Gezondheid alle pijlers

Tips tegen misselijkheid?

21-11-2011 14:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een maand of 4 elke ochtend misselijk (en ben neit zwanger). De artsen dachten dat de misselijkheid samenhing met een chronische blinde darm ontsteking, maar dat was niet zo. De blinde darm is er inmiddels uit, maar de misselijkheid blijft.

Ik krijg volgende week een gastroskopie om te kijken waar het vandaan komt. Het lijtk wel alsof het steeds erger wordt, sinds woensdag ben ik overdag misselijk en trekt het niet meer weg.

Als ik niet eet is het wel beter, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing, want dan krijg ik buikpijn van de honger en verzwak ik nog meer.

Is ier iemand die tips voor me heeft? Want het nog anderhalve week zo volhouden is wel hee lang.
Wat het beste helpt tegen misselijkheid is pepermuntolie, of pepermuntjes met de echte olie er in. Als je dat eet ben je er binnen de kortste keren van af.
met tegenzin eten?
Pepermuntjes vind ik hier niet denk ik, maar pepermuntolie is een goede tip, dank je wel!
Klachten kunnen ook wijzen op een koolmonoxidevergiftiging...
Okugest van VSM

Domperidon werkt hier het beste. Ik ben jaren lang heel vaak misselijk geweest en dat was voor mij het enige middel dat hielp. Jaren geleden kon je het bij de drogist halen, tegenwoordig alleen nog maar bij de apotheek

.
Eet eerst een boterham bijvoorbeeld voordat je op staat uit bed. Kleine slokjes cola helpen ook voor de misselijkheid.
quote:pompedom schreef op 21 november 2011 @ 14:11:

Pepermuntjes vind ik hier niet denk ik, maar pepermuntolie is een goede tip, dank je wel!Je moet het wel verdunnen hè, anders valt je tong er af. 4 druppels op een half flesje lauw water en dan goed schudden en snel op drinken. Het is vies, dat je het weet.
quote:Cateautje schreef op 21 november 2011 @ 14:19:

[...]

Je moet het wel verdunnen hè, anders valt je tong er af. 4 druppels op een half flesje lauw water en dan goed schudden en snel op drinken. Het is vies, dat je het weet.

Kan je er niet thee van maken?

afvallende tongen: nooit grappig
quote:SeptemberGirl schreef op 21 november 2011 @ 14:25:

[...]

Kan je er niet thee van maken?

afvallende tongen: nooit grappig Nee, daar is het te sterk voor. Het is geconcentreerde etherische olie, dat is de ziel van de plant, dat werkt veel sterker dan blaadjes.
Ok danke jwel catautje, ik zal even in de drogist kijken.

Domperidon heb ik volgens mij, maar het hielp niet vond ik. Misschien maar weer consequent gebruiken.

yezka, hoe ben je erachter gekomen dat je koolmooxide vergifteging had? Ik ben al misselijk lang voordat ik de verwarming aan heb (heb een gaskachel)

SG, kan je de werkzame stoffen opzoeken? Ik woon in Oostenrijk, VSM is hier niet, maar wel vergelijkbare dingen.

Ik heb wel honger hoor, niet dat ik tegen mijn zin in eet.

Salie thee helpt trouwens niet, dat heb ik al heel vaak geprobeerd.
gember schijnt goed te werken tegen misselijkheid...misschien een kopje gemberthee? Stukje gember in een glas en heet water eroverheen en even laten trekken. Sterkte!
Je kunt controleren of er sprake is van CO door een CO-melder te kopen (bij doe-t-zelf-zaken) en/of arterieelbloed te laten prikken (wat overigens best wel pijnlijk is).

Vergeet ook niet dat een kaskachel/gevelkachel/CV/geiser ook CO kan produceren als hij op de waakvlam staat.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je klachten door iets anders veroorzaakt worden.
anoniem_131021 wijzigde dit bericht op 21-11-2011 16:00
Reden: meer info dan nodig
% gewijzigd
Wat vervelend en wat eng lijkt me dat!

Iig heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Mijn kachel stond ook neit op de waakvlam, maar het zou natuurlijk de geiser in de badkamer kunnen zijn.

Als er volgende week niks uit komt kan ik zo'n CO melder kopen en mijn huis eens afgaan.
Ja. Verstandig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven