Planning van het weekend - partner & feestje.

17-11-2011 21:06 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht. Even klagen.

Net met partner even vooruitgepraat, over hoe het komende weekend er hier uit gaan zien. Zaterdagavond staat er een verjaardagsfeest van een vriend van hem op de agenda, iemand die ik ook ken. Voor diens 40e verjaardag hebben ze een locatie afgehuurd, met eten en muziek, leuk. De oppas is geregeld, lekker een avond samen weg. Komt partner er nu mee, dat hij zaterdagmiddag ook een sportwedstrijd heeft. Dat staat ook op de kalender, zag ik pas net, na dit gesprek, maar in een onleesbaar kriegelschrift. Sportwedstrijd (teamsport) houdt in dat hij de hele zaterdagmiddag weg is, en normaal komt hij dan rond zevenen weer thuis. Toen we het er net over hadden, sloeg mijn hele zin in dat feestje dan ook om.

Want al met al gaat dit inhouden dat ik de hele zaterdagmiddag twee kinderen (1,5 en 3,5) mag entertainen, dan koken (terwijl zij de chaos in het huis nog verder vergroten), samen eten, dan hen beide richting bed dirigeren. Op dat moment ziet het huis eruit of er een explosie heeft plaatsgevonden, komt partner binnenrennen om te douchen en die hoopt dan te vertrekken richting feestje met een relaxte en happy me. Not.

Allereerst zuigt zo'n hele middag met 2 kinderen heel veel energie uit me. Ook wil ik liefst de grootste speelgoed en etenszooi uit de weg te hebben, zodat de oppas zich enigszins op z'n gemak voelt hier in huis. Al met al zie ik dit nog niet zo voor me

Ben ik nou zo'n zeikerd, dat ik hier over val? (Hahaha, dit vraagt om harde reacties!) Ik zie de mooie oplossing nog niet.
Jij ziet de oplossing niet, je man ziet het probleem niet. En ik ook niet.

Leg de lat niet te hoog, doe wat leuke dingen met de kinderen en houd het eten simpel. En vraag desnoods of de oppas een uurtje eerder komt om te helpen met eten/badjes.

Relatietip: ben zeeeer voorzichtig met gemopper dat erop neerkomt dat je de ander zijn (of haar) normale sociale bezigheden misgunt.
quote:helene31 schreef op 17 november 2011 @ 21:18:

Doe je kinderen uit logeren naar opa en oma. Zaterdag in de loop van de dag brengen en zondag weer ophalen.Is helaas geen optie, wonen allemaal ver weg. Ook geen ander logeeradres voorhanden, helaas.
X
Liever elitair dan een pauper!
TO, je gelooft toch zelf ook niet dat dit het werkelijke probleem is? Vertel eens wat er echt aan de hand is, dan kunnen mensen ook goed advies geven.
Liever elitair dan een pauper!
quote:erikje1969 schreef op 17 november 2011 @ 21:16:

Ja, je bent een zeikerd dat je zo moeilijk doet over je kinderen en gun die vent van je zijn middagje sporten. Als hij niet gaat sporten, zul je binnenkort wel een topic openen dat ie te dik wordt.....Dankje, nu voel ik me echter beter en ga ik zaterdag lekker relaxed weg!
quote:tof schreef op 17 november 2011 @ 21:28:

[...]

Wedstrijden komen wel vaker voor, en gun ik hem graag. Wel vind ik het altijd intensief, omdat de normale weekenddingen (boodschappen, schoonmaken) tegelijkertijd ook gewoon blijven bestaan. Mijn probleem in dit geval is het gebrek aan tijd (adempauze voor mij) tussen wedstrijd en vertrek voor feestje.

En het weekend is niet alleen relaxtijd voor hem, maar ook voor mij.Hoe laat gaan de kinderen naar bed en hoe laat moet je op dat feestje zijn dan?
Zet de kinderen in de kamer met al hun speelgoed.

Maak jij ondertussen het beslag en bakt een paar pannenkoeken. Na het eten gooi je al het speelgoed weer naar boven. Tut je lekker op en schenk je zelf alvast een witte/rode wijn. Lef de kinderen op bed, begroet de oppas en vertrek iets later naar het feest.
Of kook samen met de kinderen (geen idee hoe oud ze zijn), zodat ze op dat moment niet het huis afgebroken hebben.

Maak een opruimspelletje: Elk opgeruimd speelgoedje is een sticker.

Speel Sinterklaasje en laat de kids alle spullen in jute zakken opbergen. (Die druk je dan in de kast/schuur/kelder voor de oppas komt).

Zet ze lekker voor de tv.

Doe de gordijnen dicht en hou het huis donker en vertel dat het bedtijd is, ook al is het nog maar 4 uur. Heb jij nog even tijd om op te ruimen, bij te komen en op te tutten.

Doe 's middags een pyjamaparty, dan hoef je ze 's avonds alleen maar in bed te leggen ipv in bad te stoppen, om te kleden etc.

Praat eens met je man dat het entertainen van je kinderen je een beetje te veel wordt. Dat je even tijd voor jezelf nodig hebt. Dat je graag wil slapen. Of lekker even jij wilt zijn op een feestje. Want ik denk dat dat eigenlijk het achterliggende probleem is.

(Of spreek af dat hij zondag de kinderen voor zn rekening neemt, zodat jij in bed mag blijven liggen. De hele dag het liefst)
quote:rebbel schreef op 17 november 2011 @ 21:23:

Je zeurt. Hier werkt man op zaterdag en ben ik dus elke week met twee kinderen van 2 en 4 thuis. Dan doe ik dus met hen de weekendboodschappen, kook ik en ben ik 's avonds nog heel gezellig, als we eens een keer weg moeten o.i.d.

Ah, dus omdat jouw man iedere zaterdag weg is heb jij het dus zwaarder en zeurt TO?

@TO, ik kan me voorstellen dat je baalt. De manier waarop je nu echter opziet tegen de zaterdag, maakt het allemaal volgens mij ook zwaarder dan nodig is. Ik zou de zaterdag alleen maar dingen doen waarvan je weet dat de kinderen ze leuk vinden. Tijdens middagslaapje jongste niets anders doen dan bankhangen en internetten. Oudste met een film voor de tv. Tegen een uur of 4 (vlak voor vermoeidheid en jengelen toeslaat) zou ik naar een speeltuin of kinderboerderij gaan. Op de terugweg patatjes halen / langs de Mac. Thuis in bad en op bed.

En de troep? Die ruim je zondag samen met man op.
Slapen ze beiden nog een uurtje ofzo smiddags? De oudste bedoel ik dan voornamelijk.. Pak dan ook even dat uurtje voor jezelf en maak er een rustige middag van; filmpje inderdaad, wat knutselwerk.. en een snelle/ makkelijke hap zodat je tussendoor nog wat tijd hebt om op te ruimen. Ik vind het heel herkenbaar hoor, maar je zal zien dat het wel losloopt dan. En dan met de afspraak dat jij zondag lekker mag blijven liggen, 50/50 zeg maar
Hoe komt het dat je niet bijtankt en ontspant van een feestje samen met je man, na een gezellige zaterdag met de kinderen?

Wat vraag je precies (teveel) van jezelf voordat je hier wel van kunt genieten?

- Een makkelijke maaltijd die je eerder voorbereidt/haalt is ook wel eens slim.

- De oppas zal zelf ook niet elke dag haar huis prima op orde en/of brandschoon hebben.

- Ga samen een uur later weg, en neem dus rustig de tijd om te douchen en om te kleden nadat je man dat heeft gedaan. Dan voel je je vast ook weer wat frisser en fitter.
quote:tof schreef op 17 november 2011 @ 21:28:

[...]

Wedstrijden komen wel vaker voor, en gun ik hem graag. Wel vind ik het altijd intensief, omdat de normale weekenddingen (boodschappen, schoonmaken) tegelijkertijd ook gewoon blijven bestaan. Mijn probleem in dit geval is het gebrek aan tijd (adempauze voor mij) tussen wedstrijd en vertrek voor feestje.

En het weekend is niet alleen relaxtijd voor hem, maar ook voor mij.Waarom moeten die boodschappen en dat schoonmaken perse op zaterdag?
Eet tosti's en schuif alle zooi in een wasmand die je in een kast wegpropt. Ideaal
Ik ken het gevoel wel hoor, maar het probleem ligt dan echt bij mijzelf. Ik liep, en soms vergeet ik het even en dan loop ik, ook maar te boenen en te zorgen en allerlei dingen te regelen en mijzelf verplichtingen op te leggen. En ooow, ooow, wat kon ik die vent van me wel schieten als hij wel HIJ WEL! lekker relekst met een boekje op de bank ging liggen terwijl ik van alles moest. Kind moest schoon, honden uitgelaten, huis opgeruimd, elke dag stofzuigen, koelkast gevuld. Noem maar op.

Tegenwoordig laat ik de boel eens vaker de boel. Bestel wel eens een (vega) pizza, stofzuig lekker niet (en daar krijg ik dan zo'n Naaannanananana-lange-neus-gevoel van) en weet je wat? Der gebeurd niks ergs. Niemand sterft aan een vuile spijkerbroek, makkelijke maaltijd, een lege koelkast of een niet gesmeerde boterham. En als bezoek mijn vloer te harig vind, hebben ze lekker pech.

Ik slaap een stuk lekkerder tegenwoordig, en mijn huwelijk loopt ook wat soepeler zonder de Perfect Me-wannabee.

Heb ik al gemeld dat mijn chronische rugklachten zelfs verdwenen, in ieder geval verminder zijn?
quote:tof schreef op 17 november 2011 @ 21:24:

Qua kinderen bezighouden: ze moeten die avond enigszins bijtijds om bed liggen en dan niet nog eindeloos blijven spoken. Oftewel, als ik ze voor de tv plant, dan kan ik het vergeten dat ze slapen tegen de tijd dat we weggaan. En dat vind ik niet zo'n prettig idee, zeker niet voor de jongste. Dus die middag moeten ze even flink buiten zich uitleven, energie kwijtraken. Het weer en de temperatuur buiten zullen dit echter behoorlijk beperken qua tijdsduur. Binnen hebben ze op dit moment de gewoonte om heel veel speelgoed volledig over de benedenverdieping te verspreiden ("entropie"), liefst spul met allerlei kleine onderdeeltjes. Ze helpen op zich wel met opruimen, maar als ik alleen ben en toch al niet al te veel tijd heb en twee kinderen die moe zijn, ga ik geen opruimstrijd met ze aan.Je denkt in termen van problemen en beperkingen. Dat is jammer, want je hebt precies het leven waar heul veul vrouwen jaloers op zijn: kinderen, een sportieve man met normale hobby's en ook nog een sociaal leven. Geniet er wat meer van en maak het jezelf (en je man) niet te lastig.
Ik snap TO wel hoor, maar inderdaad, het probleem gaat denk ik verder dan deze zaterdagavond.

Ik was ook altijd de pineut in het weekend terwijl mijn ex deed waar hij zin in had, en savonds moest ik dan ook gezellig zijn, want hey! het is weekend! En juist dat gezellig zijn, dat trok ik dan niet meer na een hele dag ook gezellig zijn voor de kinderen.

Ik werd er op een gegeven moment ook heel erg moe van om altijd maar die kar te trekken en kon echt wel eens jaloers zijn op het gemak waarmij hij zich overal van afmaakte.

Er is niets mis met je partner zijn plezier gunnen,maar dit moet andersom ook wel zo zijn. HIj kan ook besluiten eerder naar huis te komen om jou even bij te staan zodat jullie samen een gezellige avond hebben, doet hij dit niet; dan zijn de verhoudingen scheef.

TO, laat alsjeblieft de boel de boel, gooi er een pizza in of een stapel pannenkoeken, vinden je kids echt niet erg!

Zet ze voor de tv en neem zelf alvast een ontspannen douche, ga je nagels lakken, dat geeft al een beetje een betere vibe!

Als je hiermee klaar bent zet je een leuke kinderfilm op die je zelf ook het aanzien waard vind en zie hier; 1.5 uur even ontspannen! En je kids vinden het vast heerlijk om lekker knus met mama een filmpje te kijken, hier in iedergeval wel!
quote:ondernemer schreef op 17 november 2011 @ 21:39:

[...]

Je denkt in termen van problemen en beperkingen. Dat is jammer, want je hebt precies het leven waar heul veul vrouwen jaloers op zijn: kinderen, een sportieve man met normale hobby's en ook nog een sociaal leven. Geniet er wat meer van en maak het jezelf (en je man) niet te lastig.Helemaal mee eens.
quote:pop1980 schreef op 17 november 2011 @ 21:32:

Praat eens met je man dat het entertainen van je kinderen je een beetje te veel wordt. Dat je even tijd voor jezelf nodig hebt. Dat je graag wil slapen. Of lekker even jij wilt zijn op een feestje. Want ik denk dat dat eigenlijk het achterliggende probleem is.

Bovenstaande treft wel aardig.

Een sport-gerelateerd verhaal voor jullie. Vorig weekend ook een wedstrijd, en vooraf overlegd met partner dat oudste met hem mee zou kunnen gaan, die vindt het leuk daar eens bij te zijn. Overdag liep echter het een en ander niet zoals normaal, en in een tandenpoetsstrijd tussen papa en kind, is het meegaan naar de wedstrijd toen door hem ingezet (in de hoop dat kind dan even beter zou meewerken). Dat mislukte, en het gevolg was dat kind niet mee mocht naar de wedstrijd. Jammer voor kind, maar mijn plannen voor de middag waren daarmee ook maar meteen door de war. En bedankt.
quote:mavis79 schreef op 17 november 2011 @ 21:39:

Ik.

TO, laat alsjeblieft de boel de boel, gooi er een pizza in of een stapel pannenkoeken, vinden je kids echt niet erg!

Zet ze voor de tv en neem zelf alvast een ontspannen douche, ga je nagels lakken, dat geeft al een beetje een betere vibe!

Als je hiermee klaar bent zet je een leuke kinderfilm op die je zelf ook het aanzien waard vind en zie hier; 1.5 uur even ontspannen! En je kids vinden het vast heerlijk om lekker knus met mama een filmpje te kijken, hier in iedergeval wel!

Kunnen julllie kinderen van 1,5 al zo lang een film kijken?

Die van mij vind de tv welgeteld 1 minuut interesant....
Ik snap je hoor. Jij wil nm ook ff relaxen na een drukke week maar dat komt er niet van doordat je alleen voor de kids zorgt. Er zijn hier een heleboel tips voorbijgekomen, ik hoop dat je daar wat aan hebt. Alvast veel plezier op het feestje..
quote:magic2009 schreef op 17 november 2011 @ 21:33:

Slapen ze beiden nog een uurtje ofzo smiddags? De oudste bedoel ik dan voornamelijk.. Pak dan ook even dat uurtje voor jezelf en maak er een rustige middag van; filmpje inderdaad, wat knutselwerk.. en een snelle/ makkelijke hap zodat je tussendoor nog wat tijd hebt om op te ruimen. Ik vind het heel herkenbaar hoor, maar je zal zien dat het wel losloopt dan. En dan met de afspraak dat jij zondag lekker mag blijven liggen, 50/50 zeg maar

Op dit moment lukt dat tegelijkertijd slapen van oudste en jongste niet goed, oftewel een rustmoment voor mijzelf overdag kan ik vergeten. Maar zou ik zooooooo graag hebben.

Als de middag te rustig is, is de kans dat ik de oppas met 2 niet slapende of onrustige kinderen opzadel mij te groot.
TO, ik proef veel verwijten richting je partner in je verhaal. Blijkbaar voel je je op meerdere momenten tekort gedaan door hem. Ik laat in het midden of dat terecht is of niet, maar dat is wel iets waarover gepraat moet worden. Nu blijf je in verwijten, frustratie hangen en dat kost je ontzettend veel energie, die toch al schaars is als ik je verhaal goed lees.
Waarom ga je niet gewoon een uurtje later naar het feestje?
Lekker met de oudste in bad als de jongste slaapt, heb je even relax en scheelt gehaast.

En een pizza/pannenkoek/patat of laat je man chinees meenemen en vragen dat te doen voor het erg druk is. (geen etensrommel/stress en man om je met de kids even te helpen)

(het sinterklaasje spelen vind ik wel een goede, vandaag alles in de zak en mogen het morgen weer uitpakken).

Ik herken het zeker.

-moet ook naar feestje- bah-ik houd niet van feestjes-
Gemakkelijke maaltijden zoals kant en klare meergranen pannenkoeken.

Huur een schoonmaakster in voor deze dag en haar samen met de oppas een uur eerder komen op hetzelfde tijdstip. Zodat er schoongemaakt kan worden en dat de kids op tijd naar bad en bed gebracht kunnen worden.

Leg de lat a.u.b niet te hoog voor jezelf. Het leven is te mooi om je daarvoor druk te maken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven