Van Excel naar Word?

23-11-2011 18:20 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel groot Excel bestand. Ik wil de gegevens in de cellen exporteren naar Word naar een normaal tekstbestand,dus niet naar een tabel, waarbij ik de celinhoud per regel onder elkaar wil hebben. Daarbij zou ik eigenlijk de tabelkop boven de gekopieerde celinhoud hebben. Iemand ideeën?Trucs? Programmaatje?

Ik heb al plakken speciaal gebruikt en dan de tab als scheidingsteken gebruikt, daarna de tab vervangen door een harde return. Maar het blijft een zootje.
Vreemd... Als ik paste special gebruik en dan "keep text only" werkt het wel.. Hangt waarschijnlijk van de inhoud van je excel bestand af.

Je kunt ook proberen het excel-file als .csv op te slaan (comma delimited) en daarna opnieuw te openen in notepad kijken of die opmaak je bevalt... (en zo ja copy-paste naar word). Maar dan staan er dus komma's op de plekken waar normaal de celgrenzen zijn.

Hopelijk komt er nog iemand anders met een betere tip..

(en ik moet nu ook weg, dus kijk vanavond nog wel of het gelukt is).

Succes!
Nee sonnestraal dat is de beste oplossing. Via notepad. Anders blijft het altijd een tabel in word
Het lukt me wel de tekst alleen te plakken.... Maar ik wil graag de tabelkoppen ook herhaald voor elke regel... Nu krijg ik eerst de koppen, dan de inhoud van alle gegevenscellen achter elkaar. Vroeg me af, of daar een oplossing voor was.
Oke, je wilt dus ook telkens een regel invoegen.. Dan zul je denk ik eerst de tabel moeten herschrijven.

En voor een grote tabel wil je dat natuurlijk geautomatiseerd doen.

Daar is helaas geen standaard programma voor (zover ik weet), dan moet je iemand zo ver zien te krijgen om specifiek voor jou tabel een script te schrijven die de tabel herschrijft op de manier die jij wilt..

Misschien moet je deze vraag nog eens op een wat technischer forum stellen . Succes er mee!
Regel invoegen is niet zo moeilijk. Je kunt na het plakken in Word van elk tabteken gemakkelijk een return maken. Maar ik wil dus graag de tabelkop, die in Excel natuurlijk alleen bovenaan staat herhalen. Ik geloof dat het lastig gaat worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven