De Prikbitches

02-11-2011 16:03 2920 berichten
Het nieuw topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Pop hoe is t met je ?
hier weer gedoe: door de puregon komt de eisprong echt dagen eerder zoals het er nu naar uit ziet. Dat is erg k. voor onze planning want mijn vriend heeft een nieuwe baan en zit in een opleidingstraject en kan echt niet weg tussendoor.

Ik had gisterochtend een follikel van 16 en van 13 mm. Moest 's avonds nog 100 IE puregon spuiten. De ovulatietest was gisterochtend, gisteravond en vanochtend negatief. (heb normaal bij ongeveer 16 mm de eisprong). Nu heb ik morgenochtend weer een follikelmeting. En het enige wat ik kan hopen is dat de ovulatietest pas morgenmiddag positief is zodat woensdagochtend de inseminatie plaats kan vinden. Maar dan moeten we wel als eerste bij het lab ingepland worden woensdagochtend en dan hoop ik dat ik het potje in mag leveren, in plaats van m'n vriend. Heeft iemand daar ervaring mee? Mag dat? Omdat je toch ook moet tekenen voor het inleveren?

Tsjonge wat een gedoe. Volgens m'n eigen planning zou de ovulatie pas vrijdag zijn en dat kwam perfect uit met de planning van m'n vriend, en nu ineens wordt alles versneld.. . Zou ik anders niet erg gevonden hebben maar komt nu echt slecht uit! Straks heb ik de hele maand voor niks gespoten (kunnen natuurlijk ook gewoon zelf een poging tussen de lakens wagen..maar goed....)
Ks, wat n gedoe... bij ons in t zkhs moet de man zelf inleveren, maar kun je niet vragen of hij een toestemmingsbriefje mag meegeven ?

En dan met handtekening en zijn legitimatie, misschien mag dat wel.

Ik hoop dat t allemaal nog gaat lukken, !
Ooh..wat zijn jullie lief allemaal! Bedankt voor al jullie reacties.

Heeeeeel fijn.

Ik voel me rot, ben aan het werk. Maar kan me maar slecht concentreren. De zaadkwaliteit was zo goed deze keer, dat ik er echt een goed gevoel bij had. En ik had zo gehoopt dit jaar nog zwanger te zijn. Die kans wordt steeds kleiner..

Ik weet ook wel dat dat 'pas' IUI nr. 2 was, en dat we nog 1 mogen, dan een gesprek en dan misschien nog wel 3x (als zaad zo goed blijft) en dat er dan nog IVF/ICSI-kans is.

Maaaaaar.. het verandert niets aan m'n rotgevoel. Ik ben bang, verdrietig. Ik wil NU zwanger zijn. Ik ben bang dat mn vriend het hele ziekenhuisgebeuren niet meer wil. En dat het daardoor niet lukt. Bang dat ik afglijd, depressief word. Ik voel me gewoon rot. Heb zoveel zelfmedelijden dat ik er ook wel weer om moet lachen. Maar moet vooral huilen. Niet op mn werk hoor. Maar het lege, nare overheerst.

Schoonzusje loopt op alledag, en hoorde dit weekend dat mn nichtje zwanger is van de derde. Dus zie ook enorm op tegen kerst, dat vieren we met dat gedeelte van de fam. Wij zijn dan de enige zonder kinderen. Bleh! Bleh.

Zo. Genoeg geklaagd. Ik ga zo even naar de Appie, doos tampons halen (waren bijna op, maar wilde geen nieuwe kopen in de wachtweken, dat vind ik 'de goden verzoeken'. Ja ben erg goed in mezelf gek maken.. ik weet het). En een flinke reep cote dór. Vanavond een date met de bank en tv.

Kaetje bijna verlof? EDC en Girafje, jullei zorgen voor een geode afsluiting van deze wachtweken hoor!!

Karan, Ramiaatje, hebben jullei al familie / vrienden ingelicht?

Floortje, hoe is het met je? Al stappen ondernomen over je financien?

Magic, jij moest toch vandaag voor de cyste? En??

Voor de anderen: een lieve groet! Ik denk aan jullie!
quote:ramiaatje schreef op 21 november 2011 @ 15:48:

Ks, wat n gedoe... bij ons in t zkhs moet de man zelf inleveren, maar kun je niet vragen of hij een toestemmingsbriefje mag meegeven ?

En dan met handtekening en zijn legitimatie, misschien mag dat wel.

Ik hoop dat t allemaal nog gaat lukken, !

Oh.. ks, wat rot dat de planning zo loopt! WIj hebben dat ook eens gehad. Vriendlief kon echt heel moeilijk vrij nemen. Maar ik mocht het echt niet brengen, ook niet met briefje. Het moest echt persoonlijk. Uiteindelijk heeft hij toch vrij genomen, en is zelf gegaan. Maar mén, wat een stress (vooral bij mij.. ik dacht op een gegeven moment dat vriendlief niet wilde, dus tranen, etc.. ja hormonen.. bleh!).

Kun je niet even bellen naar het IVF-lab, misschien zijn er bij jullie andere afspraken? Wel heel fijn dat er twee follikels groeien!!
Speciaal voor Pop een dikke en ik moest zo aan een blogger denken door je laatste post. Hierbij haar blog:

Step 1: Expect arrival of your period

Step 2: Check toilet paper hourly

Step 3: Feel slightly hopeful when your period is 30 minutes late

Step 4: Keep checking toilet paper hourly

Step 5: Light spotting

Step 6: Insert swear word

Step 7: Begin crying on the toilet

Step 8: Random thoughts include: “Is this really my period or is it implantation bleeding?”

Step 9: You still remain 1% hopeful but you just know it’s over

Step 10: Check toilet paper again

Step 11: Bleeding gets heavier. Infertile sobbing and runny nose begins

Step 12: You don’t have any tampons/pads because you refused to buy them last month. Run to store

Step 13: Another pair of underpants ruined

Step 14: More tears and increased moodiness begins. Husband/partner doesn’t understand why you’re crying on the toilet seat

Step 15: Call fertility clinic and sob into the phone… “Hi, it’s Infertile (insert your name). I’m calling on my Day One….”

Step 16: Screw you, Folic Acid pills. You are not taking any this week

Step 17: Buy a large decaf highly caffeinated coffee, chocolate and a bottle of wine. Enjoy

Repeat next month.

The Period. Punctuation for the end but also meaning a new beginning and starting fresh.

Met dank aan Ginger voor de geweldige link 999 reasons to laugh
Ks, wat een gedoe zeg! Ik hoop dat het woensdag kan. Zo jammer dat je je lichaam niet zo kan sturen he? Succes!
Annali hoe was het vandaag bij de gyn?
Haha Dolfijntje, zo herkenbaar dat stukje wat je postte. Hele leuke blog dat!

19 dec dus naar de gyn. Duurt nog even, maar lijkt me inderdaad wel fijn, even 'niks'.

Hier gaat lichamelijk alles best wel weer goed. Heb alleen nog wat last van mijn buik als ik veel heb gelopen. Merk dat ik mentaal nog niet helemaal de oude ben, ik kan heel weinig hebben en huil ook snel. Zo lang ik afleiding heb gaat alles prima, maar zodra ik alleen ben, ga ik piekeren.

Pop, een dikke voor jou!! Zo balen....

Karan, fijn dat je nu wel terecht kunt!

edc en giraffje, ik duim nog even door...

KS, hopelijk lukt alles! Lastig he, zon geplan steeds...

MagiC, hoe gaat het bij jou?
Eva, heb je nog een gesprek gehad met de gyn over de volgende poging? Hoe jullie het anders gaan doen? En kan je nu je werk wel doen dan, met al dat tillen?

Kan je je ei kwijt thuis? Lekker uithuilen of schreeuwen? (soms ook erg lekker )
Oh kreeg trouwens net een telefoontje van de gyn. Ze heeft volgende week een plekje voor ons gecreëerd, geweldig toch! Dus volgende week er al heen en ik kan ik al mijn vragen kwijt.

Ben toch wel erg benieuwd hoe het bijvoorbeeld met mijn endo is (is ook alweer 2,5 jaar geleden dat ik daar aan ben geopereerd...) en zo heb ik nog wel een hele lijst met vragen.
Dolfijn, ik heb een telefonisch gesprek gehad met de arts, volgende poging moet ik 100 eenheden puregon spuiten ipv 150 eenheden gonal f.

Mijn werk lukt wel hoor. In overleg met collega's gaat het prima, doe bijvoorbeeld geen 2 'zware' clienten achter elkaar. Ik werk 75%, en daarvan doe ik ook nog eens 30% kantoor werk. Dus echt heel veel dagen achter elkaar dienst heb ik niet, dat scheelt.

Ja, kan goed mijn ei kwijt hoor, alleen is mijn man heel oplossingsgericht en kan heel goed relativeren, terwijl ik soms gewoon even lekker wil zeuren!! Maar dat snapt hij steeds beter
Oh wat fijn, dat je gyn belde! Lief ook! Ik hoop dat je duidelijke antwoorden krijgt.
even een zwaai van mij en een dikke knuffel voor alle lieve meiden die hem hier nodig hebben...

Manlief en ik zijn bezig met pittige brief naar uitkeringsinstantie, hopelijk helpt dat. We krijgen ook nog 2 getuigschriften van 2 werkgevers die hun best voor mij willen doen. Dan is het afwachten en duimen dat ze een beetje menselijk zullen zijn. Zo niet dan hebben manlief en ik een noodscenario waar we het mee zullen redden tot ca 1 juni maar wat niet echt leuk zal zijn. Ach ja als het zo is dan is het zo en dan zullen we daar wel weer mee leren leven. We krijgen in ieder geval eind van het jaar het allermooiste cadeau ooit en dat geluk is niet in geld uit te rekenen of te beschrijven. Dat realiseren we ons ook heel goed!

Pop dikke dikke knuffel voor jou persoonlijk!

EDC oh wat duim ik voor jou, ik maak graag plaats hoor op het middelste bankje of je komt maar op schoot!

KS dat plannen is ook superirritant en totaal niet spontaan. Ik herken het zo, met mijn onregelmatige werk was het ook echt niet handig..

Dolfijn, wat fijn zo'n meedenkende gyn!

Karan en jij een meedenkende huisarts. 1 jan is idd wel erg laat, dat lijkt me geen goede optie. Gelukkig nu dus al 1 dec, dat is echt snel! Voel je je goed?

Yamuna hoe is het met jou?

Eva en dan maar hopen dat je met 100IE mooie eitjes maakt! En dan vooral een normale hoeveelheid!

CC wat spannend zeg, en wat fijn 6 mooie follikels. Op naar 1 mooie baby!

Ik ben overdag nu even niet online, computer is nog steeds stuk dus ben afhankelijk van manlief zijn werklaptop. Dus geen zorgen meiden, niks aan de de hand hier alleen wat technische problemen!

xx Floortje
Pop, voel met je mee. Succes op de bank vanavond, neem het er lekker van!

Ks, wat een stress. Dat wil je er ff niet bij hebben! Hoop dat jullie een oplossing vinden.

Dolfijn, dat is een meevaller in deze voor jou donkere dagen Fijn dat je je vragen snel kunt stellen.

Ik duim ook voor Edc, Giraffje en Groupie. Zet 'm op meiden!

Hier idd blij dat er meer gegroeid is. Donderdag de punctie. Weet nog niet hoe laat. Merk vooral met lopen wel dat ik "zware stokken" heb net als jij Eva.

Ben kalm, maar voelt ook nog steeds onwerkelijk. Alsof het niet om mij gaat. Maar dat voelt donderdag vast wel anders
dag allemaal!

wat is het toch allemaal herkenbaar wat hier allemaal geschreven wordt. soms voel ik me in dit proces erg eenzaam en vind het erg dat ik me zo depressief voel.

gister mezelf bij elkaar geraapt en gaan hardlopen. was ver van huis en stond ineens in t weiland, mistig, koud en eenzaam. overviel me echt de leegte even. vriend gebeld en kwam me halen. zegt dan dat ik door moet zetten en niet moet toegeven. alleen dan ga je je beter voelen.. wel meoilijk.

feestdagen, kerst, ben ik gelukkig veel aan het werk. vieren het alleen met ons gezin. mijn moeder weet hoe erg ik kerst vind en stelde al voor om uit eten te gaan. andere omgeving doet goed.

heeeeerlijk weg met de feestdagen dolfijn!!

floor, verloskundige? wat een pittig beroep als je in de MM moet stappen! welk land woon je ?

pop, klote...!!!!!!!

banner is er nog zie ik..

zwaaai naar iedereen!
lolaM, ook dan maar een knuffel voor jou, valt allemaal niet mee he.

Ik woon in Zweden, prachtig land en over het algemeen heel sociaal alleen nu hopen dat ze dat voor mij ook zijn.

Of het moeilijker is om de mmm in te stappen als verloskundige weet ik natuurlijk niet goed, ik weet niet beter. Ik vond de hele mmm wel heel zwaar. Zag enorm op tegen ivf ed. Toch heb ik mijn vak altijd het allermooiste gevonden wat er is, alleen soms wel erg confronterend. Maar over het algemeen kon ik daar wel goed mee omgaan. Het lastigst vond ik wanneer er sprake van van sociale problematiek, dus mensen die kinderen krijgen en er eigenlijk niet voor kunnen/willen zorgen. Dat is dan heel erg zuur zeg maar...

Ik ben een beetje blij, blijkt dat we redelijk wat data op diverse usb sticks hebben staan, dus als de laptop niet te redden is zijn we niet alles kwijt. Wel veel maar niet alles...
voor Dolfijn en pop en iedereen die er 1 kan gebruiken.

Wat een heerlijk vooruitzicht Dolfijn, lekker weg met de feestdagen.

Karan, 1 december al een afspraak, top! Fijn dat de HA dat voor je heeft geregeld. Wij hebben ook een fijne mbt het traject waar we inzitten, dat bleek vorige week maar weer met het medicatiegedoe.

Hier vandaag begonnen met ovulatietesten zodat ik mijn eisprong iig niet kan missen. Wil onze kansen volledig benutten uiteraard.
Speciaal voor Pop:

Heb veel aan je gedacht en blijf voor je duimen meid.

Hopelijk helpt de reep chocolade een klein beetje en kun je weer vol goeie moed op naar de 3e poging!
Boem en Dais, TNX!! Wat lief dat jullie hier komen voor mij! Raak er ontroerd van, zo lief!
KS, ik ging heel vaak het zaad inleveren van mijn man. Ik weet niet meer of ik dan een ponsplaatje van hem mee moest hebben maar het was nooit een probleem. Hij ging eigenlijk altijd gewoon werken behalve als de IUI in een weekend viel. Hij produceerde dan thuis en ik nam het op mijn lichaam (tussen de borsten bijvoorbeeld) mee naar het ziekenhuis. Warm houden is wel belangrijk.

Dolfijn fijn dat je toch vrij snel terecht kan.

Karan voor de schrik.

En natuurlijk een hele dikke voor Pop.

En een extra voor iedereen!
quote:kaetje schreef op 21 november 2011 @ 22:46:

Hij produceerde dan thuis en ik nam het op mijn lichaam (tussen de borsten bijvoorbeeld) mee naar het ziekenhuis. Hihi! Tussen mijn miezerige borstjes zou het zo naar beneden donderen!

Karan: voor de schrik!

Dolfijn: fijn dat je toch redelijk snel terecht kan!

Pop, een dikke voor jou!! Zo balen....

Edc en girafje, ik duim nog even door...

Hier gaat het momenteel niet super. Ben nog steeds héél misselijk (of had ik dat niet verteld?). Gisteren kwam de huisarts om te kijken hoe het ging en hij vond het er niet goed uitzien en stuurde me door naar het ziekenhuis. Allerlei onderzoeken gehad. Met het kindje is alles goed! Alleen had ik uitdrogingsverschijnselen. Ben inmiddels weer thuis en heb nu andere medicijnen gekregen (schijnen heel sterk te zijn) en een maagbeschermer tegen het spugen. Nu maar hopen dat dit voorlopig het laatste ziekenhuisbezoekje was.

Verder een dikke voor iedereen die 'm kan gebruiken!
@Ks, ik lever ook altijd het potje in. Onderwijl parkeert vriend de auto :-). Geen probleem, geef gewoon zijn ponsplaatje erbij af.
Wat is het hier vreselijk stil vandaag.

Zelf heb ik ook erg weinig te melden, enkel dat ik morgen een belafpraak heb met het UMCU tussen 13.00 en 14.00uur.

En dat ik vrijdag naar mij HA moet. De laatste maanden heb ik namelijk de tweede helft van mijn cyclus pijnlijke borsten.

En dit wordt steeds erger en het is nu gewoon zo extreem, dat elke beweging (of zelfs geen beweging) pijnlijk is. S'nachts slaap ik slecht omdat ik niet eens meer weet hoe ik moet/kan gaan liggen zonder pijn.

En ppff daar wordt je zo moe van de hele dag die pijn.
Zeker rustig hier

Pop voor jou een extra Het is ook allemaal stom en verdriet dat overheerst is ook niet gek. Hopelijk heeft chocola geholpen en kan je vol goede moed naar poging 3.

Ks balen dat de planning zo loopt! Hier was het ook altijd een gezoek naar hoe te regelen, gek werd ik ervan. Heb je inmiddels een positieve test gehad?

Dolfijn heel herkenbaar die blog! Hoe is het met jou? FIjn dat de gyn eerder tijd heeft.

Eva zo herkenbaar mijn man is ook oplossinggericht, soms zo irritant als je gewoon even wilt zeuren. Fijn dat je gyn hebt gesproken over de volgende poging. Weet je wanneer die ong is of heb ik er over heen gelezen?

Floortje ik duim dat jullie brief gaat helpen!

Blogbabe wat naar dat je je nog steeds zo misselijk voelt.

Ikke dat is niet fijn dat je elke keer zo last van je borsten hebt, zeker niet als dat de hele dag en nacht door is. Hopelijk kan er iets aan de pijn gedaan worden

Hier gaat het nog goed, of te wel niet ongesteld. Durf nog steeds niet zo te hopen, maar komt nu toch wel dichtbij. (wel al dagen last van hele lichte zeurende hoofdpijn, vermoeiens is dat!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven