Facebook-vraagje

16-11-2011 23:21 25 berichten
Een vrouwelijke kennis van mij maakt dagelijks circa 5 tot 10 facebook-verslagen met updates over haar kind. Meestal gaat het over middagslaapjes, fruithapjes en vieze luiers.

Nu wil ik niet zo onbeleefd zijn om haar te 'ontvrienden'. Maar is er wellicht wel een manier om haar op mijn persoonlijke facebook-pagina te blokkeren zodat haar berichten niet meer in de 'verslagen' terechtkomen?
Alle reacties Link kopieren
Haha ik lees mee! Een vriendin van mij zet er echt elke scheet op! Zo irritant!
Herkenbaar. Het is dat de jouwe over fruithapjes schrijft en de mijne geen kinderen heeft, anders zouden we misschien wel dezelfde collega hebben.

Ik vind het zo lastig. Je kan volgens mij wel vrienden blokkeren, maar dan zie je dus helemaal niks meer van ze. Kon je maar een filter instellen...

Maar goed, het kan dus wel, wat jij wilt. Maar hoe weet ik niet.
Volgens mij kan je alle "verslagen" van haar blokken. Moet je maar eens proberen bij zo'n berichtje.
Je klikt naast zo'n status update rechts op het pijltje naar beneden en kies dan voor 'abonnement op status updates van ... stopzetten' , oid. Volgens mij moet het zo. (baby updates, zucht... )
Wat tweezer zegt. Zo staan er bij mij een hoop mensen 'uit'.
Dat kan tegenwoordig. Ga met de muis op de naam staan. Je ziet dan: abonneren staan. Hier kun je kiezen wat voor updates je wilt hebben.
Thanks !! Dit is makkelijker dan ik dacht!
Je kan tegenwoordig zelfs instellen dat je alleen de belangrijkste berichten wilt zien :-)
Ohhh ben zo blij dat dit kan!!! Heb er een bloedfanatieke occupy aanhanger tussen staan en word doorgegooid met allerlei leuzen tegen het kapitalisme... Pfff!
unsubscribe!
quote:Doperwt schreef op 16 november 2011 @ 23:43:

Ohhh ben zo blij dat dit kan!!! Heb er een bloedfanatieke occupy aanhanger tussen staan en word doorgegooid met allerlei leuzen tegen het kapitalisme... Pfff!Grrr....irritant idd zo een heb ik er ook. zit al een jaar werkloos bij zijn moeder thuis en is nu fanatiek occupier.
Als je bericht van diegene ziet zit er recht een v vinkje.

Daarop staan kun je kiezen.. alle updates, meeste of alleen belangrijke.

Heb zelf onder lijsten een nieuwe lijst aangemaakt en daar voor mij leuke mensen ingezet, als ik daar dan op klik zie ik alleen hun verslagen.

Ik word er flauw van om te lezen dat ze nu weer een wortelhapje hebben gehad en dat de luiers(JOEPIE??!) een maat groter zijn geworden..

pfff.
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!
Maar waarom niet gewoon die mensen uit je lijst halen? Wat voegen ze dan toe?

Overigens ben ik zo'n vreselijke babyspammert, maar niet over luiers, dat dan weer niet.
quote:tristan19 schreef op 16 november 2011 @ 23:38:

Je kan tegenwoordig zelfs instellen dat je alleen de belangrijkste berichten wilt zien :-)Maar dan vraag ik me altijd af: hoe weet facebook nou wat de belangrijkste berichten zijn?
haha ja ik bepaal zelf wel welke belangrijke berichten ik wil zien haha! Ik wil mijn occupy-er er wel inhouden voor andere handige contacten... Wel fijn dat je nu selectief kan zijn!
quote:Quacker schreef op 17 november 2011 @ 00:03:

Maar waarom niet gewoon die mensen uit je lijst halen? Wat voegen ze dan toe?

Overigens ben ik zo'n vreselijke babyspammert, maar niet over luiers, dat dan weer niet.

Soms zijn deze mensen familieleden of doen deze mensen buiten facebook om minder irritant. Of ik heb er minder last van, aangezien ik ze irl niet dagelijks spreek.

Dus ontvrienden ligt soms gevoelig, dat ze geblokt zijn weten ze niet!
Dat snap ik, maar als zo iemand in een irl gesprek refereert aan iets wat ze hebben gepost, en je weet het niet, dat is toch vreemd? Of ligt dat aan mij?
Nee hoor, dat is niet vreemd. De meeste mensen zitten echt niet de hele dag met hun neus op Facebook, dus je mist al gauw allerlei berichten als je eens een dagje niet inlogt.
Ja dat is mogelijk om facebook berichten te blokkeren, en zei ziet daar helemaal niks van.
Ik maak nooit mee dat iemand in een gesprek nog eens refereert aan iets wat ze ZELF geplaatst hebben op FB. Wel reacties op dingen die ik geplaatst heb (soms).

Overigens kun je ook mensen 'te vriend houden' en toch hun berichten blokkeren. Zelfs berichten op soort. Zo heb ik een handvol vrienden die een aantal spelletjes spelen. Alle updates van al die spelletjes heb ik geblokkeerd, want het kan mij effe niet schelen op het hoeveelste level van xxxville ze zijn aanbeland.

Van een enkeling blokkeer ik alle berichten. Voornamelijk omdat ik ze toch niet kan lezen (andere taal, schrift) en diegenen benader ik wel per PB of email.
Ik snap het, ik ben wellicht ook een uitzondering op FB. Waarmee ik bedoel dat ik een heel select groepje vrienden heb, mensen van wie ik wel alles wil lezen. Die spelletjesupdates heb ik dan weer wel geblokkeerd, dat boeit mij niet. Ik speel niets, dus wat moet ik ermee.

Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe mijn prikbord eruit zou zien als ik 300+ vrienden zou hebben, ik zou het overzicht denk ik kwijt zijn .
Zo, weer wat geleerd.

Overigens... merkt iemand wel dat je hem/haar hebt ontvriend? Ze krijgen daar toch geen bericht van?
Zo heb ik een oud klasgenoot van me ook 'uit' staan. Zij gebruikte haar facebook als klaagmuur, echt veertig keer per dag berichtjes over hoe zwaar ze het wel niet had met studie, werk, sport, vriend, weetikhet allemaal. Ontzettend irritant, dus die mag niet meer op mn voorpagina :P Daarbij vond ze het ook nodig om elke ochtend en avond een gedetailleerde beschrijving te geven van wat ze die dag ging doen/gedaan had, echt op het uur nauwkeurig. Who cares?
quote:Iebee schreef op 18 november 2011 @ 12:34:

Zo, weer wat geleerd.

Overigens... merkt iemand wel dat je hem/haar hebt ontvriend? Ze krijgen daar toch geen bericht van?nee, maar er zijn mensen die daar nogal neurotisch mee omgaan, en precies bijhouden hoeveel vrienden ze hebben, wie er als vriend is verdwenen, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven