Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
hiawata, nee, mijn berichtje was cynisch bedoeld. Weet je, er loopt genoeg manvolk rond op die internetdatingsites, dus waarom zou je je dan vastklampen aan iemand die niet voor je gaat? Ik snap dat nooit zo goed.

Hier gaat alles helemaal goed trouwens. Het begint steeds serieuzer te worden tussen ons, en gisteren merkte ik dat ik me een stuk minder onzeker voel dan een paar weken geleden. We kletsen gewoon lekker, voelen elkaar goed aan, lachen om dezelfde grapjes en het voelt gewoon goed. We plannen nu ook steeds verder vooruit, dus dat is ook wel een teken dat hij het ziet zitten met mij. Komend weekend ga ik zijn vrienden ontmoeten, spannend..!

Hoe is het met de rest? Vla, hoe is jouw weekend tot nu toe? Vreemd, of ook toch wel fijn? En heb je ondertussen nog iets van hem gehoord?

Roosje, hoe is het nu met jou? Zou je hem nog zien dit weekend?

VEO, nog contact gehad met je nieuwe vlam?
Ow, ik vergat Tierney. Nog iets van je praatjesman gehoord? Of van de vakantieman of wie was het ook alweer met wie je zou gaan daten? Sorry, ik kan het bij jou soms niet helemaal meer bijhouden
Even een korte update uit een andere uithoek van het land

Ik heb na wat heel leuk smssen weer met praatjesman besloten dat het toch te dichtbij komt. Hij is absoluut alles wat ik niet zoek in een man en toch raakt hij me, ik kijk teveel uit naar zijn smsjes en de volgende keer dat we elkaar zien. Ik schrik er helemaal van, omdat ik ook niet weet of het gewoon vriendschap is, hormonen, of echt gevoelens, en ik wil ze niet hebben, al helemaal niet voor hem. Ik weet ook niet precies wat ik voel, maar meer dan ik zou moeten voelen. Die ruzie na de eerste keer dat ik hem zag zorgde er wel voor dat ik er veel luchtiger in stond dan na de afgelopen keer nu het leuk is gebleven.

Jammer want het leek me echt leuk om eens wat spannends te doen en hij leek de uitgewezen kandidaat daarvoor. Ik merk bij hem ook dat hij meer doet dan bij ons contact past. Dus het wordt me allemaal een beetje te gevaarlijk.

Ik heb hem dit laten weten en vond het gezien het intensieve contact wel fijn om het even persoonlijk te bespreken en goed af te sluiten. Ik had niet verwacht dat hij dat ook zo zou zien, ik had een sms verwacht waarin hij zich er met een mooi praatje vanaf wilde maken. Maar.... hij komt dus toch langs om erover te praten! Ik zie het wel een beetje als afscheid nemen. Ik weet niet hoe hij hierin staat. Hij kon zoals gewoonlijk niet een afspraak maken, maar van de week komt hij echt langs zei hij... nou oke, maar ik vind het wel super spannend om eens echt de waarheid te bespreken tussen alle spelletjes en praatjes en wegrennen en aantrekken door... net of je nu echt met de kleren uit moet!

Vanavond lees ik even jullie verhalen bij, als ik weer thuis ben, dan heb ik wat meer tijd.
Ha lieve meiden,

dank voor al jullie lieve berichtjes, doet me echt heel erg goed!!

@Saraatje, goed dat je die mail hebt gestuurd, en fijn dat het ook goed voelt. Alweer op zoek naar een nieuwe date of even rustig aan nu?

@Maria, als hij met andere vrouwen date en jij vindt dat niet fijn, dan zul je toch het heft in eigen handen moeten nemen. Of door het gesprek met hem aan te gaan of door er een punt achter te zetten.

@Boebele, wat fijn dat het zo goed gaat tussen jullie. Ben stiekem een beetje jaloers op je .

@Tierney, ik meende al eerder tussen de regels doorgelezen te hebben dat je praatjesman toch stiekem iets leuker vindt dan je wou toegeven. Goed dat je eerlijk bent geweest en wel lief van hem om persoonlijk langs te willen komen. Houd in je achterhoofd dat ie een praatjesman is, he. Vind het knap hoe je het nu hebt aangepakt!

Ik heb nog niks gehoord. Heb een fijn weekend achter de rug met allemaal gezellige dingen. Vandaag alleen op de bank een beetje te mijmeren. Dan komen de traantjes toch ook wel een beetje. Hij gaf me rust en het was fijn om te weten dat ie er voor me was, zeker met alle hectiek rondom de ziekte van mijn papa. Maar als hij niet wil dan houdt het gewoon op. Ik heb geen idee welke kant dit opgaat of waar hij over piekert. Ik hoop dat ie snel wat laat horen, want die onzekerheid is niet fijn.
Hey meiden

Boebele, wat goed dat het zo serieus wordt tussen jullie..dat is echt (én) goed teken..je kan hem wel je vriendje noemen :-)

Roosje, hoe gaat het bij jou? En met je zus?

VLA, heb jij nog wat gehoord van hem?

Tierney, al gedate met praatjesman? En heb je al antw van vakantieman?

Hier gaat alles ook perfect, ben nu onderweg naar huis van mijn date gisteren (best een lange date gehad) uiteindelijk ben ik blijven slapen.

Het voelt allemaal zo fijn en goed..zo vertrouwd. En woensdag zien we elkaar weer dus 3de date is ook al gepland.

Heb zelfs gisteren even kort met zijn goede vriend kennis gemaakt..het gaat allemaal best snel, maar het voelt zo goed.

Ik heb ook helemaal geen onzekere gevoelens of zo.. :-)
@VEO, wat gaaf zeg! Geniet ervan!

@hiawata, kan het zijn dat jij zelf gewoon een beetje te snel gaat? Jullie hebben pas twee dates gehad, waarbij je zelf zegt dat je de tweede date minder leuk hebt gedaan. Die zonvakantie had ie toch allang geboekt voordat hij jou tegenkwam (snap alleen niet helemaal wat hij bedoelt met dat hij op vakantie verder gaat daten, met wie dan)? Misschien is hij juist wel geschrokken van het feit dat jij meteen zo serieus bent.

@VLA Sterkte! Lijkt me heel moeilijk, dat afwachten. Hoop dat je snel iets van hem hoort! Jullie hebben geen termijn afgesproken?

@boebele, helemaal leuk zeg! Hier nog iemand die best een beetje jaloers is.

Hier schiet het allemaal nog maar weinig op. Ik wissel af en toe een paar zinnen met Leukhoofd op paiq, maar we zijn nooit tegelijk online. Rugbyman heeft nooit meer gereageerd op mijn voorstel om iets af te spreken. Als het goed is, kan ik vandaag gratis als 'betalend lid' op RP rondsurfen. Misschien dat ik dat vanavond maar eens ga doen.
Hier nog steeds geen reactie op de mail, terwijl ik die eigenlijk al wel verwacht had.

Heb me van de week weer eens aangemeld op paiq, daar heb ik vorig jaar ook best leuke contacten gehad en zelf ook een date opgedaan. Ben verder niet echt actief weer. Misschien van de week maar eens verder kijken op ematching en zelf actief mannen zoeken/benaderen.
hej veelschrijvende meiden!

saraatje: hmm wachten op reactie is nooit fijn. Vul die tijd maar lekker met het opdoen van nieuwe contacten Wellicht dat daar sneller reagerende mannen op reageren

rasa: veel plezier op RP enne kan je niet gewoon leukhoofd voorstellen een x dan en dan online te zijn op paiq?

vla: goed te lezen dat je een gezellig weekend vol afleiding hebt gehad. maar snap ook helemaal dat zo'n moment op de bank niet fijn is...mag je best die traantjes even laten komen hoor. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid...zodat je weer verder kan.

tierney: goed dat je open bent geweest naar praatjesman, benieuwd naar zijn reactie als jullie elkaar zien... heb je een leuk weekend gehad bij je moeder?

boebele: klinkt helemaal goed!!! geniet ervan!

Evenals voor jou VEO!

Met mij gaat het op dit moment wel ok. Het weekend was erg heftig...zo blij dat ik nu weer 250 km verderop ben. Dat is echt mijn redding, waardoor ik ik niet te veel betrokken raak en mezelf erin verlies. Vandaag een leuke dag met werkkindje gehad, en net uitgebreid voor mijzelf gekookt.

N. heeft een peesontsteking, en is vanmorgen flauw gevallen heb hem daarna even telefonisch gesproken. Hij had zijn zoontje ook...vermoed dat hij die nu ongeveer naar zijn moeder brengt.

We hadden niet meer echt afgesproken...en laat dat weer even bij hem. Snap het ook als hij gewoon op tijd naar zijn bed wil (na een nacht pijn, en die flauwvalctie). Dus ik heb mij lekker gesetteld met kaarsjes op de bank. Straks maar lekker zwijmelen bij grenzeloos verliefd en zelf ook beetje op tijd naar bed (mijn werkkindje zorgde vannacht ook voor wat te veel wakkere momenten).

Heb wel zin om hem weer te zien hoor, maar vermoed dat het even een avondje los van elkaar wordt.
hihi en wederom stuurt hij nu wat ik al verwachtte

beetje in trant van: normaal zou ik nu vragen of je zin hebt om langs te komen, maar dat hij dus beetje einde van zn latijn is en beter is om alleen te slapen om morgen weer 'beter' wakker te worden.

Toch wel fijn dat ik dat al verwachtte, en me op ingesteld had. Dus hihi ik geniet vanavond lekker van mijn eigen bank en een avondje voor mijzelf :-) wat eigenlijk best lang geleden is....de afgelopen weken vulden mijn avonden zich met hem/werk/vriendinnen/sport
hihi en ik reageerde blijkbaar niet snel genoeg, want meneer belde vervolgens dus nu weer fijn bijgekletst.
Roosje, heel goed dat je nu weer even tijd voor jezelf neemt na zo'n heftig weekend. Jouw N. is wel echt een lieverd he?

VEO: heerlijk, dat is toch hoe je hoopt dat het daten gaat, klinkt echt als een nieuwe successtory. Ik ga het volgen!

Boebele, jij gaat ook goed zo lees ik, geniet ervan.

Saraatje, ik hoop dat je nog reactie krijgt, maar wat roosje zegt. Spreidt lekker je kansen, meer mannen te krijgen hoor.

Rasa, ik denk niet dat je nog wat van rugbyman hoort he? Vond je het wat? Betaald RP? Ben je nog leuke mannen tegen gekomen.

Vla en slowdance, hoe is het met jullie?

Hier gaat het wel. Ik voel me goed onder de keuze die ik gemaakt heb om praatjesman vaarwel te zeggen. Ik weet dat het moet. Maarja, leuk is anders. En dat ik nu zit te wachten tot hij laat weten wanneer hij langskomt... Dat was leuk toen het spannend was en voor de seks... Maar niet nu ik wat serieus te bespreken heb waar ik me niet zo lekker bij voel. Het bevestigt mijn keuze. Maar ik hoop wel dat ik het echt nog even persoonlijk kan bespreken. Dat geeft toch duidelijkheid, afsluiting en misschien een positief einde.

Ik kan me ergens ook wel voorstellen dat mijn sms gister hem helemaal overdonderd heeft en dat hij even na moet denken, dus ik geef hem wel de tijd.

Het stomme is dat mijn moeder dus op mij in heeft zitten praten dat ik te snel oordeel over hem, dat goed en kwaad complexer is, en dat ik zijn kop niet steeds zo af moet hakken. Nu heb ik volgens haar ook weer gezegd: "ik heb gevoelens voor je, en dat kan niet want jij bent slecht en nu wil ik afscheid nemen." wat wel klopt, alleen ik heb het mooier ingepakt. En hij komt toch om te praten en stuurde een heel lief smsje terug. Zij denkt dat hij meer voor me voelt. En ik schrik er gewoon van en wil het liefst nu zelf naar Japan vluchten, voor mezelf kiezen. Ik ga echt afscheid nemen.

Maargoed, was dus wel een erg leuk weekend, met winkelen, en film kijken en kletsen enzo. Maar ik voel toch een beetje een steekje dat ik hem los moet laten en twijfel door mijn moeders analyse van de zaak Zij kent mij wel goed natuurlijk.
Even egopost: zit (as we speak) te chatten met Leukhoofd. We hebben inmiddels lang genoeg gechat om elkaars foto's te kunnen bekijken. Nu blijken de andere foto's van Leukhoofd een stuk minder leuk dan de foto die ik in eerste instantie gezien heb. En nu weet ik niet zo goed wat ik moet.
@Rasa, ik ben zeker te snel gegaan. Hij was super lief, romantische en vol initiatief en leuke plannen, die ik de grond in boorde op de tweede date. I hate myself for that. Hij is sowieso geschrokken dat ik al tien stappen verder was in onze relatie, dus ja.. viel voor hem ook niet mee natuurlijk. Hij komt vandaag terug van vakantie en ik heb hem nog niet gehoord, aan zijn stem te horen (ik heb hem gister gesproken na twee weken) wil hij me zeker zien en is het niet over. Dus.. we pikken t rustig aan weer op.

En daarnaast heb ik op de datingsites genoeg anderen die zitten te wachten op een date als het met deze niet goed gaat, maar goed.. liever niet natuurlijk, ik wil bijna zeker met deze man echt verder daten.
quote:Rasa schreef op 20 november 2011 @ 21:09:

Even egopost: zit (as we speak) te chatten met Leukhoofd. We hebben inmiddels lang genoeg gechat om elkaars foto's te kunnen bekijken. Nu blijken de andere foto's van Leukhoofd een stuk minder leuk dan de foto die ik in eerste instantie gezien heb. En nu weet ik niet zo goed wat ik moet.@Rasa staar je niet blind op de foto's ajb. Dat zijn maar momentopnames en in het echt kan een mooie man op de foto tegenvallen. Ik had van mijn date lelijke foto's gezien dus verwachtte geen lange, gespierde charismatische jongen... Echt wat een uitstraling had hij! Heerlijk! En dan die mooie handen... Ja die zie je ook niet op de foto hoor!!
quote:Rasa schreef op 20 november 2011 @ 21:09:

Even egopost: zit (as we speak) te chatten met Leukhoofd. We hebben inmiddels lang genoeg gechat om elkaars foto's te kunnen bekijken. Nu blijken de andere foto's van Leukhoofd een stuk minder leuk dan de foto die ik in eerste instantie gezien heb. En nu weet ik niet zo goed wat ik moet.

Als ik dit soort dingen lees vind ik mezelf soms echt een bitch (wat ik volgens mij toch niet echt ben )

Ik heb dit zo vaak..dan haak ik gewoon af. Wat is daar nou moeilijk aan, je kent iemand toch echt helemaal niet? Had ie maar een realistischer eerste foto moeten plaatsen. Ik ben daar echt heel simpel in hoor..dat hoort toch bij het hele internetdaten?
@ Rasa: op die site waar jij het over hebt ben ik ook actief. Jammer dat die foto's tegenvallen, maar dan is het gewoon next, toch?

Ik heb nu weer een tijdje contact met een jongen. Leuke eerste date gehad maar nu werpt hij zich bovenop me door veel contact te zoeken en grapjes te maken over samenwonen etc... En dat niet één keer maar wel vaker. Heb hem NB 1 keer gezien!!! Heb hem gezegd dat ik er kriebelig van word en het desperate over vind komen. Duidelijke boodschap lijkt me, maar hij blijft lief en begripvol. Ik heb na de eerste date een tweede toegezegd, maar ik heb er weinig zin meer in nu. Wat kun je je vergissen in mensen! En wat kunnen mannen opdringerig zijn...
quote:Marsepeintje schreef op 20 november 2011 @ 21:22:

Als ik dit soort dingen lees vind ik mezelf soms echt een bitch (wat ik volgens mij toch niet echt ben )

Ik heb dit zo vaak..dan haak ik gewoon af. Wat is daar nou moeilijk aan, je kent iemand toch echt helemaal niet? Had ie maar een realistischer eerste foto moeten plaatsen. Ik ben daar echt heel simpel in hoor..dat hoort toch bij het hele internetdaten?

Ja shit, daar neig ik dus ook naar. Maar hiawata heeft ook wel weer een punt. Op een van de drie ziet ie er wél leuk uit. Misschien is ie in het echt best leuk. Ook zo lullig om te vragen welke foto het meest recent is...

Vind mezelf dus ook best wel erg hiermee. Ik merk dat ik meteen een stuk minder geïnteresseerd ben in wat ie typt nu ik zijn andere foto's heb gezien...

UPDATE: Heb het net met een smoes afgebroken. Laffe ik...
quote:tierney schreef op 20 november 2011 @ 21:09:

Rasa, ik denk niet dat je nog wat van rugbyman hoort he? Vond je het wat? Betaald RP? Ben je nog leuke mannen tegen gekomen.

Heb eerder vanavond een kleine selectie gemaakt. Heb nu nog twee uurtjes ofzo om wat mailtjes uit te sturen voordat mijn 'betaald' lidmaatschap weer ophoudt... (sorry, laatste egopost, daarna ga ik weer op jullie reageren)
quote:Rasa schreef op 20 november 2011 @ 21:34:

[...]

Ja shit, daar neig ik dus ook naar. Maar hiawata heeft ook wel weer een punt. Op een van de drie ziet ie er wél leuk uit. Misschien is ie in het echt best leuk. Ook zo lullig om te vragen welke foto het meest recent is...

Vind mezelf dus ook best wel erg hiermee. Ik merk dat ik meteen een stuk minder geïnteresseerd ben in wat ie typt nu ik zijn andere foto's heb gezien...

UPDATE: Heb het net met een smoes afgebroken. Laffe ik...Ik dacht dat ik met een lelijke, wat gezette jongen had afgesproken, want de foto was niet duidelijk. Nou.. des te blijer was ik toen ik hem in real life zag, ik smolt weg en hij gelukkig ook bij mij, dus onze eerste date was super klef, leuk en gezellig... De tweede was minder door mijn getrut, dus hoezo foto zegt alles? Echt niet!
Meestal is de minst leuke de meest realistische, maar dat hoeft idd niet. Je staat zelf ook wel eens niet zo florissant op een foto natuurlijk...en soms besef je dat zelf niet helemaal.

Ach Rasa, we maken allemaal wel eens een smoes..leugentje om bestwil...! In dit stadium moet dat kunnen vind ik.
@hiawata, wat leuk zeg! Maar het is toch vaker andersom: dat de foto's iets flatteuzer zijn dan de werkelijkheid.

@roosje, wat klinkt die N. als een fijne vent zeg! Heel leuk voor je dat je naast de zware shit van je zus zo'n enorm lichtpunt hebt.

@tierney, lastig hoor... Ben je niet bang dat het juist moeilijk is om hem te zien? Het zal niet voor het eerst zijn dat de vlam juist overslaat als mensen hun masker laten vallen en echt eerlijk tegen elkaar zijn. Nou is dat stiekem misschien wel het mooiste wat er kan gebeuren, maar als je van binnen zeker weet dat deze vent je niet gelukkig gaat maken ook wel weer heel ingewikkeld.. Hoop dat je überhaupt snel weet wanneer je hem gaat zien!

Nou, ik heb de RP-administratie gedaan hoor. Drie heren een mailtje gestuurd. Nóg meer mannen tegelijk aanschrijven ging me een beetje te ver. Eens kijiken of de visjes willen bijten...
quote:Marsepeintje schreef op 20 november 2011 @ 22:12:

Ach Rasa, we maken allemaal wel eens een smoes..leugentje om bestwil...! In dit stadium moet dat kunnen vind ik.Thanks Marsepeintje! Ik heb Leukhoofd gezegd dat ik nog andere dingen te doen heb vanavond (andere mannen aanschrijven via RP, ahum...) en gevraagd of we een andere keer kunnen verder kletsen. Alleen om de mogelijkheid open te laten om er toch nog voor te gaan. Maar diep in mijn hart weet ik dat de interesse nu eigenlijk gewoon weg is. Nadeel is ook nog dat hij niet in de buurt woont. En dit is nu dus niet meer een man waar ik echt moeite voor wil gaan doen...
Rasa, als ik de foto's niet leuk vind dan zou ik ook een smoesje bedenken om het contact te stoppen hoor. Ik weet niet, het is toch kwetsend om te zeggen dat je iemand niet aantrekkelijk vindt. Maar als ik zo al op de foto reageer, dan lijkt het me niet dat het in het echt veel leuker zal zijn, dus waarom moeite in stoppen?

En ja ik denk dat het moeilijk wordt om afscheid van mijn praatjesman te nemen in persoon. Maar dat voelt zoveel positiever en echt als afsluiting, ik denk gewoon dat ik dan ook duidelijker weet hoe ik me nou precies voel, en ook dat ik dan een hele fijne herinnering heb. Als ik het nu hierbij zou laten, dan blijf ik toch wachten op een sms, en die krijg ik ook vast wel weer. Dus dan is het mischien beter om gewoon open kaart te spelen. Hij vind het echt heel belangrijk dat ik weet dat hij een goede man is (heeft hij nou al tig keer gezegd) en ik weet dus dat hij het ook netjes af zal willen sluiten. Ik voel me er nu wel gelaten onder, niet overstuur ofzo, maar een beetje sip. Zo zal het ook wel zijn om vaarwel te zeggen. Het waren ook maar twee dates, en drie maandjes smssen en mailen. Ik voel wel dingen, maar het is niet het eind van de wereld. Daarom wil ik het nu doen.
Ik heb destijds ook even getwijfeld door de foto's van mijn huidige vriend. Niet dat het lelijke foto's waren, absoluut niet, maar hij oogde daarop niet als mijn type. Ik geloof dat één van de foto's wel wat leuker was (naar mijn mening dan he, kwestie van smaak ook), maar ik twijfelde erover. Leuk en prettig mee gemaild, dus toch afgesproken en hij zag er wat mij betrof in het echt veel leuker uit! Ik heb na een paar maandjes ofzo ook een foto van hem gekregen waarop ik hem veel beter herken :-) (en inmiddels heb ik sowieso meer foto's, van ons weekje weg afgelopen zomer :-)). Ik heb 'm trouwens gedownload van een site met profielen, ik denk dat dat ook scheelde voor mij, dat ik al een leuk profiel erbij had.
Haha.. tierney, naar Japan vluchten is wel een duur grapje. Wat grappig dat je moeder nog zo goed over hem spreekt. En ook grappig dat je dit allemaal met je moeder bespreekt. Ik vertel m'n ouders alleen wat als het al langer dan drie maanden aan de gang is. Behalve sv'tjes, daar hoeven ze natuurlijk helemaal niets van te weten.

Over sv'tjes, die sms-te mij vanochtend wakker met een voorstel voor weer een leuke sexpeditie. Dus wat dat betreft mag ik niet klagen.

Chatman komt volgende week pas terug van vakantie en heb niets van hem gehoord meer. Dus we zullen zien hoe dat contact is als hij weer terug is, of hij dan nog zo enthousiast is.

Verder meer actief op zoek naar een nieuw sv'tje ipv relatie, want huidige woont niet meer bij mij in de buurt en zie ik dus niet regelmatig. Maar tot nu toe alleen samenwonende mannen en weirdo's tegen gekomen.

Voor de rest: meiden er is zo veel geschreven en nieuwe gezichten, dat ik niet weet waar ik moet beginnen. VLA iig sterkte met wachten. Met Boebele gaat het goed: check. Met roosje gaat het op liefdes gebied goed: check. Hoop dat het met je zus ook snel weer wat beter gaat. Tierney: ben benieuwd of er nog wat onverwachts uit dat gesprek van jullie gaat komen.

En foto's zijn lastig. Ik kan best door slechte belichting, dronken koppen en vermoeidheid heen kijken om te zien of het een leuke vent is. Maar soms is hij 20 cm korter dan je had verwacht (ja ok, dan had ik beter op z'n profiel moeten kijken) of 10 jaar ouder, en daarvoor moet je iemand toch irl ontmoeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven