Tips ervaringen opvoedboeken?
zondag 20 november 2011 om 22:16
Hallo iedereen,
Graag wilde ik vragen of er hier mensen zijn die mij een boek kunnen aanraden wat opvoeden betreft.
Eigenlijk gaat alles geweldig hier maar soms zou een boek toch wel fijn zijn.
Mijn zoontje is nu 16 maanden en zit nu echt in een bepaalde fase.
Ik heb wel al wat gegoogeld maar ben dus erg benieuwd of hier iemand tips heeft en ook waarom wel of niet een bepaald boek.
Ik zou graag een boek hebben wat vooral "hulp" bied voor de peuters.
Ik las wel wat goede dingen over als we nu weer gewoon gingen opvoeden.
Alvast bedankt
Graag wilde ik vragen of er hier mensen zijn die mij een boek kunnen aanraden wat opvoeden betreft.
Eigenlijk gaat alles geweldig hier maar soms zou een boek toch wel fijn zijn.
Mijn zoontje is nu 16 maanden en zit nu echt in een bepaalde fase.
Ik heb wel al wat gegoogeld maar ben dus erg benieuwd of hier iemand tips heeft en ook waarom wel of niet een bepaald boek.
Ik zou graag een boek hebben wat vooral "hulp" bied voor de peuters.
Ik las wel wat goede dingen over als we nu weer gewoon gingen opvoeden.
Alvast bedankt
zondag 20 november 2011 om 22:33
zondag 20 november 2011 om 22:35
zondag 20 november 2011 om 22:46
zondag 20 november 2011 om 22:48
ik heb nu net het boek van Thomas Gordon (luisteren naar kinderen) uit en ik ben er wel over te spreken. Er staat een kort hoofdstuk in over de baby/dreumesleeftijd dus niet genoeg om het alleen daarvoor te kopen denk ik. Wat het boek je wel bied is een wijze van communiceren met je kind die je wel kunt doortrekken naar de dreumesleeftijd, namelijk een basis van gelijkwaardigheid.
donderdag 24 november 2011 om 17:53
Sorry laat weer maar de dagen zijn een beetje te kort momenteel.
Wel weer opvallend dat vaak de zelfde titels terugkeren terwijl er weet ik hoeveel boeken zijn.
Mijn zoontje praat ook nog niet op wat woorden na maar is dat echt een pré bij dat boek?
Ik heb ook een boek waar dus heel weinig over deze periode instaat,
Wat opvoeden betreft en hoe ik dat wil, ik wil denk ik wat de meeste willen. Dat ik een gelukkig kind heb dat over het algemeen lekker in zijn vel zit maar die wel luistert wanneer nodig.
Hij moet zeker in staat zijn om te ontdekken en ondeugend en eigenwijs te zijn maar luisteren wanneer nodig en beleefd etc.
Van de week stond hij bv weer achter mijn televisie om hem door de kamer heen te duwen. Ergens lig ik in een scheur maar het is gewoon hartstikke link.
Juist omdat het zo makkelijk en geweldig gaat nu wil ik dat graag zo houden en ja ik weet dat er nog zoveel fases komen en juist daarom een boek zou fijn zijn.
Niemand bekend met "En als we nou weer eens gewoon gingen opvoeden" ?
Of dat Ogilvie geval?
Wel weer opvallend dat vaak de zelfde titels terugkeren terwijl er weet ik hoeveel boeken zijn.
Mijn zoontje praat ook nog niet op wat woorden na maar is dat echt een pré bij dat boek?
Ik heb ook een boek waar dus heel weinig over deze periode instaat,
Wat opvoeden betreft en hoe ik dat wil, ik wil denk ik wat de meeste willen. Dat ik een gelukkig kind heb dat over het algemeen lekker in zijn vel zit maar die wel luistert wanneer nodig.
Hij moet zeker in staat zijn om te ontdekken en ondeugend en eigenwijs te zijn maar luisteren wanneer nodig en beleefd etc.
Van de week stond hij bv weer achter mijn televisie om hem door de kamer heen te duwen. Ergens lig ik in een scheur maar het is gewoon hartstikke link.
Juist omdat het zo makkelijk en geweldig gaat nu wil ik dat graag zo houden en ja ik weet dat er nog zoveel fases komen en juist daarom een boek zou fijn zijn.
Niemand bekend met "En als we nou weer eens gewoon gingen opvoeden" ?
Of dat Ogilvie geval?
vrijdag 25 november 2011 om 21:08
vrijdag 25 november 2011 om 23:37
Gordon is in principe voor elke leeftijd geschikt, maar zijn 'eigen' boek is meer geschreven voor ouders met wat oudere kinderen. Die van Jantine Peeters (of Peters?) is specifiek voor jonge kinderen, dreumesen, peuters en kleuters. Maar de manier van communiceren gaat op voor elke leeftijd (ook voor volwassenen).
Jan Gurtz ken ik niet, sorry Edit, even bij Bol.com gelezen, 't klinkt wel alsof hij het met Thomas Gordon had kunnen vinden (als je 'het einde van de opvoeding' bedoelt)
Jan Gurtz ken ik niet, sorry Edit, even bij Bol.com gelezen, 't klinkt wel alsof hij het met Thomas Gordon had kunnen vinden (als je 'het einde van de opvoeding' bedoelt)
zaterdag 26 november 2011 om 09:42
Dank je alisan en wen !
Ik heb dat boek van die jantine opgezocht maar er werd niet zo positief over geschreven.
Die mr gurtz is wat zweriger ( hoe schrijf je dat? ) volgens mij.
Klinkt wel als leuk voor het kind lekker vrij enz maar is het dan nog wel zo dat je kind luistert? Niet dat als ik ergens ben en het is nodig nee te zeggen hij me zo aankijkt van ? NEE? Was dat?
Ik heb dat boek van die jantine opgezocht maar er werd niet zo positief over geschreven.
Die mr gurtz is wat zweriger ( hoe schrijf je dat? ) volgens mij.
Klinkt wel als leuk voor het kind lekker vrij enz maar is het dan nog wel zo dat je kind luistert? Niet dat als ik ergens ben en het is nodig nee te zeggen hij me zo aankijkt van ? NEE? Was dat?