Huidige vriend

27-11-2011 09:05 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben zoveel mensen het toch over hun huidige vriend/partner? Gaan ze er vanuit dat het maar tijdelijk is en dat er na de huidige weer een volgende komt? Lijkt me zo'n vreemde insteek in een relatie.

En nee ik heb even niks beters om ne druk over te maken
Huidige vriend zeggen zodat je weet dat je niet de ex bedoelt?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat weet je toch ook als je gewoon mijn vriend zegt?
Ja ik vind dat ook altijd heel maf. Maar het hangt misschien ook van de context af?
Misschien om aan te geven dat er daarvoor ook al een partner is geweest?
Ik heb het nog nooit gehoord, ja wel in roddel en achterklap.

Haar huidige vriend ..................
Lees het hier heel vaak in topics net weer daarom een topic erover
Nooit zo over nagedacht, maar nu dat je erover begint ja vreemd. Gelukkig noemt mijn vriend mij nooit zijn huidige vriendin (althans niet waar ik bij ben).

Ben benieuwd wat de rest er van vindt.
Nou, tegenwoordig met alle relatiebreuken... Daar komt bij dat partners steeds minder tolerant zijn voor elkaar. Mensen gaan tegenwoordig al bij elkaar weg omdat de ander zijn/haar sokken aan houdt tijdens de sex bijvoorbeeld. Misschien een extreem voorbeeld, met het gejammer wat ik soms om mij heen hoor, krijg ik dat idee wel.

En dus ja, is het mijns inziens helemaal niet raar dat er over "huidige" vriend/vriendin gesproken. Relaties zijn tegenwoordig vaak gewoon vergankelijk.
Zo te lezen zitten er vele rond geboorte jaar 1980/85 tussen, wie weet hebben die nog geen zin om zich vast te binden aan één partner? Of zijn ze aan het twijfelen over de toekomst?

Ze zijn nog jong denk ik dan maar.Er zitten ook veel studenten hier.

En genieten nog volop van het vrije leven.
Anders weten ze zelf niet meer wie ze bedoelen? Omdat relaties snel beginnen en nog sneller eindigen? Zoals Redband zegt: Geniet van het vrije leven.
Het viel mij ook al op. Ik denk dat ik het niet zo leuk zou vinden als ik zo genoemd zou worden. Ik zou me te inwisselbaar voelen. Hoor het mijn vriendinnen nooit zeggen eigenlijk (80/85).
Goed opgemerkt.Goede vraag ook.

Antwoord: geen idee.
Volgens mij doen mensen dat alleen in een bepaalde context, om iets duidelijk te maken. Zowel hier als in real life. 'Ex was huismus, huidige vriend wil steeds op pad' bijvoorbeeld. Ik heb tenminste nog nooit iemand horen zeggen dat ze met 'huidige vriend vanavond naar de bioscoop gaat'.
Ik ben van 80-85, maar herken dit helemaal niet. De relaties om mij heen zijn serieus en stabiel. Ik bedoel... dan ben je toch 'al' 25-30, dat is juist een leeftijd waarop mensen wel geloven in de liefde en serieus met elkaar verder willen voor mijn idee. Ik heb meer het idee dat de oudere generatie van 40-45 jaar, die een scheiding achter de rug heeft cynisch is over de liefde en zoiets zou kunnen zeggen als 'huidige partner'.
quote:ailien schreef op 27 november 2011 @ 11:17:

Ik ben van 80-85, maar herken dit helemaal niet. De relaties om mij heen zijn serieus en stabiel. Ik bedoel... dan ben je toch 'al' 25-30, dat is juist een leeftijd waarop mensen wel geloven in de liefde en serieus met elkaar verder willen voor mijn idee. Ik heb meer het idee dat de oudere generatie van 40-45 jaar, die een scheiding achter de rug heeft cynisch is over de liefde en zoiets zou kunnen zeggen als 'huidige partner'.

En bedankt,ben 46,voel me ineens hoogbejaard nu!

Vind zowiezo het woord partner vreemd,vroeger zeiden alleen mensen dat als ze met iemand van hetzelfde geslacht samenwoonden.

Ik zei gewoon mijn man/vriend.
quote:ladytruckster schreef op 27 november 2011 @ 12:47:

[...]

En bedankt,ben 46,voel me ineens hoogbejaard nu!

Vind zowiezo het woord partner vreemd,vroeger zeiden alleen mensen dat als ze met iemand van hetzelfde geslacht samenwoonden.

Ik zei gewoon mijn man/vriend.

Dan ben ik super oud met 50

Noemde mijn man toen we nog niet getrouwd waren mijn vriend.

Inmiddels alweer 10 jaar samen.
Ik zeg toch 'ouder' jullie zijn toch óuder dan mensen van 25 of wil je dat ontkennen. Djies, je kunt ook niks meer over leeftijd zeggen tegenwoordig, iedereen wil maar jong zijn en als je iets zegt over leeftijd wordt het gelijk opgevat als belediging.
Ik zeg ook gewoon 'mijn vriend' trouwens, volgens mij is er niet veel veranderd.
quote:ailien schreef op 27 november 2011 @ 13:21:

Ik zeg toch 'ouder' jullie zijn toch óuder dan mensen van 25 of wil je dat ontkennen. Djies, je kunt ook niks meer over leeftijd zeggen tegenwoordig, iedereen wil maar jong zijn en als je iets zegt over leeftijd wordt het gelijk opgevat als belediging.

Sluit ik mij helemaal bij aan. Je velde geen oordel over hun leeftijd.

En ik snap wat je bedoelt. De twintigers en begin dertigers zitten nog vol verwachtingen en starten hun gezamenlijke leven met vriend/man net op.

In mijn omgeving heeft ook niemand het over 'huidige vriend/man'. Maar hiet op het forum lees ik het vaak.
Oeps ik schrijf wel eens op het forum " mijn huidige man ".
quote:pietjebello schreef op 27 november 2011 @ 13:39:

Oeps ik schrijf wel eens op het forum " mijn huidige man ".

haha betrapt :-)

maar waarom?
quote:ailien schreef op 27 november 2011 @ 13:21:

Ik zeg toch 'ouder' jullie zijn toch óuder dan mensen van 25 of wil je dat ontkennen. Djies, je kunt ook niks meer over leeftijd zeggen tegenwoordig, iedereen wil maar jong zijn en als je iets zegt over leeftijd wordt het gelijk opgevat als belediging.Ik denk dat het sarcastisch bedoelt was alien. Die jongeren van tegenwoordig kunnen ook niet meer tegen grapjes
quote:kwikkwekenkwak123 schreef op 27 november 2011 @ 14:13:

[...]

haha betrapt :-)

maar waarom?

Haha inderdaad, ik ben betrapt.

En waarom? Als ik over mijn kinderen schrijf, wacht ik geef een voorbeeld;

''Mijn oudste twee kinderen hebben geen contact met hun vader, gelukkig is mijn huidige man als een vader voor hun.''

In zo'n zin gebruik ik het bijvoorbeeld
Ik merk wel vaker dat mensen zich snel oud voelen als ik een neutrale opmerking maak over hun leeftijd, dus tja... volgens mij was het niet echt als grapje bedoeld en als dat wel t geval was, dan vond ik t niet grappig eigenlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven