Rol(trap)angst

25-11-2011 21:13 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds een jaar last van rol(trap)angst. Iedere keer als ik van een steile trap af moet lopen ben ik bang dat ik me verstap of eraf val. Ook bij roltrappen ben ik bang dat de trap al omhoog gaat als ik mijn voeten er nog niet goed op heb gezet. Ik probeer me erover heen te zetten en gewoon de trap en de roltrap te nemen maar de angst wordt niet minder. Het is niet zo dat ik nu altijd de lift neem maar de gewoonte waarmee ik eerst altijd de rol(trap) nam is verdwenen. Ik weet niet waar deze angst opeens vandaan is gekomen.
Ik herken het, ben helemaal niet dol op de roltrap en word altijd een beetje wee in mijn buik. Helemaal toen ik kinderen kreeg. Met de buggy op de roltrap heb ik sowieso al nooit gedaan, doodeng.

En nu hupsen mijn kinderen de roltrap op en af en krijg ik dus 4 keer een schok door mijn maag (3x van hun en 1x van mezelf)!

Tsja, wat doe je eraan?

Ik ben ooit een keer gevallen op de roltrap, maar kan me niet herinneren dat ik daarna last ervan heb gekregen.
Ha, dat heb ik ook. En heb tot mijn verbazing onlangs ook iemand anders ontmoet die het had. Ook ineens begonnen. Ik probeer ook maar gewoon te blijven gaan tot het weer over gaat.
Haha, geestig! Nog meer lotgenoten.
Ja, jammer dat het zoiets sufs is. Je kunt beter iets schattigs hebben, zoals bang voor spinnen. Maar dat heb ik dan weer niet.
Mijn moeder zei altijd: niet teveel aandacht aan besteden, dan gaat het vanzelf over.
Ik denk dat je het verkeerde woord tussen haakjes hebt geplaatst.
Gewoon niet meer naar boven gaan dan! (en een benedenhuis zoeken!)
Ik ga ook gewoon hoor. Behalve bij ons in het ziekenhuis, dan loopt er een trap naast en die pak ik dan en de kinderen nemen de roltrap. Doen we wedstrijdje.

Het is gelukkig niet allesbeheersend! Dat scheelt!
Ik heb ook van beide last. Ga geen trap af zonder de leuning vast te houden en bij de roltrap sta ik altijd het juiste moment af te wachten om erop te stappen. Ik ben vroeger vaak van de trap gevallen, ik denk dat het daardoor komt. Ach, het is ook geen heel groot drama ;)
Ik vind iedere trap naar beneden eng maar dat ligt aan mijn ogen, ik kan niet snel focussen. Ik neem alleen een roltrap als er mensen vóór me staan, naar boven is geen probleem.
verba volant, scripta manent.
Ik ben niet bang, maar wel iets voorzichtiger dan anderen merk ik. Ik loop niet strak door, maar heb meestal even een aarzeling/pauze en dan pas stap ik op.

Gewoon blijven doen, niet te veel bij nadenken, lijkt me een goede taktiek.
quote:Murdoch schreef op 25 november 2011 @ 21:28:

Ik denk dat je het verkeerde woord tussen haakjes hebt geplaatst.
Oh en blijf uit de Londense metro weg.
London? Praag! Echt heel snel, diep en lang.
herkenbaar! ik heb een keertje gehad dat mijn veters tussen de roltrap kwamen en dus NIET los ging! voor de veter eindelijk brak was mijn voet echt zwaar gekneusd.

Ik heb het ook met draaideuren, heel eng.. durf er bijna niet in te stappen ofzo
quote:Murdoch schreef op 25 november 2011 @ 21:28:

Ik denk dat je het verkeerde woord tussen haakjes hebt geplaatst.Inderdaad! het leidde volledig mijn aandacht voor je openingspost af. Dus eh... geen tips sorry
Ik laat ook meestal wel twee of drie treden voorbijgaan voor ik erop stap. En ik zorg altijd dat ik mijn linkerhand vrij heb zodat ik altijd de leuning kan pakken..
Hier nog een lotgenoot! Weet niet waar het vandaan komt, maar wel dat het steeds erger lijkt te worden. Met die metro (beter gezegd: de roltrap aldaar) heb ik ook kennis gemaakt. Dramatisch!

En eigenlijk kanik niet eens zeggen waar ik dan precies bang voor ben. Heel vreemd..
ik heb heel lang roltrapangst gehad, vooral bij het naar beneden gaan. kwam bij mij voort uit mijn hoogtevrees. Het is inmiddels gelukkig wel minder dan vroeger, maar nog steeds laat ik bijna altijd wel een paar treden gaan voor ik er op stap.
Ik heb dit ook. Ik vind 't trouwens altijd wel grappig. Dat ik bang word van zoiets sufs. Kan er meestal wel om lachen, om dat rare, weeïge gevoel in m'n buik als ik bovenaan zo'n roltrap sta. Als ik van beneden naar boven ga heb ik dan weer nergens last van.
quote:borderwalk schreef op 25 november 2011 @ 21:34:

London? Praag! Echt heel snel, diep en lang.O god Praag idd, dacht al dat het aan mij lag. Ik met rolkoffer en kind en durfde echt niet die trap af. Een meneer gevraagd en die heeft kind aan de hand genomen, doodeng!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:borderwalk schreef op 25 november 2011 @ 21:34:

London? Praag! Echt heel snel, diep en lang.Zeg ga jij eens even heel snel naar de sexpijlert met je vieze praat
quote:Hangmat schreef op 25 november 2011 @ 21:34:

herkenbaar! ik heb een keertje gehad dat mijn veters tussen de roltrap kwamen en dus NIET los ging! voor de veter eindelijk brak was mijn voet echt zwaar gekneusd.

Ik heb het ook met draaideuren, heel eng.. durf er bijna niet in te stappen ofzoOooooh zielig!! (van je voet)
Ik heb geen roltrapangst, maar ik ga vrij bewust de roltrap op. Ten eerste is mijn aanloopsnelheid gelijk aan de snelheid van de roltrap. Ten tweede "pak" ik een roltraptree en concentreer ik me daar op. Daar zet ik een stap op.

En als ik de roltrap verlaat ben ik klaar om een stap op de vaste grond te doen.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven