Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke tepel

19-11-2011 23:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een week last van mijn rechter tepel. Het is een beetje een branderig gevoel. Hij is ook opgezet en lijkt wat roder te zijn. Vandaag was het pijnlijker dan vorige dagen en toen ik keek zag ik dat er wat kloofjes aan het komen waren.

Ik heb 10 jaar geleden een borstcorrectie gehad, maar heb daar verder nooit last van gehad.

Herkent iemand dit?
Ontstoken? Goed insmeren met vaseline, als het niet binnen paar dagen beter gaat even langs dokter.
Het kan een schimmeltje zijn of een ontsteking. Maandag even mee naar de huisarts, als het nog niet over is.
Natuurlijk, nu jullie het zeggen denk ik ook een schimmelinfectie. Heb altijd te kampen met schimmel, duikt echt overal op, maar nog nooit aan mijn tepel gehad. Heb maandag een afspraak bij een KNO-arts voor de schimmel in mijn mond (smakelijk!). Als het maandag niet over is zal ik de dokter idd bellen. Bedankt voor de reacties!
heb wel een keer een jeukende tepel gehad, duurde eeuwen...
Als je ook een schimmel in je mond hebt kan het heel goed ook bij je tepel zitten. Is een combinatie die vaak voorkomt bij babies (mond) en borstvoeding gevende moeders (tepel). Heet dan spruw, brandt heel vervelend. Misschien kun je het bij de KNO-arts aangeven, om te kijken of het meebehandeld kan worden (misschien niet helemaal de juiste plaats, maar toch).
Ik lees de reacties op jou teks. En lees insmeren met vasaline... Niet doen!! Als er een bacterie in zit (onsteking dus) kan hij er niet uit en dus kan de onsteking naar binnen verergeren.

Koelen en maandag naar de dokter! Sterkte er mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven