bah baal van familie reacties

25-11-2011 21:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn tante op bezoek. Mijn dochter van 3 heeft een flinke blauwe plek op haar voorhoofd. Ik heb geen idee hoe dit is gebeurd, ze is zo druk en ze heeft altijd wel dat ze valt of wat dan ook en naar mij toekomt voor een troostkusje. Kortom mijn tante zet grote ogen op toen ze de bult zag en vroeg verbijsterd aan mijn dochter hoe dat kwam? Dochter keek verlegen weg en ik zei niks, toen vroeg ze aan mij hoe dat kwam en ik zei geen idee. Toen zei ze ik geloof je niet! Ik zei wat wil je dat ik zeg dat ik haar een klap heb gegeven? Nou je doet gewoon vreemd! Pff we hebben het verder niet erover gehad maar ik voel me gewoon aangevallen en kritisch benaderd. Ik zou niet durven zo te doen bij iemands kind,, wilde het even delen en jullie reacties horen!
rare tante.
Een beetje onduidelijk wie nou wat zei. Waarom begin jij over een eventuele klap?
The time is now
Mooi laten doen, jij weet hoe het echt zit toch?
Ik begon over een klap omdat ik me aangevallen voelde en in een hoekje geduwt! Tante begon over dat ik vreemd deed.
Vertaling:

Dochter keek verlegen weg en ik zei niks, toen vroeg ze aan mij hoe dat kwam en ik zei: "geen idee". Toen zei ze (tante): "ik geloof je niet!" Ik (TO) zei: "wat wil je dat ik zeg? Dat ik haar een klap heb gegeven?" Tante(?): "Nou je doet gewoon vreemd!"
Haha maryn wie weet handiger zo.. Ik forum mobiel dus heb snel getikt, heb er een hekel aan haha
Ik had aan haar gevraagd of ze misschien ook zo'n mooie blauwe plek zou willen. Kun jij voor zorgen
Ja en?
Ik zou reageren met: ja inderdaad, ik mishandel mijn kind. En daarbij gaan lachen. Meestal zijn 'rare blikken' en evenzo rare gedachten dan meteen over.
Tja, als je dochter echt een grote blauw bult op haar voorhoofd heeft kan ik me wel voorstellen dat tante vraagt hoe ze daar aan komt. Het valt tenslotte nogal op. Waarom voel je je gelijk aangevallen? Je had toch tegen tante kunnen zeggen wat je hier ook zegt, dat dochter nogal een wilde is en het heeft opgelopen tijdens het spelen?
maar snoopylynn's suggestie is ook een hele aardige
Of was het meer de manier waarop tante vroeg hoe ze er aan kwam waar je stekels van overeind gingen staan?
Ik begrijp niet helemaal waarom je er zo omheen gedraaid hebt? Je had toch kunnen zeggen dat ze nogal vaak valt. Ik denk dat je het nu wel heel beladen gemaakt hebt.
This is not kosher!
O, ik had even over dat ''ik geloof je niet'' stukje heen gelezen. Dat is een nogal rare reactie.
quote:kruidigmeisje schreef op 25 november 2011 @ 21:57:

Ik begon over een klap omdat ik me aangevallen voelde en in een hoekje geduwt! Tante begon over dat ik vreemd deed.

Kan het zijn dat je toevallig ook een beetje vreemd deed? Je eerste reactie en een wegkijkende dochter komen mij ook een beetje vreemd over namelijk. En dat is absoluut niet lullig bedoeld.

Volgens mij had je hier gewoon heel nuchter op moeten reageren in plaats van er zelf zo'n issue van te maken in je eigen hoofd.
He vervelend, kan me voorstellen dat je even rot voelt, maar laat maar van je rug glijden.

Een paar jaar geleden zou ik dat ook rot gevonden hebben, maar nu met 3 kids tussen de 2 en 8 ben ik wel wat meer gewend, ja kinderen vallen soms en ja het ziet er soms erger uit dan het is maar zolang jij niet schuldig bent aan kindermishandeling is er niks aan de hand.

Ik hou wel van kinderen die lekker doenig zijn!
Oh wacht, ik lees je OP nog een keer en zie dat je eerst al had gezegd dat je geen idee had.

Nouja, ik zou niet over dat slaan begonnen zijn, daarmee schiet je wel erg in de verdediging terwijl je daar geen reden voor hebt. Je weet hoe het zit, je dochter is een wildebras en heeft wel vaker een blauwe plek.
This is not kosher!
Je tante heeft je precies waar ze je hebben wil. Zij geeft het voorzetje, jij hebt 'm erin geschopt. Zulke vragen moet je altijd met wedervragen beantwoorden; tante: "Wat doe je vreemd?" Jij: "Hoeze doe ik vreemd dan?". Laat tante maar zeggen waar ze aan denkt, de tussentijd geeft jou weer ruimte om na te denken over wat je als volgende wilt gaan zeggen. Tante zou nou bevoorbeeld zeggen: "Nou ja ik vraag naar die bult en ik zie aan je gezicht dat je een beetje schrikt van mijn vraag en dat vind ik vreemd". Waarop jij kan zeggen: "Nee hoor!"En klaar!!!

NOOIT gaan uitleggen als mensen je "aanvallen", dan wordt de aanvaller alleen maar meer gevoed!
Gewoon toegeven en haar meteen vragen of ze ook een mep wil.
Kruidigmeisje, geef jij je kind wel eens een klap?
Dat jouw tante wantrouwend is, zegt iets over je tante.

Dat jij je aangevallen voelt, zegt iets over jou.
Gewoon een kopstoot geven.
het is hier binnen beter dan buiten
quote:cathoilily schreef op 25 november 2011 @ 22:13:

Je tante heeft je precies waar ze je hebben wil. Zij geeft het voorzetje, jij hebt 'm erin geschopt. Zulke vragen moet je altijd met wedervragen beantwoorden; tante: "Wat doe je vreemd?" Jij: "Hoeze doe ik vreemd dan?". Laat tante maar zeggen waar ze aan denkt, de tussentijd geeft jou weer ruimte om na te denken over wat je als volgende wilt gaan zeggen. Tante zou nou bevoorbeeld zeggen: "Nou ja ik vraag naar die bult en ik zie aan je gezicht dat je een beetje schrikt van mijn vraag en dat vind ik vreemd". Waarop jij kan zeggen: "Nee hoor!"En klaar!!!

NOOIT gaan uitleggen als mensen je "aanvallen", dan wordt de aanvaller alleen maar meer gevoed!
Is dit het hele probleem? Niet om het te bagatelliseren maar je topictitel suggereert meerdere vervelende familieleden.
Catholilly, dat is idd zo ik moet daar veel nuchterder bij doen. Ik voelde me idd aangevallen omdat in deze tijd, waarin idd heel veel gevallen van kindermishandeling zijn, ik het idee heb dat je constant met arendsogen in de gaten gehouden wordt. Pas is een kennis met kind door het amk benaderd iemand had een melding gedaan gezien hij een aantal blauwe plekken had. Dat soort dingen vindt ik echt walgelijk! Natuurlijk snap ik dat je bij wantrouwen moet bellen maar kids zijn kids en die stoeien nou eenmaal! Sinds ik van die kennis hoorde durf ik mijn kind nauwelijks naar het kdv te brengen als ze weer eens te wild heeft bespeelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven