bah baal van familie reacties
vrijdag 25 november 2011 om 21:52
Vandaag mijn tante op bezoek. Mijn dochter van 3 heeft een flinke blauwe plek op haar voorhoofd. Ik heb geen idee hoe dit is gebeurd, ze is zo druk en ze heeft altijd wel dat ze valt of wat dan ook en naar mij toekomt voor een troostkusje. Kortom mijn tante zet grote ogen op toen ze de bult zag en vroeg verbijsterd aan mijn dochter hoe dat kwam? Dochter keek verlegen weg en ik zei niks, toen vroeg ze aan mij hoe dat kwam en ik zei geen idee. Toen zei ze ik geloof je niet! Ik zei wat wil je dat ik zeg dat ik haar een klap heb gegeven? Nou je doet gewoon vreemd! Pff we hebben het verder niet erover gehad maar ik voel me gewoon aangevallen en kritisch benaderd. Ik zou niet durven zo te doen bij iemands kind,, wilde het even delen en jullie reacties horen!
vrijdag 25 november 2011 om 22:01
vrijdag 25 november 2011 om 22:07
Tja, als je dochter echt een grote blauw bult op haar voorhoofd heeft kan ik me wel voorstellen dat tante vraagt hoe ze daar aan komt. Het valt tenslotte nogal op. Waarom voel je je gelijk aangevallen? Je had toch tegen tante kunnen zeggen wat je hier ook zegt, dat dochter nogal een wilde is en het heeft opgelopen tijdens het spelen?
vrijdag 25 november 2011 om 22:10
quote:kruidigmeisje schreef op 25 november 2011 @ 21:57:
Ik begon over een klap omdat ik me aangevallen voelde en in een hoekje geduwt! Tante begon over dat ik vreemd deed.
Kan het zijn dat je toevallig ook een beetje vreemd deed? Je eerste reactie en een wegkijkende dochter komen mij ook een beetje vreemd over namelijk. En dat is absoluut niet lullig bedoeld.
Volgens mij had je hier gewoon heel nuchter op moeten reageren in plaats van er zelf zo'n issue van te maken in je eigen hoofd.
Ik begon over een klap omdat ik me aangevallen voelde en in een hoekje geduwt! Tante begon over dat ik vreemd deed.
Kan het zijn dat je toevallig ook een beetje vreemd deed? Je eerste reactie en een wegkijkende dochter komen mij ook een beetje vreemd over namelijk. En dat is absoluut niet lullig bedoeld.
Volgens mij had je hier gewoon heel nuchter op moeten reageren in plaats van er zelf zo'n issue van te maken in je eigen hoofd.
vrijdag 25 november 2011 om 22:11
He vervelend, kan me voorstellen dat je even rot voelt, maar laat maar van je rug glijden.
Een paar jaar geleden zou ik dat ook rot gevonden hebben, maar nu met 3 kids tussen de 2 en 8 ben ik wel wat meer gewend, ja kinderen vallen soms en ja het ziet er soms erger uit dan het is maar zolang jij niet schuldig bent aan kindermishandeling is er niks aan de hand.
Ik hou wel van kinderen die lekker doenig zijn!
Een paar jaar geleden zou ik dat ook rot gevonden hebben, maar nu met 3 kids tussen de 2 en 8 ben ik wel wat meer gewend, ja kinderen vallen soms en ja het ziet er soms erger uit dan het is maar zolang jij niet schuldig bent aan kindermishandeling is er niks aan de hand.
Ik hou wel van kinderen die lekker doenig zijn!
vrijdag 25 november 2011 om 22:12
Oh wacht, ik lees je OP nog een keer en zie dat je eerst al had gezegd dat je geen idee had.
Nouja, ik zou niet over dat slaan begonnen zijn, daarmee schiet je wel erg in de verdediging terwijl je daar geen reden voor hebt. Je weet hoe het zit, je dochter is een wildebras en heeft wel vaker een blauwe plek.
Nouja, ik zou niet over dat slaan begonnen zijn, daarmee schiet je wel erg in de verdediging terwijl je daar geen reden voor hebt. Je weet hoe het zit, je dochter is een wildebras en heeft wel vaker een blauwe plek.
This is not kosher!
vrijdag 25 november 2011 om 22:13
Je tante heeft je precies waar ze je hebben wil. Zij geeft het voorzetje, jij hebt 'm erin geschopt. Zulke vragen moet je altijd met wedervragen beantwoorden; tante: "Wat doe je vreemd?" Jij: "Hoeze doe ik vreemd dan?". Laat tante maar zeggen waar ze aan denkt, de tussentijd geeft jou weer ruimte om na te denken over wat je als volgende wilt gaan zeggen. Tante zou nou bevoorbeeld zeggen: "Nou ja ik vraag naar die bult en ik zie aan je gezicht dat je een beetje schrikt van mijn vraag en dat vind ik vreemd". Waarop jij kan zeggen: "Nee hoor!"En klaar!!!
NOOIT gaan uitleggen als mensen je "aanvallen", dan wordt de aanvaller alleen maar meer gevoed!
NOOIT gaan uitleggen als mensen je "aanvallen", dan wordt de aanvaller alleen maar meer gevoed!
vrijdag 25 november 2011 om 22:27
quote:cathoilily schreef op 25 november 2011 @ 22:13:
Je tante heeft je precies waar ze je hebben wil. Zij geeft het voorzetje, jij hebt 'm erin geschopt. Zulke vragen moet je altijd met wedervragen beantwoorden; tante: "Wat doe je vreemd?" Jij: "Hoeze doe ik vreemd dan?". Laat tante maar zeggen waar ze aan denkt, de tussentijd geeft jou weer ruimte om na te denken over wat je als volgende wilt gaan zeggen. Tante zou nou bevoorbeeld zeggen: "Nou ja ik vraag naar die bult en ik zie aan je gezicht dat je een beetje schrikt van mijn vraag en dat vind ik vreemd". Waarop jij kan zeggen: "Nee hoor!"En klaar!!!
vrijdag 25 november 2011 om 23:23
Catholilly, dat is idd zo ik moet daar veel nuchterder bij doen. Ik voelde me idd aangevallen omdat in deze tijd, waarin idd heel veel gevallen van kindermishandeling zijn, ik het idee heb dat je constant met arendsogen in de gaten gehouden wordt. Pas is een kennis met kind door het amk benaderd iemand had een melding gedaan gezien hij een aantal blauwe plekken had. Dat soort dingen vindt ik echt walgelijk! Natuurlijk snap ik dat je bij wantrouwen moet bellen maar kids zijn kids en die stoeien nou eenmaal! Sinds ik van die kennis hoorde durf ik mijn kind nauwelijks naar het kdv te brengen als ze weer eens te wild heeft bespeelt.