijd tussen door en of komt in de verdrukking. Dus ik zit al met regelmaat in spagaat voor werk en die zogenaamde opdrachten die dan ineens " moeten" van " baas" van man s werk. Fijn!

Amalia hoe deed jij dat toen je lesgaf ? En Rikst?

Nou is het ook nog zo dat ik zelfstandig ben en moeilijk oppas heb en man ook weinig rijd heeft, normaal, maar als hij kan, is dat super. Vertrouwd voor ootje en geen opvangkosten. Maar hij is ook weer onzekere factor dus. Begin inmiddels te balen van mijn werk. Ik wou dat ik een " ik" had. Ik bedoel: man mag blij zijn, hij kan gerust hart naar z'n werk met een mama die er is en de boel runt ! Dat gevoel lijkt mij fijn.

Moppermodus ego post einde .
Kinderen zijn zo lief vandaag maar Ben zelf moe ken je dat ?
Bah, 10 dagen am! Dat is idd niet leuk, Viool!

Hier gaat het net als bij jou... Als ik iets wil of moet en vriend moet weg, dan ben ik "de lul". Dan hoop ik, dat de oppas kan en anders idd leuren bij vriendinnen. Nu ik niet meer werk komt dat zelden meer voor. En toen ik nog wel werkte, werkte vriend nog voor een baas, meer 9 tot 5 mentaliteit. Dus was ook vaak goed te doen. Als ik nu aan het werk zou gaan, weet ik zeker dat ik zeer regelmatig in dezelfde spagaat zou belanden als jij, doordat vriend zijn eigen bedrijf nu heeft en geen dag gelijk is.

Daardoor vind ik het voor nu ook nog wel prima om niet aan het werk te gaan. Al heb ik wel heel erg belang bij iets voor mezelf. Al is het maar een avondje sport/cursus ofzo. Dus dat is wel iets wat ik snel wil gaan doen.
Ja kan ik me voorstellen. Gek genoeg heb ik een soort dubbele persoon, de een die duikt helemaal in mama zijn en kan dat geen dag missen, de ander staat nu een dag te knallen op m'n werk en genieten !
Vind helemaal stoppen soms heerlijk idee zeker riep ik dat gister " ik kap ermee, al dat geleur"

Anderzijds is dat deel van mezelf er dus ook nog, dan vraag ik me af, is dat ook niet wat ik voor mijn meid en jongens wil later, dat ze zichzelf in verschillende dingen kwijt kunnen ?? Zucht. Weet het niet. Blijf het voorlopig wel zo doen. Al trekt het soms ook om full time mama te zijn, dit deel van mezelf is er ook en het werken is niet altijd leuk maar meestal doe ik het wel goed en draag zo ook wat bij aan anderen weer.

De lessen ckv waren leuk, leerlingen uit de internationale schakelklas ( sommige spraken geen woord nl. Was pittig )
Nou ik heb nu een uurtje maar loOp dan toch te dwalen in de stad, mis dan toch een doel, je moet dan echt verzinnen wat je handig vond te doen zonder kids erbij en dan weet ik het ineens niet !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven