Apps voor telefoon kind

12-04-2026 10:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor haar verjaardag geef ik mijn nichtje haar eerste mobiele telefoon. Uiteraard is dit in overleg met haar ouders.
Haar ouders zijn op dit gebied niet zelfredzaam, dus ik wil een compleet ingestelde telefoon geven.
Heb er al 1 gekocht (simpel model Samsung) en een abonnementje is ook zo geregeld, maar ik loop een beetje vast bij de apps.
Ik wil sowieso iets van ouderlijk toezicht erop zetten. Waarmee ingesteld kan worden hoeveel tijd ze per dag op haar telefoon kan en dat ze niet zelf apps erop kan zetten. Ook heeft ze de neiging om op YouTube filmpjes te kijken die niet geschikt zijn voor haar. Weet iemand of je dat kunt afschermen? Andere optie is dat het makkelijk te controleren is wat ze heeft gekeken.

Daarnaast een app waarmee ze haar telefoon terug kunnen vinden. Misschien is life360 het handigst? Dan kunnen ze haar ook volgen, maar als ze haar telefoon verliest kijken waar die is?
Ik neem aan dat je dan account moet maken en die app dan dus ook bij mijn schoonzus op haar telefoon moet worden gezet?

Als ik nog iets handigs vergeet dan hoor ik het natuurlijk ook graag :)
Life 360 zou ik alleen doen in overleg met kind.
Verder zou ik niet weten welke apps.
Froezel2 schreef:
12-04-2026 10:18
Life 360 zou ik alleen doen in overleg met kind.
Verder zou ik niet weten welke apps.
Gaat life360 verder dan kunnen zien waar telefoon is? Want met find my Samsung lijkt het me in theorie ook mogelijk om kind te volgen, als je kunt zien waar de telefoon is?

Kunnen zien waar de telefoon is, is niet onderhandelbaar, kind verliest altijd alles dus anders is telefoon na een week voorgoed kwijt.
Alle opties die je wil kunnen met family link. Deze moet je dan wel beheren via of jouw eigen telefoon of via de telefoon van haar ouders.
Terug van weggeweest
Ditishet25 schreef:
12-04-2026 11:09
Alle opties die je wil kunnen met family link. Deze moet je dan wel beheren via of jouw eigen telefoon of via de telefoon van haar ouders.
Ah dat klinkt top, ga ik me verdiepen in die app!
Ik ging er al vanuit dat het beheerd moet worden op een andere telefoon. Zal met schoonzus overleggen wat haar het handigste lijkt.
Sowieso kan je in haar YouTube account natuurlijk een leeftijdsgrens instellen.
Everything is possible for the one who believes.
Wij hebben heel veel gedoe gehad om van Familylink af te komen dus daar zou ik wel even goed naar kijken.
Moiren schreef:
12-04-2026 14:47
Sowieso kan je in haar YouTube account natuurlijk een leeftijdsgrens instellen.
Ik heb zelf geen kinderen en hier nog nooit van mijn leven naar hoeven kijken, dus ik had geen idee.
Ik ga ernaar kijken, maar weet niet zeker of het gaat werken. Ze kijkt namelijk geen enge filmpjes ofzo, maar ze is gefascineerd door criminaliteit. Ik weet niet zeker of die dan ook door zo'n filter worden tegengehouden. We gaan het zien.
Karrota schreef:
12-04-2026 15:28
Ik heb zelf geen kinderen en hier nog nooit van mijn leven naar hoeven kijken, dus ik had geen idee.
Ik ga ernaar kijken, maar weet niet zeker of het gaat werken. Ze kijkt namelijk geen enge filmpjes ofzo, maar ze is gefascineerd door criminaliteit. Ik weet niet zeker of die dan ook door zo'n filter worden tegengehouden. We gaan het zien.
Niet direct antwoord op deze vraag maar via family link kan je ook schermtijd per app instellen. Hier maximaal 15 minuten YouTube per dag en geen shorts.

Wat wij ook hebben gedaan: een maximum ingesteld voor het aantal mb's mobiel netwerk verbruik met de boodschap: als je niet thuis bent kan je je telefoon gebruiken om te appen of eventueel een keer Google maps ofzo. Niet om filmpjes te kijken of te gamen met vrienden, dat mag thuis.
Voor de ouders: maak afspaken over welke apps wel/niet. Wij hadden app dat ouder toestemming moest geven bij downloaden van een app. Dat verviel toen ze 12 werd.

Spreek af dat ouders toegangscode telefoon krijgen en mee kunnen kijken. Was hier fijn om te zien dat er in appgroepen gepest werd. Mijn kind was daar niet direct bij betrokken, maar was wel bystander.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven