spiegelbeeld

24-11-2011 13:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet heel goed wat een passend titel was dus heb ik hiervoor gekozen.

Het is voor mij normaal gesproken niks om hier iets neer te zetten, ben meer een meelezer.

Maar wil graag iets kwijt,

Er zijn vaak periodes dat ik helemaal niet tevreden ben over mezelf, ik kijk elke dag wel in de spiegel en zie veel dingen die ik niet mooi vind(aan mijn lichaam). Nou heeft iedereen dat wel is maar ik heb het bijna praktisch elke dag. Misschien heeft het te maken met dat ik perfectionistisch ben, en nu weet ik dat niemand dat is op lichaamsgebied...maar zou willen dat ik gewoon tevreden ben met wie ik ben.

Ben mezelf vaak aan het vergelijken met anderen, en ben daar gewoon erg onzeker over. Ben dan ook vaak aan het proberen om af te vallen, Dat lukt dat ook, dan ben ik ook het gelukkigst. Maar zodra ik weer voor mijn gevoel "teveel" heb gegeten voel ik me weer heel naar/klote/dik ect. Zo blijf ik eigenlijk bezig.

heb een bepaald beeld van mezelf die ik wil zijn, de ene dag voel ik me helemaal oke, en de andere dag voel ik me dik. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg,

Eigenlijk was ik opzoek naar mensen die zich erin kunnen herkennen..
Als je er echt zo mee zit is het dan geen idee om er eens met iemand (al dan niet professioneel) over te praten.. Lijkt me niet erg prettig om er mee te zitten, en ik zou ook geen lotgenoten gaan zoeken als ik jou was.. dan zwelg je alleen maar in (meer) zelfmedelijden.

Probeer daarnaast te kijken naar de dagen dat het wél goed gaat en je lekker in je vel zit. Wat is er op dat moment anders?
Ja. Ik herken het. En ik heb er hulp voor gezocht. Want alleen ga ik dit niet redden (tevreden zijn met wie en wat ik ben). Ik denk dat jij dat ook moet doen.
quote:SummerDee schreef op 24 november 2011 @ 13:52:

Wat is er op dat moment anders?

Wilde gok:

Ze is wat afgevallen

Ze heeft gezond of weinig gegeten

Iemand heeft haar een compliment gemaakt waardoor ze zich beter voelt.

(Zit ik een beeje goed TO?)
Kijk naar de mooie dingen als je in de spiegel kijkt.

Ik kan wel naar mijn neus kijken maar daar wordt hij niet mooier van. Van mijn ogen en lippen wordt ik wel blij. Waarom zou ik dan bij m'n neus blijven hangen?
quote:Maja82 schreef op 24 november 2011 @ 14:06:

Waarom zou ik dan bij m'n neus blijven hangen?

(In mijn geval)

Een soort zelfkastijding. Een gemene motivator om de dingen die je wel kunt veranderen (gewicht) harder en harder aan te pakken.
Dan is therapie wel handig om die trigger af te leren.
Vind het fijn dat er op mijn bericht is gereageerd, en eigenlijk heeft ieder van jullie wel gelijk,

Wil ook zeggen dat ik een hekel aan zelfmedelij heb en ik daarom op dat gebied hard voor mezelf ben

Eleine, vind het heel knap van je dat je hulp daarvoor heb gezocht want ik heb al een paar keer op dat punt gestaan, maar toch denkend "dat het wel meevalt" maar betrap me er wel op dat het niet het geval is. En wat je zegt klopt allemaal.

Ik ga er sterk over nadenken, ben er klaar mee.
Zie het als een kadootje aan jezelf. Een toekomst waarin je wél tevreden kunt zijn. Het was trouwens niet specifiek het eetprobleem waar ik hulp voor zocht. Ik heb zo lang gewacht dat er dusdanig veel andere problematiek omheen zat, dat ik het zelf niet meer volhield . (Het eetprobleem dient wel als eerst behandeld te worden volgens mijn psych..)

Ik hoop dat jij dat bij jezelf kunt voorkomen .

Studeer je toevallig? Dan zou je naar een studentpsycholoog kunnen gaan. Die drempel is erg laag (belletje en je mag naar het inloopspreekuur). Hij/zij kan je dan vertellen wat voor jou verstandig is.

Ik ben bijvoorbeeld doorgestuurd naar mijn vaste psych.
Je hebt daarin gelijk eleine.

Nee ik studeer niet ben aan het werk(van het werk wat ik die haal ik veel voldoening)

Dan kan ik er beter mee naar de HA. En dat wordt mijn volgende stap.
En idd, dat eetprobleem wat je zegt.

Echt fijn om er met iemand over te praten want ik ken niemand in mijn omgeving die dat ook heeft.
Wil je anders mailen?

Kan me voorstellen dat het fijn is om hierover te praten.

Maar ik wil ook niet al te veel op viva dumpen ..
Dat lijkt me een goed idee, en lief dat je dat wil doen

Ik heb hetzelfde idee erover om niet alles hier neer te hoeven zetten.

Wat is het handigst, kan ik of jij je email in een prive bericht sturen? Ben daarin niet heel bekend hoe dat gaat,
*

Mail mij maar .
anoniem_138582 wijzigde dit bericht op 24-11-2011 15:20
Reden: email weer weg
% gewijzigd
Ik hoop dat je snel aan de bel trekt. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het zal worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven