Voor het eerst naar school!
vrijdag 25 november 2011 om 09:20
Net mijn dochtertje voor het eerst naar school gebracht om te wennen.
De vaste juf was ziek en de jonge invalster wist niet dat ze kwam en legde eigenlijk ook niet echt iets uit, pas na vragen waar ze haar beker etc kon leggen deed ze dat.
Gelukkig zat er een vriendinnetje van mijn dochter in de klas dus die nam haar gelijk mee om van alles te laten zien. Dus het afscheid nemen ging verder prima.
Maar nu weer thuis duurt de ochtend nog lang. Bedenk me dat de juf niet eens haar hele naam weet ( alhoewel dat vast ergens in het schoolsysteem staat).
Ben zo benieuwd hoe het gaat. Wie helpt mij de ochtend door?
De vaste juf was ziek en de jonge invalster wist niet dat ze kwam en legde eigenlijk ook niet echt iets uit, pas na vragen waar ze haar beker etc kon leggen deed ze dat.
Gelukkig zat er een vriendinnetje van mijn dochter in de klas dus die nam haar gelijk mee om van alles te laten zien. Dus het afscheid nemen ging verder prima.
Maar nu weer thuis duurt de ochtend nog lang. Bedenk me dat de juf niet eens haar hele naam weet ( alhoewel dat vast ergens in het schoolsysteem staat).
Ben zo benieuwd hoe het gaat. Wie helpt mij de ochtend door?
vrijdag 25 november 2011 om 09:23
Sluit me aan bij nouschi, komt helemaal goed. Wat fijn voor je dochter dat ze al een vriendinnetje in die klas heeft zitten. Vervelend voor jou dat het wat rommelig ging, maar kinderen passen zich altijd verwonderlijk snel aan hoor! Hoop dat je wat leuks voor jezelf kan doen deze ochtend en alvast veel plezier met de eventuele enthousiaste verhalen die je straks om de oren vliegen als je haar op kunt halen!
vrijdag 25 november 2011 om 09:25
Pipp, herkenbaar. Hier was ook de eerste wendag met een inval. Ik had er volgens mij meer moeite mee dan dochter....
Ze heeft het super naar haar zin gehad!
Ga lekker wat doen voor jezelf of als je nog wat in het huishouden moet doen doe het nu zodat je straks alle aandacht hebt voor je dochter.
Voor je het weet is het 12.00 uur en mag je haar weer ophalen!
Ze heeft het super naar haar zin gehad!
Ga lekker wat doen voor jezelf of als je nog wat in het huishouden moet doen doe het nu zodat je straks alle aandacht hebt voor je dochter.
Voor je het weet is het 12.00 uur en mag je haar weer ophalen!
vrijdag 25 november 2011 om 09:29
vrijdag 25 november 2011 om 09:30
Nee het gaat me er niet om dat ze haar hele naam niet weet, die kan ze zelf ook wel vertellen, maar meer dat de juf nu misschien wel denkt wie is dat kind in mijn klas en hoort ze hier wel. Ook zo zielig voor de invaljuf.
Jullie reacties zijn goed, want bij elke reactie denk ik, nee daar maar ik me eigenlijk ook niet druk om, want ze red zich over het algemeen prima. Het was gewoon een beetje vreemd. En nu vreemd rustig in huis, met een lief spelend peutertje.
Ook wel heerlijk hoor, rustig koffie drinken en maar een kind op pad zometeen.
Jullie reacties zijn goed, want bij elke reactie denk ik, nee daar maar ik me eigenlijk ook niet druk om, want ze red zich over het algemeen prima. Het was gewoon een beetje vreemd. En nu vreemd rustig in huis, met een lief spelend peutertje.
Ook wel heerlijk hoor, rustig koffie drinken en maar een kind op pad zometeen.
vrijdag 25 november 2011 om 09:31
quote:Troeta schreef op 25 november 2011 @ 09:22:
Ach, wat slordig weer.
Kan je de directeur, of degene die de inschrijvingen doet niet even bellen om die te laten checken of alles goed gaat?
De juf is ziek, ze moeten op stel en sprong een invaljuf regelen. Dan is dat toch niet zo heel vreemd dat het niet allemaal soepeltjes verloopt en de invaljuf niet haar hele naam weet?
En bellen om te laten checken of alles goed gaat.. wat een onzin. Als het zo heel erg niét mocht gaan, dan weten ze TO natuurlijk te bereiken. Als de directeur (..) zijn tijd aan zulke controle-dingen voor diverse leerlingen moet gaan besteden, komt er van zijn/haar eigenlijke werk niet veel, en dan is dat weer reden om te klagen.
Ach, wat slordig weer.
Kan je de directeur, of degene die de inschrijvingen doet niet even bellen om die te laten checken of alles goed gaat?
De juf is ziek, ze moeten op stel en sprong een invaljuf regelen. Dan is dat toch niet zo heel vreemd dat het niet allemaal soepeltjes verloopt en de invaljuf niet haar hele naam weet?
En bellen om te laten checken of alles goed gaat.. wat een onzin. Als het zo heel erg niét mocht gaan, dan weten ze TO natuurlijk te bereiken. Als de directeur (..) zijn tijd aan zulke controle-dingen voor diverse leerlingen moet gaan besteden, komt er van zijn/haar eigenlijke werk niet veel, en dan is dat weer reden om te klagen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 25 november 2011 om 09:33
Ben zelf juf en zie ook vaak dat ouders er meer moeite mee hebben dan de kinderen zelf. Zijn de ouders weg, dan gaat een kind heerlijk zijn gangetje!
Kan me voorstellen dat een invaljuf wat ongelukkig overkomt, maar daar kan zij ook weinig aan doen. Verder niet bellen hoor, ze hebben je gegevens echt wel en als het nodig is bellen ze jou wel.
Ga wat voor leuks voor jezelf doen ipv te piekeren!
Kan me voorstellen dat een invaljuf wat ongelukkig overkomt, maar daar kan zij ook weinig aan doen. Verder niet bellen hoor, ze hebben je gegevens echt wel en als het nodig is bellen ze jou wel.
Ga wat voor leuks voor jezelf doen ipv te piekeren!
vrijdag 25 november 2011 om 09:38
Komt helemaal goed, de juf kan ook atijd nog navraag doen bij andere leraren ed. 't Is natuurlijk 's ochtends spitsuur in zo'n kleuterklas met 20 kinderen en hun brengende ouders, nog al logisch dat het dan niet allemaal vlekkeloos verloopt. Gelukkig gaat het bijna altijd goed .
Wel herkenbaar, heb mijn zoon een keer achter gelaten bij een vriendje en kwam er thuis achter dat ik helemaal geen telefoonnummers had uitgewisseld met de ouders. Stom dat ik dan meteen allemaal rampscenario's ga bedenken, het is helemaal goedgekomen.
Wel herkenbaar, heb mijn zoon een keer achter gelaten bij een vriendje en kwam er thuis achter dat ik helemaal geen telefoonnummers had uitgewisseld met de ouders. Stom dat ik dan meteen allemaal rampscenario's ga bedenken, het is helemaal goedgekomen.
vrijdag 25 november 2011 om 09:39
He Pipp, jammer dat het zo ging vanochtend maar je dochter heeft het vast naar d'r zin!
Jaren geleden deed ik ook invalwerk (en was ik jong ) De inloop 's ochtends is vaak heel rommelig, je weet als invaller ook niet alles precies, er komt een zwerm kinderen binnen wwarvan je niets weet, zelfs geen naam, en de ouders ook nog eens en die hebben, logischerwijs, ook allerlei vragen. Als je dan in de kring gaat keert de rust vaak terug en begint de dag te lopen. Dan heeft de invaljuf jou meisje vast goed in de gaten en ook tijd voor haar, echt waar!
Probeer wat te relaxen, over anderhalf uur mag je haar al weer gaan halen! Succes.
Jaren geleden deed ik ook invalwerk (en was ik jong ) De inloop 's ochtends is vaak heel rommelig, je weet als invaller ook niet alles precies, er komt een zwerm kinderen binnen wwarvan je niets weet, zelfs geen naam, en de ouders ook nog eens en die hebben, logischerwijs, ook allerlei vragen. Als je dan in de kring gaat keert de rust vaak terug en begint de dag te lopen. Dan heeft de invaljuf jou meisje vast goed in de gaten en ook tijd voor haar, echt waar!
Probeer wat te relaxen, over anderhalf uur mag je haar al weer gaan halen! Succes.
vrijdag 25 november 2011 om 09:51
quote:himalaya schreef op 25 november 2011 @ 09:31:
[...]
Ik vind dat heel vreemd ja, dat een juf niet weet dat er een meisje voor het eerst komt en niks uitlegt.
Mijn zusje verzorgt de inschrijvingen op een basisschool en die zorgt ervoor dat de juf er vanaf weet en ze loopt even mee naar de klas en heeft later nog contact met de ouders, vind ik vrij normaal.
En bij de andere scholen die ik ken kan je idd de directeur of zijn secretaresse bellen.
Dit gaat om een basisschool met kinderen, geen bank ofzo.
[...]
Ik vind dat heel vreemd ja, dat een juf niet weet dat er een meisje voor het eerst komt en niks uitlegt.
Mijn zusje verzorgt de inschrijvingen op een basisschool en die zorgt ervoor dat de juf er vanaf weet en ze loopt even mee naar de klas en heeft later nog contact met de ouders, vind ik vrij normaal.
En bij de andere scholen die ik ken kan je idd de directeur of zijn secretaresse bellen.
Dit gaat om een basisschool met kinderen, geen bank ofzo.
vrijdag 25 november 2011 om 09:56
Als een vaste juf niet weet dat er een kindje komt wennen vind ik dat vreemd. Maar een invaljuf komt meestal op het laatste moment binnen hollen omdat ze om 7 uur uit haar bed is gebeld, die weet dat niet.
Ik denk wel dat er verschil in scholen zit tussen een persoonlijk ontvangst door de directeur of niet.
Ik denk wel dat er verschil in scholen zit tussen een persoonlijk ontvangst door de directeur of niet.
vrijdag 25 november 2011 om 10:03
Barbabientje, Pipp schrijft dat deze invaljuf er blijkbaar al vier weken is. Dat maakt het wel een ander verhaal dan jij beschrijft.
Ik vind het slordig van de school. Als er al vier weken een invalster is, had er toch eens iemand kunnen bedenken dat er misschien nieuwe kinderen zouden kunnen komen wennen in die tijd.
Ik vind het slordig van de school. Als er al vier weken een invalster is, had er toch eens iemand kunnen bedenken dat er misschien nieuwe kinderen zouden kunnen komen wennen in die tijd.
vrijdag 25 november 2011 om 10:45
Spannend he, vorig jaar rond deze tijd ging mijn oudste voor het eerst naar school. NEt die dag was er nationaal schoolontbijt, dus al die kleuters helemaal hyper, chaos in de klas. Hij huilen, ik slikken slikken slikken om niet mee te doen, haha. En ook hij vond het uiteindelijk erg leuk en geniet nog elke dag van naar school gaan.
De ochtend is alweer bijna om, je kunt haar zo weer op gaan halen. Ze zal wel hele verhalen hebben!
De ochtend is alweer bijna om, je kunt haar zo weer op gaan halen. Ze zal wel hele verhalen hebben!
..
vrijdag 25 november 2011 om 10:58
Het is inderdaad altijd chaos in de kleuterklassen haha.MIjn zoontje zit ook in groep 1. Maar als een juf al 4 weken op school is weet ze neem ik aan wel dat er een nieuw kindje komt dat vind ik dan wel weer slordig. HIer vragen ze ouders van nieuwe kindjes vaak 5 minuten later te komen. zodat al veel ouders weg zijn en de juf even een hand kan komen geven en alles laten zien (of een kindje aanwijzen die mee gaat gebeurd hier vaak)...als ik s ochtends kom met zoontje dan staan er zo 10 kinderen bij juf of een en ander te vertellen en dan kan ik mij zo voorstellen dat juf niet weet hoe en wat.
maar dat komt vast goed...ik denk ze straks met verhalen al thuiskomt en dat je haar de volgende keer relaxter al wegbreng en vast nog wel een intake krijgt met de juf.
maar dat komt vast goed...ik denk ze straks met verhalen al thuiskomt en dat je haar de volgende keer relaxter al wegbreng en vast nog wel een intake krijgt met de juf.
Puck