De Prikbitches

02-11-2011 16:03 2920 berichten
Het nieuw topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Verdorie, Dolfijn, ik durfde vorige week niet hier te lezen om te zien of deze poging gelukt was. Ik ben met zwangerschappen nogal bijgelovig en had het gevoel dat als ik deze week pas zou kijken, het vast wel gelukt zou zijn, maar helaas niet dus. Ik leef zo met je mee

Hopelijk doet een "verse"poging straks wonderen voor jullie. Zeker als jullie heerlijk tot rust gekomen zijn in Londen en Parijs!

Blog, hopelijk is de misselijkheid met de nieuwe medicijnen snel verleden tijd. Sterkte!
Ach lieve CD, wat lief van je! Je testen liggen hier nog en zijn houdbaar tot 2013 zag ik, dus ik heb nog even gelukkig.

Blog, sterkte met de misselijkheid en Girafje, je maakt het wel spannend!

Ikke, ik heb dat ook gehad. Altijd de 2e helft zulke pijnlijke borsten. Trap op lopen was een crime en deed ik ook altijd met handen op mijn borsten. Verder een sportbh zodat er maar geen beweging in kwam. Ik ben toen gediagnosticeerd met mastopathie, maar daar is niks aan te doen. Nu heb ik er gelukkig geen last meer van dankzij de acupunctuur. Dus misschien is dat iets voor je? Sterkte hoor want ik weet nog dat het echt pijn deed.
Hallo, mag ik meeschrijven? ik ben Beetjegek en heb PCO en sinds 6 dagen aan de puregon, Clomid deed niks meer hoewel ik mijn eerste kind ook met Clomid gekregen heb..

Maandag mijn eerste echo gehad en was nog weinig activiteit, nu donderdag weer, hoop dat er dan meer te zien is!
Beetjegek: tuurlijk mag je meeschrijven! Welkom! Je hebt dus al wel een kind ondanks de PCO, dat biedt hoop!!! Ik heb ooit ook Puregon gebruikt. Bij mij hiep dat ook beter dan Clomid. Hopelijk geldt voor jou hetzelfde.
he dames,

Dolfijn ik weet niet meer of ik het gezegd had, maar ik is klote en niet eerlijk allemaal.

POP jammer van deze poging. Ga je nu de 4de pogina doen met ondersteunig van hormonen of deed je dat al?

Karan ik weet van mijn huisarts dat zij als ze willen inderdaad vaak eerder een afspraak kunnen regelen dan wij. Mooi dat hij dit gedaan heeft.

KS ik heb tot nu toe ook altijd de potje ingeleverd. Mijn vriend vind dit het meest verveeld. Voor de rest gaat hij altijd mee. Ik heb het net zoals kaetje tussen mijn borsten meegenomen. Mijn vriend krijgt ook vrij van zijn werk voor onze behandelingen omdat we het samen doen ook al onderga ik de behandeling.

Ik had eigenlijk gisteren mijn eerste uitgangsecho, maar ivm een begravenis was die verplaatst van 's middag naar 's ochtends. Door mis comminuatie hebben wij 's middag 30 minuten voor jan lul zitten wachten. Niemand die er wel waren wist waar iedereen was, dus na veel bellen een afspraak gemaakt voor vanmorgen. Vanmorgen wel mijn echo gehad, waarbij ik 3 follikels had van elk 10 mm. Nu mag ik vrijdag terug komen en dan waarschijnlijk maandag de inseminatie, alleen heb ik het gevoeld dat het dan te laat is. Omdat ik bij een wat kleiner ziekenhuis loopt hebben ze in het weekend geen inseminatie, dus heb nu het gevoel dat ik deze maand er naast grijp. Heb ze nu een mail gestuurd met de vraag of het niet anders kan. Volgende maand ivm kerst/oud en nieuw zal ook al niet door gaan moet het nodig zijn waarvan ik natuurlijk hoop dat het niet nodig is. Hoe snel groeide jullie follikels?

Ik doe trouwens IUI zonder hormonen behalve om de eisprong op te werken.

beetjegek welkom

giraffe ik hoop voor je dat het nog een maand of 8 uitblijft

blogbabe ik hoop dat de tabelten wel een beetje helpen.
Beetjegek welkom!

Leoni, follikels groeien ongeveer 2 mm per dag en rond de 18-20 spreken ze de pregnyl af. Dus als je vrijdag terugkomt dan zullen ze zo'n 16 zijn en dan ws zaterdagavond pregnyl spuiten zodat maandag de iui is. Perfect op tijd dus!

Ik loop ook in een zkh waar er in het weekend geen lab open is zodat er geen iui kan worden gedaan. Daardoor heb ik 4 keer een iui misgelopen omdat mijn eisprong net in het weekend viel. Ik kreeg toen wel altijd de pregnyl en huiswerk mee Was wel altijd flink balen. Ik hoop dat je cyclus goed meewerkt deze maand!
Hallo allemaal,

Tijdtje niks meer van mij gehoord. Het deed te veel pijn.

Ben weer begonnen met de derde poging en heb de funtie al gehad. Had 10 eitjes 8 bevrucht en 5 waren er goed.

Er zijn er donderdag hebben ze in Gent 3 eitjes geplaats.

Volgende week woensdag testen. Denk zelf dat het weer niet gelukt is. ZIe dat de kans ook minder wordt ben 38 jaar en het innestelen is dan heel moeilijk. Ik heb nu al heel veel pijkpijn als of ik ongesteld moet worden. Is wel snel ik werd altijd de dag van de uitslag of dag daarna ongesteld.

Ik mailde eigeijk voor

Sawasdee ik heb nu 3 keer ifv/ icsi/tesse gedaan.

Ik doe het in Gent en inderdaad in Nederland doen er maar twee ziekenhuizen het. Wij hebben voor Gent gekozen omdat ze daar verder zijn. Prof.. dr. Jan Gerris heeft heel veel onderzoek gedaan met icsi /tesse.

Mijn man heeft 4 maanden op wachtlijst gestaan voor opperatie en naar dat zijn zaad uit bijbal werd gehaald kon ik een week later ook beginnen met ifv. Helaas twee keer mislukt.

In Nederland had ik meer dan een jaar moeten wachten helaas was dat te laat. Door mijn leeftijd. Hoop dat je iets eraan heb.

Dolfijntje wat jammer dat het mislukt is.

Karan gefellicteerd dat het gelukt is.

Heb jij trouwens mee gedaan aan het soet onderzoek.

Ik wel was heel erg leuk om te doen?

Elke dag je echo thuis bekijken en je eitjes zien groeien vond ik wel leuk.
Leoni, we gaan nu voor de derde IUI. Ik gebruik sinds poging één Menopur.

Voor jou spannend deze dagen! Bij mij was er in twee pogingen verschil in groei van follikels: de eerste keer iui was op dag tien, de tweede iui was op dag zestien. Dmv de echo's houden ze de groei goed in de gaten. In mijn ZH is de ivf-afdeling ook in het weekend open, dat is wel fijn!

Ks, vraag het even na hoor!! In mijn ZH moet de man echt zelf zn potje inleveren!!

Ikke, ik heb ook zo'n last van mn borsten de tweede helft van mn cyclus, ik denk van de pregnyl. Echt niet prettig!!

Ben benieuwd wat n arts daar van zegt.

Blogbabe, hoop dat je je snel beter voelt!
Beetjegek, welkom hier!

Brigitte, fijn dat je weer even komt schrijven. Spannend hoor, weer een poging! Poeh 3 eitjes, vind je dat niet eng?? Ik hoop voor je dat het gelukt is deze keer, ongesteldheidsgevoel hoeft niet altijd slecht te zijn, ik hoor heel veel vrouwen die dat gevoel hadden in het begin van de zwangerschap.

Blog, wat vervelend joh dat je zo misselijk bent. Lijkt me echt heel zwaar, en helemaal als je al zon kleintje hebt rondlopen. Mijn schoonzusje had hier ook heel veel last van, bij de eerste kon ze gaan liggen wanneer ze wou (dan werd het minder) maar bij de tweede kon dat gewoon niet altijd. Zelfs met medicatie was het bij haar geen doen. Ze wil nu ook geen kinderen meer, omdat ze dat niet nog eens wil meemaken. Zij had het echt tot aan de bevalling. Ik hoop dat bij jou de medicatie goed gaat werken! Dikke !
Girafje, de chocolade heeft me goed gedaan, heb weer wat meer hoop. Zo kort na de teleurstelling van de menstruatie stort ik in... om nu weer langzaam op te krabbelen.

Hoe is het met jou?? Ik duim hoor! En ook voor edc!

Brigitte, fijn weer wat van je te lezen. Drie embryootjes teruggeplaatst... Spannend zeg! Ik duim hoor!

Cicieta, donderdag de punctie: succes!!

Kaetje, deze week verlof, toch? En houd je daaraan hè! Zal lastig zijn met kleine Ko, maar neem je rust!

Floor, ik hoop dat de papierwinkel succesvol is, en je toch je uitkering krijgt waar je gewoon recht op hebt!
dolfijn volgens was jij de gene die met oud en nieuw naar Parijs ging. Ik weet niet wat je van plan ben, maar hou er rekening mee dat ze in Frankrijk de traditie hebben om op 31 december te gaan eten in een restaurant. De meeste restaurants zijn vol geboekt of gesloten. Ze hebben dan vaak 1 menu wat uit 6 of meer gangen bestaat wat de hele avond duurt. Het is meestal wel gezellig want er is ook muziek en er wordt vaak ook gezongen. Ik heb het nu meerder malen mee gemaakt en vind het echt super leuk zo'n avond.

Ik ben nu zelf ook aan het kijken of ik mijn vriend met een weekend Parijs kan verrassen.

dank jullie voor alle adviezen. Ik heb nu ook een mail geschreven en zal morgen wel antwoord krijgen via de telefoon.
Ik heb zojuist bijgelezen, maar eenmaal bij het laatste berichtje aangekomen ben ik al weer kwijt wat er in de eerste berichtjes stond. Weet alleen wel dat ieder van ons in haar eigen situatie met bijbehorende spanningen en onzekerheden zit. meiden!

Brigitte, dank je wel voor het delen van je persoonlijke ervaring. Nu 3 embryo's terug geplaatst. Spannend. En net wat Eva zegt, het ongesteldheidsgevoel kan ook een beginnende zwangerschap betekenen. Ik hoop het voor je!

Wij hebben voor morgen een afspraak staan. Ben wel bang dat ons vermoeden wordt bevestigd, dat TESE de enige en gelijk laatste mogelijkheid voor ons is en dat we daarvoor naar een ander ziekenhuis zullen worden doorverwezen. Ik houd zelf Gent ook in gedachten (dankzij Karan en Brigitte!). En ook door info op internetnet inderdaad het idee gekregen dat ze in het buitenland al wat verder zijn in kennis en ervaring met TESE dan in NL.

Vanavond vroeg (lees: nu) m'n bed in. Door alle toestanden zoveel hoofdpijn de laatste dagen. Bah.
Zet 'm op Beng!

Lola, wat een moment daar in dat weiland... voor jou!

Wachtbankers, wat spanneeeeeend! Ik blijf duimen.

Brigitte, fijn dat je hier weer even van je af kunt schrijven. Ik duim ook voor jou.

Welterusten Sawasdee!

Leoni, hopelijk weet je snel meer en komt het goed uit.

Ks, wat een toestand. Weet je al meer?

Ikke, fijn dat je al snel een belafspraak hebt.

Floortje, hopelijk helpt jullie brief!

Dolfijn, wat een grappige blog.

Zwaai naar de rest, want forum mobiel.

Meiden, dank voor jullie steun zover. Mag zo de masterprik (Pregnyl) gaan zetten. Ben echt super moe en wil graag slapen dus zit er echt op te wachten. Ben heel benieuwd naar de punctie. Heb in een dwaze bui aangeboden vrijdag een hele dag op mijn nichtjes te passen, maar denk er toch over om mijn ouders als stand-by te vragen. Hoe red ik me hieruit, want ze weten van niets en dat wil ik zo houden...

Ik ga aftellen, welterusten alvast allemaal!
Goedemorgen meiden het struisvogelen is voorbij, ik ben zojuist ongesteld geworden

Was ook nog maar de eerste keer iui en ik had maar 1 eitje, dus de arts zei al dat de kans klein was maar elke kans is er een en je hoopt toch dat jij de lucky one bent.

Giraffe ik blijf voor je duimen.

Voor de rest even een zwaai en een
Edc
edc
Edc
edc balen!!! En tuurlijk heb je de eerste keer ook veel hoop, eindelijk gebeurt er wat.

CC, de masterprik Hopelijk met succes!

Dolfijn

Brigitte, 3 embryootjes, spannend hoor! Wie weet heb je nu buikpijn van een innesteling? Ik ga voor je duimen hoor! Aan wat voor soort onderzoek heb je meegedaan dat je elke dag de eitjes kon zien groeien?

Blog ik denk aan je. Wat een ellende meid. Ik hoop dat de medicatie aan slaat. Ik ga er van uit dat je niet meer werkt? Hopelijk heb je veel hulp in huis en kan je ondanks Blogster veel liggen. Zal voor haar ook moeilijk zijn om haar mama ziek te zien. En voor je man ook niet leuk! Succes met zijn drietjes!

Beetjegek, welkom. Ik heb geen ervaring met Clomid maar reageerde wel altijd goed op de Puregon en soortgelijke prikken.

Beng, lukt het met de ovutesten?

Yam, hoe gaat het?

Ramiaatje, hoe is het met jou? Heb je je eerste echo al gehad? Heb ik dat gemist? Of komt die snel?

En nog even een en een voor iedereen!

Ik moet vrijdag nog lesgeven en dan nog een heleboel proefwerken en so's nakijken. Ik heb de concentratie van een goudvis en na een dagje lesgeven ben ik niets meer waard. Vandaag lekker thuis samen met Ko en morgen thuis terwijl Ko naar het KDV gaat. Hopelijk kan ik me er toe zetten om dan al wat na te kijken. Ik heb er maar weinig fut meer voor...
hee dames, ik heb me vergist eergisteren! Wat het is: ik schijn bij 16mm altijd een positieve ovulatietest te hebben, en daar was ik dus een beetje bang voor. Dat ineens alles sneller zou gaan en dat we dus zouden mislopen deze maand. Maarrrrrr...het is allemaal goed gekomen! Ik ben gisteren nog weer voor een echo geweest. Er waren 2 mooie grote follikels te zien! Yeahh! Ik heb in het ziekenhuis een ovulatietest gedaan en die was een klein beetje positief maar niet heel duidelijk. Dus ik heb gistermiddag voor het eerste pregnyl gespoten (iew...was toch wel weergeven eng, en anders dan met de puregon prikpen), en nu ben ik in het ziekenhuis aan het afwachten tot ze het zaad hebben opgewerkt. Nog 3 kwartier, en dan de inseminatie. Ohh zo spannend. Het was niet zo veel wat m'n vriend heeft geproduceerd vanochtend dus ik hoop dat het voldoende is (pff het is toch wat, hij om half acht even terug- en aftrekken, terwijl elk moment z'n collega op de stoep kon staan, maar hij doet nergens moeilijk over, ook wel heel erg blij mee eigenlijk).

Dus er zijn twee dingen anders deze maand: twee follikels en pregnyl gespoten.

Spannend spannend spannend!!
Edc Balen! En tuurlijk had je hoop, het is een kans en bij elke kans heb je hoop.

Beetjegek welkom hier!

Brigitte wat fijn dat je weer even langskomt. Spannend dat je weer met een poging bezig bent!

Leonie: Bij mij groeide de follikels maar 1 mm per dag, maar volgens mij is 2 mm gemiddeld, dan zou het goed moeten uitkomen bij jou. Spannend!

CC De masterprik haha die is grappig. Heel veel succes!

Kaetje echt de laatste loodjes qua werk voor jou. Succes ermee!

KK hoe is het met jou?

Hier gaat nog goed, struisvogel nog maar even door
Beetjegek welkom.

Kaetje, de laatste loodjes. Kom op je kan het.

Ks. succes voor zometeen.

Giraffje, spannend hoor. de duimen draaien hier nog voor je.

Dolfijn wat jij zegt over je borsten vasthouden als je de trap oploopt doe ik idd ook en ook als ik de trap afloop. Of in me bed wil omdraaien.

ppff, wat wordt je daar moe van. Ik hoop toch wel dat er iets aan te doen is of dat ze iets hebben, waardoor de pijn afneemt, want een paracetemol helpt niet.

Ik zal ook eens info gaan inwinnen over acupunctuur en of en waar dat hier in de buurt mogelijk is.

Weet je hoe dat zit met de vergoeding van je zorgverzekeraar? of moet je het zelf betalen?

Vanmiddag weer een bel-afspraak met het ziekenhuis en is toch wel weer spannend waar ze nu weer mee komen hoor.
Wat een warm welkom! dank jullie wel dames!

Ik ga even bijlezen wie wie is en waarmee bezig en dan ga ik volop meereageren. Voor nu allemaal succes en sterkte! en ik duim mee met de wachtbankers.
Ks succes straks !

Giraf, wanneer mag je testen ?

Kaetje, begint al op te schieten he., rustig aanhoor.

Floortje hoe is t met jou ?

En dolfijntje hoe is t?

Ik heb morgen eerste echo, spannend.
Ramiaatje, morgen dus de echo. Spannend zeg!

KS, wat goed dat je de inseminatie vandaag hebt! En 2 follikels geeft toch weer meer kans. Hopelijk goede aantallen in het zaad hoewel je er natuurlijk maar eentje (of twee ) nodig bent...

Ikke, wat lijkt me dat vervelend, de hele tijd pijn in je borsten! Ik heb nu regelmatig een heel pijnlijk en branderig gevoel in 1 van mijn tepels. Maar ik ga er vanuit dat dat tijdelijk is...

De vergoeding ligt erg aan je verzekering. Als je aanvullend verzekerd bent en je gaat naar een alternatief genezer die is aangesloten bij de juiste beroepsvereniging dan kan je best wat vergoed krijgen. Eventueel kan je je verzekering in december aanpassen zodat je meer vergoeding krijgt in 2012.

Giraffje Struisvogeltje, spannend hoor! Wanneer is het T-day?
Ik wil/moet toch overstappen naar een ander, want waar ik nu zit is echt knudde.

Nog aanraders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven