geel water uit de kraan?
woensdag 23 november 2011 om 12:35
toenstraks wilde ik even wat water pakken en zag ik dat het kraanwater gelig was. Ik heb toen ook even boven in de badkamer gekeken en ook hier kwam gelig water uit de kraan. Heb de kranen even laten stromen maar dit hielp niet.. Nu een half uurtje later heb ik nog eens gekeken en is het eigenlijk zo goed als opgelost.
Ondertussen, voordat ik zag dat het water gelig en dus beetje Vies was heb ik een wasje aangezet. Die is over 10min klaar, er is natuurlijk een kans dat ook hier geel water met het wassen of spoelen is meegkomen. Zou ik het wasje alsnog draaien? En weet iemand wat de oorzaak is van dat gele water. Een huisgenote zei dat het misschien wel rioolwater kan zijn. Lijkt me heel sterk aangezien die leidingen etc niet met elkaar toch in verband staan?
Iemand dus een idee wat dat gelige water was of wat er aan de hand is?
Ondertussen, voordat ik zag dat het water gelig en dus beetje Vies was heb ik een wasje aangezet. Die is over 10min klaar, er is natuurlijk een kans dat ook hier geel water met het wassen of spoelen is meegkomen. Zou ik het wasje alsnog draaien? En weet iemand wat de oorzaak is van dat gele water. Een huisgenote zei dat het misschien wel rioolwater kan zijn. Lijkt me heel sterk aangezien die leidingen etc niet met elkaar toch in verband staan?
Iemand dus een idee wat dat gelige water was of wat er aan de hand is?
woensdag 23 november 2011 om 12:43
woensdag 23 november 2011 om 12:45
Het moet wel heel gek gaan wil het rioolwater zijn, dan heeft iemand stiekem alle leidingen in huis omgelegd namelijk.
Grote kans dat er werkzaamheden zijn geweest aan de waterleiding in de buurt. Meestal vindt je dan een paar dagen van te voren wel een briefje in de brievenbus waarop staat dat je de kraan even moet laten stromen voordat je het water weer gebruikt, precies zoals jij al hebt gedaan dus. Vraag even na bij het waterleidingbedrijf, of bij de buren.
Was zou ik ook opnieuw aanzetten.
Grote kans dat er werkzaamheden zijn geweest aan de waterleiding in de buurt. Meestal vindt je dan een paar dagen van te voren wel een briefje in de brievenbus waarop staat dat je de kraan even moet laten stromen voordat je het water weer gebruikt, precies zoals jij al hebt gedaan dus. Vraag even na bij het waterleidingbedrijf, of bij de buren.
Was zou ik ook opnieuw aanzetten.
woensdag 23 november 2011 om 12:46
woensdag 23 november 2011 om 12:49
Lol, wij hebben hier jaaaaren gelig water gehad. Dat had te maken met bepaalde kleurstoffen? die nog niet uit het water gefilterd waren.
sinds begin dit jaar hebben we normaal water, en ik vind het nog altijd wonderbaarlijk, helderblauw water in de badkuip, in plaats van geel/bruinig.
Ach ja, aan mijn opmerking heb je niets, maar ik moest het wel even kwijt
sinds begin dit jaar hebben we normaal water, en ik vind het nog altijd wonderbaarlijk, helderblauw water in de badkuip, in plaats van geel/bruinig.
Ach ja, aan mijn opmerking heb je niets, maar ik moest het wel even kwijt
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
woensdag 23 november 2011 om 12:53
woensdag 23 november 2011 om 12:54