Werk & Studie alle pijlers

bbl kinderopvang!

24-11-2011 22:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die me tips kunnen geven hoe je aan een werkplek kan komen in de kinderopvang en daarnaast 1 dag in de week naar school! Heb nu al zn 10 bedrijven aangeschreven en krijg alleen maar steeds te horen we zitten vol!

Tips zijn dus van harte welkom
Weet niet of je daar nu nog veel werk in gaat vinden. Kinderdagverblijven hebben te maken met leegloop, wat ten gevolge heeft dat er geen extra personeel wordt aangenomen en contracten niet worden verlengd.

Serieus, ik zou een andere leerrichting kiezen.
Daar was pas nog een topic over. Kijk hier eens:

hoe kom ik aan een leerwerkplaats in de kinderopvang?
Misschien niet bij een kdv maar bij een gastouder proberen? Ik weet niet of dat mogelijk is?
Bedankt voor de reacties. Ik werk nu in een winkel als filiaalmanager maar wil graag wat anders doen.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb de afgelopen weken bijna 40(!!) keer gesolliciteerd daarvoor, maar er is gewoon geen plek. Het is heel moeilijk op het moment..
Ja ik had het zelf ook al gemerkt! Pfffff zo vervelend dit was namelijk wel iets wat ik graag wil gaan doen!
Lijkt mij echt niet de tak van sport voor nu. Er is echt veel leegloop ik heb zelf m'n dochter van de opvang af moeten halen en hoorde van de planning dat dit nu heel veel gebeurd.
Tja dan toch maar naar iets anders gaan zoeken. Ben de winkel namelijk helemaal zat aan het worden.
Miss kun je wel iets als Gastouder daar heb je ook niet een hele opleiding voor nodig.
@minniemouse: misschien is deeltijd een optie voor je? Of via LOI. Daar loop je pas in het 3e jaar stage.

Je zou je ook kunnen verdiepen in gastouderopvang. Veel bureaus betalen een deel van de opleiding.

Ik heb het inmiddels opgegeven en blijf zitten waar ik zit. Wellicht is het over een aantal jaren anders.
Deeltijd is niet te doen voor me! Heb namelijk vastenlasten die ik moet betalen.

Ik zet het nu even op een laag pitje en kijk er volgend jaar weer naar als de bbl opleidingen gaan starten in september.

Of ga kijken of ik een andere leuke richting kan vinden.
Met dat probleem zit ik ook.. Maar toen dacht ik: Als ik nu goed ga sparen, dan kan ik het over 2 jaar wel in deeltijd gaan doen. Bij LOI kost het (dacht ik) 65 euro per maand.

Tis voor mijn toekomst, dus ik ga ervoor sparen..

Trouwens: er is ook de basisopleiding bij LOI. Dan krijg je dus alleen theorie. Lesstof en examens.. Dit kun je eerst doen. Om je mbo-diploma te halen, kun je daarna nog stage lopen.. In de tijd dat je bezig bent met de basis, kun je misschien sparen voor als je stage gaat lopen, of wellicht is dan een betaalde stage mogelijk, omdat je dan al veel kennis in huis hebt.
De organisatie waar ik voor werk (gehandicaptenzorg) biedt jaarlijks ongeveer 7 bbl plekken aan. Afgelopen jaar waren er meer dan 350 kandidaten. De kans dat je hier tussen komt is dus erg klein. Ik vermoed dat dit in de kinderopvang hetzelfde is...
En gastouder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven