zelfbeschadiging

23-11-2011 22:54 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me rot, help.
Probeer sterk te blijven. Ik weet hoe moeilijk dat is, maar later heb je spijt. Heb je afleiding? Heb je iemand die bij je kan zijn?
Niet doen! Ik weet natuurlijk niet hoe ik je tegen kan houden maar doe het niet. Als je je anoniem genoeg voelt hier kan je misschien praten over de slecht nieuws berichten, misschien vind je dat prettig?
Je kan het! Probeer iets te gaan doen dat je af kan leiden en waarbij je echt niet kan beginnen. Iets stoms de was bijvoorbeeld...Blijf jezelf afleiden en bezig en pas als je weer wat rust voelt ga je naar bed.

Je kan het echt, je bent sterk je houdt het al 3 weken vol!
Heb je iemand die je kan bellen voor wat steun? Familie, vriendin?

Het nummer van Sensoor is 0900-0767, daar zitter altijd vrijwilligers klaar.
Ja, sensoor ken ik, ik kan alleen slecht bellen. Dat vind ik vreselijk, bellen.

NIemand weet ik dit doe.
Waarom ben je zo gespannen nu. Kun je iemand bellen om contact te maken?

Zo niet: dat weet ik nog een paar alternatieven waar je heel van blijft. Maar ik weet niet of je die wilt horen, en of het slim is om die tips te geven.

Het liefst zou ik willen weten waarom je zoveel voelt, of totaal gevoelloos bent. Wat je tegen jezelf zegt. Zou je dat ook tegen je beste vriendin uiten?
Dan praat je hier toch met ons?
Ik wil niemand bellen.

Ik heb vorige week gehoord dat mijn tante haar kanker is uitgezaaid. Daarna ook gehoord dat mijn zusje ADD heeft.
Dit soort topics mogen niet.
Oh, en sterkte natuurlijk!
Dat zijn 2 rotberichten maar dan nog weet ik niet hoe jij je voelt.

Ben je boos, bang, verdrietig, in paniek?

Zit je jezelf uit te schelden?

Voel je pijn van al die emoties en ben je er gruwelijk alleen in?

Ga even iets doen waarbij je jezelf niet kunt beschadigen. Een rondje lopen, spring twee minuten op en neer of blijf fanatiek hier forummen. Zo'n neiging gaat immers vaak met golfbewegingen. Hou vol, het gevoel wordt minder.

En trouwens, goed dat je het al drie weken niet hebt gedaan!!
quote:istar_ schreef op 23 november 2011 @ 23:05:

Dit soort topics mogen niet.Waarom niet?
quote:istar_ schreef op 23 november 2011 @ 23:05:

Dit soort topics mogen niet.

Waarom niet? omdat wij geen hulpverleners zijn?

Sterkte, TO
Wat heb je in die drie weken gedaan als je de neiging voelde. Misschien kun je daarop terugvallen?
Ik kreeg ooit de tip om een elastiekje strak om mijn arm te doen en dat te laten 'knappen' als ik weer een neiging had.
Boos, heel erg boos. Maar ook ongerust. En ik wil het oplossen, zoals altijd maar dat gaat nu niet.

Onmacht.

En ik mag hier niet posten blijkbaar
Heb je iets anders dat je kunt doen, dat een beetje helpt?

Douchen, in bad gaan, hardlopen... ik noem maar wat.

Want je mag natuurlijk best je even rot voelen over sommige dingen. Maar probeer daar dan een andere manier voor te vinden.

(Ik heb lange tijd gehad dat slecht nieuws betekende dat ik alcohol 'mocht/moest' drinken. Als ik iets naars hoorde dacht ik automatisch: Heb ik nog drank?

Nu drink ik niks meer en ik moest in het begin even wennen om die uitvlucht niet meer te hebben maar dat wende eigenlijk heel snel)
Och, als het helpt zou ik gewoon blijven schrijven hoor. En die tip van dat elastiekje vind ik een goeie! Dan heb je toch een soort van ontlading wellicht, zonder dat het echt kwaad kan. Kan op de korte termijn wel even werken denk ik. Heb je dat al weleens geprobeerd?
Dit is gedrag dat inslijt en erg verslavend kan zijn. Iets dat te maken heeft met stresshormonen enzo.

Zelf heb ik er amper last van gehad, maar ik heb mensen gekend wiens arm in het gips werd gezet, zodat deze tenminste heel bleef. Uiteindelijk is deze persoon ervan af gekomen. Maar dat heeft heel wat - goede - therapie gekost.
quote:appel99 schreef op 23 november 2011 @ 23:10:

En ik mag hier niet posten blijkbaar

Nou, er is een iemand die dat roept en we hebben nog geen verklaring.

Kan me je woede wel voorstellen, dit zijn natuurlijk hele nare berichten, maar met zelfkastijding los je het ook niet op.
quote:Yvonne77 schreef op 23 november 2011 @ 23:09:

Ik kreeg ooit de tip om een elastiekje strak om mijn arm te doen en dat te laten 'knappen' als ik weer een neiging had.Dat is idd een tip. Of ijsblokjes gebruiken. Geeft ook pijnprikkels maar je blijft ´heel´.
Ik weet het niet, misschien denk ik de dingen kan wegsnijden of iets. Dat het niet meer bestaat nadien, ik weet wel dat het niet zo is. Ik probeer me groot te houden voor zoveel mensen en dat is zo moeilijk.

Vorige week ben ik ziek weggegaan op mijn werk, ik stond te janken op de werkvloer bij mijn baas. Ik kon het niet meer, alles deed letterlijk pijn.
quote:hanke321 schreef op 23 november 2011 @ 23:12:

[...]

Dat is idd een tip. Of ijsblokjes gebruiken. Geeft ook pijnprikkels maar je blijft ´heel´.Precies, daar heeft het mee te maken. TO ik wens je veel kracht toe. (Ik moet uitloggen, zoonlief huilt.) Ik hoop dat je de goede hulp krijgt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven