Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Oh shit dat had ik erbij moeten tikken: ook ik had er meer kaneel bij moeten doen.

Misschien een eitje minder? Of valt ie dan uit elkaar?
eitje minder kan denk ik wel, maar ik weet niet of ik hem nog een keer ga maken.
Even offtopic maar ik heb even een schop onder mijn kont nodig om te gaan sporten. Kan iemand mij die even geven?
Ja hij is niet heel zoet he....

daarom wil ik 'm maken met overrijpe banaan.
ja, dat helpt denk ik wel. Of iets meer appel erdoor, die proef ik nu eigenlijk bijna niet.
Meer kaneel helpt waarschijnlijk ook, is ook zoet. EN anders iets van honing, agave of dadels ofzo?
quote:boselfje schreef op 16 november 2011 @ 17:24:

Even offtopic maar ik heb even een schop onder mijn kont nodig om te gaan sporten. Kan iemand mij die even geven?
Als je er banaan bij doet en evt wat kokosolie ofzo, kun je waarschijnlijk een ei minder gebruiken, de banaan werkt ook heel goed als bindmiddel.
Ik mag helaas geen dadels!
Ik denk dat ik helemaal geen ei dan nog wel het lekkerste zou vinden, zou toch ook moeten kunnen..?
Ah dank je. Ik moet het gewoon nu even doen, anders moet ik straks nog en dan heb ik ook geen zin. En eigenlijk moet ik niet zeuren, ik doe bodyrock en dat is maar 15 minuutjes ofzo. Maar dan moet ik eerst omkleden en dan krijg ik het koud. Maar goed ik heb het wel zo weer warm dan..
15 minuten sporten?

Ik ga zo 3 kwartier krachttraining doen en dan nog naar de hardlooptraining die ongeveer 1 uur en 45 minuten duurt En daarna even wat eten, weet nog niet wat maar ik heb vanmiddag gehakt gehaald omdat ik daar zo'n trek in heb. Dus wellicht een pastasaus met wat groentes en gehakt, niet zo spannend. En anders is een stamppotje ook zo gemaakt, mijn favoriete eten
Ja 15 min Ik heb veel meer resultaat dan dat ik had met 3x pw een uur 10 km hardlopen. Maar het is ook een groot deel krachttraining en heel intensief. HIIT/ HIRT principe. Maar de w.o.'s duren soms ook langer, maar meestal kort. Ik doe het dan wel dagelijks.

Jij hebt trouwens lange training! Ik loop weinig op het moment, heb last van mijn knieen en mocht pas deze week van fysio weer kort en langzamer even rennen. Maar ik doe het meer voor het buiten zijn, lekker even hoofd leeg, niet zozeer prestatiegericht.

Wbt de havermout:ik heb weleens koekjes gemaakt met (deels gemalen) havermout, banaan, kokos, kaneel, beetje kokosolie, amandelen, zout, cacoa. Prima structuur. Ik denk dat als je er genoeg vettigs in hebt, dat het prima kan en dan gewoon in de pan ipv oven.
Bedoel je dan in de oven in plaats van de pan? (bijna sinterklaas hè, dan rijmt alles bij mij)
Ik heb het in de oven gedaan, maar het lijkt me dat het ook in de pan kan. (als variant op de koek van Quinty dus)
die van mij was wat zoeter door de tropical mix en ik proefde de appel wel heel goed. Had idd nog wel een beetje meer kaneel in gemogen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
En hoe lang dan in de oven, op welke temperatuur?
Het was een beetje een variant van dit recept:

http://www.101cookbooks.c ... althy-cookies-recipe.html

Er staat 350 degrees, maar dat zijn geen NL degrees celsius maar fahrenheit, dan zou het ongeveer 175 graden celsius zijn. en 12-14 min.
quote:boselfje schreef op 16 november 2011 @ 17:44:

Ik heb het in de oven gedaan, maar het lijkt me dat het ook in de pan kan. (als variant op de koek van Quinty dus)

Kan inderdaad ook! Ik heb het deeg ook wel eens in muffin-vormpjes gedaan.

Het is aan te raden er wat zout in te doen. Anders kan de 'koek' wat flauw zijn. Met banaan heb ik nog nooit gemaakt, wel met bosbessen.
quote:SeptemberGirl schreef op 16 november 2011 @ 17:52:

En hoe lang dan in de oven, op welke temperatuur?Een minuut of 25 op 180gr heb ik toen met de muffins gedaan.
Stond net weer een nieuwe koek/tortilla te fabriceren in de keuken en kreeg een brain-wave Misschien is het lekker, in het kader van Sinterklaas, de volgende keer koek en speculaaskruiden te gebruiken....
Ja dat is zeker lekker! Gebruik ik ook vaak. Vooral met gemalen amandelen ook erdoor heen, dan krijg je een soort gevulde koek idee. Mmm. Ik kan het ook makkelijk laten staan in de winkel nu ik dat regelmatig maak!

Over zout toevoegen: ja dat doe ik inderdaad ook. Ik merk dat ik wel op moet gaan letten dat ik genoeg zout binnen krijg, als ik pap eet en dat doe ik vaak, krijg ik niks van zout binnen, s ochtends alleen wat van de crackers. Ik ga de tahin nu wel met zout kopen, eerst kocht ik zonder zout. Maar ook savonds kook ik vaak zoutloos, vooral als ik gewoon wat groente en iets erbij eet, simpel alleen gestoomd. Als ik een prutje maak, voeg ik wel zeezout toe. Hoe doen jullie dat?
Als het in de gerechten staat, dan voeg ik wel zout toe, omdat dat toch hier en daar wel belangrijk is om iets van zout binnen te krijgen.

Ik gebruik verder (nog) geen multi-vitamines, dus vind het wel belangrijk hier op te letten.
quote:Quinty schreef op 16 november 2011 @ 18:58:

Stond net weer een nieuwe koek/tortilla te fabriceren in de keuken en kreeg een brain-wave Misschien is het lekker, in het kader van Sinterklaas, de volgende keer koek en speculaaskruiden te gebruiken.... Tasty brainwaves!
Wat vind AA van Griekse Yoghurt?

En van 'niet zure' zuivel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven