Jouw mantra's

21-11-2011 19:48 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel: wat zijn jouw mantra's in het leven? Simpele boodschappen die je graag ook aan een ander wilt geven? Waarvan je hoopt dat mensen er even bij stilstaan en hun voordeel mee kunnen doen? Ik trap af:

- zeg gewoon nee als je ergens geen zin in hebt en kijk hoe positief mensen reageren op jouw eerlijke antwoord

- denk niet teveel na over hoe anderen over jou denken. Je kunt het nooit bij 7 miljard mensen goed doen, dus het heeft toch geen zin

- kortom: smaken verschillen. Zelf vindt jij je haakneus misschien niet mooi (en met jou meer mensen), maar andere mensen vallen daar juist op. Focus je op die laatste groep

- denk bij moeilijke beslissingen of vervelende situaties: als ik nou honderd ben en hierop terugkijk, was het dan werkelijk belangrijk? Zo nee, maak het dan ook niet groter dan het is

- voor jou zijn dingen/uiterlijkheden/enz heel belangrijk, maar niemand is zo met jouw dingen/uiterlijkheden/enz bezig als jijzelf. Onzekerheid is dus niet nodig

Ik ben benieuwd naar jullie mantra's
Ik doe niet aan spijt.

Ik vind het heus wel eens jammer hoe dingen gelopen zijn, of hoe ik dingen heb aangepakt. Maar ergens spijt van hebben verandert het verleden niet. Ik probeer wel te leren van het verleden, en stop de energie van "spijt hebben" liever in het leren.
- Zen, meisje, alles zennnnnnnn!

- Het leven is een pijp kaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel, en wie niet zuigt, die krijgt niet veel.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:chartreuse schreef op 21 november 2011 @ 20:16:

Ik doe niet aan spijt.

Ik vind het heus wel eens jammer hoe dingen gelopen zijn, of hoe ik dingen heb aangepakt. Maar ergens spijt van hebben verandert het verleden niet. Ik probeer wel te leren van het verleden, en stop de energie van "spijt hebben" liever in het leren.Eensch! Alles dat ik ooit ánders had kunnen doen, hebben me wel gemaakt zoals ik ben. En ik ben best een leuk wief geworden, dusseh, geen spijt!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
SeptemberGirl:

Ik ben bang voor brand, loslopende honden die bijten en voor nare ziektes. Dat creëer ik nu dus??

(kan ff niet beter quoten ivm mobiel)

Jeee, je moet de diepgang er wel van willen zien hè :-)

Misschien begrijp je het zo beter:

http://www.rayblanchard.c ... fear-you-create-blog.html
Beschuitje bedoelt de selffulfilling prophecy.

Dat klopt in sommige gevallen echt. Als je denkt dat iets niet gaat lukken is de kans groter dat het je ook echt niet lukt.

Met positiviteit bereik je meer.
@ helene31 Precies :-)

Ik bedoelde niet dat ik een heule grote spin kan creëren omdat ik daar bang voor ben, haha
Problemen laten bij wie ze horen.
quote:flip123456789 schreef op 21 november 2011 @ 20:09:

Een mantra is toch iets heel anders, of ben ik nou gek?Maakt toch niet uit, we begrijpen wat ze bedoelt. Toch?
Ik zie veel film-quotes voorbij komen!
quote:BeschuitjeAardbei schreef op 21 november 2011 @ 20:18:

SeptemberGirl:

Ik ben bang voor brand, loslopende honden die bijten en voor nare ziektes. Dat creëer ik nu dus??

(kan ff niet beter quoten ivm mobiel)

Jeee, je moet de diepgang er wel van willen zien hè :-)

Misschien begrijp je het zo beter:

http://www.rayblanchard.c ... fear-you-create-blog.htmlDie bijtende honden wel!
Oh ja!

You can't rush art.

Obviously...
Of je denkt dat je iets kan of niet kan, meestal heb je gelijk.

Thoughts become things, choose the good ones.
All we need is love!
quote:HelpBrand schreef op 21 november 2011 @ 19:52:

Pfoeh, ik heb er meerdere, hier n paar:

- alles zal reg komme

- this too shall pas

- je hebt veel erger overleefd dus ook hier kom je wel doorheen

- rustig blijven, rustig blijven

- pick your battlesHeee... Mijn lijstje...
Mooi lijstje marahbloem
In tijden van stress hoor ik Bob Marley in gedachten zingen.. "Don't worry about a thing, 'cause every little thing is gonna be alliright"
Wees jezelf: er zijn al zoveel anderen.
Assumption is the mother of all mistakes

Being happy is one way of being wise
Niet liefde, maar verdriet maakt blind.
Zennnnnnnnnnnnnnnnn
quote:zammm schreef op 21 november 2011 @ 21:41:

ZennnnnnnnnnnnnnnnnZammmmmmmmmmmmmm
-het is zoals het is

-wie een probleem heeft mag m houden

-slow down you are doing fine

you cant be everything you want to be

before your time

xxx fener
Niet echt catchy die mantra's van jou.
o ja adem in adem uit laat LOSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
quote:rozenstruikje schreef op 21 november 2011 @ 21:44:

[...]

Zammmmmmmmmmmmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven