echt hollandse borrelhapjes

17-11-2011 12:20 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva dames,

heb een aantal van de hapjes-topics doorgespit en kwam eigenlijk tot het idee dat ik een Hollands- hapjes buffet wil gaan maken voor mijn verjaardag aankomen weekend.

Er komen ongeveer 20 mensen, ideeën zijn van harte welkom. Ga vanavond en morgenvroeg boodschappen doen en heb de hele vrijdag en zaterdagochtend om in de keuken te staan.

Dankjewel
Hollandse lekkernij, stroopwafels, moorkoppen, tompoucen, boterkoek.

Hollandse hapjes

Plankje met hele oude kaas, en hele jonge kaas orginele paardeworst, leverworst,

toastje met paling,

Zure bom, stukjes haring. met vlaggetje.
quote:pompedom schreef op 17 november 2011 @ 12:34:

Goed webs, moet je wel even een vlucht boeken of 1200 km auto rijden, maar je bent welkom hoor!oh. En dan zeker ook zelf de bitterballen en andere Hollandsche waar meenemen? Ik help nog eens iemand uit de goedheid van mijn hart
Minipasteitjes met ragout.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:pompedom schreef op 17 november 2011 @ 12:29:

appeltaart is altijd goed, dat lust iedereen!

.Ik als oerhollandse lust geen appeltaart
quote:nouschi schreef op 17 november 2011 @ 12:36:

Minipasteitjes met ragout.

Oh ja, dat is een goede. Met zo'n suf takje peterselie erop

Ook lekker: toast met roomboter en gebakken champignons/spekjes bij de soep!
quote:_Webs_ schreef op 17 november 2011 @ 12:37:

[...]

Oh ja, dat is een goede. Met zo'n suf takje peterselie erop ;-)

Ook lekker: toast met roomboter en gebakken champignons/spekjes bij de soep!Niet te wild hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh wat sneu voor die Indische mensen met hun goddelijke keuken dat ze die Hollandse meuk voorgeschoteld krijgen
quote:redband schreef op 17 november 2011 @ 12:34:

Hollandse lekkernij, stroopwafels, moorkoppen, tompoucen, boterkoek.

Hollandse hapjes

Plankje met hele oude kaas, en hele jonge kaas orginele paardeworst, leverworst,

toastje met paling,

Zure bom, stukjes haring. met vlaggetje.

Paling is een vis die overvist is en bijna niet te krijgen is. Zou een haring nemen of zon haringrolletje in pot. Ik lust geen haring dus weet even de naam niet, smulrol?

Paardenworst zou ik niet doen, wie vindt dat lekker?

Bij gebak zie ik goeie dingen staan, wel groot gebak, is slagroomsoesjes met wat chocolade erover niet lekker?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
meerdere plakken ( 6 ) roggenbrood met kaas ( 5 ) ertussen netjes opstapelen en dan in punten/vierkantjes snijden,een prikker erdoor, succes gegarandeerd!
Tja.. nergens op de wereld kennen ze de bitterbal ;)
Paardeworst is erg lekker, en hier ( NH) goed verkrijgbaar, nu is paling nog redelijk goed verkrijgbaar bij de visboer, wij hebben de massel dat de dicht bij een orginele palingrokerij wonen.

Daar kan je verse paling kopen, wat je ook bij de visboer kan kopen( daar betaal je dan wat meer)

Er bestaat tegenwoordig bij de ah ook mini tomoucen, moorkopjes etc.
Zure haring, MV. Een smulrol is een product van de cafetaria.
Rolmops! Dat is hem!
Hollandse hapjes met tafelzuur;

hier

Crostini met ossenworst met amsterdamse uien (toevallig gister hier thuis nog gemaakt voor tussendoor)

hier
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@ Mylene_Valerie.

Paling is nog volop te koop, alleen is het gekweekte paling en geen "ijsselmeerpaling" geen idee of het anders smaakt,

Paardenworst is hier volop te koop en een heel normaal broodbeleg/snack,al begrijp ik dat er mensen zijn die er niet aan willen denken om zo'n lief paard in plakjes op het bordje te zien liggen
Mylene Valerie zou jij een blik willen werpen op het topic over verjaardagen. Heb daar je hulp nodig zie mijn loepje
quote:abominbel schreef op 17 november 2011 @ 12:55:

Rolmops! Dat is hem!Ja die ja, kwam niet meer op het woord.
kaasie worsie.. kaasie worsie????

Wil niemand een kaasie worsie!???
quote:kwikkwekenkwak123 schreef op 17 november 2011 @ 12:56:

Mylene Valerie zou jij een blik willen werpen op het topic over verjaardagen. Heb daar je hulp nodig zie mijn loepjeIk kom even kijken.
Wauw super dames ! Hier kom ik wel verder mee.

Zal na het boodschappen doen laten weten wat het precies worden gaat.

Nou ik vind het niet zielig hoor, onze keuken is toch ook heel erg lekker ? Vind de Indische keuken verrukkelijk en met een Indische stiefmama kan ik ook een aardig potje koken. Maar iedere verjaardag een rijsttafel gaat ook zo vervelen.

Mijn man gaat dit jaar voor een Amerikaans buffet. En voor onze kleine moet ik me ook nog wat laten invallen. Maar zijn verjaardag vieren we uitgebreider en overdag.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 november 2011 @ 12:42:

[...]

Paling is een vis die overvist is en bijna niet te krijgen is. Zou een haring nemen of zon haringrolletje in pot. Ik lust geen haring dus weet even de naam niet, smulrol?

Paardenworst zou ik niet doen, wie vindt dat lekker?

Bij gebak zie ik goeie dingen staan, wel groot gebak, is slagroomsoesjes met wat chocolade erover niet lekker? zooo lekker!!!!!!
Ik heb zaterdag ook een verjaardag, en deze familie kennende doe ik ze een groot plezier met de Hollandsche hap. Ik maak zeker de roomkaas in hamrolletjes. Alleen ik had hier ergens ooit een keer gelezen dat Mon Chou zo hard is om te prakken. Dat is het ook. Maar wat is een goede vervanging van Mon Chou? Ik eet zelf geen kaas of aanverwante producten dus ik ben er niet zo heel goed in thuis.
@Ratteke: ik koop zelf altijd roomkaas van de Lidl, die is zachter.
*
anoniem_516 wijzigde dit bericht op 17-11-2011 13:07
Reden: dubbel
% gewijzigd
Bij ons in de familie wordt vaak een schaal met in stukken gesneden boterhamworst, heel veel azijn en uienringen geserveerd. Met een prikker vis je het eruit. De dag daarvoor maak je het klaar en zet je het in de koelkast. Vind het zelf super smerig maar het is wel iets wat bij onze verjaardagen hoort.

En gehaktballetjes met mosterd, rolladeplakjes, gekookte worst...

Goh...mijn opa had vroeger een slagerij, valt me op dat we wel heel erg veel vlees eten op feestjes, hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven