Indiase vriend Singh

22-11-2011 23:33 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik heb sinds een tijdje een hele lieve vriend die oorspronkelijk uit India komt. In India hebben ze een voor, achter en een kaste naam. maar als ze naar Nederland emigreren dan word heel vaak de kaste naam als achternaam gebruik waardoor je dus heel veel mensen met de achternaam Singh krijgt. Nou lijkt het me leuk om te horen of er meer meiden zijn die een partner hebben met de naam Singh.

Groetjes
Ik niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
net zo zeldzaam als Jansen in Nederland?
@botterblommetje lijkt wel he? Schijnen heel veel jansen te bestaan maar als je ze zoekt dan vind je ze niet :p
Mensen reageren hier over het algemeen anoniem. Laten weten wat de achternaam van je partner is is dan niet zo handig. Singh zal best een gebruikelijke naam zijn in India, zoveel zijn het er in Nederland niet.

Hier kun je het opzoeken.

http://www.meertens.knaw.nl/nfb/

De Nederlandse Familienamenbank geeft informatie over de familienamen in Nederland. Alle 314.000 namen die in 2007 bij de Gemeentelijke Basisadministratie voor 16 miljoen mensen met de Nederlandse nationaliteit geregistreerd zijn, zijn opgenomen. Van de namen met vijf of meer naamdragers vindt u een verspreidingskaart. Daarnaast is ook het namencorpus van de volkstelling van 1947 opgenomen.
Nee heb wel een sing(h)er naaimachine...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
@borderwalk hmmzz niet zo over nagedacht eigenlijk wat betreft de achternaam. Maar bedankt voor je reactie het is niet dat ik echt personen zoek maar was gewoon nieuwsgierig of er hier ook Singhliefjes rond zwerven :d
quote:mali30 schreef op 22 november 2011 @ 23:41:

Heb wel een leerling met die naam. Best een aardig kind. Telt dat ook?
Jaaaaaaa de score is 1 .
Er waren in 2007 2.599 mensen met Singh als achternaam in Nederland dus als de helft man is de kans idd aanwezig dat er iemand op Viva met een Singh getrouwd is, er mee aan het daten is of verloofd is.

Wat wil je met dit topic echt alleen weten of er toevallig meer mensen zijn die hier schrijven en die daten met iemand die Singh heet of wil je er een soort kletstopic over Indiase mannen van maken?
Fijn dat je zo op de hoogte bent Borderwalker. Als kind deden we een spelletje: wie de grappigste achternaam kon vinden in het telefoonboek. Varkenvisser is me nog steeds bij gebleven.

En moet er een duidelijk doel zijn om een topic te openen dan?
Ik kom die naam in zo'n beetje elk boek tegen over Indiase mensen
Ik heb een vriendin die Singh heet. Een gewone vriendin trouwens geen partner.

Haar broers en vader heten ook Singh dus als iemand nog een partner met de naam Singh zoekt?
Ik ken een varkenvisser! Oh mijn god! Dit is geen toeval meer! :D
quote:sunsineplien schreef op 22 november 2011 @ 23:57:

En moet er een duidelijk doel zijn om een topic te openen dan?Nee, maar ik mag me toch wel afvragen waarom je het topic opent? Tis niet bepaald een gebruikelijk onderwerp.
@lotjes86 sorry dat ik krom heb gelegen van het lachen om je achternaam. Forgive me
En die site van het meertensinstituut is serieus leuk/handig. Zo zijn er 975 varkevissers, ze wonen vnl in Katwijk en omgeving. Logisch want: Varkevisser is een beroepsnaam voor een visser op zeevarkens, een benaming voor bruinvissen. De eerste generatie werd nog Varckevanger genoemd
Nee ik ben er geen, ik ken er 1! Niet uit Katwijk maar toch. Ik werk in het onderwijs, dan is het wel handig als je naam vooral niet te vreemd is.
@lotjes86 Op die leftijd is alles grappig wat een beetje raar is.

@borderwalk doe je iets met die site in het dagelijks leven? Ik ga er zeker eens op kijken! Wat betreft de definitie van gebruikelijk: ik heb vreemdere dingen gelezen. Iedereen is anders en iedereen heeft zijn eigen gebruikelijkheden.
Nee hoor, doe niets met die site in het dagelijks leven. Het is gewoon een leuke site. Vooral om even je eigen achternaam op te zoeken.

Het meertens instituut heeft overigens ook een voornamensite:

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
Ja ik heb ooit een stamboom onderzoek laten doen. Ik kwam ergens in duitsland uit. Of ik daar blij mee moet zijn hihi Ik ga morgen eens even kijken in de baas zijn tijd :p
quote:mali30 schreef op 22 november 2011 @ 23:41:

Ik ken ook een Varkenvisser! Een dominee uit Katwijk

.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Tara Singh (Varma).... dat is een vrouw met het uiterlijk van een polderkerel....telt dat ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven