echt hollandse borrelhapjes
donderdag 17 november 2011 om 12:20
Lieve viva dames,
heb een aantal van de hapjes-topics doorgespit en kwam eigenlijk tot het idee dat ik een Hollands- hapjes buffet wil gaan maken voor mijn verjaardag aankomen weekend.
Er komen ongeveer 20 mensen, ideeën zijn van harte welkom. Ga vanavond en morgenvroeg boodschappen doen en heb de hele vrijdag en zaterdagochtend om in de keuken te staan.
Dankjewel
heb een aantal van de hapjes-topics doorgespit en kwam eigenlijk tot het idee dat ik een Hollands- hapjes buffet wil gaan maken voor mijn verjaardag aankomen weekend.
Er komen ongeveer 20 mensen, ideeën zijn van harte welkom. Ga vanavond en morgenvroeg boodschappen doen en heb de hele vrijdag en zaterdagochtend om in de keuken te staan.
Dankjewel
donderdag 17 november 2011 om 12:25
donderdag 17 november 2011 om 12:26
Kwam op het idee van Hollandse hapjes omdat mijn schoon familie indisch is, en we dus regelmatig een hele uitgebreide rijsttafel krijgen met verjaardagen.
Het moet een combinatie van hapjes worden, en eventueel wat warms erbij. Dat is altijd wel lekker vind ik zelf.
We hebben een oven en ik ben vrij handig in de keuken.
Had zelf al in gedachten om een kaasplankje te maken, van jonge en oude kaasjes. Met goed mosterd erbij.
Verder misschien zelf bitterballen maken ? Zelf kaassoufflés erbij maken.
Inderdaad ook de satestokjes met het worstje en kaasje eraan.
Maar verder ben ik vooral inspiratieloos. Wil ook graag wat bakken, maar wat is een echt Nederlandse gebak soort ?
Erg he, ben zelf Nederlands maar heb moeite met bedenken wat wij ook alweer op verjaardagen eten haha.
Het moet een combinatie van hapjes worden, en eventueel wat warms erbij. Dat is altijd wel lekker vind ik zelf.
We hebben een oven en ik ben vrij handig in de keuken.
Had zelf al in gedachten om een kaasplankje te maken, van jonge en oude kaasjes. Met goed mosterd erbij.
Verder misschien zelf bitterballen maken ? Zelf kaassoufflés erbij maken.
Inderdaad ook de satestokjes met het worstje en kaasje eraan.
Maar verder ben ik vooral inspiratieloos. Wil ook graag wat bakken, maar wat is een echt Nederlandse gebak soort ?
Erg he, ben zelf Nederlands maar heb moeite met bedenken wat wij ook alweer op verjaardagen eten haha.
donderdag 17 november 2011 om 12:27
donderdag 17 november 2011 om 12:31
Grappig idee. Als ik een hollands buffet zou doen, zou ik het ook echt over the top oud-Hollandsch doen
-Appeltaart
-roggebrood met haring en uitjes
-misschien een stampot met jus en worst?
-kaasplankje. Wat ik altijd leuk vind is brokken old amsterdam met goede mosterd neer te leggen. Dus geen nette blokjes, maar gewoon echt 'stukken' kaas
-gedroogde worst
-erwtensoep met roggebrood met katenspek
-prikkertjes met kaas&worst
-bitterballen doen het altijd goed. Ik zou ze persoonlijk niet zelf maken, want je gaat veel nodig hebben
-evt. broodjes kroket
-kibbeling
-rood fruit salade erbij?
-wat heel jaren tachtig, maar ontzettend lekker is: cherrytomaatjes vullen met ham-prei salade.
-Appeltaart
-roggebrood met haring en uitjes
-misschien een stampot met jus en worst?
-kaasplankje. Wat ik altijd leuk vind is brokken old amsterdam met goede mosterd neer te leggen. Dus geen nette blokjes, maar gewoon echt 'stukken' kaas
-gedroogde worst
-erwtensoep met roggebrood met katenspek
-prikkertjes met kaas&worst
-bitterballen doen het altijd goed. Ik zou ze persoonlijk niet zelf maken, want je gaat veel nodig hebben
-evt. broodjes kroket
-kibbeling
-rood fruit salade erbij?
-wat heel jaren tachtig, maar ontzettend lekker is: cherrytomaatjes vullen met ham-prei salade.