Planning van het weekend - partner & feestje.

17-11-2011 21:06 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht. Even klagen.

Net met partner even vooruitgepraat, over hoe het komende weekend er hier uit gaan zien. Zaterdagavond staat er een verjaardagsfeest van een vriend van hem op de agenda, iemand die ik ook ken. Voor diens 40e verjaardag hebben ze een locatie afgehuurd, met eten en muziek, leuk. De oppas is geregeld, lekker een avond samen weg. Komt partner er nu mee, dat hij zaterdagmiddag ook een sportwedstrijd heeft. Dat staat ook op de kalender, zag ik pas net, na dit gesprek, maar in een onleesbaar kriegelschrift. Sportwedstrijd (teamsport) houdt in dat hij de hele zaterdagmiddag weg is, en normaal komt hij dan rond zevenen weer thuis. Toen we het er net over hadden, sloeg mijn hele zin in dat feestje dan ook om.

Want al met al gaat dit inhouden dat ik de hele zaterdagmiddag twee kinderen (1,5 en 3,5) mag entertainen, dan koken (terwijl zij de chaos in het huis nog verder vergroten), samen eten, dan hen beide richting bed dirigeren. Op dat moment ziet het huis eruit of er een explosie heeft plaatsgevonden, komt partner binnenrennen om te douchen en die hoopt dan te vertrekken richting feestje met een relaxte en happy me. Not.

Allereerst zuigt zo'n hele middag met 2 kinderen heel veel energie uit me. Ook wil ik liefst de grootste speelgoed en etenszooi uit de weg te hebben, zodat de oppas zich enigszins op z'n gemak voelt hier in huis. Al met al zie ik dit nog niet zo voor me

Ben ik nou zo'n zeikerd, dat ik hier over val? (Hahaha, dit vraagt om harde reacties!) Ik zie de mooie oplossing nog niet.
Vraag je toch of de oppas een paar uur eerder komt.
Zijn het je eigen kinderen? Zo ja dan stel je je wel een beetje aan vind ik. Zo erg kan het toch niet zijn? Een hele zaterdagmiddag je eigen kinderen entertainen...

Knutselen, kleuren, schilderen, lekker spelen.. je smijt alles in een doos en het is weer klaar. Aan het eind van de middag lekker een filmpje op zodat je zelf even kunt koken. Desnoods eet je in de middag warm en dan 's avonds een broodje.
quote:yoshe schreef op 17 november 2011 @ 21:11:

Vraag je toch of de oppas een paar uur eerder komt.

Dat is iemand uit de straat die een gezin heeft met kinderen in dezelfde leeftijd, ik denk dat die zelf thuis niet gemist kan worden...

Maar dank je voor de suggestie.
Jij kan niet een dagje alleen met je eigen kinderen zijn?

Zij maken je huis tot zo'n ongelofelijk chaos binnen de tijd dat jij kookt dat je daarna bergen werk moet verzetten om het enigszins toonbaar te krijgen voor dat je met goed fatsoen een oppas binnen kan laten? Van het hele huis wat je dan natuurlijk van boven tot onder er weer piekfijn uit moet zijn wat een ongelofelijk chaos is geworden in de tijd dat jij kookt ben je voor het feestje a relax en uitgeput????
Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed of dit nu een probleem met combinatie van feestje en wedstrijd is of een algehele klacht richting zijn teamsport. Hij heeft neem ik aan vaker wedstrijden waardoor jij de kinderen moet opvangen, ik begrijp niet zo goed waarom dat dan nu opeens een probleem is en je daardoor geen zin meer hebt in het feestje. Volgens mij staan die twee dingen los van elkaar.

Bovendien maak je je druk om dingen waarvan ik denk: so what. Dan is het huis een keer een troep als de oppas komt, boeien. Dat overleeft de oppas ook wel weer. Volgens mij leg je de lat voor jezelf gewoon te hoog,
Klinkt alsof het koken het grootste struikelblok is. Waarom niet 'n keer makkelijk? Van 'n keer 'n broodmaaltijd in plaats van 'n warme hap houden je kinderen niks over hoor. Of je kookt de dag er voor dubbele hoeveelheden en warmt het eten op.

Dat entertainen hoeft ook niet persé iedere keer linksgedraaid orthopedagogisch verantwoord vermaak te zijn. Dat mag best 'n keertje 'n middag tv-hangen zijn of iets anders makkelijks.

Ik denk dat je het jezelf vooral heel moeilijk maakt. Jammer en onnodig imho.
quote:Tuorrebout schreef op 17 november 2011 @ 21:12:

Zijn het je eigen kinderen? Zo ja dan stel je je wel een beetje aan vind ik. Zo erg kan het toch niet zijn? Een hele zaterdagmiddag je eigen kinderen entertainen...

Knutselen, kleuren, schilderen, lekker spelen.. je smijt alles in een doos en het is weer klaar. Aan het eind van de middag lekker een filmpje op zodat je zelf even kunt koken. Desnoods eet je in de middag warm en dan 's avonds een broodje.Ja, en dIt doe ik de hele week al, graag zou ik in het weekend ook een beetje willen relaxen. Bovendien kom ik sowieso al rust tekort - de jongste slaapt nog steeds niet door, en overdag bijtanken komt er niet van.
quote:tof schreef op 17 november 2011 @ 21:06:

Ben ik nou zo'n zeikerd, dat ik hier over val? (Hahaha, dit vraagt om harde reacties!) Ik zie de mooie oplossing nog niet.Ja, je bent een zeikerd dat je zo moeilijk doet over je kinderen en gun die vent van je zijn middagje sporten. Als hij niet gaat sporten, zul je binnenkort wel een topic openen dat ie te dik wordt.....
ja je zeurt, dat zou betekenen dat hij nooit een middag weg kan omdat jij de kinderen moet entertainen in je up. of andersom
Doe je kinderen uit logeren naar opa en oma. Zaterdag in de loop van de dag brengen en zondag weer ophalen.
En kan je partner niet gewoon wat eerder naar huis komen dan normaal? Ik bedoel die paar biertjes die hij nu in de kantine misloopt, neemt ie 's avonds dan maar op het feestje...

Buiten dat, zijn het je eigen kinderen? Ja dan vind ik wel dat je zeikt...
Eind van de middag opruimen, lekker frietjes halen, kindjes voor de tv parkeren, gewoon wat rommel laten liggen? Verheug je op dat feestje! (en ik krijg ook de indruk dat het sportgebeuren je sowieso al dwars zat. Had ik altijd wel trouwens, met dat voetballen van ex...)
Je zeurt. Kom op zeg, hoe erg is het nou om 2 kinderen een middagje bezig te houden. En als je huis rommelig is, jammer dan!

Hoe doe je het dan de andere zaterdagen dat hij sport?
quote:helene31 schreef op 17 november 2011 @ 21:18:

Doe je kinderen uit logeren naar opa en oma. Zaterdag in de loop van de dag brengen en zondag weer ophalen.

Briljant!

En anders: Koop een vers soepje bij de slager (die van mij heeft dat iig)

Excuseer je bij de oppas voor de zooi en ruim zondag op.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
"Ja, en dIt doe ik de hele week al, graag zou ik in het weekend ook een beetje willen relaxen. Bovendien kom ik sowieso al rust tekort - de jongste slaapt nog steeds niet door, en overdag bijtanken komt er niet van."

Klinkt vervelend, maar maak dat bespreekbaar met je man!

Heb je dat al eens geprobeerd?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Misschien kun je je kinderen gewoon een heel weekend uit logeren doen, volgens mij ben je daar wel aan toe
Je zeurt. Hier werkt man op zaterdag en ben ik dus elke week met twee kinderen van 2 en 4 thuis. Dan doe ik dus met hen de weekendboodschappen, kook ik en ben ik 's avonds nog heel gezellig, als we eens een keer weg moeten o.i.d.
Qua kinderen bezighouden: ze moeten die avond enigszins bijtijds om bed liggen en dan niet nog eindeloos blijven spoken. Oftewel, als ik ze voor de tv plant, dan kan ik het vergeten dat ze slapen tegen de tijd dat we weggaan. En dat vind ik niet zo'n prettig idee, zeker niet voor de jongste. Dus die middag moeten ze even flink buiten zich uitleven, energie kwijtraken. Het weer en de temperatuur buiten zullen dit echter behoorlijk beperken qua tijdsduur. Binnen hebben ze op dit moment de gewoonte om heel veel speelgoed volledig over de benedenverdieping te verspreiden ("entropie"), liefst spul met allerlei kleine onderdeeltjes. Ze helpen op zich wel met opruimen, maar als ik alleen ben en toch al niet al te veel tijd heb en twee kinderen die moe zijn, ga ik geen opruimstrijd met ze aan.

En ja, ik leg de lat redelijk hoog, that is me.
quote:Tickel schreef op 17 november 2011 @ 21:20:

[...]

en ruim zondag op.Nadat jij uitgeslapen hebt (want zijn beurt was zaterdag).
Nogmaals, volgens mij gaat dit over iets heel anders dan de wedstrijd in combinatie met het feestje.
quote:liselore schreef op 17 november 2011 @ 21:15:

Jij kan niet een dagje alleen met je eigen kinderen zijn?

Zij maken je huis tot zo'n ongelofelijk chaos binnen de tijd dat jij kookt dat je daarna bergen werk moet verzetten om het enigszins toonbaar te krijgen voor dat je met goed fatsoen een oppas binnen kan laten? Van het hele huis wat je dan natuurlijk van boven tot onder er weer piekfijn uit moet zijn wat een ongelofelijk chaos is geworden in de tijd dat jij kookt ben je voor het feestje a relax en uitgeput????

Tijd voor een Oxazempammetje, denk ik.

Hemeltjelief TO, dasnie gezond hoor!
quote:tof schreef op 17 november 2011 @ 21:24:

En ja, ik leg de lat redelijk hoog, that is me.

Et voilà, daar hebben we de kern van het probleem.

Dat jij die lat hoog legt, prima. Moet je helemaal zelf weten. Maar dan moet je ook de gevolgen zelf dragen. In dit geval dus zelf de kinderen entertainen en eten koken en opruimen. JIJ legt die lat daar, JIJ wil dat ook op die uitzonderlijke dag die lat zo hoog blijft liggen, dan zul JIJ aan de slag moeten.
Ga bij het sporten kijken... kinderen dikke jas aan ben je ook nog even buiten geweest
accountkiller
quote:dignity schreef op 17 november 2011 @ 21:16:

Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed of dit nu een probleem met combinatie van feestje en wedstrijd is of een algehele klacht richting zijn teamsport. Hij heeft neem ik aan vaker wedstrijden waardoor jij de kinderen moet opvangen, ik begrijp niet zo goed waarom dat dan nu opeens een probleem is en je daardoor geen zin meer hebt in het feestje. Volgens mij staan die twee dingen los van elkaar.

Wedstrijden komen wel vaker voor, en gun ik hem graag. Wel vind ik het altijd intensief, omdat de normale weekenddingen (boodschappen, schoonmaken) tegelijkertijd ook gewoon blijven bestaan. Mijn probleem in dit geval is het gebrek aan tijd (adempauze voor mij) tussen wedstrijd en vertrek voor feestje.

En het weekend is niet alleen relaxtijd voor hem, maar ook voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven